Aeroportul Traian Vuia Timisoara [TSR]

Started by MHN, September 22, 2011, 02:11:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

iuli

Aeroportul din Timişoara se extinde cu un nou terminal pentru călători

QuoteCompania va construi, cu fonduri proprii, un nou terminal pentru călători, pentru sosiri curse externe, pe o suprafaţă de 3.000 de metri pătraţi.

Aeroport-Timisoara2

Studiul de fezabilitate pentru acest terminal a fost deja realizat, iar investiţia va fi finalizată peste un an, spune directorul Aeroportului Internaţional "Traian Vuia" din Timişoara, Dan Idolu, informează News.ro.

"Pe cont propriu am elaborat un studiu de fezabilitate privind construirea unui terminal de sosiri curse externe, cu o suprafaţă de aproximativ 3.000 metri patrati, din surse proprii, care va fi finalizat până în 30 septembrie 2017. Cel puţin asa ne-am propus noi, să începem anul viitor orarul de iarnă cu noul terminal. Noul terminal ne-ar costa cam 2,5 milioane de euro, din venituri proprii", afirmă el.

Noul terminal va avea, potrivit directorului aeroportului, trei benzi pentru bagaje, şapte filtre de control de frontieră şi o zonă liberă mai generoasă.

"Actualul terminal de sosiri externe, existent în aerogară, se va dezafecta şi vom face o zonă publică mai mare, cu funcţiuni de plecări curse externe. (...) Va fi o clădire simplă, eficientă, cu spaţii largi, deschise", a mai declarat directorul Aeroportului Timişoara.

Potrivit lui Dan Idolu, anul acesta se estimează că se va încheia cu 1,2 milioane de călători, iar în anul 2017 se estimează că vor fi 1,7 - 1,8 milioane de călători pe Aeroportul Timişoara. Piaţa deservită de acest aeroport este de 2- 2,5 milioane de călători. Şi transportul de mărfuri a crescut cu 60 la sută faţă de anul trecut.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

mns

Nici la MUC nu mi se pare ca in ultima vreme stau lucrurile mult mai bine. Ultima data cand am venit de la Timisoara, pentru ca au inceput sa bage toate sosirile, cel putin la Lufthansa din ce am vazut la porti (la alte curse Star Alliance ne-au dus au autobuzul la terminal), am asteptat vreo 20-30 de minute la pasapoarte ca sa ies din zona H, bine, era adevarat ca nici nu mergeau inca automatele de verificat pasapoartele de la sosiri, iar mai nou mi se pare ca de fiecare data ajung altfel la iesire sau la bagaje, fie ca vin la G,H,K sau L si totul e mult mai putin clar decat inainte sa deschida terminalul satelit. Pe langa asta, ca vorbeati de securitate, au implementat ceva aparat de full-body-scan care e folosit pentru doua benzi, pentru ca e prea mare. Am facut greseala sa astept acolo, in 15 minute m-am miscat un metru, iar intre cele doua cozi pentru banda se mai facuse inca o coada in mijloc pentru aparatul de scanare, adica iti puneai geanta sau alte lucruri pe banda, chestiile se ingramadeau apoi la iesire si tu inca asteptai la coada pentru scanare. Dupa ce m-am mutat la o coada cu aparat normal, in 5 minute eram deja trecut, sper sa nu fie asta un semn pentru viitor.

La Timisoara ar putea ca agentii sa fie mai preietenosi, inteleg ca te plictisesti sa spui asta (aveti lichide, centura jos, ceasul jos, scoateti laptopul, telefonul) de fiecare data, sau poate unii considera ca e sub nivelul lor, dar la MUC de exemplu sunt contractate firme speciale pentru controlul de securitate, nu politisti, iar datoria lor e sa faca tot procesul cat mai rapid, ajutand oamenii, nu comportandu-se ca niste dive mult prea plictisite si prea bune pentru nimicurile astea.

