News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

subway

O minciuna grosolana, USLM este partenerul social recunoscut, altfel nu ar fi negociat nimeni cu ei la CCM.


Earthchild

Soluțiile lui Baiazid (dacă vi-l mai amintiți), care acum scrie și pe Contributors.
QuoteConcedierea a cel puțin 1700 de angajați ai Metrorex, dintre care cel puțin 300 de mecanici de metrou
Eliminarea sporurilor și reducerea nivelului salariilor Metrorex la nivelul pieței muncii locale
Modernizarea și repunerea în circulație a celor 15 trenuri IVA aflate în conservare
Quoteeste probabil cel mai bun moment ca Metroul București să ajungă acolo unde îi este locul, în subordinea Primăriei Generale a Municipiului București, printr-o eventuală fuziune cu STB
https://www.contributors.ro/metrorex-versus-underground-o-comparatie-intre-metroul-din-bucuresti-si-metroul-din-londra/?cfcc

SniperGuy

Informatii noi (scuzati wall of text) :)
Sursa: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24704313-drula-metrou-metrorex-sindicat-uslm-ion-radoi-despagubiri-vinovati-participanti-protest-greva.htm

Drulă, despre consecințele blocării metroului: Poliția a identificat deja 350 dintre participanți / Metrorex depune acțiune în instanță să recupereze prejudiciul de la sindicatul condus de Rădoi

,,Circulă un fake news de la sindicat cum că s-a pus batista pe țambal, adică vezi Doamne, nimeni nu pățește nimic, salariile rămân cum sunt, personalul rămâne cum e, totul e bine şi frumos. E nimic mai departe de adevăr. E complet fals", a declarat miercuri ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe marginea conflictului de la metrou între Metrorex și sindicatul condus de fostul parlamentar PSD Ion Rădoi care s-a soldat cu blocarea activității la metrou vinerea trecută. Drulă spune că acțiunea de blocare a metroului se va lăsa cu consecințe și că Metrorex merge în instanță să recupereze prejudiciul de peste 2,8 milioane de lei.

,,Acțiunile penale de la DNA și DIICOT continuă, nu negociem legea. Aici s-a lucrat zilele trecute, Poliția a identificat 350 dintre participanții care au blocat metroul. Pașii următori vor fi stabiliți de organele de anchetă", a spus Drulă.

,,Nu există nici o intenție de a da vreun pas înapoi, nimeni nu scapă de răspundere. Astăzi Metrorex va depune o acțiune la Tribunalul București pentru despăgubiri de către sindicat pentru pagubele de peste 2,8 milioane de lei din acea zi când metroul nu a putut circula", a mai spus drulă care a precizat că acțiunea de despăgubire este îndreptată împotriva sindicatului USLM.

,,Vom cere banii de la Rădoi și de la sindicatul pe care îl conduce. Chiar ei au semnat într-un proces verbal că acțiunea de vineri a fost o oprire voluntară a lucrului, am cerut tribunalului să constate că această este o formă de grevă nelegală și există o acțiune în recuperare prevăzută de lege pentru aceste pagube. În plus, toate celelalte căi de tragere la răspundere a celor vinovați - nu toate sunt de competența noastră - toate merg înainte", a spus Drulă.

Cât privește situația economică a companiei și problemele legate de salarizare și de posibilele concedieri, ministrul a detaliat că la nivelul companiei e nevoie de niște modificări și că există doar trei scenarii simple.

,,Domnul Rădoi s-a bătut cu cărămida-n piept că nu se schimbă nimic, că rămâne la fel personalul și că rămân la fel salariile. Asta este matematic și contabil imposibil. Bugetul prevăzut și veniturile Metrorex nu acoperă plata veniturilor salariale la nivelul actual pentru numărul actual de angajați", a spus Drulă.

