[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

Hai atunci sa mai pun sare pe rana...
M-a distrat teribil reportajul Digi pe la functionarii din primarii din care rezulta ca sporul de <calculator> ar fi de fapt in conceptia functionarimii un fel de spor de <hemoroizi> pentru ca stau 8h pe scaun in fata ecranului!!!
:)
Desi ma cam doare-n pix de plusurile sau minusurile anonimo-talibane apreciez suportul explicit pentru discutiile si dezbaterile oneste pe subiectele ce ne framanta ca de multe ori am ramas cu impresia neplacuta a rolului de Don Quijote in lupta cu morile de vant. Nu sustin ca am eu intotdeauna dreptate dar daca nu dezbatem pe fata si fara idei preconcepute si false argumente problemele nu prea vad cum putem progresa...parerea mea, de bursuc cu parul sur!
:)


dr4qul4

eu propun ca in loc de spor sa le dea un voucher pentru o operatie de hemoroizi la o clinica particulara.
Sau niste tuburi de "vaselina".  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

myid

Comunicat de presă - 09.03.2021

     Asociația Construim România salută și susține acțiunea Ministrului Transportului Cătălin Drulă, de reașezare pe baze corecte a relației dintre Metrorex și sindicatele salariaților Metrorex.

     Prin practici la limita legii, întinse pe parcursul a trei decenii, Uniunea Sindicatul Liber Metrou a confiscat drept bun propriu metroul bucureștean și a luat prizonier pe persoana fizică a liderului sindical  Ioan Rădoi întreg Bucureștiul, șantajat mereu cu blocarea circulației metroului, atunci când cerințele complet nejustificate ale sindicatului nu sunt îndeplinite.
   
Este absolut inadmisibil ca vreun sindicat de orice fel să beneficieze de venituri din exploatarea patrimoniului public al unei companii de stat. Sindicatele au rolul lor perfect justificat, consfințit și protejat de legislația europeană, de apărare a intereselor legitime ale angajaților, nicidecum de organizare de societăți comerciale prin care să încaseze venituri din exploatarea bunurilor companiei. Această practică trebuie să înceteze imediat și orice formă de colaborare comercială între Metrorex și USLM trebuie desființată de îndată.
Metroul bucureștean nu este al salariaților Metrorex, ci al bucureștenilor, iar USLM este un scut al incompetenței, risipei și proastei organizări a regiei, ceea ce face ca bucureștenii să beneficieze de un serviciu de metrou prost și ineficient.
     
În ciuda investițiilor de peste 100 de milioane de EUR, făcute de Metrorex în cele mai moderne instalații de dispecerizare și de control automat al trenurilor de metrou în ultimul deceniu, opoziția sistematică a USLM face ca Metrorex să nu poată astăzi să asigure circulația la capacitatea proiectată a instalațiilor, de 40 de trenuri pe oră - așa-zisul "un tren la minut" - nici măcar la orele de vârf.  În fapt intervalele de succedare ale trenurilor de metrou din rețeaua bucureșteană, de peste 5 minute în cea mai mare parte a zilei, sunt absolut rușinoase și se reflectă direct în slaba utilizare a rețelei de metrou, inclusiv înaintea actualei pandemii, și în traficul rutier blocat din București.
     
Într-o totală lipsă de respect față de călătorii bucureșteni și în ciuda faptului că Metrorex are cu peste 40% mai mulți angajați decât se justifică la actuala dimensiune a rețelei bucureștene, USLM continuă să susțină că regia are deficit de personal și continuă să blocheze orice încercare de a asigura un serviciu de metrou eficient, la standardele europene din 2021. Aceasta face ca Bucureștiul să fie ultima capitală din Uniunea Europeană unde trenurile de metrou sunt conduse de echipe de câte doi mecanici, deși tehnic nimic nu împiedică desființarea imediată a funcției de mecanic ajutor, ceea ce ar reduce la jumătate costurile de personal din operarea trenurilor de metrou și ar permite asigurarea circulației trenurilor la intervale de sub 5 minute pe toată durata zilei pe întreaga rețea.

     
Ne exprimăm speranța că Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă și noua echipă de conducere a Metrorex vor corecta în cel mai scurt timp toate aceste derapaje și că în cel mai scurt timp vor decupla USLM de la statutul de coproprietar de facto al patrimoniului metroului bucureștean.
Asociația Construim România

https://www.facebook.com/buildingromania

TVlad

Excelent! Detaliile tehnice nu ma pricep sa le comentez dar prima parte m-a uns pe suflet.