Cosminescu

@iuli: Asta da veste buna! Sa speram ca se vor si tine de plan si incepand cu sezonul de iarna din 2017 lucrurile se vor misca mult mai bine pe TSR. Daca dispare terminalul de sosiri din actuala cladire, cred ca lucrurile se vor rezolva iar aeroportul nu va mai fi supraaglomerat! :)
          Dar imi vine un pic greu sa cred ca pana la sfarsit de septembrie 2017 vom avea un Terminal nou, construit de la 0 pentru sosiri...Adica stim cu toti cata birocratie exista. Si din ce am citit, acest proiect este doar la stadiul de studiu de fezabilitate elaborat.. Urmeaza probabil PT, licitatie, contestatii.... Constructia efectiva, etc... Nu imi prea pare fezabila implementarea acestui intreg proces in 12 luni, dar sa ramanem optimisti :)

@mns: Sa stii ca nu de fiecare data zborurile TSR-MUC primesc direct poarta. Inca se merge de multe ori cu autocarul. Iar ce ai patit tu cu controlul de pasapoarte sa poate sa fi fost doar o zi nefasta... In general in maxim 5 minute se trece de controlul pasapoartelor. Poate om intra si noi in Schengen in viitorul nu foarte indepartat si atunci mai taiem o coada de pe lista in cazul zborurilor domestice :)
             Legat de acel body scan de care vorbesti din MUC, intr-adevar, e groaznic!! Si eu am facut greseala de 1-2 ori sa astept acolosi timpii de asteptare sunt incomparabili cu cei de la body-scannerele normale. Asta e in principal din cauza faptului ca e doar un aparat , dar 2 cozi. Asta inseamna ca numarul de pasageri procesat e dublu fatza de un body-scanner normal (pt acestea se sta doar la o singura coada)... Cam exact ce se intampla la Timisoara diminetile... 2 benzi de bagaje... Un singur body scanner functional de multe ori :) Avantajul la MUC e ca pe langa acest body scanner de care ai vorbit mai ai inca vreo minim 12 body scannere normale... Asa ca ai alte cozi de unde poti alege. Cozi care merg mult mai repede pentru ca exact cum ai spus si tu personalul care se ocupa de procesarea pasagerilor (imi scapa acum numele firmei ...) sunt foarte bine trainuiti si de obicei si foarte politicosi. Iar lor li se adauga si aparatura mai noua care nu piuie la orice :)

iuli

Legat de terminalul nou, sa zicem ca se face pana la sfarsitul anului viitor, dar ma indoiesc din cauza managementului actual. Si totusi din declaratie mai e ceva care m-a ingrozit, "Va fi o clădire simplă, eficientă, cu spaţii largi, deschise". Adica va fi o hala, la propriu. Chiar nu pot face ceva care sa arate a terminal modern? Macar doua sau trei porti cu jetway?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Cosminescu

#229
Nu cred  sincer ca vom vedea vreodata porti jetway pe TSR :) Plus ca terminalul de acum va fi folosit explicit pentru sosiri din ce scrie in articol... Deci porti jetway care sa fie folosite doar pentru sosiri nu isi au rostul... Iar terminalul existent nu cred ca se va moderniza in viitorul apropiat in ceea ce priveste accesul in aeronave. Ramanem cu clasicele autobuze sau... mersul pe jos pana la avion :)

Probabil va avea in continuare aspectul comunist de astazi... Dar sa speram ca macar procesarea pasagerilor se va face mai rapid. Ar fi frumos sa avem un terminal modern.. Dar si daca ar rezolva problemele una cate una pe rand eu as fi multumit. Cum am zis, problema acuta a aeroportului tm sunt timpii de asteptare la security check! :)


Daca vorbim de modernizare hai sa ne uitam un pic si la parcare... Si chiar la zona de dinainte de intrare in aeroport. Sa zicem ca acceptam faptul ca in parcarea aeroportului sa plateste, dar atunci ar fi corect si normal sa faca o zona de descarcare inainte de intrarea in parcare pe la bariere. Ajungi la aeroport, cobori din masina inainte de intrarea in parcare si apoi iti continui drumul frumos catre terminal... Dar ... Exista oare o zona pentru pietoni? Exista treceri pentru pietoni pana la terminal? Raspunsul e simplu: NU. Deocamdata trebuie sa te strecori printre masini si sa te asiguri stanga si dreapta ca nu vine vreo masina ;)

iuli

Pai asta zic, daca tot te pui sa faci ceva, fa naibii ceva serios si pe termen mai lung in timp. Nu sa ne trezim peste 10 ani ca nici terminalul asta nu mai face fata si ce facem? Daramam sau mai facem o hala?

