[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway


elcraft

Quote from: rizzuh on June 27, 2018, 11:37:54 AM
In Atena pe M3 am avut vara trenuri la intervale de 15 min si o caldura infernala in statii. Si acolo nu sunt 2 trasee cu o parte comuna cum este pe M1/M3 la noi, care dubleaza intervalul pe partea comuna.
Ok, daca undeva in lume exista un exemplu mai rau, noi trebuie sa le adunam pe toate si sa fim cumulul de exemple negative intr-unul singur.

Quote from: subway on June 27, 2018, 03:09:25 PM
Te-ai intrebat vreodata cat costa in realitate calatoria fata de cat platesti tu pentru ea?
Calatoria nu stiu dar abonamentul se aseamana sau depaseste cateva tari din zona.

QuoteTinand cont ca Mrex e finantat (subventionat) de la bugetul general orice cheltuiala inutila inseamna sa iei bani din alte capitole mai vitregite, de exemplu de la asistenta sociala pentru copiii defavorizati!
Sau de la pomeni electorale, gratuitati la transporturi si alte d-astea.

QuoteAsta vrei, asta predici si asta iti doresti???
Cine ce predica?
Uita aici predica mincinoasa:
http://www.metrorex.ro/program_de_circulatie_in_zile_lucratoare_p787-1
M3 13:40-15:40: 9 minute
Interval cronometrat azi la 14:30: 11m30s
Nici macar programul asumat nu-l respecta.

frunzaverde

Quote from: subway on June 27, 2018, 03:09:25 PM
Sau cat costa sa plimbi trenuri goale si cine e dispus sa suporte cheltuiala?

Doar ca trenuri goale nu prea sunt la Metrorex. Pe M2 la ora de varf se compara cu trenurile suburbane de naveta din Tokyo. Nu cu metrourile, ca nici Ginza, nici Asakusa si nici macar Tozai la 7-8 dimineata nu sunt asa aglomerate ca M2-ul la ora de varf.

Quote from: subway on June 27, 2018, 03:09:25 PM
Sau cat costa sa plimbi trenuri goale si cine e dispus sa suporte cheltuiala?
Banuiesc ca sigur nu...

Costurile de a plimba inca niste trenuri sunt absolut insignifiante. Megawatt-ul ora este putin sub 200 lei cumparat bulk de pe OpCom, metroul are in total 16 motoare a 125 kW bucata, deci energia electrica costa cel mult 400 lei pe ora sa plimbi un metrou.

Sa mergem mai departe - e nevoie de un mecanic de metrou. La o cheltuiala cu salariul de 8000 de lei pe luna, si o tura de 6 ore pe zi * 20 de zile pe luna, inseama 67 lei pe ora. La asta se adauga paznicii, care probabil costa inca pe-atat, deci inca 67 lei pe ora. Curatenia si personalul auxiliar, plus personalul suplimentar necesar pentru dispecerizare, mai inseamna probabil 2-3 lei pe ora. Orice peste suma asta e jecmaneala de bani publici.

Apoi urmeaza costul efectiv al achizitiei si intretinerea trenului. Bazat pe un cost de 7.5 milioane de euro/tren o durata de viata de 30 de ani pentru un tren de metrou (durata de viata standard Metrorex) si o disponibilitate la exploatare de 70%, inseamna un cost orar al trenului de putin sub 250 de lei/ora. Din care insa, aproximativ 60% este acoperibila prin granturi nerambursabile de la Comisia Europeana (metroul fiind prins pe POIM, si modernizarea si imbunatatirea transportului pe magistrale existente este prioritate 0 prinsa in documentele de program), deci costul real este de 100 lei/ora.

Mai departe, bazat pe costurile contractului cu Alstom, mentenanta all inclusive a unui tren (inclusiv RK-uri) pe an este undeva in jur de 17 lei/ora. Hai sa adaugam costuri cu piese si alte echipamente, ajungem la 30-35 lei pe ora.

