[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


voicul

Metrorex: Accesul în staţiile de metrou ar putea fi limitat pentru evitarea supraaglomerării

Personalul de pază susţinut de Poliţia Metrou şi alte forţe de ordine publică vor limita, după caz, accesul călătorilor în staţiile de metrou pentru evitarea supraaaglomerării, informează joi Metrorex.

Reprezentanţi ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti - Ilfov (ISUB - IF), ai Poliţiei Metrou şi cei ai Metrorex s-au întâlnit miercuri pe fondul evoluţiei cazurilor de îmbolnăvire cu Covid şi al urgenţelor medicale cu care s-a confruntat Metrorex în ultima perioadă.

https://www.agerpres.ro/economic-intern/2020/10/15/accesul-calatorilor-in-statiile-de-metrou-ar-putea-fi-restrictionat-pentru-evitarea-supraaglomerarii--591960

TibiV

Un pic inexact...
Este vorba de interventiile medicale la metrou.
Au fost foarte multe cazuri in care circulatia a fost blocata pentru ca i s-a facut cuiva rau in trenul de metrou.
In prezent, protocolul spune ca "pacientul" ramane in tren, si trenul ramane in statie pana "la rezolvarea cazului".

Quote
Urmare a evoluției cazurilor de îmbolnăvire cu Covid și a urgențelor medicale, în cadrul acțiunilor comune de cooperare, în data de 14.10.2020, la sediul Metrorex a avut loc o întâlnire la care au participat reprezentanți ai ISUB-IF, ai Poliției Metrou, si ai firmelor împreună cu reprezentanții Metrorex.
În cadrul întâlnirii, în urma analizelor efectuate s-au concluzionat următoarele:
-personalul medical care efectuează intervenția va avea în vedere extragerea persoanelor afectate din tren, acolo unde situația o permite;
-personalul de pază, împreună cu Poliția Metrou și cu alte forțe de ordine publică, precum și salvatorii Metrorex, vor asigura protecția zonei de intervenție;
-personalul de pază susținut de Poliția Metrou și alte forțe de ordine publică, vor limita după caz, accesul călătorilor în stațiile de metrou pentru evitarea supraaaglomerării.

Cu stimă,
DIRECTOR GENERAL
Ing. Gabriel Mocanu

http://www.metrorex.ro/_read649-1
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


cityrunner

Cateva observatii:
"Cheltuielile salariale lunare brute actuale pe angajat sunt la nivelul brut de 7.326 lei." - inseamna vreo 4200 net.
Majoritatea lucreaza in ture (adica nopti, zile de weekend, sarbatori) de aici si sporurile legale care duc la suma asta.
Subventia de la stat pe anul 2018 a fost de aproximativ 50%, parca era in BVC sau raportul de activitate..nu stiu de 2019. La STB, subventia e de 80%.
In fine, un membru CA ia 5000 lei pentru 2h de munca, la birou, de la 12 la 14 avand tot confortul asigurat, majoritatea fiind sinecuristi de partid...asa, ca idee.
Nu voi crede in veci ca CA-ul nu a stiut o luna de zile de chestia asta. Apoi tot ei scriu cu manuta lor ca "procesul verbal al ședinței din data de 28.09.2020 nu reflectă realitatea discuțiilor purtate". Pai ori nu au stiut nimic, cum declară, ori au stiut?! Ori nu s-au inteles la manevre?
De ce nu se face o medie a veniturilor impartite in personalul cu functie de executie si cel cu functie de conducere? Sa nu se vada oare ca vreo 80% din oameni au defapt salariile mai mici?
De ce nu se mentioneaza faptul ca munca in S3/festive/sarbatori urca intr-o masura destul de buna salariul? Ca multi o ard pe fainoșag de L-V, 8-16, în birou la căldurică sau răcorică...cu raspundere la nivel de laba gastei, fără noxe, azbest, pilitură de fier, sau alte "canceroase" de genul ăsta. "Jurnaliștii" să mai studieze!
Legat de comparatia cu sectorul privat (plin de nemernici din cauza carora au ajuns sa emigreze milioane de romani): Conform EUROSTAT (deci nu posturi de partid ca Latrina 3 sau UM Digi24), venitul minim pentru un trai decent in Romania este de 2600 lei NET. Suma asta ar trebui sa fie ca referinta, nu salariile mizerabile din mediul privat, sau companii feroviare unde e criza de personal si tinerii nu vin tocmai din cauza lefurilor derizorii. Cei care au realizat că problema în România e data de salariile mici plătite de patronii plini de bani (cea mai mare diferenta dintre bogati si saraci e la noi - EUROSTAT), au plecat deja.

