News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

Aeroportul Traian Vuia Timisoara [TSR]

Started by MHN, September 22, 2011, 02:11:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


MHN

Speram ca lucrarile sa se incadreze in termen.
Pe de alta parte, avand in vedere aglomeratia de "manevre" de pe cerul Aradului, poate realizeaza cineva din zona fotografii interesante.
O saptamana de "urban-plane-spotting" :)

bogdymol

^ M-am gandit eu sa fac o mica sedinta de plane-spotting, dar urmarind putin avioanele am observat ca unele decoleaza/aterizeaza spre oras, altele spre Nadlac. In plus, nici nu sunt atat de multe avioane si daca ar fi sa stau pe langa aeroport ar trebui sa astept avioanele care vin destul de rar... si nici nu stiu din care directie vin ca sa ma pozitionez cum trebuie.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

iuli

Eu zic ca de pe pasajul de la nod poti prinde cu un zoom bun din orice parte. Apoi, sunt doua hub-uri, unul dimineata si altul seara, cel de dimineata e de pe la 9 pana la 11-12 si cel de seara dupa 17.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog


radutm

QuoteAeroportul International Timisoara, in topul aeroporturilor romanesti in privinta infrastructurii. Vezi rezultatele controlului de dupa terminarea pistei. FOTO si VIDEO


Autoritatea Aeronautica Civila Romana a facut auditul de certificare dupa finalizarea lucrarilor de reparatii la pista de decolare aterizare, caile de rulare, platforma, dar si balizaj. In urma acestor verificari s-a stabilit ca S.N. "Aeroportul International Timisoara – Traian Vuia" – S.A. indeplineste toate conditiile de siguranta in ceea ce priveste infrastructura aeroportuara, la un nivel de performanta tehnica superioara.

Sursa: http://www.opiniatimisoarei.ro/aeroportul-international-timisoara-in-topul-aeroporturilor-romanesti-in-privinta-infrastructurii-vezi-rezultatele-controlului-de-dupa-terminarea-pistei-foto-si-video/04/11/2013
cont inchis

iuli

Aeroportul Internațional "Traian Vuia" din Timișoara: angajați repuşi pe posturi, dar cu sarcini atipice

QuoteSituație tragicomică la Aeroportul Internațional "Traian Vuia" din Timișoara unde mai mulţi angajați au locuri de muncă... inedite. Șeful siguranței pasagerilor și zborurilor a fost pus să păzească parcarea instituției, iar mai mulți salariaţi numără câte avioane aterizează și câte decolează de pe aeroport.

Au pățit-o toți cei care la finalul anului 2012 au fost concediați, iar în noiembrie 2013 au câștigat în instanță dreptul de a fi repuşi pe funcţii. Doar că posturile lor au fost între timp desfiinţate. Drept urmare conducerea aerobazei le-a găsit de lucru, dar pare că fac ceva numai să nu îşi câştige salariile stând degeaba.

[...]

Şi nu e singurul angajat care după un an de procese a descoperit că are un loc de muncă atipic: "Un avion, două avioane pe pistă. din acest moment, eu trebuie să cronometrez absolut toți timpii necesari pentru deservirea acestor avioane".

[...]

sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Elevii pot afla cum se obtine brevetul de pilot la aerodromul Cioca din Timisoara

QuoteMiercuri, 9 aprilie 2014, se va desfaşura ,,Ziua porţilor deschise la aerodromul Cioca", un prim contact cu aparate de zbor şi prezentari multimedia interactive fiind elementele cheie pentru o zi deosebita in saptamana ,,Şcoala altfel".

Piloţi amatori şi profesionisti, instructori şi insoţitoare de zbor, dar şi mecanici de aviaţie vor sta pe tot parcursul zilei la dispoziţia elevilor.
Organizatorii evenimentului de la aerodromul timişorean pun in 9 aprilie la dispoziţie avioane de dimensiuni mici şi moto-deltaplane.
Participanţii pot lua un prim contact cu aparatele de zbor, se vor putea urca intr-o Cessna 172 sau Antonov 2/AN-2, in ULM-uri (avioane ultrauşoare) şi moto-deltaplane, existand şi posibilitatea realizarii unor fotografii.

