News:

.

Main Menu

Vehicule pe hidrogen

Started by b1, February 20, 2022, 12:16:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

b1

Toyota și Yamaha dezvoltă un motor V8 de 449 CP alimentat cu hidrogen



Yamaha dezvoltă un motor V8 de 5,0 litri alimentat cu hidrogen pentru Toyota, ca parte a angajamentului celor două branduri de a dezvolta motoare cu ardere internă.

Toyota și Yamaha, împreună cu Mazda, Kawasaki și Subaru, s-au angajat să continue investițiile în motoarele cu ardere internă. Cei cinci producători japonezi și-au exprimat, în urmă cu un an, interesul pentru ,,extinderea opțiunilor de combustibil", în timp ce alți producători globali adoptă electrificarea.

Noul V8 cu hidrogen a echipat o Toyota Corolla care a participat la cursele Super Taikyu din Japonia. Motorul se bazează pe cel folosit de coupé-ul sport Lexus RC F, cu modificări la injectoare, galerie de admisie și alte componente. Yamaha susține că furnizează 449 CP la 6800 rpm și 398 lb ft la 3600 rpm – cifre aproape identice cu cele ale modelului Lexus RC F Track Edition.

Ca și în cazul altor încercări Toyota, nu există certitudinea că noul motor alimentat cu hidrogen ar putea ajunge pe mașini de serie.

Yamaha lucrează de peste 5 ani la un motor alimentat cu hidrogen:
Yamaha spune că a început să dezvolte un motor de mașină care funcționează cu hidrogen în urmă cu aproximativ cinci ani și că lucrează, de asemenea, cu Kawasaki la o potențială utilizare a unui astfel de motor în sectorul motocicletelor.

O caracteristică deosebită pe care Yamaha o evidențiază este sunetul sport al motorului V8, care poate fi păstrat adaptându-l pentru a arde alt tip de combustibil. Toyota a spus același lucru despre prototipul GR Yaris ,,H2" alimentat cu hidrogen pe care l-a prezentat anul trecut, întărind potențialul tehnologiei de a servi în special segmentului de mașini sport.

Șeful Toyota Europa, Matt Harrison, spune că hidrogenul ar permite companiei să ,,furnizeze aproape zero emisii fără electrificare păstrând lucrurile pe care fanii le plac cel mai mult la mașinile de curse – viteza și zgomotul".

Nu este prima dată când cele două branduri colaborează pentru un motor puternic pentru o mașină sport. Propulsorul V10 de 4,8 litri de 552 CP care echipează hipercarul Lexus LFA a fost dezvoltat împreună. Yamaha a proiectat, de asemenea, chiulasele, supapele de admisie, arborii cu came și admisia pentru 2UR-GSE V8 folosit de Lexus IS F, Lexus RC F, Lexus GS F și Toyota Hilux Dakar.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

alexandru_m


Oneinthecrowd

Camionul Mercedes-Benz GenH2 a parcurs 1.047 km cu un singur plin de hidrogen

Propulsat de un sistem de pile de combustie și echipat cu un sistem de rezervoare de hidrogen lichid, cursa a început luni, 25 septembrie, după-amiaza, la Centrul pentru clienți Mercedes-Benz Truck din Woerth am Rhein și s-a încheiat marți dimineața, 26 septembrie, în capitala Germaniei, Berlin. Autocamionul a finalizat cursa cu încărcătură completă și o greutate totală combinată a vehiculului de 40 de tone în condiții reale, fără a emite dioxid de carbon (CO2) pe parcursul întregii curse. Drumul record cu rezervoare sigilate și kilometraj controlat a fost confirmat în mod independent printr-un document de inspecție de la TÜV Rheinland.

...

Înaintea cursei, camionul Mercedes-Benz GenH2 a fost alimentat cu hidrogen lichid la stația de alimentare a Daimler Truck de la centrul de dezvoltare și testare al companiei din Woerth. Hidrogenul furnizat de Air Liquide este de origine regenerabilă, deoarece a fost produs din biometan cu garanții de origine. În timpul procesului de realimentare, hidrogenul lichid criogenic la minus 253 de grade Celsius a fost alimentat în două rezervoare de 40 kg montate de o parte și de alta a șasiului autocamionului. Datorită izolației deosebit de bune a rezervoarelor vehiculului, hidrogenul poate fi menținut la temperatură un timp suficient de îndelungat fără răcire activă.

Mai multe informatii: https://www.economica.net/daimler-truck-camionul-mercedes-benz-genh2-a-parcurs-1-047-km-cu-un-singur-plin-de-hidrogen_695869.html

Oneinthecrowd

Volvo va lansa camioane propulsate cu hidrogen
2024-05-22

Volvo Trucks dezvoltă motoare cu combustie care funcționează cu hidrogen. Testele pe șosea cu camioane care utilizează hidrogenul în motoarele cu combustie vor începe în 2026, iar lansarea comercială este planificată către sfârșitul acestui deceniu.


Volvo va începe testele la clienți cu camioane care utilizează hidrogenul în motoarele cu combustie în 2026, iar camioanele vor fi disponibile comercial către sfârșitul acestui deceniu. În prezent, se desfășoară deja teste în laboratoare și pe vehicule. Camioanele cu motoare cu combustie alimentate cu hidrogen vor completa oferta de camioane Volvo alimentate cu combustibili alternativi, cum ar fi camioanele electrice pe baterii, cu celule de combustibil sau care funcționează cu combustibili regenerabili, precum biogazul și HVO (ulei vegetal hidrogenat).
 

