[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oc7avian

Eu sunt șocat că un student, care acum are card de metrou validat cu legitimația, nu poate reîncărca abonamentul în orice stație. Adică ținem case de studenți degeaba.

Însă apariția aparatelor de bilete nu impune dispariția personalului de la casierii. Din punctul meu de vedere gheretele ar trebui să dispară, iar personalul ce le deservea să devină asistenți pentru  automate (în caz de nevoie de ajutor). Am mai văzut asta în occident și mi s-a părut foarte ok. Și am avut și nevoie de ajutor când mă bătea ecranul.

ghrt

Ajutor pot să ofere şi agenţii de pază. Ei oricum trebuie să fie atenţi în zona turnicheţilor.
Cont (aproape) inactiv.

thefrenzybudgeter

@oc7avian: aparitia aparatelor de bilete + integrarea societatii metrorex intr-o aplicatie de transport la nivel national ar cam trebuii sa duca la disparitia TUTUTOR casierilor. Nu exista nici un motiv economic pentru mentinerea lor ...sindical si politic sunt destule insa pentru unii ce au de profitat.

Este cred ca printre ultimele societati de metrou din UE ce inca are astfel de casieri. Plus cum spune si @ghrt avem si agentii de paza ce pot indruma. Cu timpul or sa dispara si acestia odata cu educatia ce vamerge in sus " sa dea barbosul sa se intample asta".

subway

Un alt aspect de management defectuos, mecanicul ajutor. Conform normelor acesta are un singur rol, acela de a da ok pentru inchiderea usilor in statiile cu peron in curba si doar pe latura pe care curba este spre exterior.
De ce administratia prefera sa dubleze fiecare echipaj pe toate trenurile in loc sa amplaseze un singur impiegat fix pe acel peron ce necesita asistenta suplimentara?

AndreiB

+1

Londra are niste statii de metrou vechi cu curbe mult mai stranse decat in Bucuresti si nu exista nici un mecanic ajutor pe nici un tren. Mecanicul verifica pe monitoare (astea sunt si in Bucuresti, nu?) si doar la ora de varf cand este (ma rog era) aglomeratie masiva exista personal pe peron care da semnal de plecare. Chiar si in statiile cu peron drept - doar cele aglomerate.

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

thefrenzybudgeter

@subway  fiindca administratia nu exista. Daca ar administra ceva ar fi vazut tampenii de genul, nu mai vorbim de automatizarea statiilor cu usi ce nu permit accesul pe sine ( sa se tot arunce unii si altii pe acestea ) si sa aiba acces direct in garnitura de metrou la sosire.

subway

Se zvoneste din ce in ce mai intens ca viitorul director general va fi dl Sodolescu.


subway

E singurul director general tehnocrat adevarat provenit din mediul privat pe care l-a avut Metrorex in intreaga sa istorie, stie problemele, stie dedesubturile, sa-i uram succes daca se confirma zvonul, va avea de infruntat o misiune tare dificila.

thefrenzybudgeter

Fara un ministru care la presiunile sinicatului daca se apuca directorul de reforme in Metrorex sa le spuna "nu imi pasa" greu acolo. Daca nu ai consiliul de administratie... ii greu la deal.

Plus sustinere financiara in automatizare si reducere de costuri din partea ministerului prin investitii masive an de an. Altfel orice director in afara situatiilor de mai sus va fi "unul dintre muritori". Lucram sa nu ne moara speranta...

subway

S-au facut investitii nenumarate in directia sugerata de tine dar nu au fost urmate de eliminarea taietorilor de frunza la caini pe sporuri grase rezultati...

thefrenzybudgeter

Vezi ca am si mentonat ca trebuie un ministru care sa spuna "nu imi pasa" cand aduce directorul vorba de eliminarea celor ce freaca duda.

Pasul 1 elimini frecangeala la maxim si tehnologizezi la in acelasi timp la maxim.

subway

Sunt doi pasi, nu unul singur, mai intai automatizare si abia apoi curatarea surplusului inutil. Daca faci doar automatizarea arunci bani pe fereastra.

subway

O precizare importanta, majoritatea covarsitoare a echipamentelor si instalatiilor electromecanice sunt telecomandate din dispeceratul central. De ce trebuie mentinut personal inutil in statii? Doar ca sa doarma in timpul orelor de program? O echipa de interventie specializata ar fi suficienta ca sa actioneze la fata locului atunci cand remedierile nu pot fi rezolvate prin comenzile SCADA!