Uzura suplimentara a sinelor, terasamentelor si traverselor, bazata pe tonajele si normele de RK CFR este de sub 1 leu/ora de operare.

Total : Sa plimbi un metrou gol costa in jur de 600 lei/ora. Deci nimic. Si asta include achizitia trenului. La metrou si la calea ferata, nu plimbatul trenurilor te omoara, si o stii prea bine, ci costurile fixe de constructie si intretinere tuneluri, statii, echipamente statice etc..

Si comentariul populist ca luam banii de la gura sarmanilor chiar nu tine.

Cand se circula ca sardinele, la 120-140% capacitatea crush permisa de sistemele de aerisire ale trenurilor, cum se circula la ora de varf, investitia in trenuri este necesara, nu un lux. Banii se pot recupera inclusiv din cresterea tarifelor - e nevoie de o crestere de 40 de bani a biletului pentru a acoperi complet inca 20 de trenuri circuland 16 ore pe zi. 40 de bani la o calatorie pentru 20 de trenuri!. PATRU-ZECI DE BANI! Sau, din scaderea cu cativa milioane a unor alte programe de mediu inutile, gen Rabla sau Prima Masina.

Sau din neconstruirea unei magistrale care duce de nicaieri la niciunde (de la o gara aproape parasita la un terminal de aeroport programat la inchidere in cel mult 20 de ani, trecand prin toate coclaurile posibile, de-a lungul unei magistrale de cale ferate). Stii de care vorbesc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Extras din prezentarea oficiala METROREX la SCS Transport (in cadrul CM POIM), ieri, 27.06.2018
Magistrale in exploatare


georgianvaleriu

Vad ca tot o țineți pe a voastră ca întârzie trenul , dar nu vedeți altceva decat timpii la care pleaca mecanicul de la capătul magistralei.
Bun, la un interval de 6 minute la care pleaca un tren din preciziei se adauga ( se închid ușile dupa 6:00 minute fix ) 1 sau 2 călători care la capătul din spate se pune cu spatele in usa sa își mai aștepte 3-5 colegi care abia Baga cartela in aparatul de taxat , si se mai da o data comanda de deschidere a ușilor pt ca individu e jmeker (se întârzie aproape un minut ), următoarea stație vine un biciclist ( care nu stie intervalul de circulat cu bicicleta in tren) si o femeie cu un căruciorcare ce  si crezi culmea nu vine in fata la prima usa cum prevede regulamentul Metrorex si se înghesuie unul pe altul acolo in spate, unde toata treaba mai durează cateva zeci de secunde peste timpul impus de staționare intr-o stație . Bun următoarea stație sa spunem fara probleme. Lujerului , acolo in ora de vârf curg călătorii ca la robinet ( încerci sa ajuți pe cat mai multi sa urce in tren dar niciodata călătorul nu e mulțumit pt ca nu il aștepți deși ar putea sa se trezească cu 5 min mai dev si sa nu mai fuga dupa tren si sa înjure mecanicul ca nu il așteaptă ) se mai pierde aproape un minut asta daca nu se baga cineva din nou in uși sa își aștepte prietenii. La poli trenul e plin si sta in stație iar cateva zeci de secunde peste timpul alocat pt ca daca nu mai e loc in tren călătorul sta lipid de el nepermițând închiderea ușilor si in primul rând vizibilitatea mecanicului de a nu prinde pe cineva in uși .
La astea se mai Adaugă si ordinul regulatorului de mișcare sa mai staționezi  un min la poli pt ca te intersecteze la eroilor cu cel de dristor care si el la rândul lui a avut nenumărate probleme cu astfel de incidente si daia nu respecta graficul de circulație.
Intre orele 6:30 -7:30 sunt introduse si trenurile suplimentare care ies di remize sau depouri si care la rândul lor încurca cu cateva minute circulația celor existente (vrea sa se faca bine da nu iese întotdeauna cum trebuie)
Se mai adauga cateva erori care le da trenul ( daca le da ) de la circuitele din cale, de la limitările  de viteza de 60 km/h in loc de 80 ,din cauza greutatii care apare atunci cand călătorului nu vrea sa urce si sa coboare decat pe la prima usa a primului vagon (restul fiind mai liber putin )
Deci cate o data degeaba sunt multe trenuri daca nu au unde se duce unul dupa altul
Eu am dat cateva exemple aici doar pana la eroilor
faceti un calcul in mare cam cu ce interval ajunge la Anghel Saligni 




