News:

.

Main Menu

Cum ajung din A în B?

Started by dr4qul4, August 11, 2014, 01:57:18 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

salman rushdie

Ce varianta imi recomandati de la Constanta la Bobocu, Buzau? DN2C vad ca e rosu iar DJ-urile de la Tandarei in sus arata nasol in Google street!

slartibartfast

DN2C anul trecut avea doar o porțiune mică roșie, de la Amara la limita județului Buzău. Suportabil. După aceea devine din ce în ce mai ok. E ruta pe care aș recomanda-o.

Altfel, se mai poate și pe A2 până la Lehliu Gară și apoi pe DN3 până în Lehliu-sat, apoi DJ313 spre Horia-Axintele, apoi DJ201 până la Coșereni în DN2. Toate DJ sunt asfaltate, dar DJ201 nu e strălucit: gropi, sate... Per ansamblu, la calitatea drumurilor e la fel ca DN2C, dar cred că DN2C e mai scurt și mai rapid.

iulianu

Quote from: iulianu on August 23, 2019, 10:44:38 PM
Necunoscuta pentru mine e starea DN73C
Raspund tot eu. Am parcurs DN73C in ambele sensuri intre Rm Valcea si Campulung. Mi s-a parut acceptabil spre rau. Are valuri care pot fi problematice la viteze mari, in special intre Musatesti si Campulung. In rest are marcaje OK, iar gropile sunt peticite. Seamana la calitate de ex cu DN16 Reghin-Sarmasu.

marinul

Quote from: frunzaverde on May 13, 2019, 06:00:18 PM
Quote from: marinul on May 13, 2019, 02:23:06 PM
Prima varianta si cea mai simpla Durmitor-Skopje  este prin Kosovo 354 km in 6h.

N-or sa fie 6 ore ci vreo 8. Asta pentru ca urcarea pana la vama kosovara si apoi coborarea inapoi sunt grele (serpentine). Vama de la Cakor e inchisa (drumul e distrus din '99, sunt planuri de reconstructie cu tunel si alte chestii dar sunt prioritati mult mai mari) asa ca drumul tau va fi prin Rozaje - Kula - Peja - Pristina - Skopie (adica P8-R106-M9-R6-M2). Drumul e absolut ok, e drum important de aprovizionare pentru Kosovo, asfaltul e ok, si mare parte din M9, tot R6 si M2 sunt la standard de autostrada sau aproape autostrada. E posibil ca partea cea mai apropiata de Peja din M9 sa fie in lucrari (extindere la drum expres) sau deja gata (nu stiu situatia). Mare parte din drum e drum expres sau autostrada - pe 29 mai deschid ultima bucatica din M2 spre Skopje. Pristina se ocoleste pe centura la standard de autostrada.

Si prin Kosovo si prin Albania drumul e mult mai bun decat drumurile alea din filmulet, care arata oribil!.

Pristina e un oras extrem de urat - tine centura si opreste-te in Skopje, care nu-i urat deloc.



Pana la urma pe ruta asta am luat-o nu am avut niciun fel de probleme, la intrare in Kosovo eram singura masina, am stat doar ca sa-mi fac asigurarea care e 15 euro. La iesire aveam vreo 10 masini in fata, nu am stat mai mult de 15 min. Recomand ruta asta daca doriti sa treceti din Munetenegru in Macedonia, drumurile sunt ok majoritatea pe 2 benzi sau autostrada. Am facut 6h30min pana la intrare in Skopie, intrarea in oras  e haos din partea asta  :lol:





Powered by API/PUM imgur uploader

O sa revin cu mai multe poze pe Drumurile Europei.


adiarc

in alta ordine de idei.....are cineva ceva sugestii ( strict din propria experienta ), legate de o calatorie cu trenul in 4 de la Sibiu/Brasov/Cluj la Budapesta/Viena ?( oprire 2 nopti in Budapesta )

Mersi
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

gruiarew

Eu făceam acum câțiva ani Deva ( sau Arad ) Budapesta - Brno. Partea de Budapesta - Brno o dormeam tot timpul, era veșnic gol. Lăsat biletul pe măsuță, geanta sub cap și somn. Partea "românească" era tot timpul zgomotoasă și mizeră ( depindea și de ora la care plecam, cele de noapte erau mult mai ok ). Vagon normal tot timpul, n-aveam bani de suplimente. La Lökoshaza se stă, până verifică ce au de verificat. De fiecare dată ( la dus ) rămâneau prin stație. Dacă sunteți 4, nu-i mai ok cu mașina?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

frunzaverde

Iti zic (si fac si un "trip report") experiente proaspete in doua saptamani. Am bilet la Brasov - Viena la 346 Dacia pe 27-28/12. Va fi la vagon de dormit, cabina luata integral.