Iar legat de noul terminal, unde vor sa il construiasca? Terenul din partea de vest e al armatei, are bunkere acolo, sau dupa ce liciteaza isi dau seama ca nu pot construi.

Legat de parcare, zic ca sistemul (pe care l-am prins de vreo 2 ori) cu primele 10-15 minute gratuit, ar eficientiza transferul rapid. Dar da, daca faci un terminal nou trebuie sa faci redisgn complet la parcare.

Bun, eu vedeam altfel toata sandramaua aia, dar na, sunt doar vise :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Cosminescu

Da, asta e interesant... Unde vor construi acest nou terminal? Eu m-am gandit direct ca in partea de est, langa zona de protocol... Dar daca tot terenul e al armatei.. E o intrebare foarte buna , ramane de vazut :)
Si... Sa vedem si daca vor construi intr-adevar ceva. Sa dai o declaratie unui ziar nu costa nimic... Mai greu e cu punerea in practica.

Si extinzand problema la ce ai zis tu... De ce doar de sosiri? De ce nu un terminal nou in adevaratul sens al cuvantului: Plecari + sosiri. Eventual: Et 1 plecari, parter... sosiri :) Si atunci si-ar gasi rostul si portile jetway.

Asa intr-adevar, vom avea un terminal "muzeu" de plecari care probabil in cativa ani va fi din nou depasit... Si un terminal de sosiri modern care oricum nu e momentan fff necesar. Problema e la plecari :)

Eu unul am incercat totusi sa vad partea plina a paharului: faptul ca teoretic, de la 30 Sept 2017 (macar a nimerit o data valida... n-a zis 31 Sept 2017  :lol:) nu vom mai sta la cozile astea infernale cand vrem sa zburam undeva...

frunzaverde

Quote from: iuli on October 14, 2016, 03:47:50 PM.
Adica va fi o hala, la propriu. Chiar nu pot face ceva care sa arate a terminal modern? Macar doua sau trei porti cu jetway?

TSR ar merita un terminal complet nou, o platforma extinsa, o parcare noua si o legatura directa la A1. Cel putin.

Jetbridge-uri nu vei vedea insa la TSR. Clientii TSR sunt WZZ, RYR, DLH si ROT. WZZ si RYR au alergie la jetbridge - ei isi vor timpul pe sol redus la maximum, si nu poti avea turnaround de 20 de minute cu jetbridge-uri (care consuma mult mai mult timp, pentru simplul motiv ca injumatatesc capacitatea de imbarcare/debarcare de la 2 usi la o singura usa). Ei ar prefera, daca s-ar putea, o solutie in care sa n-aiba nevoie de pushback, astfel incat sa mai taie 1 minut pe sol.

Lufthansa si Tarom sunt ambivalenti (LH are foarte multe bus-gates si la MUC si la FRA). Doar ca Lufthansa trimite jeturi regionale si Tarom trimite orice are disponibil in functie de cate bilete a vandut, de la prop de 40 de locuri la widebody. Exista burdufuri universale care pot procesa orice de la CR2 la 777. Avem pe ARN asa ceva - dar sunt rare in Europa (sunt mult mai comune in SUA, unde reglementarile de FOD sunt mai draconice). Dar nu stiu sa existe burdufuri capabile sa se conecteze universal la AT4, CRJ si 737. Asa ca ar fi constant o problema de capacitate neutilizata.

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Come on, acum nu puneti gaz pe foc la faza cu jetbridge. A fost intentionata exagerarea pentru a arata ca e nevoie de un terminal nou, un design modern, unul care sa devina permanent si sa acopere traficul macar 25 de ani de acum incolo. Evident ca nu sunt sau nu vor fi eficiente decat pentru companiile mari care isi permit luxul sa plateasca din banii pasagerilor o imbracare ferita de intemperii.

