News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway


AndreiB

Eu nu inteleg lipsa de co-ordonare intre Metrou si liniile regionale. Cele doua linii regionale din Buftea si Mogosoaia circula pana la capatul de tramvai Damaroaia, unde nu exista absolut nimic. Ori extinzi liniile regionale spre un capat cu multe legaturi (e.g. PPL), pentru a reduce nr. de schimburi, ori le termini la Straulesti pentru a reduce durata cursei si a creste frecventa. Solutia actuala este optiunea cea mai proasta.

La fel si pentru troleibuzul 97. Merge pana la Gara de Nord dubland 100% M4 si pe urma se termina la Sfintii Voievozi unde nu exista nimic. Ori extinzi 97 pana la Romana, oferind conexiuni in plus, ori elimini dublarea inutila a M4.

Co-ordonarea este execrabila intre Metrorex si STB, probabil datorita fragmentarii intre cele doua companii. Sunt curios ce reorganizare de trasee se va face in Drumul Taberei dupa deschiderea M5.

pest1969

Nu e de la fragmentarea in 2 sau mai multe companii. E de la nepasare si lene. Plus ceva incompetenta, desi nu-ti trebuie nu stiu ce studii pentru a face minime lucruri de bun simt.

voicul

@AndreiB eu cred ca din intamplare s-a produs ce zici tu.

Dublare ... presupune o logica. Ia tremurat mana unui de la STB si altuia de Metrorex si intamplare face sa fie traseu comun.

Asa a dat bunul Dumnezeu sa fie, ce atata vorba si logica.

roata

^^
Probabil solutia ar fi fost unirea STB cu Metrorex, dar interesele si orgoliile sunt mult prea mari pentru a definitiva o astfel de intelegere.
Daca nu ar fi existat o competitie, atunci mai mult ca sigur traseele nu s-ar mai fi batut cap in cap.

Pe hartie, eu vad simplu lucrurile:
STB Urban - pt actualele linii de tramvai, autobuz si troleibuz
STB Metro - pt metrou
STB Regional - pt liniile care conecteaza Bucurestiul cu localicatile din jur si din Ilfov (autobuz + tren)

Nu as spune ca acum M4 este inutil, dar este utilizat cu mult sub capacitate. Iar de o continuare a liniei spre sud, nu cred ca poate fi vorba in secolul asta...

frunzaverde

Nu a fost "intamplare". Ani la randul RATB a dublat intentionat metroul cu transport de suprafata; s-au bagat inclusiv bani in infrastructura fizica noua. In anii '90 a fost politica intentionata, in parte ca masura de "refacere" a retelelor desfiintate in anii '80 cand s-a construit metroul. Au fost create intentionat rute de autobuz si troleibuz care sa dubleze metroul (381 - M2, 601 - M1+M2), au fost reinstalate retele aeriene (pe Iuliu Maniu, pe Calea Grivitei etc. etc.) care fusesera desfiintate in legatura cu metroul... Ultimul efort de dublare al metroului a fost inutila investitie in reteaua de troleibuz dintre Piata Unirii si Piata Sudului la sfarsitul anilor 2000.

De ce au facut asta, dracu stie - s-au bagat bani multi cu efecte minimale (capacitatea vehiculelor de suprafata e asa mica comparativ cu a unui metrou incat nu s-a redus aglomeratia de la metrou, dar s-au construit linii cu atractivitate modesta spre deloc)... Dar a fost intentionata masura.

Bucurestiul are nevoie de o autoritate integrata care sa construiasca si gestioneze reteaua. O asociatie regionala care gestioneaza traseele impreuna cu comunele limitrofe (cum e TPBI) e mult prea slaba pentru a reface reteaua Bucurestiului (care, la nivel de suprafata e in mare parte neschimbata din anii '80, si deci profund inutila pentru nevoile orasului de azi). E nevoie ca STB + Metrorex sa devina o singura entitate; dar cum STB e al primariei si Metrorex la MT...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

voicul

Apropo de dublare si 381, nu stiu daca si acum are traseu comun cu M2, dar aseara pe la 19 am vazut un autobuz goool in Victoriei.

