[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway

Spatiul acela exista (cu anumite exceptii) dar nimeni nu-ti poate garanta ca scapi teafar.

cristi5

Daca ramai in fata metroului, garantez eu ca nu scapi.

Decat sa ne invartim in jurul cozii nu mai bine face cineva o proba cu un manechin, apoi (daca merge) un film de educare publicului?

v.ghiorghica

@cristi5

Toate peroanele au rigole.
Rigola e un canal de scurgere a apei in care incape un om in toata firea.
Fata care a fost impinsa avea o sansa daca avea acces la aceasta informatie.

subway

Un manechin scapa probabil neshifonat dar nu-ti garanteaza nimeni ca nu te agatza rama cu captatorii, sa zicem de haine si te trage sub roti!
E o varianta de urgenta dar nu e 100% sigura.
Inainte de instalarea noilor sisteme de ATC puteai scapa si stand culcat intre sine, acum nu.

cristi5

Pai nicaieri in lune nu e o varianta sigura...

Pe cand cealalta varianta, ramas in fata metroului, e sigura...

Nu e vorba de garantat aici. Ci de a oferi omului o sansa, prin educatie si informare. Cei mai multi nu stiu de sansa asta. Consecintele se cunosc.

TibiV

Chiar daca stii, ai nevoie de timp sa realizezi ce se intampla si sa incepi sa gandesti...

Eu de exemplu stiu...
Dar daca as fi pe peron (citind forumul pe mobil in asteptarea metroului...) si brusc m-as trezi aruncat pe sine, mi-ar trebui cel putin 10 secunde sa inteleg ce s-a intamplat, sa realizez ca un tren de metrou vine spre mine si apoi sa ma adapostesc sub consola....

Fata impinsa in statia Dristor 1 nu a avut mai mult de 3 secunde... :((
Criminala a calculat foarte bine momentul. Revedeti filmarea (daca aveti stomac pentru asa ceva...).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

riciu

@subway.

De ce nu mai este sigur intre sine, dupa instalarea ATC? Scuze ca poate-s ignorant... Dar cine intreaba e prost pentru 5 minute, cine nu, toata viata..

Placutele alea galben sunt sub tensiune sau de ce?

subway

Nu mai e spatiu suficient sub tren.

Au fost discutii intense cu Mrex daca sa recomande sau nu varianta asta de adapostire si concluzia a fost ca o institutie serioasa nu poate recomanda o metoda ce nu e 100% sigura. Pana la urma au dreptate, Mrex nu e LotoPronosport...

Iar la Dristor1 consola e atipica...rigola e ingropata in axul caii...No chance. :(
La M5 e altfel, rigolele de sub consola peronului sunt foarte adanci dar sunt capacite cu gratare...

frunzaverde

@cristi5 - in situatia asta nu exista vreun comportament educabil. Nu oferi nimanui nici o sansa - e doar "frectie". Toata psihologia situatiilor de risc extrem (si avem literatura - pentru ca armatele lumii studiaza asta in mod empiric si teoretic de mii de ani) spune ca suntem extraordinar de ineficienti la a lua decizii si parsarea unui arbore simplu de decizie este imposibila.

Nu poti educa "vezi daca exista rigola pe partea dreapta sau pe partea stanga, vezi daca exista spatiu sub peron. Alege-l pe cel care este cel mai lat". Chiar si daca in mod normal ar fi timp pentru asemenea decizii si actiuni, in situatii de pericol neprevazut este fix degeaba - timpii de reactie si actiune pentru asemenea decizii devin uriasi. Daca exista o procedura mecanistica de actiune - adica un loc intotdeauna sigur, intr-un singur loc - atunci ar fi fost ok investitul in asemenea educatie. Dar asa e frectie la piciorul de lemn.

De asta armatele educa comportamente mecanistice - pericol X -> actiune Y, repetat de sute, mii, zeci de mii de ori. De asta poezia e identica la avion si la vapor, si nu contine nici un "daca si parca". La metrou, in Bucuresti, nu s-au prevazut refugii de salvare la caderea pe linie - nu ai ce educatie sa faci - odata ce trebuie sa iei activ decizii neprevazute in fata pericolului - orice educatie e degeaba - nu va ajuta pe nimeni - psihicul uman se impotriveste (exact ca la caprioara in farurile masinii).

Exista insa o masura de siguranta care poate fi educata. Statiile din metroul bucurestean au toate o linie colorata peste care n-ai voie sa treci. Tocmai ca riscul de a pica pe sina sa fie minimal. Si daca te impinge cineva, sa ai suficient spatiu sa ripostezi sau sa eviti. Linia asta clar vizibila (de obicei e de marmura). Doar ca multi o ignora cu desavarsire - in prea multe cazuri se asteapta "la buza peronului", eventual cu capul aplecat sa verifici daca se vede "lumina" de la metroul care vine. Evitarea comportamentelor tampite de genul asta ar trebui sa fie prima prioritate. Amenzi, anunturi constante pe peroane, filmulete. Aglomeratia nu e o scuza - da, Piata Unirii si Victoriei se aglomereaza, acolo va fi o idee buna montatul de usi de . siguranta.

