News:

.

Main Menu

Cum ajung din A în B?

Started by dr4qul4, August 11, 2014, 01:57:18 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

SB76UFO

Am un drum de facut cu masina mica pana in Portugalia pe langa Obidos (vreau sa imbin utilul cu placutul vreo 8-9 zile) pe ruta Sibiu - Belgrad - Dubrovnik - Verona - Avignon -Bilbao - Obidos.
1. - la intoarcere ce traseu recomandati?  (am la dispozitie vreo 5 zile)  Vreau sa vad altceva decat la dus
2. - cu cat e acceptata depasirea vitezei in fiecare tara? daca este?
3. - unde am nevoie de vigneta si unde se plateste la bariera? (se accepta plata cu cardul, sau trebuie sa am cash / marunt?
4. - pe traseul de dus e ceva ce nu ar trebui sa ratez ca obiective turistice/parcuri naturale, etc
5. - alte lucruri

Multumesc de pe acum tuturor!
"Prostia este eternă și invincibilă"

pasadia

Ciudat traseu. Cobori in sud pana in Dubrovnik ca sa urci pe coasta adriatica sau vrei sa traversezi Adriatica spre Italia cu un feribot? Daca e prima varianta  - ocolul imi pare mare si privelistea e mai faina cand mergi spre sud pe coasta adriatica (marea e la dreapta ta, lumina mai buna, etc...). Pe de alta parte, in cazul asta, alegand DN8-ul croat si mergand in iulie, ai avea parte de aglomeratii considerabile - autostrada ar fi ceva mai libera, mai rapida, dar si mai scumpa.

Nu stiu ce gen de atractii cauti - dupa mine, pe traseul asta, as vizita oricand Slovenia (lacurile Bled si Bohinj, Soca valley, pesterile Skocjan si Postoljna, dar mai sunt si alte atractii) si m-as opri probabil si pe la vreun lac italian (Garda, Como, Maggiore).
 

SB76UFO

Prima varianta. sa urc Coasta Adriatica
In ce tari ma sfatuiti sa alimentez?(diesel)
"Prostia este eternă și invincibilă"

bZ1-

#1383
La intoarcere poti veni Franta - Elvetia - Austria - Ungaria - Sibiu, de genul: Bilbao Lyon Lausanne Geneva Berna Interlaken Lucerna -> Innsbruck Salzburg Vienna -> Budapesta. Trebuie sa studiezi un pic timpii de condus si ce ai putea vizita pe drum.
Nu stiu ce buget ai dar Elvetia nu e de ratat, chit ca o sa conduci mai mult prin ea, tot este superba inclusiv de la volan, poate ai cateva ore pe la Geneva/Interlaken/Lucerna si doamne ajuta sa ai vreme buna dar evita traversarea pe la sud unde sunt momentan inundatii grave. Deasemenea prin Elvetia e frumos pe DN-uri, autostrazile au tuneluri multe si lungi si vezi mai putin peisajul.

In blocul ex-yugoslav as evita motorina standard, as pune premium si cred ca cel mai bine in Croatia, in rest n-ar trebui sa ai probleme.
In Austria/Italia motorina este mult mai scumpa in statiile de pe autostrada decat in cele din orase, indicat este sa iesi un pic de pe autostrada si sa gasesti o benzinarie de oras. Diferentele pot fi si de 50 de eurocenti/litru, chiar mai mari daca gasesti una de oras cu pompa self-service. Atentie ca alimentarile asistate costa in plus fata de cele self-service.

Pentru Austria si Ungaria iti trebuie vignetta (se pot cumpara si online ca sa nu pierzi timpul), in Italia si Franta se platesc autostrazile la km/sector (ai bariere cu plata cand iesi sau cand schimbi intre autostrazi) - se poate plati si cu cardul dar intotdeauna e bine sa ai niste cash/marunt la tine pt orice eventualitate, mai ales in benzinarii pt accesul la toaleta (monezi de 50centi/1euro). Paritatea din ce-mi aduc aminte din anii trecuti ar fi cam 100 de euro la 1100-1200 de km dar sunt sectoare de drum mai scumpe. Deasemenea pot fi si tuneluri sau poduri pe care le platesti separat, chiar daca ai platit vignetta. In Spania din ce stiu nu este vignetta si se platesc putine sectoare de autostrada. In Germania (daca ajungi pe acolo) vignetta este inclusa in pretul motorinei si nu se platesc autostrazile iar in Elvetia exista vignetta obligatorie pe 1 an (nu au interval mai mic) dar doar daca mergi pe Autostrazi, costa 50 de franci si atentie, trebuie neaparat lipita pe parbriz. Iti iei amenda daca nu este lipita full.

In privinta limitelor de viteze deobicei ai camerele anuntate pe Waze dar le mai schimba/muta, exista deasemenea multe zone unde se calculeaza viteza medie pe un anumit sector (te anunta waze - entering average speed check zone sau ceva de genu) ... grija mare la camerele din jurul tunelurilor (intrari si iesiri - uneori chiar 2-300 de metri dupa iesiri). Ungurii pun chiar radar pe masina de politie, de regula pe langa benzinarii.

Eu personal conduc mai tare la Unguri, in Austria si in Italia, dar ma iau dupa ei, cu ochii pe waze dupa camere, iar in Elvetia maxim 5km/h peste limita. Au foarte foarte multe camere, peste tot, in special in jurul oraselor, mi-am luat blitz in niste tuneluri pe sub Lucerna dar n-am primit nimic acasa si a trecut deja un an. Am luat un blitz si pe Austria si tot nimic dar am prieteni care au primit amenda acasa in Romania. In Franta nu am condus atat de mult (foarte putin in partea de Sud spre Monaco) asa ca nu stiu cum se merge dar au cred cele mai scumpe autostrazi, mai scumpe ca-n Italia daca nu ma insel.