Experienta mea anterioara este absolut ok. Vagoanele de dormit si cusetele sunt in general curate, preturile sunt rezonabile. Daca vrei priveliste, si pleci din Brasov, mergi cu trenul "unguresc" prin Deda - pe-acolo sunt privelisti superbe. Altfel, mergi cu unul din trenurile de noapte. Si atunci, neaparat la cuseta - preturile sunt minimal mai mari decat la clasa a II-a (10 euro diferenta, indiferent ca-i Budapesta sau Viena), sau, la dormitor - preturile sunt absolut rezonabile. Brasov - Viena, vagon de dormit, 2 pax, cabina integrala, a fost 835 lei one-way. Mult mai ieftin decat avionul (care singur ar fi costat atat) + hotelul noaptea respectiva.

P.S. Biletele se cumpara de la casa de bilete sau online. Chestia e ca on-line-ul, la grupuri, nu stie sa calculeze tarifele cu optimizarile corecte cum stie tanti de la casa. La casa am iesit cu 100 lei mai ieftin.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Fred

Am mers cu CFR pe Bucuresti-Viena si retur, vara in august, la vagon de dormit. La dus am ajuns in vama la o ora total nepotrivita (inainte de 6 dimineata, chiar mai devreme), la intoarcere era groaznic de cald pana s-a lasat seara, aproape de Brasov. A fost ieftin, dar nu o sa mai repet vreodata experienta, prefer sa conduc daca avionul nu e la indemana. Tratamentul pentru dermatita a durat vreo 6 luni.

grx

Salutare tuturor. Dimineata planificam o calatorie de la Sibiu la Husi (VS). Cum nu am mai fost de mult in zona, va rog sa-mi recomandati care varianta ar fi mai buna:
- Sibiu - Onesti - Adjud - Podu Turcului - Birlad - Husi. Este cea mai scurta; am inteles ca a fost refacut asfaltul/drumul pina dupa Podu Turcului - posibil pina la limita dintre judete sau  aproape de Birlad;
- Sibiu - Onesti - Bacau - Dragomiresti - Vaslui - Husi. De pe harta am vazut ca este cu albastru pina dupa Dragomiresti; din unul din posturi (nu mai stiu unde am citit - aici sau pe alt forum) am inteles ca a fost asfaltat pina aproape de Vaslui;
- Sibiu - Onesti - Adjud - Tisita - Tecuci - Birlad - Husi (drum cunoscut, tot de verde si albastru). Drum cunoscut, folosit o perioada de timp dupa care a fost 'inlocuit' cu 2D (Tg. Secuiesc-Focsani, care ramane ca varianta de rezerva)
Ca si distante: 440-480km, ca timp 6.50-7h dat de distanta.ro

Multumesc!

pasadia

Adjud - Podu Turcului - Bârlad asfaltat? :o

Asta chiar ar fi o veste ciudata. E un drum de placi de beton prost puse sub care a alunecat pământul. Drumul ăla are nevoie de refacere totala, mă îndoiesc că orice strat de asfalt turnat pe el.ar tine mai mult de câteva luni.

Sincer as recomanda prin Tecuci - cel mai bun asfalt (exceptând Onești - Adjud). Prin Bacău ar presupune timp pierdut, atât la podul din Onești peste Trotuș cât și prin Bacău.

slartibartfast

Susțin varianta prin Tișița-Tecuci: drumul e cel mai bun, dacă poți îndura câțiva kilometri circulația nebunească de pe DN2. Pe de altă parte, ajungi la Tișița din direcția mai ușoară ca trafic a lui DN2, deci ar trebui să fie ok.

grx

Multumesc pentru promptitudine! Ramane varianta Tisita.

@ Pasadia Despre Podul Turcului spunea o persoana care locuieste in zona ca ar fi asfaltat. Poate a fost asfaltat pe cealalta axa (Gaiceana - Podul Turcului) si am inteles eu gresit. Pe acest drum am fost ultima oara acum vreo 10 ani si am presupus ca au mai lucrat ceva.

frunzaverde

#1242
@adiarc - cum am promis, revin cu impresii dupa drumul meu cu CFR-ul de la Brasov la Viena facut pe 27/28 decembrie. Trenul 346 (Dacia), plecare la 15:45, sosire 8:21. A circulat la minut conform orarului de mers pe toata distanta.