subway


survola

La ceas aniversar, tare sunt curios la care dintre magistrale se va începe săpătura mai repede: la M4 (până la Gara Progresu) sau la M5.2 (prin centru)?

subway

E posibil sa fie la M6.1
Daca licitatia finala de executie decide un castigator (in cca un an) si se depaseste perioada inevitabila de contestatii (cca 6 luni minimum) se poate semna un contract si da un ordin de incepere si sa vedem ceva lucrari preliminare chiar daca mai e prevazut inca un an pentru PT inainte de inceperea in forta a lucrarilor.
La M6.2 ar trebui lansata de urgenta faza de preselectie...adica inceput abia acum ceea ce e in desfasurare pe celalalt tronson, adica un an preselectia plus 6luni contestatiile, alt an atribuirea lucrarilor plus 6luni contestatiile si dupa semnarea contractului inca un an proiectarea!
La M5.2 trebuie transate contestatiile pentru proiectare PT, semnat contractul de proiectare si dupa minim un an sa avem un proiect ceva pentru un caiet de sarcini de licitatie de executie (minimum inca 3-4luni) asa mai e mult pana departe la Iancului.
La M4sud sunt si mai multi pasi de parcurs si lucruri de aprobat si de lamurit...

sab

Adevărata criză: Traficul de călători în staţiile de metrou care deservesc polii de business ai Bucureştiului a scăzut cu până la 80%. Staţii precum Aurel Vlaicu, Pipera, Piaţa Victoriei, Timpuri Noi, Politehnica sau Grozăveşti mai au acum, în medie, circa o treime din traficul pe care îl înregistrau anul trecut
https://www.zf.ro/companii/adevarata-criza-traficul-calatori-statiile-metrou-deservesc-polii-19763656

QuoteCu circa 70% a scăzut trafi­cul de călători din staţia de metrou Aurel Vlaicu în­tre 1 octombrie şi 15 no­iem­brie 2020 faţă de ace­eaşi perioadă a anului trecut, arată da­tele furnizate de Metrorex la solici­ta­rea ZF. Astfel, dacă în 2019 aproape 1,2 mi­lioane de persoane validaseră cartele în această staţie, în 2020 numărul s-a re­dus drastic până la doar 360.000.

Aceasta este cea mai aglomerată staţie care deserveşte concentrări de birouri din Bucureşti, iar scăderea este rezultatul aplicării variantei work from home, adoptată de numeroase compa­nii de la instalarea pandemiei de COVID-19 în România.

Situaţia este similară şi la Pipera, capătul magistralei 2, în jurul căreia de asemenea s-au dezvoltat mai multe proiecte office în ultimii ani. Hermes Business Campus, Iride Business Park, Novo Park sunt doar câteva dintre ele.

,,Eu lucrez la o companie al cărei sediu se află în apropiere de Pipera. Nu am mai mers la birou din martie şi nici nu sunt perspective să ne întoarcem curând. Îmi amintesc că, înainte de martie, era foarte aglomerat, mai ales dimineaţa, în jur de 9, când ajungeam eu la birou", spune Andrei S., un cor­poratist care lucrează pentru o com­panie cu sediul în Pipera.

Între 1 octombrie şi 15 noiembrie 2020, aproximativ 200.000 de oameni au validat cartele în staţia Pipera, cu 78% mai puţin faţă de cei peste 900.000 din acelaşi interval al anului trecut.

