[BN] Centura Bistrita

Started by oaspetele, February 13, 2022, 04:48:58 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oaspetele

https://timponline.ro/acorduri-semnate-pentru-centura-bistritei-si-drumul-expres-cluj-bistrita-cam-asa-arata-romania-normala/
Acorduri semnate pentru centura Bistriței și drumul expres Cluj-Bistrița.
Acordul pentru varianta de ocolire între Primăria Bistrița, Primăria Livezile, Primăria Budacu de Jos, Consiliul Județean Bistrița-Năsăud și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a fost parafat de primarii Ioan Turc, Traian Simionca și Florin Sandu Simionca, președintele CJ Radu Moldovan și Cristina Amărăzeanu, director în cadrul CNAIR.

Acordul între Consilul Județean Bistrița-Năsăud, Primăria Bistrița, Consiliul Județean Cluj și CNAIR pentru drumul expres Cluj – Dej – Bistrița a fost semnat de președintele CJ BN Radu Moldovan, primarul Ioan Turc, vicepreședintele CJ Cluj, Marius Mânzat, și Cristina Amărăzeanu, director în cadrul CNAIR.

hvm

Eu ce nu înțeleg aici este scopul acestei asocieri.

Sa ajute la accelerarea realizării SF-ului pentru aceasta porțiune din A-Nordului? Sau pentru realizarea unui nou SF complet separat de ala?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici


survola

Ce bătălie este în comentariile la articolul cu Centura Bistriței!
Nord vs Sud, oare cine are dreptate?

oaspetele

Destul de greu de spus.
Cel mai bine ar face un inel si s-ar termina comentariile. :)

In configuratia actuala, intr-adevar soseaua ce vine de la Nasaud nu este captata de centura. Probleme sunt si cu zona industriala, desi aici cred ca s-ar putea gasi o solutie si oricum autoritatile spera ca Parcul Industrial de la Sarata va prelua partial jucatorii de acolo.
Oricum, prin preluarea traficului din directia Tg Mures si Cluj, zona dintre Bistrita si Rusu Bargaului va fi masiv eliberata.

Fred

Nu inteleg, ca parte din DX/A Dej-Suceava bucata din dreptul Bistritei va functiona ca centura sau vor sa construiasca separat si o centura cu ocazia asta?

ovicor

Doar DX/A, fara alta centura.

Fred

Atunci discutia localnicilor despre A/DX nu are sens, nu e drum facut ca sa lege zona industriala de piata de rosii, e un drum care trece si pe langa orasul lor si scoate traficul de tranzit din oras. Asta inseamna ca traseul optim nu depinde de nevoile locale, chiar daca avem exemple negative precum cocoasa de la Focsani care ar trebui sa fie invatare de minte pentru toata lumea in ceea ce priveste prostia locala cu efect global.

dumbravaandrei

Orice traseu depinde de nevoi locale, ca pentru oameni construim drumurile astea. Nu facem "tunel" Dej-Gura Humorului. Ca sa nu mai zic ca zona metropolitana a Bistritei aduna ceva oameni, care nu trebuie neglijati. Plus ca e suficienta industrie pe acolo.
Ce e drept, accesul la zona industriala se poate rezolva printr-un proiect separat, care sa se coreleze cu acest proiect. 

Si da, trebuie gasita o modalitate de decongestionare a nordului orasului, precum si a sudului. Dar pentru asta, trebuie ca cineva din autoritatile locale sa aplece urechea la cetateni si sa negocieze cu cnair si sa caute cele mai bune solutii, chiar daca asta presupune 4-5 proiecte care trebuie corelate.

Fred

Iarasi aceeasi discutie? De ce tot exista mentalitatea asta de TGV care opreste in fiecare halta pentru nevoile locale? O autostrada sau un drum expres, in special pe un culoar european si eventual platita de UE, nu e construita ca un drum pe 4 benzi din sat in sat. Bistrita are nevoie de centuri? Da, dar nu de autostrada pe post de centura. Pana si Bucurestiul are centura si autostrada, separate, nu un hibrid centura-autostrada.

ovicor

@Fred, autostrada va fi autostrada si atat. Doar ca avand un nod la est si unul la vest de Bistrita si construindu-se cu prioritate, va prelua mare parte din traficul de tranzit, degrevand orasul si-a lui centura de nord, care numai centura nu este.

Takacs

De acord cu @ovicor.
Dacă faci două noduri în total.Un nod la Livezile, nod care era în proiectul lotului 2 și care este la faza studiilor geotechnice și un alt nod înainte de Viișoara ai rezolvat problema centurii Bistriței și ai făcut și autostradă sau drum expres, depinde ce se va face.
Țin să menționez că același lucru s-a întămplat și la Bacău cu centura sa, care este tot o autostradă.

Fred

Avand in vedere ca s-a plecat de la "Orice traseu depinde de nevoi locale, ca pentru oameni construim drumurile astea", nu inteleg care este pozitia lui @ovicor fata de aceasta chestiune si cu ce e @Takacs de acord. Eu am spus ca autostrada nu se face pentru a avea Bistrita centura, ci pentru alt scop, dar nu e nimeni impotriva sa aibe 2 noduri si sa poata fi folosita ca centura. Pana si Roman va avea 3 noduri pe A7 si nu e un mega-metropolis, dar una e sa pui nodurile cu cap si alta e sa faci traseul pe unde ii convine primarului local, precum la Focsani, in dauna menirii principale a drumului.

ovicor

@Fred, exact in spiritul celor spuse de tine era si postarea mea. Am vrut sa fiu succint, dar pot dezvolta. Ar fi necesara o centura nord adevarata,la nivel de DN, care sa uneasca DN17 la Sarata, DJ51 Sigmir, Valea Boilor+ Tarpiului unde s-ar conecta Rombat, Leoni,Groapa de gunoi Tarpiu, DN17C (Nasaud, Maramures), str. Slatinitei, Livezile. Dar costurile ar fi enorme, fiinca administratiile municipale si judetene n-au rezervat un traseu degrevat de constructii.