Legat de ideea lui frunzaverde, terminalul nou l-as vedea cu un apron nou pe partea de nord si cu legare directa la autostrada/autostrazi. Astfel se poate si construi fara sa te bagi peste armata, ii lasi si pe ei in pace nebagandu-te in curtea lor, si poti si folosi aeroportul in actuala configuratie pana termini tot deranjul. Dar na, minte ingusta si fara perspective.

Si legat de finantare, pare trasa spre viitoare vizite la DNA daca merge proiectul asa. Sa faci totul din banii proprii unde nimeni nu te intreaba de sanatate despre atribuiri, adaugari in contract, suplimentari de costuri, etc. si sa nu folosesti alte surse de finantare.... hmmmm?!  ???
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

taifun7993

Salutare tuturor
Vin cu o propunere de terminal (Terminal Chitara din Bucuresti este ideal pentru Timisoara) Doua nivele (Parter zona de securitate si check-in) Etajul 1 (Curse Externe,Interne,Burduf si zone de recreere,Duty Free si multe altele.)

Astept parerile voastre

Cuneo

Se micsoreaza distanta intre Timisoara si Marea Neagra!

TIMISOARA. Noi destinatii pe Aeroportul International ,,Traian Vuia" Timisoara, in special pe lista zborurilor interne. Astfel, in vara anului viitor, timisorenii vor putea ajunge pe tarmul Marii Negre in aproximativ doua ore, cu un zbor direct Timisoara- Constanta.
Incepand din data de 16 iunie 2017 si pana in 15 septembrie 2017, cursele aeriene, operate de compania aeriana Blue Air cu doua frecvente pe saptamana (vineri si duminica), vor face legatura intre cele doua destinatii, Timisoara si Constanta, si respectiv intre cele doua zone importante ale Romaniei, Banat si Dobrogea.

Programul zborurilor operate in cele doua zile va fi: vineri, decolare de la Constanta la ora 15.00, aterizare la Timisoara la ora 16.15, decolare de la Timisoara la ora 16.45, aterizare la Constanta la 18.00; duminica, decolare de la Constanta la ora 13.30, aterizare la Timisoara la ora 14.45, decolare de la Timisoara la ora 15.15, aterizare la Constanta la ora 16.30.

" Dupa mai bine de 20 de ani, banatenii vor avea din nou ca optiuni de vacanta statiuni din Romania situate la Marea Neagra, la care pot ajunge cu zboruri directe din Timisoara in mai putin de o ora si jumatate. Astfel, pe langa statiuni de vacanta din Turcia, Grecia, Spania sau Italia, turistii din vestul tarii pot opta pentru locuri minunate de vacanta situate in vecinatatea Deltei Dunarii sau Marii Negre", a declarat directorul aeroportului Timisoara, Daniel Idolu.
http://www.opiniatimisoarei.ro/se-micsoreaza-distanta-intre-timisoara-si-marea-neagra/14/10/2016

iuli

Cursa sezoniera pe care cred ca o tin maxim un sezon, daca nu o inchid mai devreme. Desi sunt doritori sa mearga la mare la noi din partea de vest si sa scurtezi drumul de la 12 ore la maxim 2 ore, distanta dintre aeroportul Mihail Kogalniceanu si oras va fi un dezavantaj. Plus mentalitatea romanului, vrea sa mearga cu masina la mare sa aibe cu ce sa se laude, si apoi sa se planga ca e drumul lung. Demonstrat si in vara asta cum A2 a fost blocata in fiecare weekend desi cu trenul ajungi mai repede decat cu masina daca e autostrada goala.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

#237
Doar promisiuni?! :o




Si la Aeroportul Timisoara sunt prevazute investitii - un nou terminal pentru calatori si un terminal cargo. Studiul de fezabilitate pentru terminalul de calatori a fost deja realizat, iar investitia va fi finalizata peste un an. Noul terminal va avea trei benzi pentru bagaje, sapte filtre de control de frontiera si o zona libera mai generoasa. De asemenea, va fi extinsa parcarea.