Sent from my iPhone using Tapatalk

dr4qul4

exagerezi cu inghesuiala la prima usa. Pe M2 la Victoriei inghesuiala e la prima usa la trenurile care vin de la Pipera, in schimb la cele care vin de la IMGB inghesuiala e la ultima usa. Calatorul trebuie sa fie in bloc-start ca sa schimbe repede magistrala  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

elcraft

Cand vine la 11-12 minute (declarate 9) si spui ca vrea sa se faca bine... e cam absurd.
Situatiile alea par cam trase de par (trec des pe la Preciziei si nu vad scenariul ala) si se intampla inclusiv fiindca stii ca daca il ratezi, mai astepti o vesnicie pana la urmatorul. Iar daca sunt atat de previzibile, de ce nu le prevezi si in orar?
Nu pare ca se vrea sa se faca bine, pare doar bataie de joc. Si ne miram ca merg atatia cu masina.

alex8

Se merge cu masina foarte mult pentru ca rețeaua de metrou nu este asa de extinsă ca în alte capitale vest europene.

elcraft

Printre altele. Si cu timpi de asteptare atat de mari, poate fi mai atractiv sa iei masina in anumite situatii.

TibiV

Ionut, nu stiu unde sa pun conflictul Radoi-Sodolescu...

Quote
COMUNICAT DE PRESĂ

Precizări referitoare la pichetul Unitatății - Sindicatul Liber din Metrou

Referitor la pichetul Unitatății - Sindicatul Liber din Metrou (USLM), de astăzi 31.07.2018, Metrorex face următoarele precizări:
Conducerea societății manifestă constant deschidere faţă de iniţiativele partenerilor de dialog social, iar reprezentanţii sindicatelor sunt consultați în conformitate cu legile dialogului social.
Subiectele pentru care reprezenanții USLM au fost chemați la discuții au fost legate de eficientizarea activității societății, îndeplinarea obiectivelor, reglementarea relațiilor de muncă ori de serviciu dintre cele două părți, promovarea drepturilor și intereselor comune ale membrilor săi, îmbunătățirea serviciilor, îmbunătățirea condițiilor de muncă.
Principala problemă ridicată de fiecare dată de reprezentanții sindicatului este însă, prelungirea contractului dintre Sindomet și Metrorex pentru închirierea spațiilor din stațiile de metrou. Contractul încheiat în 2003 pentru 5 ani și prelungit apoi de încă două ori, expiră în această toamnă. Comercianții și sindicatul au insistat să fie prelungit în continuare cu acordul părților.
Sindomet Servcom SRL are în administrare toate spațiile comerciale din stațiile de metrou, cu excepția restaurantului McDonald's din stația Piața Unirii2. Veniturile şi cheltuielile obţinute din activitatea contractului s-au repartizat din 2003 până în 2017, în cote de 25% pentru Metrorex și 75% pentru Sindomet iar începând cu 26.09.2017, procentele de repartizare sunt 36% pentru Metrorex și 64% pentru Sindomet Servcom SRL.
Adunarea Generală a Acţionarilor a solicitat Consiliului de Administraţie şi conducerii executive a Metrorex organizarea unei licitaţii pentru închirierea spaţiilor, conform procedurilor legale la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat contractul" (n.n. 26.09.2018).
Metrorex are obligația să își optimizeze veniturile, inclusiv pe cele obținute din închirierea spațiilor comerciale. Așa încât Metrorex a notificat Sindomet că acest contract va înceta de drept în septembrie 2018. În continuare, Metrorex va respecta procedurile legale pentru închirierea spațiilor comerciale existente în stațiile de metrou.
În cadrul pichetului s-au lansat informații ce decredibilizează societatea de transport, legate de siguranța circulației trenurilor și a siguranței călătorilor.
În acest sens, Metrorex face următoarele precizări: Metrorex respectă cerințele privind siguranța circulației și securitatea transportului, conform reglementărilor și normelor emise de autoritățile din domeniu.Totodată în cadrul societății este funcțional sistemul de management al calității prevăzut în standardul SR EN ISO 9001:2015.

