News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway

Cica s-a suspandat asa zisa greva si maine dimineata se reia circulatia.
Asteptam comunicatele oficiale!

TibiV

Mda...

Misto ca nu stii cand incepe o greva spontana.
Dar stii cand se termina.
A naibii spontaneitate.

(Poate i-a speriat faptul ca nu pot cumpara in timp atat de scurt atat de multe frigidere - vezi postarea maea precedenta)...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

Pana nu se ajunge la o norma de personal de 30-35angajati/km cat ar fi normal buboiul nu se va vindeca...
Nu inteleg de ce dl ministru Drula nu comanda un studiu comparativ intre Metrorex si toate celelalte administratii de metrou europene pentru a spulbera orice fantezie si pretentie sindicalista...

subway

In privinta chioscurilor, orice constructie provizorie ce ocupa domeniul public poate fi desfiintata cu un simplu preaviz ca sa-si ia tarabagiul catrafusele dupa care poti intra cu buldozerul
Daca e sa-i mai reprosam ceva fostului presedinte e ca desi a avut suficient sange in instalatie sa le rezolve la suprafata si chiar sa-i traga un cap in gura turcului ala ce bloca cu taraba lui linia de tramvai de la Valea Cascadelor, la metrou i-a pierit curajul...

subway

Daca s-ar aplica norma de personal uzuala european n-ar mai fi nevoie de subventie pentru salarii, s-ar acoperi doar din venituri iar subventiile ar putea fi dirijate exclusiv pentru investitii noi si mentenanta si reabilitarea liniilor existente

fulger nc

O mare bila alba ptr min Drula.
Sa duca la bun sfarsit curatenia la metrou.
Nu se mai poate asa ..cu tot felul de "improprietariti" peste domeniul public.
Si cum spune si @subway ..sa ajunga la niste cifre  care sa le permita sa functioneze pe o baza buna.
Subventiile de tot felul ar trebui reduse la maxim peste tot.

elphax

Deci s-a rezolvat, i-au amenințat că îi mută cu totul la Cluj, oameni, rame etc. Și Boc nu are bani de subvenție, așa că au cedat
:)


subway

Iar ce face Radoi acum imi aminteste de actiunile disperate ale lui Dragnea in ultimele lui zile de libertate cand simtea ca se strange latzul in jurul gatului si-i impingea pe altii in fata...
Si o marturie elocventa
https://buletin.de/bucuresti/editorial-secretul-puterii-lui-ion-radoi/

vancouver

Interesant mi se pare ca toti primarii de sector au sarit imediat in sprijinul guvernului, mai putin tov. ND, de la care nu am auzit ieri nimic...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Duta C

Sa speram ca Radoi va juca deacum dupa lege .....si mai ales dupa e a facut ieri....nu este normal ca a obligat un oras de 2 mil loc sa stea inghesuit nas in nas in autobuze in pandemie....legea sa fie aplicata pt toti !

punktnet

Quote from: vancouver on March 27, 2021, 01:06:53 PM
Interesant mi se pare ca toti primarii de sector au sarit imediat in sprijinul guvernului, mai putin tov. ND, de la care nu am auzit ieri nimic...
A sărit și Nicușor pe Facebook, copiind mare parte din ce a zis Drulă.
Just kidding.

Cristi N

Quote
Povestea negocierilor cu protestatarii din Metrou!
Protestul de vineri, când transportul din subteranul capitalei a fost paralizat, s-a încheiat după niște negocieri de câteva ore bune.
Am aflat detalii despre aceste negocieri și vi le expun aici. Am verificat informațiile din mai multe surse. Am confruntat părțile implicate ca să fiu sigur că opiniile pe care o să vi le faceți după ce veți fi citit aceste informații să fie cât se poate de bine documentate.
Începem cu explicația pozei. Sunt solicitările oficiale semnate de "ECHIPA DE NEGOCIRE A PROTESTATARILOR CARE AU OPRIT VOLUNTAR LUCRUL".
Din echipă au făcut parte protestatari, dar și sindicaliști. Pe partea cealaltă a "ringului" au fost reprezentanții Metrorex și ai ministerului Transporturilor.
Așadar, Metrorex i s-a cerut să nu facă disponibilizări, să nu micșoreze salariile, iar a treia cerere oficială a fost să recunoască "USLM ca sindicat care asigura protectia sociala a oamnenilor conform CCM".
Aceste puncte au fost parcurse destul de rapid, îmi spun surse din minister și din Metrorex. Vor face parte din viitoarele negocieri. Calendarul lor va fi anunțat ulterior.
Sursele mele din minister și din Metrorex îmi spun însă că alte 2-3 ore s-ar fi negociat ceva ce nu vedeți pe această listă. Și anume:
ministerului, companiei Metrorex li s-a cerut să ofere garanții protestatarilor că nu vor fi anchetați.
Metrorex, ministerul au spus că nu știu ce vor face instituțiile care ar urma să desfășoare eventualele investigații penale ale acțiunii de protest. Dacă vor fi declanșate, nu pot opri un eventual dosar penal. Reprezentanții protestatarilor ar fi insistat totuși să obțină niște garanții, iar discuțiile s-au lungit ulterior mult. Cum vă spuneam, 2-3 ore.
Într-un final Metrorex s-a angajat că nu va face anchete disciplinare în cadrul companiei timp de o săptămână. Abia după acest moratoriu de 7 zile îi va cerceta disciplinar pe cei care au stat pe șine, au blocat activitatea Metroului, au făcut parte din protestul considerat ilegal de ministerul Transporturilor.
Abia după această înțelegere s-a încheiat și greva din subteran.
Vedem ce vor arăta investigațiile interne, dar și cele ale organelor de anchetă. Asta dacă vor avea loc.
Am cerut și punctul de vedere al sindicatului, mi s-a spus că "nu a fost așa". În situația în care voi primi mai multe detalii de la sindicat, le veți regăsi aici.
Până să înceapă anchetele interne, Metrorex și Ministerul Transporturilor mi-au confirmat că vor să se țină de "termenul impus" sindicatelor pentru eliberarea spațiilor comerciale.
Cel mai probabil, pe 2 aprilie vor fi evacuate din subteran acele magazine în care nu se desfășoară activitate comercială.
Sindicatele susțin însă că aceste măsuri de evacuare ar fi ilegale pentru că există pe rol un proces între compania sindicatului si Metrorex, iar instanța nu a venit cu o decizie în acest sens. În plus, atunci când au fost instalate chioșcurile, Metrorex ar fi acceptat construcția lor.