Quote from: cristi5 on July 26, 2019, 09:53:42 AM
Statia cu fata impinsa in fata metroului avea? Deci ar fi avut o sansa?

Nu a avut nici o sansa.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Pelicanul

#v.ghiorghica NU   toate stațiile au rigole sub peron, Obor, Muncii, Romană n-au sigur !!!!!
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

v.ghiorghica

@Pelicanul, merg maine pe acolo sa vad daca ar fi loc pt refugiu

cristi5

@frunzaverde
Inteleg ca cei care cad cu sub 10s inainte sa vina metroul n-au sanse. Dar ceilalti,  daca ar fi informati, poate ar avea

De acord ca trecutul liniei albe e stupid... dar tot vad poze cu statii pline pana la refuz

subway

De la nivelul caii inapoi la nivel peron e o singura cale de iesire, scaritza de la capatul peronului

frunzaverde

@cristi5 - Pentru cei care pica cu destul timp inainte de venirea trenului, exista semnale de alarma pe peron. Nu stiu daca exista senzori in cale care detecteaza prezenta unei persoane sau semnale de alarma jos, la nivel de sina -- daca nu exista, instalarea lor e o solutie normala la cap.

Cat despre statii pline pana la refuz - pozele sunt (aproape) intotdeauna din momente de deranjamente extreme, cand s-a stricat un tren sau un macaz sau a fost un suicid sau altceva care perturba circulatia la ora cea mai de varf. Si atunci oricum practica este ca trenul franeaza inainte sa intre in statii - dispecerizarea stie (si poate vedea prin camerele montate in statii) ca e dezastru, si poate semnaliza trenului sa intre cu 5 km/h in "gara". Nu uita ca centralizarea traficului, semnalizarea si managementul traficului la Metroul Bucuresti sunt "state-of-the-art" - sistemul ATC este ultra-modern (SF fata de ce are cefereul). In cazuri din astea, solutia e in mana Metrorex - care ar trebui sa interzica accesul in statii dincolo de capacitate pana la restabilirea traficului (solutie perfect posibila prin turnichetii existenti).

In trafic normal, la ore de varf, din observatiile mele empirice se aglomereaza regulat doua statii - statiile de corespondenta - Piata Victoriei si Piata Unirii. Si zonele cele mai aglomerate nu sunt peroanele, care au o suprafata generoasa (un peron d-ala plin cred ca umple pana la refuz vreo 10-12 trenuri), ci mai ales zonele de pasaj de corespondenta, care sunt foarte claustrofobe, aglomerate si inghesuite. Ala de la Unirii e cel mai claustrofob - l-am facut si in 10-15 minute, vineri la 18. Dar in general, mai ales la nivelul peroanelor, aglomeratia nu e mai rea decat aglomeratia din alte orase din Europa. Prefer sa fiu la Victoriei la ora de varf decat la Bank pe Circle sau Waterloo pe Northern in Londra. T-Centralen in Stockholm la 5:30 PM nu difera cu nimic ca aglomeratie de Piata Victorie 1/2 sau Piata Unirii 1/2 - cel putin la nivel de peron. Niciodata nu am prins "masa compacta" la Bucuresti. Am prins la Stockholm, Londra, Paris, NYC si, bineinteles, la Tokyo.

In afara statiilor de mai sus, "bate vantul" pe peroane - spre cinstea proiectantilor, au fost facute extrem de generos. Dar, desi este loc suficient - foarte des si pe scaune, fir-ar al dracu, tot la "linia galbena" se asteapta... De ce, habar n-am. Crima de acum cateva luni s-a intamplat la Dristor 1. Statia este absolut imensa - mi-e greu sa mi-o si imaginez plina pana la refuz. E formata dintr-un segment central (peron), marginit de coloane groase pe ambele parti. Dincolo de coloane, sunt cam 1.5 metri pana la "haul" cu sina. Mare parte din lume asteapta, in loc sa stea in holul central (imens, cred ca are vreo 10+ metri latime), in spatiul ala ingust. Aceiasi tampenie si la Romana, unde teoretic nici n-ai voie in spatiul cu sina...

La Victoriei, Unirii si la Romana, eventual si la Eroilor (I) si Obor sustin montarea usilor de peron. Dar la restul statiilor, sunt bani aruncati degeaba.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

Solutia reala a problemei e sporirea capacitatii de transport la orele de varf.