Sau: transportul de aer in 381 e la cote alarmante  :lol:

panzer

Nu stiu de alte parti ale Bucurestiului, dar dimineata pe Maniu e full si metroul si trolee-le si 336 la suprafata. (in mod normal)

AndreiB

Fuziunea STB si Metrorex ar diminua si o parte din cheltuielile administrative prin eliminarea duplicarii. Dar proprietarii diferiti ar face asta relativ dificil. Cred ca avem nevoie de o organizatie care sa impuna reorganizarea traseelor in Bucuresti si sa co-ordoneze sistemele de bilete pentru CFR, Metrorex si STB & operatorii mici.

voicul

Asta cu biletele e simpla: se numeste plata cu card-ul prin sistem contactless.

Eu totusi nu vad dublarea rutelor ceva rau, ba chiar normala. Cum e si exmplu de mai sus cu Militari: ce sa faci acolo? Sa muti metroul sau STB-ul pe unde nu e lume?
Mai ales ca in multe situatii ambele variante sunt pline.

Oricum dublarea o vad in partea STB (ca acolo sunt lucrurile felixibile), nu de la metrou.

AndreiB

Biletele trebuie sa evolueze pe abonamente. Sunt o solutie mai rentabila pentru toti, si cresc flexibilitatea transportului in comun. Din Chitila sau Mogosoaia, abonamente bine gandite ar trebui sa includa si CFR si rute regionale si Metrorex. Situatia actuala este foarte ineficienta penalizand schimburile si duce la rute de autobuz mai lungi decat ar trebui sa fie, pentru a evita plata a doua abonamente, calatorii etc.

Trebuie sa evoluam de la situatia actuala de abonamente pe o linie (!!!) la abonamente zonale care sa permita folosirea oricarui mod de transport - e mult mai eficient. Si asta reduce atractivitatea M4 - necesitand abonament pe Liniile regionale, Metrorex si (probabil si STB).

Contactless este util pentru calatorii ocazionali, dar fara un sistem mai sofisticat de capping (e.g. sa nu te taxeze mai mult decat echivalentul unui abonament saptamanal, ca in Londra) nu e asa util pentru calatorii frecventi.

Eu cred ca ar trebui sa existe doua zone de transport: zona A (tot spatiul in interiorul Centurii Bucuresti) si zona B (tot judetul Ilfov + cateva ramuri cauzate de ilogicalitatea impartirii administrative, e.g. Darza e in Dambovita), cu abonamente care sa permita calatoriile cu orice mijloc de transport, inclusiv CFR.

mirceaeliade

In planul guvernului publicat in iulie 2020, am vazut anexa asta cu datele oficiale (evident optimiste) pt lucrari la magistrale:


danvaderman

Salut! Sper sa nu fiu off-topic dar caut ceva de mult timp.
Imi puteti explica ce se intampla inaintea asezarii inelelor de beton in tunel? In unele filme am observat ca peretele este foarte neted. E asa datorita TBM-ului sau ii fac lucratorii ceva? Dupa ce se aseaza inelele, se toarna ceva intre ele si perete, pentru ca am observat ca ramane spatiu? Ma gandesc ca ar trebui turnat ceva ca sa izoleze in cazul infiltrarilor de apa. Si ultimul lucru: Pentru curbe, folosesc inele speciale sau sunt aceleasi?
Va multumesc!

Pelicanul

Inele de metrou sunt parte ale unui tor ( https://ro.wikipedia.org/wiki/Tor ). Tor ca figură geometrică. Ca să mergi de exemplu în linie dreaptă ( și orizontal ) pui un inel pe stânga, unul pe drepta și așa mai departe. Dacă vrei să iei o curbă pe stânga ( și orizontală ) le pui pe stânga. Dacă vrei să ai o rază mai mare alternezi stânga cu sus / jos funcție de raza curbei.
Poți face toate combinațiile posibile, stânga sus  sau stânga jos sau cum vrei tu să te joci cu segmentele de tor.  Studiază puțin torul și o să vezi că poți face toate combinațiile posibile funcție de unde pleci și unde vrei să ajungi. Matematică de clasa a VII - a sau a VIII - a , habar nu mai am când am învățat torul.  :)
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)