Wall-Street.ro

Cosminescu

#238
Este corect ce spune frunzaverde legat de clientii actuali ai aeroportului, dar trebuie avut in vedere si faptul ca o investitie se face pentru viitor, si nu pentru prezent. Eu unul sunt convins ca odata cu trecerea timpului, traficul de pe aeroportul din Timisoara va incepe sa se dezvolte si pe partea de zboruri de linie, si nu doar low cost cum este momentan. Adevarul e ca pentru moment, in intreaga Romanie e la fel (excluzand aici bineinteles OTP-ul). 80-90% din traficul international de pe aeroporturile din Romania este momentan low cost. Dar asta nu inseamna ca pe viitor companiile de linie nu vor incepe sa opereze mai mult si de aici. Orasele mari si dezvoltate ale Romaniei, locul a multor multinationale cere asta. Deocamdata Timisoara are ca zbor extern de linie doar cursa LH catre München, iar multi dintre pasagerii curselor LH sunt doar in tranzit in München. Eu sper ca pe viitor vom avea si alte destinatii externe de linie  cu exceptia Münchenului.
Iar un nou terminal in Timisoara ar trebui gandit si construit in perspectiva, si anume cred ca am putea imbina foarte bine 1-2 porti jetway pentru traficul de linie, iar pentru traficul low cost sa ramanem in continuare la autobuze.

iuli , este la fel de corect si de bun simt ce spui tu despre noul aeroport. Dar pentru asta avem nevoie de manageri cu viziune, manageri ajunsi pe jobul respectiv doar pe baza CV-ului ca sa zic asa... Si nu pe baza  sustinerii de partid. Cum asta nu e cazul la Timisoara cred ca trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca noul Terminal - ca de un nou aeroport nici nu poate fi vorba - se va situa in vecinatatea terminalelor (cel intern si cel international) existente. Important ar fi, cum am mai spus, ca noul terminal sa nu fie construit exclusiv doar pentru sosiri, ci ar fi bine sa fie un nou Terminal international construit atat pentru plecari cat si pt sosiri: la etaj plecari, la parter sosiri. Din punctul meu de vedere aceasta ar fi solutia ideala. Dar cum am mai zis... Pentru mine personal e si asta o veste buna, faptul ca incepand cu octombrie 2017 vom spune adio cozilor infernale de la security check :) S-ar putea mult mai bine insa...

Cosminescu

Quote from: Cuneo on October 15, 2016, 01:33:45 PM
Se micsoreaza distanta intre Timisoara si Marea Neagra!

Asta e o noua veste buna. Eu unul cred ca aceasta cursa o sa aiba viata lunga, nu sunt de aceeasi parere cu iuli . Marea Neagra atrage in continuare foarte multi turisti, iar mentalitatile au inceput sa se schimbe. Nu prea mai e de actualitate la clasa de mijloc (in masura in care o avem), a corporatistilor daca vreti, sa mearga la mare doar ca sa se laude cu masina. Majoritatea vor sa-si duca familia intr-un concediu linistit in care sa se bucure de mare si de soare. Lasand la o parte ca litoralul romanesc nu prea iti ofera aceste lucruri, dar asta e o parere personale, turistii sunt in continuare atrasi de el. Si avand ca si alternative: 10-12 ore pe drum cu masina parte pe autostrada, parte pe drumuri nationale sau cu trenul 10 ore + 2-3 ore intarzierile standard, sunt convins ca multa lume va alege avionul daca preturile vor fi decente, bineinteles...

Legat de legatura dintre aeroportul CND si oras, aceasta este problema aeroportului respectiv. Logic este ca avand trafic, pentru ca momentan acesta e aproape de 0 - din ce vad pe site-ul oficial al aeroportului, au doar 5  destinatii, dar nu stiu cat de actuale sunt informatiile de pe site - sa introduca si mijloace de transport catre oras, in speta autobuze. Sau... Agentiile de turism ar putea organiza transferul aeroport-hotel. Dar nu stiu cata lume merge prin agentii de turism atunci cand alege ca destinatie litoralul romanesc...