Inscrierile din partea instituţiilor organizatoare trebuie efectuate pana cel tarziu in data de 3 martie 2014 pe platforma Inspectoratului Şcolar al Judeţului Timiş.
Organizatorii evenimentului de la Cioca sunt Consiliul de Administraţie al Aerodromului Utilitar  Cioca, Asociaţia Aerodrom Cioca Timişoara, Maxair şi Şcoala de Zbor Carpatair Flight Training.
Aceasta din urma va incerca sa dezvaluie, prin prezentari multimedia interactive, secrete din tehnica de zbor a avioanelor, va explica de ce se poate ridica un avion de la sol şi va oferi informaţii despre modul in care se poate obţine brevetul de pilot sau cel de insoţitor de zbor.

Pentru siguranţa elevilor, nu vor avea loc activitaţi de zbor şi nu se vor porni motoarele avioanelor.
Şcolile interesate se pot inscrie la ,,Ziua porţilor deschise la aerodromul Cioca" luand legatura cu Andreea Apetrei, tel. 0755 - 084464 sau prin email la office@maxair.ro.

Sursa: Timisoara Express
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Preluarea Aeroportului International Timisoara de catre CJ Timis, in linie dreapta. Si primaria ar putea primi actiuni

QuoteAnunţul a fost făcut de preşedintele CJ Timiş, Titu Bojin, care a afirmat că va negocia cu Primăria Timişoara acordarea unor acţiuni, însă în niciun caz pachetul majoritar.

Bojin a declarat, joi, că Ministerul Transporturilor va transfera pachetul de 80 la sută din acţiuni la Aeroportul Internaţional Timişoara către autoritatea locală, respectiv Consiliul Judeţean Timiş. Liderul CJ Timiş nu a exclus posibilitatea ca şi Primăria Timişoara să primească o cotă parte din aceste acţiuni, cu condiţia ca instituţia pe care o conduce să deţină în continuare pachetul majoritar şi, prin urmare, controlul asupra celei mai importante aerogări din ţară.

Acest lucru va însemna că autorităţile locale vor încasa profitul realizat de această instituţie, însă vor trebui să aloce bani şi pentru reabilitarea, modernizarea sau extinderea infrastructurii Aeroportului Internaţional Timişoara, care este tranzitat în prezent de aproximativ un milion de pasageri pe an.

Transferul se pare că se va face într-o lună, maximum două. Contactaţi de reporterii www.tion.ro, reprezentanţii Aeroportului Internaţional Timişoara au făcut următoarea declaraţie legată de posibilitatea preluării aerogării de către autorităţile locale: ,,Decizia aparține acționarului majoritar al aeroportului, Statul Român, prin Ministerul Transporturilor. Calitatea pe care o are administrația aeroportului se limitează în a aduce la îndeplinire hotărârile Adunării Generale a Acționarilor."

Sursa: tion
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

nicki4

anul trecut in septembrie am revenit in tara intrand prin Timisoara. desi pista era proaspat renovata calitatea asfltului este foarte proasta.. zgataieli putin mai usoare dar aproape la fel ca si inainte cand nu era pic de asfalt. Am crezut ca lucrarile nu au fost inca terminate. Asta se intapla pe 6 septembrie. Acum, pe 15 aprilie am revenit din nou in tara si am intrat tot prin timisoara. aceleasi experimente. Intre timp, ce asteptam la coada pentru controlul pasapoartelor, am intrebat un agnajat in vesta reflectorizanta daca s/a refacut sau nu pista, descriind si proaspata mea experienta. Raspunsul dansului a venit direct "este modernizata din septembire anu trecut, dar din pacate in stil romanesc...care se simpte doar la viteze mari" Am ramas fara cuvinte. Cine a receptionat lucrarea a testat/o din masina?
Din propriea/mi experienta pot sa spun ca este cea mai jalnica pista pe care am aterizat vreodata. A.I. Sibiu ofera pe departea cea mai placuta experienta. Clujul si Bucurestiul, inclusiv Bacaul sunt deasupra Timisoarei...am sperat sa regasesc aceleasi experienta de la Sibiu dupa lucrarile de renovare de anul trecut dar acum sunt foarte dezamagit.
Aditional (dupa cum am redat si pe forumul dedicat A6) aceeasi experienta neplacuta am trait a doua zi pe A6 in sectorul dintre centura Lugojului si A1. Calitatea asfaltului foarte proasta in ambele parti cu multe vibratii la condus :(
"Government don't want well informed, well educated people capable of critical thinking. That's against their interest. They want obedient workers, people who are just smart enough to run their machines and do the paperwork. And just dumb enough to passively accept it!" George Carlin

