News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Europiu

^ Și când mă gândesc că pe aici, probabil și în Suedia?, prețul transportului în comun e ajustat cu câteva procente la fiecare început de an...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

riciu

@frunzaverde

"absurd de ieftin"?

Oare asta sa fie singura cauza pentru care treburile merg prost la RATB si Metrorex? Nu cumva faptul ca se fura la greu? Nu cumva paraindaratul la orice "investitie"? Nu cumva licitatiile trucate sau in cel mai bun caz "semitrucate" (in sensul ca mai face si contructorul ceva de calitate, dar la un pret enorm)?

Valentin

RATB(STB)-ul ca RATB-ul, dar la Metrorex? Care e problema? E cel mai rapid mijloc de transport din Bucuresti (ATENTIE, vorbim din perspectiva calatoriei - al calatorului), e curat (ceea ce nu pot spune despre metroul din Roma si Paris ca exemplu concret), ai metrou de la cel mai rapid (M2 - 2 , 3 min la ora de varf) pana la cel de pe M4 (15min?) dar vorbim despre lipsa Dimetronicului, pe M3/M1 ai mai ales pe portiunea comuna metrou la 5, 10 minute? Aici din nou, problema e cu tronsonul comun care nu permite un interval de succedare mai mare din motive de siguranta. Si asta in cel mai rau caz in care il ratezi fix cand ai coborat ca altfel poti sa ai si norocul sa urci intr-un minut.

Despre ce vorbim? Ai murit de frig iarna sau cald vara? Multa lume disconsidera in mod absurd metroul de la noi, cel mai des din cauza faptului ca apar si incidente, de parca in toata lumea asta si in celelalte retele de metrou nu exista. Sa mai zic de cea londoneza? N-are sens!

Strict d.p.v.d. al calatoriei tariful este accesibil avand in vedere CA poti ajunge oriunde in Bucuresti, FARA a plati din nou cand te urci in alta magistrala, totul cu 2,5 lei.

rizzuh

Pe M1/3 de la Eroilor la Nicolae Grigorescu este intervalul de 2.5 min intre trenuri la ora de varf, uneori mai mic (daca intarzie un tren). M1 si M3 au fiecare interval de 5 min, deci pe sectiunea comuna este la jumatate daca ai plecarea & destinatia acolo.

Sursa: http://www.metrorex.ro/program_circulatie_in_zile_lucratoare_p1379-1 (& observatii personale :D)

GDPR

Noutati de la Metrorex:

Quote Cu privire la Magistrala 5, Sectiunea Eroilor – Raul Doamnei:
- Va rog sa imi comunicati care este stadiul actual al lucrarilor la Centralele de Ventilatie de Interstatie Parc Drumul Taberei – Tudor Vladimirescu, Academia Militara – Eroilor 2 si PS Opera, precum si care sunt datele estimate de finalizare si punere in functiune a acestora. Va rog ca raspunsul sa fie defalcat pe lucrari de structura, respectiv arhitectura si instalatii.
- Va rog sa precizati daca mai exista obstacole birocratice (ex. autorizatii si avize lipsa) care obstructioneaza sau ar putea obstructiona finalizarea lucrarilor la accesurile A, A1, B1 si B ale statiei Parc Drumul Taberei, respectiv la accesul B al statiei Academia Militara, inclusiv a lucrarilor de deviere utilitati aferente.

 Cu privire la Magistrala 4, Tronson Parc Bazilescu - Straulesti:
- Va rog sa imi comunicati care este stadiul actual al testelor si probelor tehnologice dupa Receptia la Terminarea Lucrarilor, respectiv a Receptiei Punerii in Functiune a Sistemului de Siguranta si Automatizare a Traficului si care este data estimata de punere in functiune a acestuia.

 Cu privire la Magistrala 4, Tronson Gara de Nord 2 – 1 Mai:
- Va rog sa imi comunicati daca exista vreun demers la nivelul SC Metrorex SA in vederea igienizarii si modernizarii finisajelor peretilor exteriori de la nivelul peronului statiei Grivita. In caz afirmativ, va rog sa precizati care este stadiul acestuia.

QuoteUrmare a adresei dumneavoastră înregistrată cu numărul M.01/18663/25.11.2019, vă comunicăm următoarele informații de interes public:

La centrala de ventilație/stație pompare ape de infiltrații de pe interstația Parc Drumul Taberei – Tudor Vladimirescu, momentan lucrările sunt sistate, deoarece sunt necesare lucrări suplimentare de epuisment pentru coborârea nivelului apei din pânza freatică. Se așteaptă soluția proiectantului. Nu putem preciza data de finalizare până nu avem soluția proiectantului. În ceea ce privește centrala de ventilație/stație pompare ape de infiltrații de pe interstația Academia Militară – Eroilor 2, lucrările de structură se vor finaliza în luna decembrie 2019, iar cele de arhitectură în ianuarie 2020. Referitor la pasajul subteran de la stația Parc Drumul Taberei (accesele A, A1, B1, B), nu există în acest moment obstacole birocratice, dar lucrările înaintează greu din cauza rețelelor de utilități existente și funcționale care se găsesc pe alt amplasament decât cel prevăzut în planul de situație vizat de toți deținătorii de rețele. La accesul B al stației Academia Militară nu sunt impedimente, lucrările se desfășoară conform graficului de execuție.