Sper sa te ajute aceste informatii.

SB76UFO

@bZ1- multumesc de sfaturi
In Ungaria, Austria, Germania am condus cam de 2x/an in ultimii 10-15 ani, iar in Slovenia si Italia am fost doar ca pasager.
"Prostia este eternă și invincibilă"

rizelgeorgel

Bună seara stimați colegi! Am nevoie de ajutorul vostru urgent. Am nevoie să ajung de la Brașov la Bistrița și înapoi, și aș prefera să evit trecerea prin Sighișoara, Târgu Mureș și Reghin. Cunoaște cineva dacă varianta Hoghiz-Homorod-Odorheiu Secuiesc-Bisericani-Praid-Sovata-Reghin are drum bun și poate fi o alternativă? Mulțumesc!

pasadia

#1386
Am folosit de mai multe ori aceasta varianta pentru a evita Târgu Mureș la orele în care e aglomerat (după-masă mai ales) sau când era anunțat vreun accident pe DN13. Drumul e liber și destul de bun. Insa "destul" e spus într-un sens larg. Prin 2009 intre Reghin și Eremitu, DJ153 mi-a oferit una dintre cele mai grave pene avute (cauciuc distrus total). A fost reperat drumul ulterior.
La fel, dealul Felicenilor (DJ131, între Feliceni și Martinis) e in mod tradițional destul de instabil și aproape în fiecare an e vălurit.
Mai încoace, înspre Brașov, prin Orășeni ai niste bumpere mari, la care trebuie sa reduci viteza zdravăn, iar prin Cața și Drăgușeni garantat dai de asfalt murdar de la bălegarul animalelor..

Dar altfel, cum am spus - drum liber, pe care poți merge destul de tare (dar preferabil nu la prima experiență).

Însă recunosc - nu l-am mai parcurs de prin 2019. Nu am mai avut nevoie (profesional) așa că nu știu exact starea curentă. Dar înainte îl parcurgeam și de 2-3 ori anual pe întreaga distanta și mult mai des până la Odorhei sau Sovata.

dumbravaandrei

#1387
@rizelgeorgel in realitate nu prea ai alternative care, ca timp, sa fie sub traseul direct. Sa mergi Rupea-Odorhei-Praid-Reghin iti ia mai mult ca timp. Desi drumurile sunt fara gropi, sunt totusi DJ-uri cu curbe mici si dese, drum ingust, mai prinzi atelaje, nu faci mare scofala.

Ma refer la ruta asta:

rizelgeorgel

Am mers pe drumul cunoscut, Bv-Sighi-Tg M-ocolire Reghin - Bistrița. 5h45 cu o pauza de 20 min. Mi-am blestemat zilele din cauza aglomerației și a tirurilor. Voi incerca sa mă întorc pe drumuri județene, va țin la curent

oc7avian

Mâine plec până la Brăila, apoi la Gura Portiței a doua zi. Duminică retur dintr-o bucată. Văd că am 2 variante, pornind între a alege DN 2D și DN 10. Dacă o să am timpi comparabili, merită unul mai mult? Scopul e să fie relaxant și rapid drumul, conducând normal (mai greu pe DN, dar mna)





Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

DN2D are considerabil mai multe serpentine și curbe strânse. Motiv pentru care poate fi foarte agreabil pentru un șofer singur, cu chef de a forța puțin mașină, dar extrem de neplăcut pentru situația în care ai mai multi pasageri, unii probabil mai sensibili.

Pe de altă parte cred că peisajul e mai fain pe DN2D și în mod sigur asfaltul mai bun (reabilitarea făcută de UMB fiind totuși încă proaspătă și bine făcută).

Dar sincer, dacă aș fi în locul tău, as merge pe o varianta la dus și pe cealaltă la întoarcere.

dumbravaandrei

Tot timpul am preferat DN2D. Drum larg, bine semnalizat, cu curbe largi, nu facut pe traseu marcat de pisatul boului. Nu mai zic de peisaje. Plus ca si de la Focsani spre Braila e o idee mai bun decat pe Buzau-Braila. Ultima data am facut acest drum pe 12 iunie.

TibiV

Saptamana viitoare vreau sa merg pe DN7A, de la Brezoi la Obarsia Lotrului.

Care este starea drumului? Pe harta lui Vancouver, vad ca este verde pana la Voineasa, dupa care rosu pana la Obarsia Lotrului...

Ma intereseaza pentru ca, din motive medicale, eu nu mai conduc, iar la volan va fi sotia. Ea are carnet de 20 de ani si nu a provocat nici un accident, dar nu se impaca prea bine cu drumurile proaste, si nici nu "duce" mai mult de 5-6 ore la volan (noi vom porni din Bucuresti)...

Asa ca vine si o a doua intrebare: stiti vreo pensiune cu preturi decente in zona lacului Vidra, ca sa putem innopta acolo?...

Multumesc!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

BIGRED1984

Eu am fost acum 1 luna pe acolo, eu il vad cam de galben, nimic foarte rau, dar poate sunt eu mai putin strict, nu mergi cu 100 dar 70-80 e acceptabil.
Acum multi ani am stat aici la han  si a fost bine, depinde ce intelegi prin decente, asta e 350 lei/np momentan, cred ca sunt si mai ieftine in zona.

TibiV

#1394
Multumesc!...
Cu soseaua este destul de clar, o sa ne descurcam....

Pentru cazare as fi vrut ceva pe malul lacului Vidra (nu am mai ajuns acolo pana acum...). Dar poate mai au idei si alti colegi...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)