[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway

Daca platesc datoriile la Astaldi am avea si noi ceva sperante de mai bine...

rota

Am adresat o intrebare la Metrorex legata de sistemul de protecție a călătorilor la marginea peroanelor, raspunsul este fascinant:

"Stimate domnule Andrei,

          Urmare a adresei dumneavoastră înregistrată cu numărul M.01/10437/09.07.2019, vă comunicăm următoarele:

             Metrorex a demarat acțiunea de implementare a proiectului referitor la un sistem de securitate la peroanele stațiilor, acesta reprezentând o noutate pentru metroul bucureștean, dar și pentru societatea românească, la momentul actual neexistând pe plan local proiecte similare.       

Dorim să subliniem faptul că este vorba despre o soluție tehnică de montare a unui sistem de protecție a călătorilor la marginea peroanelor stațiilor de metrou.

În vederea implementării noului proiect de investiții, se vor parcurge etapele prevăzute în legistația aplicabilă, respectiv H.G. nr.907/29.11.2016.

Hotărârea de Guvern nr.907/29.11.2016 reglementează etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice pentru realizarea obiectivelor/proiectelor noi de investiţii în domeniul construcţiilor, a lucrărilor de intervenţii la construcţii existente şi a altor lucrări de investiţii, denumite în continuare obiective de investiţii, ale căror cheltuieli, destinate realizării de active fixe de natura domeniului public şi/sau privat al statului/unităţii administrativ-teritoriale ori de natura domeniului privat al persoanelor fizice şi/sau juridice, se finanţează total sau parţial din fonduri publice, respectiv din bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare și la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare.         

            În  scopul justificării necesităţii şi oportunităţii realizării obiectivului de investiţii, finanţat total sau parţial din fonduri publice, a fost întocmită în primă fază Nota Conceptuală pentru promovarea obiectivului de investiții ,,Îmbunătățirea gradului de siguranță în cadrul rețelei de metrou - Sisteme de securitate la peroanele stațiilor", ce evidenţiază datele preliminare necesare implementării obiectivului propus şi în care se prezintă informaţii cu privire la estimarea investiţiei publice. Această Notă Conceptuală a fost aprobată la nivelul Metrorex ca și prim pas în elaborarea documentației tehnico-economice, conform prevederilor H.G. nr.907/29.11.2016.

            După transmiterea aprobării Ministerului Transporturilor, Metrorex va demara procedura necesară obținerii finanțării pentru realizarea studiilor necesare și ulterior, va face demersurile pentru aprobarea implementării soluției identificate prin studiul de fezabilitate (care este singurul în măsură să realizeze o analiză economică solidă și fundamentată, evidențiind în mod clar maniera de promovare a investiției, eventual gradual, prioritizat și să prezinte o analiză a necesității implementării în mod real a unui astfel de sistem de securitate).
Cu stimă,
DIRECTOR GENERAL,                                           
ing. Marin ALDEA"

TibiV

Quote from: rota on July 18, 2019, 10:50:45 AM
Metrorex a demarat acțiunea de implementare a proiectului referitor la un sistem de securitate la peroanele stațiilor, acesta reprezentând o noutate pentru metroul bucureștean, dar și pentru societatea românească, la momentul actual neexistând pe plan local proiecte similare.

Ba parca erau niste proiecte similare la metrourile din Beclean pe Somes si din Radauti...
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

v.ghiorghica

Sa fim clari, panourile de siguranta nu previn suicidul. Cine vrea sa se omoare, se va omori oricum.
Daca doamne fereste te impinge vreun dement pe sine, exista sub peron o rigola unde te poti adaposti in 2 secunde maxim. Ar trebui o campanie de informare pentru asta.
Panourile de siguranta sunt folosite in cateva tari unde statiile sunt foarte aglomerate, pentru siguranta calatorilor, nu unde se imbulzeste neamul prost sa prinda scaun liber, sau sa urce primul....eventual inainte sa coboare lumea.....  :) Singurele statii unde s-ar justifica este Piata Victoriei (M2), Aurel Vlaicu si Pipera, la orele de varf, de luni pana vineri. In rest, investitia este nejustificata.

cityrunner

@v.ghiorghica
In principiu, ai dreptate.
Doar la acele statii este nevoie de asa ceva. 
Poate si la Piata Romana, unde exista risc de cadere, din cauza structurii.

mihaimai

@v.ghiorghica
Discutia in spatiul public despre aceste sisteme a aparut cand o dementa a impins pe cineva in fata metroului. Putem fi cinici si sa spunem ca nu merita investita pentru un mort la 40 ani.
Nu este realist sa prespunem ca un om mediu, odata impins pe sine, poate in 2 secunde sa se dea la o parte. Este vorba de o cadere de 1m pe neasteptate, care, presupunand ca aterizezi in picioare, ai mari sanse sa iti luxezi piciorul daca aterizezi pe o sina sau traversa (foarte probabil).
Cat priveste pe cei care se sinucid, asta se intampla relativ des la metrou, cred ca de cateva ori pe an. De obicei se lasa cu ore intregi de traficul perturbat la metrou. Niste porti pe peron ii vor convinge pe respectivii sa se omoare in alta parte.