Scăderile sunt însă similare şi în ceilalţi poli de business ai oraşului, precum Piaţa Victoriei, Timpuri Noi, Politehnica sau Gro­ză­veşti, zone ale oraşului care con­cen­trează fiecare mai multe clădiri de birouri şi, în consecinţă, zeci de mii de oameni care mergeau zi de zi la birou. Cea mai mare scădere se înregistrează la staţia de metrou Pipera - minus 78%, iar cea mai redusă dintre staţiile ana­lizate de ZF pe baza datelor de la Metrorex, la Timpuri Noi şi Piaţa Victoriei 2 - minus 63%.

Gradul de utilizare a birourilor din Bucureşti se menţine la circa 40-50% faţă de nivelul obişnuit, înainte de declanşarea pandemiei, în timp ce rata de neocupare (contrac­tua­lă) are o medie de 10,8%, potrivit datelor companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Stocul comercial (destinat închi­rie­rii) de clădiri de birouri din Bucureşti se ridică la circa 2,9 milioane de metri pă­traţi, alte imobile cu o suprafaţă de circa 150.000 de metri pătraţi fiind ocupate de către proprietari.

În ciuda condiţiilor dificile, piaţa de birouri din Bucureşti continuă să se dezvolte, în primele nouă luni ale anului fiind li­vra­te spaţii noi cu o suprafaţă cumulată de 124.000 de metri pătraţi, iar dezvoltatorii au în diverse faze de construcţie clădiri cu o suprafaţă cumulată de 388.000 de metri pătraţi.

sab

Metrorex anunţă că face verificări după ce un mecanic de tren a fost găsit beat. Călătorii s-au sesizat după ce garnitura nu a mai plecat din staţia Dristor
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-24458456-metrorex-ancheteaza-mecanic-tren-acuzat-condus-baut.htm
QuoteMetrorex a anunţat că face verificări în cazul unui mecanic de tren care a fost găsit beat în cabină, călătorii fiind cei care s-au sesizat după ce garnitura nu a mai plecat din staţia Dristor, relatează News.ro.

,,Referitor la informaţiile apărute în presă cu privire la incidentul în care a fost implicat un mecanic de tren, vă informăm că sunt în curs de efectuare verificările procedurale prevăzute în astfel de situaţii. Acestea presupun cercetarea în funcţie de circumstanţe conform prevederilor legale şi aplicarea de sancţiuni conform Statutului disciplinar, al Regulamentului Intern şi legislaţiei incidente", a transmis joi seară Metrorex.

Reprezentanţii companiei au precizat că vor putea oferi mai multe informaţii doar după finalizarea verificărilor, care în acest moment sunt în desfăşurare, neputându-se antepronunţa asupra rezultatului.

Potrivit Observatornews.ro, incidentul a fost semnalat la staţia Dristor, după ce o garnitură nu a mai plecat din staţie, iar câţiva călători au mers la cabină, pentru a vedea ce se întâmplă. Aceştia au observat că mecanicul era beat, încât nu se putea ţine pe picioare, fiind anunţată Poliţia. Mecanicul a fost testat, iar rezultatul a indicat o concentraţie de 1,46 miligrame pe litru de alcool pur în aerul expirat.




Xenos


voicul

Metrourile nu vor circula în noaptea de Revelion

Metrourile nu vor circula în noaptea de Revelion, anunță Metrorex.

"Metrorex informează publicul călător că în contextul prelungirii stării de alertă la nivel național cauzată de pandemia cu coronavirus și în conformitate cu dispozițiile legale – H.G. nr. 1065/11.12.2020, în noaptea de 31 decembrie 2020/01 ianuarie 2021, trenurile de metrou nu vor circula", transmite Metrorex.

În zilele de 1, 2 și 3 ianuarie 2021, trenurile de metrou vor circula pe toate magistralele la un interval de 9 minute, conform graficelor pentru zilele de week-end și sărbători legale.

În caz de necesitate, vor fi disponibile cinci trenuri care vor fi introduse suplimentar.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/metrourile-nu-vor-circula-in-noaptea-de-revelion-1426252