,,Există doar variante matematice simple: ori se accepta de către angajați și sindicat o renegociere, eventual ca acea creștere de 18% de anul trecut să nu mai aibă loc sau să aibă loc cândva în viitor într-un format eșalonat, ori se ajunge la disponibilizări sau mai există și varianta a treia - cea mai puțin fericită - insolvența. O companie care ajunge în insolvență are libertăți mari de a face și concedieri, și reduceri de salarii", a detaliat ministrul Transporturilor.

,,Nu e un scop în sine - aceste concedieri sau scăderi de salarii, ci este vorba doar de sănătatea economică a unei companii căreia îi lipsesc veniturile pentru a acoperi acele salarii. Ca urmare a unei creșteri de salarii iresponsabile de 18%, nebazată pe datele economice de anul trecut, aceste salarii au crescut cu 200 de milioane de lei, deci situația doar s-a adâncit", a mai spus ministrul.

Legat de spațiile comerciale, Drulă spune că "de fapt se pare că de acolo a pornit acest aşa-zis conflict de muncă, din notificările care au fost trimise joi pentru eliberarea acestor spatii care se află pe domeniul public fără acte". Ministrul spune că există o somație care expiră în 2 aprilie, după care se va merge înainte cu căile legale: evacuare și demolarea spatiilor fără forme legale.

TVlad

1. Sa nu indrazneasca sa scumpeasca calatoria pina nu merg la singe cu toate reducerile si eficientizarile posibile;
2. Sa nu apara la loc chioscurile si toate celelalte mizerii, de data asta "legal".

Bun, spatiile comerciale si de publicitate pot aduce venituri regiei insa daca ar fi dupa mine m-as lipsi de ele. E singura situatie in care as accepta sa se mareasca corespunzator pretul calatoriei.

qionescu1

Ar fi cel mai bun lucru trecerea in subordinea Primariei Bucuresti. Se poate realizeaza o strategie integrata si de ansamblu a transportului public in Bucuresti.

vladioan_bv

singura masura ce se va implementa o sa fie scumpirea calatoriilor :))

frunzaverde

Tare mi-e ca tot ce o sa se intample va fi, pe termen lung, aceleasi ineficiente in operare, dar taieri de costuri "contabile" (bilete scumpite, trenuri mult mai rare).

Daca se dorea restructurare, din partea MT se aducea un management profesionist, si se facea o analiza tehnica ca lumea, si s-ar fi asteptat cu masurile cele cateva luni pana cand analiza era gata. Nu niste manageri de tip "contabil / investment banker" care nu inteleg infrastructura, a caror prima decizie a fost "hai sa reducem numarul de trenuri" in mijlocul unei pandemii, in conditiile in care deja trenurile merg rar si aglomerate. Sistemul de restructurare "taiem aleator pana cand se echilibreaza teul contabil" n-a mers pe nicaieri, a cauzat doar teuri inca si mai ciudate. In schimb, ar fi inceput cu o analiza a unde e personal excedentar (fara a fi mare specialist, vad ca sunt prea multi cam pe peste tot - de la mecanicii ajutor care n-au nici un rost, pana la mare parte din TESA (de exemplu, un singur sistem de bilete cu Metrorex ar putea reduce o gramada de costuri administrative la ambii operatori)... Si amenintarea ministerului cu insolventa e de rasul-plansului... nu e o solutie pentru nimic - si ca ministerul sa bage singurul serviciu de transport care merge bine dpdv tehnic in insolventa, nu duce la nimic bun (pentru ca va insemna taierea completa a investitiilor pe ani de-acum incolo).