,,Camioanele care păstrează motorul cu combustie internă, dar funcționează pe hidrogen vor avea aceleași performanțe și fiabilitate ca și camioanele noastre diesel, dar cu beneficiul suplimentar al emisiilor potențiale net-zero de CO2, pe intreg ciclul, de la producție la roată (well to wheel). Ele vor fi o completare valoroasă a camioanelor noastre electrice pe baterii, care sunt, deja, pe piață de câțiva ani," spune Jan Hjelmgren, director pentru Management de Produs și Calitate, Volvo Trucks.

https://www.volvotrucks.ro/ro-ro/news/press-releases/2024/may/Volvo-to-launch-hydrogen-powered-trucks.html

JohannDB

     Hmmmmmm, am mai văzut pe undeva acest articol și mi-am adus aminte de el:

https://www.incisivdeprahova.ro/2024/08/22/hidrogenul-o-solutie-compromisa-inca-din-fasa-ieefa-avertizeaza-asupra-costurilor-si-impactului-ambiental/

Anchete
Hidrogenul, o soluție compromisă încă din fașă: IEEFA avertizează asupra costurilor și impactului ambiental


Un articol semnat de jurnalista Claudia Marcu în Cotidianul Național subliniază problemele majore legate de utilizarea hidrogenului ca sursă de energie, afirmând că investițiile în acest domeniu ar putea fi bani pierduți. Conform Institutului pentru Economie Energetică și Analiză Financiară (IEEFA), directivele de la Bruxelles sunt în conflict cu datele științifice care arată că potențialul de încălzire globală al hidrogenului este de 11,6 ori mai puternic decât cel al CO2, iar arderea hidrogenului generează niveluri ridicate de oxizi de azot (NOx), având un impact semnificativ asupra poluării atmosferice.

CSM este acuzat că promovează fantezii care nu se aliniază cu realitatea. După semnalele de alarmă trase de Curtea de Conturi, IEEFA vine să contureze o imagine sumbră a proiectelor legate de hidrogen. Companiile din domeniul energiei electrice au folosit etichetele ,,pregătit pentru hidrogen" și ,,capabil de hidrogen" pentru a-și promova centralele electrice pe gaz metan, însă în spatele acestor termeni se ascund deficiențe semnificative și întrebări fără răspuns, în special în legătură cu costurile și infrastructura necesară pentru atingerea unei tranziții eficiente.

Conform raportului IEEFA, pentru a înlocui gazul metan cu hidrogen în centralele electrice, ar fi necesară o dublare a producției de hidrogen din Statele Unite, care în prezent produce anual aproximativ 10 milioane de tone pentru utilizare în sectorul petrochimic și pentru îngrășăminte. Aceasta ar însemna că amestecarea hidrogenului în sectorul energetic ar necesita un efort imens de producție.

Mai mult, pentru a transporta hidrogenul la centralele electrice existente, ar fi necesară construirea a mii de kilometri de conducte noi, întrucât nu există o infrastructură comparabilă de stocare a hidrogenului. IEEFA subliniază că acest proces ar fi extrem de costisitor și ar ridica întrebări legate de siguranța stocării hidrogenului, în special în zăcămintele de petrol și gaze care sunt deja epuizate.

În plus, obținerea de beneficii semnificative în reducerea emisiilor de CO2 cu ajutorul hidrogenului ar necesita amestecuri de hidrogen în concentrații foarte ridicate în metan. Aceste soluții pot consuma resurse regenerabile care sunt mult mai eficiente dacă sunt utilizate direct în loc să fie transformate în hidrogen.

Costurile legate de stocarea energiei generate din surse eoliene și fotovoltaice sunt deja bine cunoscute, dar estimările legate de costul final al turbinelor ,,capabile cu hidrogen" nu vor fi disponibile încă mulți ani. Proiectele energetice care utilizează hidrogen necesită investiții considerabile, care sunt greu de justificat în fața opțiunilor regenerabile mai ieftine și accesibile.

Raportul IEEFA îndeamnă autoritățile de reglementare să examineze cu rigurozitate proiectele legate de hidrogen înainte de a aloca resurse semnificative, avertizând că acestea ar putea reprezenta o soluție cu costuri exorbitante și un impact limitat asupra mediului.

Marius68

In industria auto exista 2 directii majore de cercetare/implementare a motoarelor cu hidrogen:
1. Motoare cu combustie interna - modificate pentru a putea functiona cu hidrogen si
2. Motoare cu pila de combustie.

1. este modelul care apare in mesajul relativ la camioanele Volvo. Au mai existat incercari in trecut si in momentul de fata exista prototipuri la mai multi producatori auto (Toyota Yaris sau BMW 3). Problema este la acest tip de motor ca in timpul arderii se produc si noxe gen oxizi de azot. Acest model este in cercetari si pentru centrale electice folosind in prima faza un mix gaz metan + hidrogen urmind ca in viitor sa functioneze doar cu hidrogen.
2. este folosit de ceva vreme in automobile comerciale (Toyota Mirai) si este atractiv pentru transportul de marfa. Exista in momentul de fata prototipuri de la Mercedes (vezi mesajul anterior relativ la Mercedes), Toyota, MAN. Este considerat nepoluant.

Problema cea mai mare este generata de producerea in cantitati suficiente de hidrogen verde si de transport.

JohnDoe

Mercedes a renuntat in 2013 la FCEV, masinile lor erau singurele de tip hibrid FCEV+baterie.
Dupa mine este singura arhitectura ce merita dezvoltata, pentru ca FCEV nu genereaza in timp real cantitatea de energie necesara.
Dar pretul e prohibitiv, 80k in Belgia pentru Mirai si Nexo iar pompele de H2 sunt extraordinar de rare. Una in Zaventem.

Asa ca nu e o tehnologie pentru consumul de mase, cel putin in ioropa de vest.
A6 - Craiova Lugoj si extinderea catre Calafat