doryan93

Potrivit unui comunicat de presă transmis, joi, de reprezentanţii Aeroportului Internaţional "Traian Vuia" din Timişoara, instituţia a fost autorizată pentru exploatare pe o perioadă de trei ani, până în 30 mai 2017, de către Autoritatea Aeronautică Civilă din România (AACR), în urma unui audit exigent. "Este pentru prima dată în România când inspectorii AACR certifică pe o perioadă atât de lungă suprafeţele de mişcare şi echipamentele de balizaj în serviciu ale unui aeroport. Autorizarea s-a făcut în urma unei evaluări stricte a condiţiilor de siguranţă şi, în urma celor constatate, experţii au decis acordarea certificatului pe o perioadă de trei ani, perioada maximă pentru care acest certificat poate fi acordat. Până în prezent, autorizarea aeroporturilor din România se acorda pe un an calendaristic", se arată în comunicat. Inspectorii AACR au constatat îndeplinirea tuturor condiţiilor de siguranţă aeronautică, conform standardelor internaţionale. Astfel, nu există restricţii de operare pentru aeronavele companiilor aeriene care au curse regulate pe Aeroportul din Timişoara, iar acesta este deschis operării neregulate a oricărui tip de aeronavă.
Sursa Ziua de Vest

doryan93


Guvernul a aprobat un Proiect de Lege prin care sa transfere gratuit procentul de 80% din actiunile detinute la Aeroportul Timisoara catre Consiliul Judetean Timis. Practic, aeroportul din Timisoara va trecere in administrarea Consiliului Judetean Timis. In tara, toate aeroporturile cu exceptia celor din Bucuresti si Constanta sunt in subordinea Consiliului Judetean. Sefii de la CJ Timis au anuntat ca vor sa imparta actiunile si cu primaria Timisoara, iar opozitia acuza masura luata de guvern, considerand-o ilegala si un "tun" marca portul Constanta.
Sursa HotNews

iuli

Noi rute aeriene de pe Aeroportul din Timisoara. Legatura directa cu Bruxelles

QuoteOficialii companiei aeriene low-cost Wizz Air au anunţat că vor introduce pe Aeroportul Internaţional Timişoara o nouă aeronavă Airbus A320, adăugând patru rute noi. Astfel, de la 1 noiembrie vor fi operate de două ori pe săptămână zboruri de la Timişoara spre Munchen Memmingen, Torino, iar din 2 şi 3 noiembrie spre Bruxelles Charleroi, respectiv Frankfurt Hahn.

Zborurile spre Munchen vor avea loc marţi şi sâmbătă, la fel şi cele spre Torino. Cele spre Bruxelles vor avea loc miercuri şi duminică, iar cele spre Frankfurt – luni şi vineri.

De asemenea, din iarnă, compania va mări numărul de zboruri săptămânale spre rutele populare. Astfel, va creşte frecvenţa zborurilor spre Milano, de la patru la cinci, spre Roma şi Londra, de la trei la patru, iar spre Dortmund de la două la trei.

Sursa: tion
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

radutm

Timisoara Air Show 2014, in acest weekend:


QuoteVeti putea urmări demonstraţii de măiestrie ale Aeroclubului României: Formaţia Hawks of Romania compusă din 5 avioane Extra 300L, Formaţia de zbor cu avioane ultrauşoare The Pellicand ( 2 avioane Ikarus C42), Formaţia Blue Wings (7 paraşutişti Airvan GA8), un balon aer cald.
Statul Major al Forţelor Aeriene Române va participa cu escadrila de elicoptere Timişoara, Puma IAR 330 , MIG 21 Lancer, C27J Spartan. Alături de aceste formaţii, Compartimentul de prevenire şi stingere a Incendiilor din cadrul AIT va face o demonstraţie cu utilitarele din dotare - 2 Eagle Six, Continental Titan, DAF, ATI R26256, APCAT R12215.
La final, veti putea asista la o expozitie de aeronave si utilaje.

Sursa: https://www.facebook.com/events/576386132472147/?ref=25
cont inchis

MHN

Comunicat de presa:
QuoteEvolutia traficului aerian in 2014

Anul 2014 a însemnat pentru Aeroportul Internaţional Timişoara un an de cotitură în ceea ce priveşte traficul aerian. Profilul pasagerilor s-a schimbat, au fost introduse destinaţii noi şi aeronavele au zburat cu mai mulţi pasageri, la fiecare cursă.