Sursa: FB Vitalie Cojocari

voicul

Președintele Consiliului Concurenței: Metroul din București este un monopol lipsit de orice control

Metroul din Bucureşti este un monopol lipsit de orice control, a declarat președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, care a precizat că acest serviciu este plătit de întreaga populație a țării. Consiliul Concurenței a solicitat Metrorex o analiză a costurilor și separarea activității de transport public de restul activităților comerciale.

,,Problema la metrou este că e un monopol lipsit de orice control. Oamenii ăia, până acum, puteau să-şi pună orice costuri credeau ei, nimeni nu le limita costurile, ce salarii credeau ei, rezulta o notă de plată şi se duceau cu nota de plată la stat. Nu creşteau prețurile ca să nu supărăm populaţia şi atunci gaura asta, care era nelimitată, era prezentată statului, iar statul o plătea. E un fel de a spune că statul o plătea, că statul nu are niciun ban al lui, statul nu poate să plătească decât luând din banii cetăţenilor", a spus preşedintele Consiliului Concurenţei.

În plus, a arătat Chirițoiu, metroul din cel mai bogat oraş al ţării este plătit din banii populaţiei din întreaga ţară.

,,Deci restul de 18 milioane de români plătesc ca cei mai bogaţi români, bucureştenii, să aibă metrou. Şi dacă ar fi fost plătit doar de către bucureşteni, nu şi de restul României, tot nu e în regulă să am o companie care doar vine cu note de plată. Şi nu există un control al acelor costuri", a declarat Chiriţoiu.

Chirițoiu: Protestele sunt ,,un lucru bun" deoarece arată intenția Guvernului de a rezolva problemele
Președintele Consiliului Concurenței a spus că trebuie să existe o metodologie de calcul care să stabilească exact costul unei călătorii cu metroul și că ,,este o decizie politică cât luăm din bilete şi cât plătim ca subvenţie, dar măcar costul acesta total, cât consumă compania, nu poate fi nelimitat, trebuie să existe o metodologie clară de estimare a costurilor rezonabile".

Chirițoiu a apreciat că grevele, inclusiv protestul spontant de la metrou de zilele trecute, reprezintă ,,un lucru bun" deoarece ,,sunt semne că ceva se mişcă în economia noastră şi că Guvernul ia măsuri să închidă din problemele pe care le ducem cu toţii în spinare de mai mulţi ani".

,,Trebuie soluţii care să ţină cont de problemele sociale şi de datoria statului de a oferi alternative oamenilor, pentru că nu e OK să punem populaţia să plătească taxe ca să susţinem activităţi teoretic economice, pentru că nu este o activitate de binefacere, ci una economică, iar sarcina ei este să genereze un plus. Însă multe companii de stat nu generează niciun plus, ci generează minusuri, ceea ce este contrar ideii de activitate economică şi de economie de piaţă şi este împotriva interesului nostru naţional. În loc să consumăm banii pe care îi luăm de la oameni pe autostrăzi, pe spitale, şcoli, îi dăm pentru companii care distrug valoare, care cauzează pierderi", a spus Chirițoiu.

Circulaţia trenurilor de metrou a fost blocată vineri, 26 martie, de un protest spontan al unor reprezentanţi ai sindicatului USLM în staţia Piaţa Unirii, care au coborât în tunel, pe calea de rulare, şi au împiedicat pornirea trenurilor de pasageri.


https://www.agerpres.ro/economic-intern/2021/03/29/chiritoiu-metroul-bucurestean-este-un-monopol-lipsit-de-orice-control-platit-de-toti-locuitorii-tarii--687041

RaduC

Deci UCSL nici macar nu este recunoscut si acceptat de catre conducerea Metrorex. Wow... Bun, ce inseamna asta concret? Ca sindicatul nu este persoana juridica?