Duta C

Bravo!!Si daca  fac greva ,nu au decit-mi-am achizitionat o trotineta electrica! :D

subway


myid

aseara, cumva la ordin, angajatii metrorex si probabil membrii de sindicat au dat navala pe pagina de facebook si ba au comentat la postare cu nemiluita (zeci de persoane), ba au dat report si la pagina si la postare.

Asta inseamna ca facem ce trebuie.
Fix la fel a fost si acum 3 ani cand Mihai a spus cu subiect si predicat cam acelasi lucru si despre ROMATSA.

rizzuh

Asa au facut la toate postarile ministrului, la fel la postarile presei, deci nu e de mirare. Toti cu exact aceleasi replici, aceleasi doleante, se plang de conditii ca vai e rau in tunel (de parca toti angajatii Metrorex lucreaza langa sina in galeriile si tunelurile de metrou) si de asta au nevoie de sporuri si mariri. "Ciudat" ca nu zic nimic despre imbunatatirea conditiilor, mai bine sa curga banul ;)

voicul

Noua conducere a Metrorex vrea înghețarea salariilor până în 2022. Sindicatul nu e de acord: ,,În 42 de ani nu s-a întâmplat așa ceva"

Noua conducere a Metrorex a avut joi o întâlnire cu reprezentanții sindicatului salariaților de la metrou, în care le-a transmis acestora că din cauza pierderilor foarte mari înregistrate în prezent, compania trebuie să implementeze măsuri pentru plafonarea cheltuielilor.

Măsura propusă de conducerea Metrorex a fost suspendarea majorării salariale de 18% obținute la negocierile de anul trecut până în anul 2022. Potrivit unui comunicat al companiei, Metrorex a înregistrat anul trecut pierderi de 167 de milioane de lei, motiv pentru care Ministerul Transporturilor a cerut reducerea celtuielilor. ,,Trebuiesc implementate măsuri adecvate pentru încadrarea în fondul stabilit în limitele legale", se arată în comunicat.

Sindicatul Liber Metrou transmite însă că nu este de acord cu propunerea conducerii. ,,Directorul General a propus să renunțăm la un procent de 18% din salarii. În istoria de 42 de ani de exploatare a metroului nu s-a întâmplat așa ceva și nu putem fi de acord cu această propunere de a reduce vreun drept câștigat", transmite sindicatul.

Conducerea Metrorex a fost preluată recent de Ștefan Paraschiv, propus de minstrul Cătălin Drulă. La momentul numirii, ministrul Trasporturilor transmitea că noul director trebuie să găsească soluții pentru rezolvarea unor probleme urgente precum aprobarea bugetului companiei care permite păstrarea salariilor majorate cu 18% doar dacă se fac reduceri de personal.

La începutul lunii martie, ministrul Drulă anunța finalizarea raportului Corpului de Control și spunea că dacă Metrorex nu va prezenta un buget pentru anul acesta cu cheltuielile salariale la nivelul bugetului aprobat în 2020, atunci acesta nu va fi avizat.

,,Negocierea dintre conducerea Metrorex și sindicat privind creșterea salariilor cu 18% putea să nu aibă loc anul trecut și nu eram în situația de acum. Legea 55/2020 spune limpede: contractele colective de muncă se prelungesc automat pe perioada stării de alertă. Cu toate acestea, consiliul de administrație de atunci a dat mandat nelimitat de negociere unei comisii de 15 oameni din care 10 erau membri de sindicat. Raportul notează că aceștia nu aveau cum să reprezinte obiectiv interesele companiei", transmitea ministrul.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/noua-conducere-a-metrorex-vrea-inghetarea-salariilor-pana-in-2022-sindicatul-nu-e-de-acord-in-42-de-ani-nu-s-a-intamplat-asa-ceva-1470723


Xenos

Licitatia de modernizare a caii de rulare pe M 2 a murit?! Se mai relanseaza? Se modifica proiectul sau se abandoneaza cu totul?

oc7avian

Tocmai am scris aici  :D

• M2 Berceni - Pipera: reluare licitații înlocuire cale de rulare și instalații interstații separat (acum se revizuiește documentația; Termen: semestrul 2, 2021)

TVlad

Cerintele sindicalistilor de la metrou sint de o obraznicie rara. Sper sa se gaseasca cineva sa le dea bine peste bot. Sa conteze si pe sprijinul meu, ca simplu cetatean calator.

Statiile arata ca dracu, au desfacut tavanele false si se vad toate matele dinauntru, mizerie cit cuprinde, reclame si televizoare peste tot. E clar ca metroul e o sursa foarte buna de venituri pentru unii insa nu se intoarce nimic in companie pentru astfel de lucrari minime care sa redea un aspect salubru.