Cu stimă,
DIRECTOR GENERAL,                                             
ing. Dumitru ŞODOLESCU

Sursa: e-mail....
Dar curand va aparea in toata presa.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

 :o Super tare.
Daca va fi o licitatie pe bune, poate vor aparea magazine normale la Metrou.
Cel mai bine ar fi ca Metrorex sa organizeze diferite licitatii, pentru ca unele statii si mai ales unele zone au vad iar altele nu sunt interesante pentru comercianti.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

MT: Discuţiile despre spaţiile comerciale de la metrou sunt încheiate din punctul de vedere al Ministerului Transporturilor

   Discuţiile despre spaţiile comerciale din staţiile de metrou sunt încheiate din punctul de vedere al Ministerului Transporturilor, ministrul de resort, Lucian Şova, susţinând la întâlnirile cu reprezentanţii sindicatelor că administraţia Metrorex are obligaţia să îşi optimizeze veniturile, inclusiv pe cele obţinute din închirierea spaţiilor comerciale, afirmă reprezentanţii MT, la solicitarea AGERPRES.
   "Sindicaliştii sunt nemulţumiţi şi de faptul că nu a mai fost prelungit contractul dintre Sindomet (firmă deţinută de sindicatul de la metrou) şi Metrorex pentru închirierea spaţiilor din staţiile de metrou. Discuţiile despre aceste spaţii comerciale sunt încheiate din punctul de vedere al Ministerului Transporturilor. Contractul de închiriere, încheiat în 2003 pentru 5 ani şi prelungit apoi de încă două ori, expiră la 26 septembrie a.c. Comercianţii şi sindicatul au insistat să fie prelungit în continuare, cu acordul părţilor. Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a susţinut, la întâlnirile cu reprezentanţii sindicatelor, că administraţia Metrorex are obligaţia să îşi optimizeze veniturile, inclusiv pe cele obţinute din închirierea spaţiilor comerciale", precizează Ministerul Transporturilor, într-un punct de vedere referitor la pichetul organizat marţi de USLM.
   De asemenea, Ministerul Transporturilor spune că Unitatea Sindicatul Liber Metrou (USLM) a transmis la Ministerul Transporturilor o adresă prin care cere ministrului să nu susţină noua organigramă a Metrorex.
   "Precizăm că modul de organizare a unei companii este atributul societăţii, nu al Ministerului Transporturilor", se arată în document.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul


Ar trebui pus la topicul "a-nțărcat bălaia" ( sper să și țină și mai ales să meargă până la capăt) :)
Dar poate cu ocazia asta mai aflăm și noi câte ceva ...

TibiV

Quote
PRECIZĂRI

Urmare a informațiilor din ultimele zile, apărute în presă, cu privire la activitatea Metrorex, facem următoarele precizări:

Circulația trenurilor de metrou cu călători se desfășoară în condiții de siguranță. Societatea respectă reglementările și normele în vigoare. Atât Metrorex, cât și instituțiile cu atribuții în controlul activităților privind siguranța circulației, verifică în permanență respectarea procedurilor, iar eventualele evenimente apărute în circulația trenurilor sunt investigate de Agenția de Investigare Feroviară Română – AGIFER. În urma acestor investigații rezultă, după caz, măsuri care sunt puse în aplicare de către Metrorex.