Sindicatul a fost si el absolut inept - Si-a aratat inept niste colti ciobiti si cazuti, incercand tactici de intimidare clasice, fara sa ceara nimic palpabil, si facandu-se complet ingrati in ochii publicului. Puteau sa vina cu niste cerinte care sa rezoneze puternic in ochii publicului, daca nu erau niste idioti mafioti. Cum ar fi fost daca cererile ar fi fost : "managementul taie frecventa trenurilor; asta inseamna aglomeratie tot mai mare pentru noi si pentru voi cand inghesuiala duce la boala si moarte. Vrem sa fim in siguranta, si noi si voi!" sau "suntem lucratori esentiali, am lucrat cu COVID-ul la centimetri de noi, in spatii inchise, un an, acum suntem amenintati cu datul afara fara motiv si fara argumente, doar pentru ca nu vor sa plateasca subventia pentru cartelele la care tot ei stabilesc pretul". In schimb au venit cu un mesaj analfabet, cu urlete si manifestari de mineriada, si cu argumente penibile gen "trebuie sa avem spor de mina, ca lucram in subteran si e aerul rau" - cand, nu, nu lucreaza in mina, si ar fi trebuit sa aiba de zeci de ani aer curat in tunele si galerii, cu instalatii de ventilatie si climatizare. S-au facut de ras de sus pana jos...

Si presa a fost inepta in egala masura - comentarii asupra nivelului de salarii : da, este mare. La asta, sindicatul si-a facut treaba bine de tot, prin metode clasice sindicaliste intr-un monopol (apropo), infilltrarea managementului. O chestie comuna inclusiv in SUA (cautati conceptul de "closed shop"). Libertarianism de talcioc tipic dambovitean ("ce le trebe subventii dom'ne, io'te la Londra" - cand la Londra TfL are probleme mari si financiare, si de personal, si de atractivitate - cu tarife uriase -  tocmai din cauza libertarianismului excesiv al administratiei, care nu primeste subventii decat indirect). Fara a se uita la situatie dintr-o perspectiva mai larga, si sa vada.

Per total MT 1 - Sindicalisti 1, prin autogol in minutul 1 de la ambii.

Si cu risc mare sa fie, pana in minutul 90, Ei 2 - Noi 0, cu un viitor cu servicii proaste. Ca miza 1., clara si spusa explicit de ministru si de minister e sa fie subventiile reduse si taiate. Daca s-ar face ok, cu reducerea costurilor acolo unde NU afecteaza activitatea, adica cu un plan clar si destept, ar fi cat-de-cat ok. Dar daca se face prost, va rezulta in degradarea activitatii de transport, in trenuri mai putine si intretinere mai proasta a liniilor si trenurilor, cu restrictii pe linii si limitari asisderea. La fel, daca banii economisiti s-ar duce in investitii (linii noi, trenuri noi, frecvente mai bune), as intelege. Dar e clar ca nu va fi asa - important pentru guvern pare "contabilitatea" - sa nu mai cheltuim atat pe metrou. Si unde se vor duce banii economisiti din subventia taiata? Stiind Guvernul Romaniei - in acelasi loc unde s-au dus si pana acum - nu la infrastructura, ci la pomeni, salarii, si pensii. Vad un risc real ca povestea cu CFR din '95-'98 sa fie repetata asisderea...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Si cum sa il treci la PMB?

Metrorex merge in pierdere, la PMB cu toate ca sunt venituri mari, mare parte din ele se duc in gaurile negre Termificare si STB


AndreiB

Prin schimbarea formulei de finantare a grant-ului de la bugetul central. Oricum vorbind bugetele administratiei sunt tot colectari centrale si redistribuiri. Daca e nevoie de legi noi, se pot vota. Si mie mi se pare logic ca Metrorex sa fie administrat local si sa dispara competitia fara sens dintre mijloacele de transport. Ar permite eficientizarea traseelor de suprafata si eliminiarea costurilor comune (in principal cele centrale de administratie).

Mai exista vreun oras in Europa unde metroul e controlat de statul central si restul transportului in oras de primarie? Eu nu stiu alt loc care sa adopte structura noastra "creativa".

cristi5

^ Probabil ca nu mai exista alt "metrou la minister" in Europa. E o ramasita comunista de care nimeni nu avut curajul sa se atinga. Sindicate, sindicate politizate, monopol scapat de sub control, etc

vancouver

Bravo Drula. Negrutiu, nu stiu cine esti, dar poti sa stai jos. Nota 4.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

subway

Eu nu inteleg deloc de ce tineti subiectul asta pe accidente/incidente...

survola

Incidente probabil vor fi mâine, la evacuare.