În 2014, Aeroportul a înregistrat 735.469 pasageri imbarcaţi/debarcaţi din Timişoara, cu 4.81% mai mult faţă de 2013.         
Dacă în perioada anterioară, o pondere mare a traficului de pasageri o reprezenta traficul de tranzit (42% în 2008, scăzând apoi până la 7% în 2013), în 2014, pasagerii locali, îmbarcaţi/debarcaţi din Timişoara şi din regiunile adiacente reprezintă o majoritate covârşitoare (99,91% pasageri locali şi doar 0,09% pasageri aflaţi în tranzit).
Numărul de zboruri a scăzut faţă de anul precedent de la 11.292 zboruri la 10.293, însă putem constata o eficientizare a curselor, iar gradul de ocupare a aeronavelor a crescut cu 14%.

"Această tendinţă se regăseşte la nivel mondial, prin optimizarea numărului de zboruri pentru a avea un grad de încărcare cu pasageri a fiecărei aeronave cât mai ridicat, în funcţie de profilul pasagerilor, de destinaţii şi de aeronavele cu care se operează, (aeronave cu capacitate mare, eficienţă crescută). Aceste schimbări au fost determinate în special de principiile de eficienţă economică care guvernează politica comercială a companiilor aeriene, prin creşterea ponderii zborurilor de tip low-cost şi în acelaşi timp prin restructurarea modelului de afaceri al companiilor aeriene regionale. Aceste principii s-au manifestat evident şi la Aeroportul Timişoara", a declarat directorul aeroportului, Daniel Idolu.

Ca pondere pe companii aeriene, la numărul de pasageri, Wizzair deţine o cotă de 53% (în creştere faţă de 2013), urmată de compania Lufthansa (în creştere) şi de Tarom (în stagnare). Cea mai mare scădere a avut-o compania Carpatair, cauzată de retragerea de pe piaţa din Timişoara în ianuarie 2014 şi intrarea în insolvenţă.

Cursele charter au înregistrat o creştere mare în 2014, numărul de pasageri înregistraţi în perioada mai-octombrie fiind cu 78% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Antalya a fost destinaţia favorită, însă turiştii s-au îndreptat şi spre trei insule greceşti Skiathos, Zakynthos şi Creta.

În 2014, destinaţiile preferate de pasageri au fost Munchen, Bucureşti, Londra şi Bergamo. Tot în cursul anului trecut au fost incluse şi noi destinaţii:  Bruxelles, Bari, Frankfurt şi Memmingen (Munchen Vest), precum şi două noi zboruri de vacanţă, curse charter operate de agenţii de turism spre Zakynthos şi Skiathos. În prezent, Aeroportul Internaţional Timişoara are 16 destinaţii importante din Europa, dintre care două aeroporturi (Bucureşti şi Munchen) oferă şi  zboruri de conexiune.
În ceea ce priveşte traficul de marfă, în cursul anului 2014 s-a înregistrat o creştere de 21% faţă de anul precedent, fiind procesate 1937 tone.
Anul 2015 va însemna pentru Aeroportul Internaţional Timişoara o creştere a traficului de pasageri, dar şi destinaţii noi – din luna martie este anunţată deschiderea rutei spre Torino. În permanenţă, administraţia Aeroportului poartă negocieri cu companii aeriene în vederea deschiderii de noi rute accesibile direct din Timişoara.

"Traficul aerian al unui aeroport este expresia profilului şi dimensiunii economicie, sociale şi demografice a regiunii. Companiile aeriene, la fel ca şi aeroporturile, îşi dimensionează afacerea în funcţie de studii de piaţă care sunt în legătură directă cu viaţa economică, socială, sportivă, culturală şi turismul unei regiuni, precum şi în funcţie de interesul şi disponibilitatea locuitorilor regiunii de a se deplasa spre anumite destinaţii (de vacanţă sau de afaceri). Regiunea geografică deservită de Aeroportul Internaţional Timişoara are un anumit profil, iar companiile aeriene îşi calibrează planul de afaceri şi decizia de a opera la şi de la Timişoara în funcţie de această piaţă. Rolul administraţiei aeroportului este de a asigura o infrastructură aeroportuară performantă şi de a negocia condiţiile comerciale de operare în avantaj reciproc. În prezent, Aeroportul Timişoara deţine şi exploatează o infrastructură pe zona de operaţiuni aeriene de cel mai înalt nivel şi a încheiat contracte comerciale profitabile pentru aeroport şi pentru companiile aeriene. O companie aeriană  va iniţia sau va dezvolta  trafic aerian  la Timişoara după principii de eficienţă economică şi nu după considerente politice sau subiective.", a declarat directorul Aeroportului Timişoara, Daniel Idolu.

aerotim.ro