[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AndreiB

La ce te referi? Automatizare prin care sa opreasca trenul la punct fix aliniat cu usile? Eu ma refeream la faptul ca iti reduc sansa de a fi prinsi oameni in interfata tren/peron, pentru a permite operarea fara mecanic. Desi avem si exemple de sisteme operate fara mecanic si fara porti (e.g. DLR).

AlexOP

Parca acum 2 ani se discuta de un proiect pilot pentru testarea acestor usi de siguranta:

Metrorex deschide primele negocieri pentru instalarea uşilor de protecţie pe peronul staţiei Piaţa Victoriei 1. Este vorba despre un sistem de uşi care ar permite accesul călătorilor pe marginea peronului doar după ce trenul a oprit în staţie. Porţile ar proteja călătorii de situaţii asemănătoare celei petrecute anul trecut, când o tânără a fost împinsă în faţa metroului. Proiectul aparţine grupului francez Vinci şi ar putea fi realizat inclusiv cu fonduri europene. Potrivit autorităţilor, montarea porţilor la Piaţa Victoriei este primul pas din cadrul unui program mai amplu, care prevede uşi de protecţie în toate staţiile de metrou.

Acest proiect a fost continuat sau a ramas la stadiul de intentie? In afara de articolele de acum 2 ani nu am mai gasit nimic despre acest subiect.

TibiV

Proiectele de genul asta "demareaza" sub impact emotional - in cazul usilor de protectie, in urma cazului cu femeia aruncata in fata metroului.

Proiectele de genul asta "mor" cand dispare impactul emotional (uitarea...)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

v.ghiorghica

usile astea nu sunt ca sa previna oameni ucisi prin impingere sau suiciduri 
sunt ca sa previna o eventuala cadere a persoanelor in calea de rulare, din cauza aglomeratiei.

doar ca oamenii "gandesc" prea emotional uneori. Nicio vorba despre vinovatii care au lasat-o pe dementa aia in libertate.
nu ar fi impiedicat-o niste garduri sa comita o crima, sa fim seriosi. gardurile au alt scop.

cityrunner

Exista un profesor la catedra de Material Rulant, Fac de Transporturi, Traian Mazilu, poate unii il stiu.
Exact cum zice si v.ghiorghica, acele usi nu sunt "anti-suicid".
Faptul ca multi jurnalisti cretineți și experți auto-intitulati propaga opusul, nu o face reală.
Se justifica doar in statii aglomerate ca Pipera, Vlaicu, Victoriei, Piata Unirii...
Intrebati un psiholog daca un criminal sau sinucigas se lasa oprit de un plexiglas.

subway

Nici macar un amarat de covid nu se lasa impresionat...

ghrt

Întrebarea era dacă să fie instalate de la început sau ulterior. Probabil că până la urmă va fi necesară automatizarea completă a liniei. Tot cu probabil, nu cred că va fi aşa de mare aglomeraţia pe staţiile actuale din M5.
Cont (aproape) inactiv.

AndreiB

Mai ales la frecventa propusa. M5 nu isi va atinge potentialul real pana nu va continua dincolo de Eroilor, macar pana la Iancului.

Goldmund


sab

Nu au treaba ramele.
Problema este ca acum M5 nu te duce nicaieri, Eroilor nu este un punct important. Practic M5 va fi un simplu racord, asa cum este si M4 acum. Doar va aduce calatori pe care ii va "deversa" in alta magistrala.

subway

Ba au, cu 8 trenuri nu rezolvi M5.1, necesarul e de 13 cu automatizarea prevazuta nu cu improvizatii la fanion...

oc7avian

Metrorex are un nou director general interimar după ce Consiliul de Administrație al companiei a luat act de demisia Marianei Miclăuș. Noul director al Metrorex este Gabriel Mocanu, fost director al Direcției Infrastructură și Sisteme Informatice. Într-un comunicat al MT, ministrul Lucian Bode pune demisia lui Miclăuș în seama ratării termenului de 30 iunie pentru darea în folosință a Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei.

stire HotNews

perfidus

https://www.digi24.ro/stiri/economie/directorul-metrorex-si-a-dat-demisia-pentru-ca-nu-a-terminat-metroul-din-drumul-taberei-cand-va-fi-gata-noua-magistrala-1332257

Demisia fostului director vine ca urmare a faptului că nu a dat în folosință metroul Drumul Taberei până la 30 iunie, așa cum se angajase. Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a declarat că îi pusese acest lucru în vedere Marianei Miclăuș la preluarea mandatului de director Metrorex.


"Aşa cum am spus, de la începutul mandatului de ministru, un proiect extrem de important şi o prioritate de infrastructură este Magistrala de metrou M5 Râul Doamnei - Eroilor. Încă de la numirea doamnei Miclăuş în funcţia de director general interimar i-am spus că semnătura pusă pe un document care nu poate fi validat în teren înseamnă semnătura pusă pe actul de demisie. După nenumăratele discuţii tehnice cu toţi factorii implicaţi, de la beneficiar, antreprenor, subcontractori sau furnizori, am atras atenţia asupra termenului de finalizare şi darea în circulaţie cu călători, iar cei care vor greşi trebuie să plătească. După ce toţi cei implicaţi m-au asigurat că termenul de finalizare a acestei magistrale va fi 30 iunie 2020, termen asumat în mod neforţat, i-am transmis doamnei director Miclăuş că, din acel moment, va sta cu mandatul pe masă. Este bine că doamna Miclăuş a înţeles că atunci când eşti într-o funcţie de răspundere pe lângă realizările profesionale, trebuie să îţi asumi şi eşecurile. Vreau să dau totodată un mesaj către toţi cei care nu îşi fac treaba şi cred că încă mai pot promite termene, pe care nu le îndeplinesc, că această vreme a trecut. Toţi trebuie să înţeleagă că sunt puşi în funcţii să presteze un serviciu public în interesul românilor", a afirmat ministrul de resort, Lucian Bode.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Gendan

Mie de nervi. Pe modelul "sa cadă un cap", a cazut al directorului Metrorex. Nu era mai bine sa își asume Bode declarațiile și să ne onoreze cu demisia?

Că e simplu:
1. Fie directorul Metrorex chiar i-a zis că dam drumul in iunie caz în care, sigur, pensionare plăcută, sau:
2. Bode a luat decizia asta singurel și acum ne arată cât de mult respect are fata de instituția pe care o conduce.

Mă și întreb cum e sa fii fraierul din guvern.