Noua structură organizatorică a societății, aprobată de Adunarea Generală a Acționarilor, în vigoare începând din 1.08.2018, nu presupune suplimentarea numărului de personal, față de cifra aprobată în Bugetul de Venituri și Cheltuieli și nici depășirea fondului de salarii prevăzut în bugetul societății. Prin noua organigramă au fost reorganizate atribuțiile pentru eficientizarea activității Metrorex.

Pentru optimizarea activităților de exploatare și infrastructură, luna aceasta a fost avizat de Adunarea Generală a Acționarilor, un memorandum pentru suplimentarea numărului de personal, în primă fază, cu 354 de angajați.  Acesta se află în analiză la direcțiile de specialitate din Ministerul Transporturilor pentru a fi înaintate spre aprobare Guvernului României. De asemenea, sunt previzionate în bugetul pe 2019 încă 947 de noi angajări pentru deservirea magistralei 5 de metrou (Drumul Taberei- Eroilor). Numărul angajaților va mai fi suplimentat în funcție de punerea în exploatare cu călători și a altor obiective de investiții.

Bugetul societății Metrorex pentru anul acesta a fost aprobat cu un deficit de finanțare (pierdere) de 95.363,98 mii lei, pentru că la finele anului 2017, societății nu i-a fost alocată subvenția pentru transportul de călători cu metroul aferentă trimestrului IV, nefiind îndeplinite procedurile legale deși suma era alocată pentru bugetul de stat pentru anul 2017. Acest fapt a fost constatat de controlul Curții de Conturi, situație ce se evaluează în acest moment pentru identificarea celor responsabili. Suma urmează să fie solicitată la rectificarea bugetară pentru anul 2018.

Societatea trebuie să despăgubească asocierea ASTALDI S.p.A – FCC Construccion SA, DELTA ACM 93 SRL, AB CONSTRUCT SRL pentru revendicări solicitate în perioada 2011-2015.
Metrorex face acum toate demersurile pentru achitarea datoriei de 188 mil LEI (aproximativ 40 mil euro) stabilite printr-o hotărâre a instanței în anul 2017, rămasă definitivă și irevocabilă în mai 2018, fără a afecta activitatea societății.

În prezent,  Corpul de Control al primului ministru verifică modul în care au fost derulate contractele aferente obiectivului de investiții magistrala 5 Drumul Taberei – Eroilor. Corpul de Control al ministrului Transporturilor analizează circumstanțele care au pus în sarcina Metrorex despăgubirea de 188 mil LEI.

Adunarea Generală a Acţionarilor  (AGA) a solicitat Consiliului de Administraţie şi conducerii executive a Metrorex organizarea unei licitaţii pentru închirierea spaţiilor comerciale din stațiile de metrou, conform procedurilor legale la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat contractul cu Sindomet Servcom SRL.
În acest sens, Metrorex a notificat Sindomet Servcom SRL că acest contract va înceta de drept în septembrie 2018. În continuare, Metrorex va respecta procedurile legale pentru închirierea spațiilor comerciale din stațiile de metrou.

Veniturile şi cheltuielile obţinute din activitatea contractului s-au repartizat din 2003 până în 2017, în cote de 25% pentru Metrorex și 75% pentru Sindomet iar începând cu 26.09.2017, procentele de repartizare sunt 36% pentru Metrorex și 64% pentru Sindomet Servcom SRL.

Menționăm că veniturile realizate de către Metrorex SA în anul 2017 în baza acestui contract, sunt în valoare de 783 469 lei, pentru o suprafață închiriată de 5 900 mp.


DIRECTOR GENERAL,
ing. Dumitru ŞODOLESCU

Sursa: e-mail, dar va aparea curand peste tot in presa...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Superb. 40 milioane euro claim de platit către Astaldi. Constructorii ăștia nemernici, sug sângele poporului.