Am mers la vagon de dormit, 2 persoane, cabina de 2 persoane (de fapt cabina de 3, cu patul cel mai de sus sigilat si incuiat; am folosit mai precis paturile 12 si 14 din cabina 12-14-16). Vagon 70-91 (nu ma intrebati care din ele, n-am notat inmatricularea). Trenul cu care am fost a fost format din 2x

S-o luam in ordine: Pe partea "hoteliera", nimic, dar absolut nimic de reprosat. Vagonul impecabil de curat - inclusiv oglinzile de pe coridor fusesera proaspat spalate. Lenjeria de pat spalata si apretata proaspat. Cand ne-am suit, paturile erau deja pregatite, aranjate "ca la carte" (insotitorul s-a oferit sa le transforme inapoi in "de zi" daca dorim, am ales sa mergem la restaurant). Daca cumva ti-este frig, exista plapumi suplimentare disponibile in raftul cel mai de sus. Daca ti-este cald, se poate regla termostatul din vagon (este un indicator LED in foma unui termometru si butoane care controleaza). Vara, vagonul are AC. In plus, spre deosebire de vagoanele de clasa, se poate deschide geamul la compartimente (se deschide la unghi de cam 30 de grade). Senzatia in vagon este moderna (vagonul e relativ nou; cel mai vechi din clasa are 10 ani).

Salteaua este absolut onorabila. Nu este "integrata" in scaun, ci saltea reala, care se scoate si se face sul cand patul e convertit in scaun. Confortul saltelei este bun - mult peste un avion la business class, un pic peste vagoanele de dormit SJ, dar sub confortul vagoanelor de dormit RZD la kupe. Este insa mai tare ca la batranele 71-31-uri (nu ma mira - tot ce inseamna scaune/paturi noi in trenuri/avioane sunt mult mai tari ca in trecut). Perna a fost absolut ok. Pe langa asternuturi si prosop de fata, primesti si un kit (branded CFR Calatori) cu pasta si periuta de dinti, servetele umede, un servet mare, si o sticla cu apa "Perla Covasnei" (eu stiam de Perla Harghitei, dar pare ca si Covasna are perla).

In compartimentul in care eram noi exista chiuveta cu oglinda si cos de gunoi (bagata intr-un "dulap" cu doua usi). La fel, curate la nivelul unui hotel absolut decent. Unele compartimente au toaleta si dus private, n-am cerut asa ceva si deci n-am primit, si nu mi-e clar daca exista vreun supliment pentru alea sau daca e "primul venit, primul servit". In plus, la capatul vagonului, exista doua toalete, din care una are dus (accesibil pentru tot vagonul). Dusul este functional (inclusiv apa calda), iar toaletele au fost foarte curate tot drumul (inclusiv dimineata). Exista sapun la toaleta (si solid si lichid).

Exista o lumina mare, o lumina de noapte (absolut inutila - niste leduri albastru-mov care au intensitatea unui semnal de manevra), si lumini de citit la fiecare pat (foarte utile). Toate astea se pot controla individual din fiecare pat.

Usa e complet opaca (de lemn) si se poate incuia cu nu mai putin de trei incuietori (un lant si doua broaste); lantul nu se poate deschide din exterior. Vagonul se poate incuia si el in ambele parti cu broasca. Insotitorul de vagon sta cu vagonul pe toata distanta. Insotitorul nostru a fost foarte ok, explicand cum se folosesc broastele, ocupandu-se de bilete, trezindu-ne la vama etc. etc..

Insotitorul de vagon a fost amabil; s-a ocupat de bilete la urcarea in tren (le-a luat, si le-a dat inapoi la Viena), ne-a condus la compartiment, ne-a aratat cum functioneaza chestiile din compartiment, a incuiat si descuiat pentru noi cand am fost la vagonul restaurant. Pare ca trimit un insotitor pe vagon (cum erau 2 x dormitoare + 1 x cuseta) au fost trei insotitori (unul din ei avea o mustata care ar fi starnit invidia oricarui hipster, cu multiple varfuri, omul parea scos din Orient Expresul de acum un secol).