În ceea ce privește Magistrala 4, Tronson Parc Bazilescu – Străulești, menționăm că urmare a finalizării testelor și probelor tehnologice specifice, la această dată a fost demarată procedura Recepției la Punere în Funcțiune la contractul ,, Sistemul de Siguranța și Automatizare a Traficului ", conform HG 51/1996.

Referitor la igienizarea și modernizarea finisajelor pereților exteriori de la nivelul peronului stației Grivița, în prezent, pentru crearea unui mediu ambiental cât mai plăcut publicului călător în stațiile de metrou, Metrorex a demarat, în primă etapă, procedura de achiziţie publică a lucrărilor de reabilitare a pereţilor cortină din calea de rulare.

nenea_hartia


Cristi N

Interviul pleaca de la niste fapte reale dar parca o da prea tare in senzational. Din punctul meu de vedere e mult mai aproape de adevar sectiunea Metrou File de Poveste de la electrici: link

Goldmund

Primul Ministru ar trebui sa mai coboare in subteran pe M5 si sa mai vada stadiul dupa doua luni de la ultima vizita a domniei sale pe acolo si sa vada pe viu daca s-a mai facut ceva intre timp si sa ne spuna daca termenul de "iunie 2020" ramane valabil. Presiune pe ministrii raspunzatori, pe Guvern!

voicul

Date Metrorex: În ultimii 6 ani traficul de călători a crescut cu doar 3%. Aurel Vlaicu, cea mai aglomerată stație de metrou

Traficul de călători în staţiile de metrou din Bucureşti a crescut cu 3% în perioada 2014 - 2019, până la 177 de milioane, iar cea mai aglomerată staţie este Aurel Vlaicu, care a înregistrat un avans de 46% a numărului de pasageri, de la 5,4 milioane la 8,1 milioane, raportat la perioada de referinţă, arată o analiză Crosspoint Real Estate, bazată pe datele Metrorex, citată de Agerpres.

Restul
https://www.agerpres.ro/economic-intern/2020/01/21/traficul-de-calatori-in-metroul-bucurestean-a-crescut-cu-3-in-ultimii-sase-ani-statia-aurel-vlaicu-cea-mai-aglomerata--435585

TibiV

@voicul,

si ce te mira?....

Din motive care ma depasesc (desi avem colegi care se pricep, poate ne expilca ei motivele), in Pipera s-au construit in draci cladiri de birouri...
De (aproape) oriunde ai veni din restul orasului, M2 este singura solutie rezonabila - ca durata a deplasarii.
Daca vii de exemplu din Berceni, varianta auto dureaza de cel putin 3-4 ori mai mult.
Asa ca nu te mira ca la Aurel Vlaicu avnsul este de 46%.
In urma cu vreo 25-30 de ani, cand foloseam zilnic statia aia, era doar statia - si mult camp viran in jur...

Acum nu mai ai unde sa arunci o coaja de portocala...

Despre motivele pentru care multinationalele s-au ingramadit acolo, claie peste gramada, cred ca doar Harry iti poate raspunde in mod competent...
Dar, indiferent de raspuns, mie mi se pare ca acolo lucrurile sunt cumva "contra naturii"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Nu numai că s-au îngrămădit acolo, dar au făcut-o pe partea de sud a şoselei. Când vii noaptea şi te uiţi în stânga, ai un Bucureşti comercial modern, dacă te uiţi în dreapta ai tradiţia frunzei carpatine.
Cont (aproape) inactiv.

v.ghiorghica

@TibiV ai mare dreptate.
Foarte multi ageamii dau vina pe metrou pt agolmeratia de la statiile pipera, vlaicu, victoriei, dar unul nu se gandeste ca vina principala o poarta primarii, care au emis autorizatii pe banda rulant, fara sa asigure macar infrastructura de transport in comun la suprafata....Ma gandesc cu groaza ce o sa fie cand M2 va intra in renovare

Goldmund

....si ar calatori multi cu tramvaiul, daca tram-ul ar avea aer conditionat, daca ar fi mai rapid, daca ar fi modern. Plus doua/trei linii de "autobuze expres", articulate, cu putine statii care sa lege centrul orasului cu zona Barbu Vacarescu/Pipera si s-ar mai rezolva cu aglomeratia din Aurel Vlaicu.(pe B.Vacaresu circula doar un autobuz spre birouri! - asa a ramas?)

ghrt

Nu mai circulă nici un tramvai. Primăriei nu îi pasă de fluxurile de călători, în ultimii 4 ani banii s-au drenat prin companiile alea municipale.
Cont (aproape) inactiv.

v.ghiorghica

Cand M2 va intra in renovare, se va constata regret instant pe cei care au votat catedrale, sindrofii, etc  :lol:
Inclusiv pe aia care au stat acasa.
Aia e!