Eu sunt de parere ca niste porti de access calumea imbunatatesc confortul si siguranta, si atunci de ce sa nu le faci? In afara de cost, eu nu vad nici un dezavantaj.

@cityrunner: La Piata Romana nu cred ca este loc de porti de acces din pacate.

rota

@mihaimai Trebuie sa incerci metroul la Unirii la 8 dimineata, astepti la 10 cm de tren si 50 de oameni in spate care se imbulzesc.

TibiV

Deci 5 nebuni pot face face un nine-eleven local daca imping multimea de pe peron...
Nu s-a intamplat. (Este drept, pana acum).

Nu am nimic impotriva unor sisteme de siguranta suplimentare.
Dar vad doua probleme...
O problema mica: costurile.
O problema mare: intretinerea!... Capitol la care Metrorex exceleaza.... (vezi scarile rulante, validatoarele etc....)
Vine trenul, 6 din 24 de porti sunt defecte de 3 zile (nu insir lista de posibile motive...) Sa vezi veselie!...
(Atentie, intretinerea ramelor de metrou NU o face Mrex... Insa o face pentru toate echipamentele din statii...)

In afara statiilor amintite de v.ghiorghica (pur si simplu prea aglomerate la orele de varf, nu trebuie sa te imbranceasca cineva cu intentie... este suficient sa isi caute cineva telefonul in geanta cu gesturi prea largi....) cred ca este o complicatie fara mari rezultate...

Este adevarat, macar eliminarea sinucigasilor ar duce la scaderea incidentelor de la metrou (si a problemelor aferente de circulatie) catre transportul de suprafata - tramvaie, trenuri...

Ce sa spun... Este o optiune foarte costisitoare, care nu cred ca va duce la reducerea sinuciderilor, ci la mutarea lor in alte zone imposibil de controlat...

Desi clar se vor reduce sinuciderile la metrou, problemele create de astfel de sisteme gestionate de Mrex mi se par mai mari decat castigurile.
Poate este o abordare cinica, dar cam asa vad eu lucrurile...
(Cati km are metroul din New York?... Cate statii au porti din astea?....)


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mihaimai

@TibiV
Porti de acces pe peron este o incentie mai noua, prima data a aparut in 1987 in Singapore. Metroul din NY are 100 ani. Majoritatea metrourilor cu aceasta facilitate sunt dezvoltari noi, dar sunt si cateva linii existente retrofitate. Poate peste 50 de ani o sa fie "standard", cum avem acum geamuri electrice la masini, de o sa se mire lumea cum era pe vremuri cand nu existau... Sau poate o sa moara ideea si o sa ramana doar ca o curiozitate.

sab

@mihaimai
La Piata Romana peronul este inaintea peretelui de beton. Acea portiune ingusta si periculoasa NU este peron, desi oamenii stationeaza aiurea acolo. Pe vremuri era si un anunt ca accesul este permis numai dupa oprirea metroului si coborarea calatorilor. S-ar putea ca anuntul sa mai existe, dar este "democratie" si nu il  mai respecta nimeni. Chiar si niste garduri erau acolo pe vremuri...
Deci Piata Romana are chiar un avantaj, montarea unor eventuale porti pe acea portiune ingusta ar bloca accesul acolo. Iar portile se pot monta si inainte si dupa perete, cu mentiunea ca este un pic aiurea situatia, sparturile in perete fiind mai putine decat usile metroului.

Si cu statiile gen PV-M2 sau Aparatorii Patriei ce faci ? Oamenii se pot arunca si de la "balcoanele" din capete direct pe linii. Ar trebui niste garduri si aici.


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

v.ghiorghica

@mihaimai

Sunt atatea orase fara porti de genul asta, inclusiv NY, Viena.
Am dat pe google images New York subway stations, una nu are garduri din acelea. Nici in Berlin. Abia in Paris sunt cateva, la statiile aglomerate.
Nu asta este la ora actuala o prioritate. O dementa te poate impinge si in fata masini, FYI. Sau a tramvaiului. Ce faci, pui garduri peste tot?
Astea sunt mofturi, n-as vrea sa vad porti de genul ala blocate, ca se imping bizonii in ele. Si asa e o aventura sa reusesti sa cobori la P. Victoriei la ore de varf.
Iar cu sinucigasii nu rezolvi pt ca se pot arunca oricand in fata tramvaielor, trenurilor, autobuzelor, etc....si ar fi cinic sa zicem: lasa, mai bine decat sa se arunce la metrou.
Problemele la ora actuala sunt: M5, M2 la orele de varf, M4  Parc Baz - Straulesti, trenurile de pe M4 care ar trebui schimbate odata.


cristi5

Nu stiu cate din sistemele de metrou mentionate au platforma "in consola" ca la Stockholm. Cred ca Viena are. Cine cade acolo si nu vrea sa se sinucida, se refugiaza sub platforma. E cam un metru spatiu.

Am pus video despre asta pe undeva.

Pelicanul

Foarte puține stații din București NU au "console".  Oborul / Piața Muncii / Piața Romană. Eu de acestea știu.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

cristi5

Statia cu fata impinsa in fata metroului avea? Deci ar fi avut o sansa?