Exista vagon restaurant - romanesc de la Bucuresti la Teius si unguresc de la Budapesta la Viena. Vagonul unguresc nu l-am incercat (m-am trezit la 10 km de Viena), cel romanesc are mancare excelenta si ieftina (tot ce vezi aici, inclusiv bacsisul, a fost 50 lei):



Acum partile proaste :

1. Intre Simeria si Ghioroc se merge execrabil. Si e exact atunci cand vrei sa dormi (intre 22 si 1). Nu vorbesc de viteza (care e execrabila si ea; nu trece niciodata de 50, si mai adesea e 20-30), ci de lipsa de confort. Trenul merge pe tot felul de abatute din vechile statii, face tot felul de serpuieli "din scurt" pe improvizatii de santier facute ca variante provizorii, trece peste tot felul de macazuri pulbere (rezultatul faptului ca au scos curentele si se circula, cu 5 km/h, pe vechile abateri de marfa)... Zgaltaie ca toti dracii, de doua ori am fost aruncat efectiv in sus din patul de sus; in alte doua dati, tremura asa tare ca am crezut ca deraiem.

Trei ore jumatate, fix cand vrei sa dormi, trenul scartaie aproape constant, se balanseaza violent la fiecare cateva minute, zguduie aproape constant, hudruncane, practic te simti ca intr-o caruta pe un drum de pamant. Nu am mers in viata mea pe o cale ferata in halul in care sunt liniile prin santierul "coridorului". Am dormit foarte, foarte prost spre deloc pe portiunea aia. Brasov - Apata, care si aia e "praf", cu restrictii nenumarate, e parfum fata de Simeria - Arad, care e absolut dezastru.

Pe urma, scapam din mizerie, prinde (iar) viteza, reusesti sa adormi, dar doar pret de 20 de minute. La 1:40 noaptea te trezeste din somn insotitorul cu "buna dimineata; am sosit in statia de frontiera". Controlul dureaza doua minute si apoi pleci mai departe, dar trezitul tot trezit e. Apoi, jumatate de ora mai tarziu, la 1:10 (CET) te trezeste inca o data controlul maghiar. Apoi, am dormit ok - desi si linia maghiara pana la Budapesta e praf , m-am trezit inca o data in gara Budapesta, unde legau o grupa de vagoane unguresti.

Nu ajuta nici faptul ca vagonul trece prin santierul ala frecvent - si se simte - amortizoarele vagonului sunt intr-o stare proasta... Eu nu mai planuiesc sa merg pe-acolo pana nu e intr-o stare macar cat-de-cat mai avansata mizeria aia de santier... Mi-a stricat bunatate de somn, si chiar sa deraiez nu vreau.

Pe Sighisoara - Teius - Simeria, desi se circula pe un singur fir mare parte din drum, se circula absolut onorabil si confortabil.

2. Antifonarea vagonului este proasta, proasta, proasta. Se poate auzi ce fac vecinii de compartiment. N-au fost probleme cand am vrut sa dorm, dar imi inchipui ca daca ai ca vecini niste betivani scandalagii, experienta poate fi diferita. Ia-ti dopuri de urechi sau casti (in care poti dormi) cu reducere de zgomot activa; imbunatateste mult confortul.

3. Sunt indivizi care fumeaza in cabine. Pe geam, cu geamul deschis. Cum usa la cabina este opaca (e de lemn) si incuiata, conductorul nu poate vedea ce se intampla in compartiment. Si cum geamul se deschide, alarma de incendiu nu se declanseaza. Frica de amenda nu exista, pentru ca biletele nu sunt nominale. Culmea, nu e doar meteahna romaneasca, cel mai aprig fumator era un austriac, in cabina de langa.

Per total, e absolut ok, cat timp nu te-astepti ca "traversatul santierului" sa fie confortabila.. Daca nu ar fi jegul ala de 150 km, si daca Romania ar fi in Schengen, ar fi extraordinar; asa e doar ok, ca te trezesti din somn chiar des (desi am reusit cele 8 ore de somn, dar "pe bucati"). In rest, serviciile sunt bune sau foarte bune, curatenia este buna sau foarte buna, vagoanele sunt moderne, personalul amabil. Si 835 lei pentru doua persoane, vagon de dormit de la Brasov la Viena, e absolut ok.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

voicul

#1243
Au tot fost discutii ca nu creste traficul pe A1 dupa ce s-a dat LD3 si LD4 in functiune - adica nu cu mai mult decat era pe DN68A.
Este dupa interesctia M7 - M0 (ca sa prinda traficul de Italia) - pana pe la Campia Turzii.

Timpul nu e calculat la viteza de peste 130.
L.E.:
Am facut calculul exact M0 - Sebes 482 km in 4.28 zice Maps - deci 110 km/h, care nici macar nu e 130. Deci la 140 castigi 1h doar pe sectiunea A1. Mai castigi si pe A10 + A3 inca vreo 15 minute probabil.



Eu cred ca o sa se mearga pe A1 si spre Iasi.




Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Fara suparare,
dar ai comparat un mar cu o para/caisa/piersica...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)