[BH] Inel Rutier Metropolitan Oradea

Started by razvan96, December 17, 2021, 11:43:10 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


dan tm

la întoarcere am intrat in cimitir prin spate si am iesit pe poarta. Am remarcat un tarus în cimitir( se văd stîlpii gardului demolat, apoi la gardul de la DN se vad doi țăruși, deci va fi breteau pentru a face la dreapta.





















Powered by API/PUM imgur uploader

dan tm


lucianluci96

S-a semnat contractul de execuție pentru Lotul 1 al Inelului Rutier Metropolitan

https://www.cjbihor.ro/s-a-semnat-contractul-de-executie-pentru-lotul-1-al-inelului-rutier-metropolitan/

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a semnat astăzi, 17 iulie, la sediul instituției, contractul de proiectare și execuție pentru Lotul 1 al Inelului Rutier Metropolitan. La semnarea contractului a participat și primarul Municipiului Oradea, Florin Birta.

Asocierea formată din S.C. ASFAMIXT S.R.L, S.C. OPR ASFALT S.R.L. și S.C. DACIA FABER S.R.L va realiza proiectul în 24 de luni, valoarea contractului fiind de 70.143.942,59 lei, fără TVA. Sunt prevăzute 4 luni pentru proiectare, 2 luni pentru obținerea avizelor și autorizațiilor și 18 luni pentru execuție.

,,Până la sfârșitul acestei săptămâni, firmele vor depune garanția de bună execuție și vom da ordinul de începere a lucrărilor. În prima etapă se va realiza proiectul tehnic. Până la sfârșitul lunii septembrie vor fi obținute și avizele necesare pentru începerea lucrărilor. Din luna august vom începe lucrările pregătitoare: organizările de șantier, decopertarea, drumurile tehnologice etc. Din toamnă se va lucra pe tot tronsonul dintre Băile Felix și Nojorid. Conform contractului, în 18 luni lucrările trebuie finalizate.

Cel mai târziu, în primăvara anului 2025 vom circula și pe acest drum. Cea mai complexă porțiune a lucrărilor este viaductul peste drumul național DN 76 și peste lacul de lângă drum, la ieșirea din Băile Felix spre Hidișel", a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Vă reamintim că pentru Lotul 2 a fost desemnat constructorul SC PORR CONSTRUCT SA, iar valoarea contractului este 81.688.374,45 lei, fără TVA. Inelul metropolitan va deschide o nouă conexiune pe relația DN 1 – DN 76 – DN 79, prin localitățile Oșorhei, Băile Felix și Nojorid.

Inelul Rutier Metropolitan va avea o lungime de 17 kilometri și va fi prevăzut cu o bandă pe fiecare sens de circulație. Execuția lucrărilor va fi realizată pe două loturi. Primul tronson are o lungime de 9 kilometri și este cuprins între Nojorid și viaductul care va fi construit peste DN76, la ieșirea din Băile Felix. Cel de-al doilea sector de drum pornește de la acest viaduct și ajunge în Oșorhei, ocolind localitățile Băile 1 Mai și Cheriu.

lucianluci96

#64
Nu are legatura neaparat cu Inelul dar are cu zona metropolitana:

Bolojan anunță încă patru pasaje peste și pe sub șosele, la ieșirile din Oradea

https://www.ebihoreanul.ro/stiri/bolojan-anunta-inca-patru-pasaje-peste-si-pe-sub-sosele-la-iesirile-din-oradea-180317.html

Indiferent de apartenența politică, aleșii bihorenilor din Consiliul Județean au aprobat un ,,pachet" de hotărâri inițiate de președintele Ilie Bolojan pentru realizarea, cu fonduri UE, a încă patru pasaje peste șoselele naționale la ieșirile/intrările din Oradea.

Două ar urma să traverseze centura Oradiei și DN 79 spre Nojorid, iar câte una DN 1 spre Oșorhei și DN 19 spre Biharia, pentru a fluidiza traficul rutier în oraș și în Zona Metropolitană.

Cu Primăria și CNAIR

În unanimitate, consilierii județeni au votat în cadrul reuniunii de joi a ,,parlamentului" bihorean aprobarea încheierii unui acord de asociere cu Primăria Oradea și a unuia cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere în vederea realizării celor patru pasaje rutiere.

După cum arată referatul de specialitate al aparatului tehnic al CJ Bihor, motivația este dată de faptul că între Oradea și comunele învecinate, precum și pe centura orașului, circulă între 20.000 și 30.000 mașini în 24 ore, în aceste condiții fiind necesară și oportună diminuarea blocajelor, fluidizarea circulației și reducerea numărului de accidente.

Pe trei direcții, patru pasaje


Aleșii din CJ Bihor au adoptat pe rând, pentru cele patru pasaje, trei hotărâri, una dintre ele prevăzând realizarea a două pasaje pe direcția Oradea – Nojorid. Primul ar urma să fie subteran, la ieșirea din oraș spre DN 79, urmând să taie pe dedesubt centura orașului, dotată cu câțiva ani în urmă și cu un pasaj subteran pe direcția dinspre zona Auchan spre Sântandrei. În prezent, ieșirea din oraș către Nojorid se face printr-o intersecție giratorie, care va fi subtraversată de viitorul pasaj, astfel că în acest loc va exista un mic nod rutier pe trei niveluri.

Dacă pasajul va fi construit, la ieșirea din Calea Aradului șoferii care merg spre Nojorid vor intra în subteran, pasajul urmând să fie amenajat pe actuala bandă a doua. Prima bandă va rămâne la locul ei, de asemenea și breteaua care ,,taie" la dreapta spre Calea Sântandreiului prin dreptul blocurilor ANL.

Tot către Nojorid ar urma să mai fie realizat încă un pasaj, însă suprateran, peste DN 79 Oradea – Arad, în dreptul zonei comerciale Era Shopping Park și fostul Oradea Shopping City, așa încât circulația pe șoseaua națională să nu fie încetinită nici aici, unde valorile de trafic sunt mari.

Un alt pasaj suprateran a fost propus de Bolojan peste centura Oradea la intersecția cu viitoarea centură Oșorhei, în zona dintre sediul Hidroelectrica și Metro, iar cel de-al patrulea peste DN 19 la ieșirea din oraș spre Biharia, în zona din dreptul Real II Episcopia.

Pe fonduri europene

Potrivit hotărârilor adoptate joi de consilierii județeni, realizarea celor patru pasaje este asumată în comun cu municipalitatea orădeană și cu CNAIR, care se va ocupa de exproprierea de terenuri, derularea procesului de accesare a fondurilor europene nerambursabile, le va prelua în administrare după ce va face recepționarea lor și va asigura mentenanța.

De cealaltă parte, CJ Bihor și Primăria Oradea își asumă obligația de a întocmi documentațiile de cadastrale, de a derula procedurile de achiziție, de a contracta serviciile de audit de siguranță rutieră și de a deconta plata lucrărilor până la recuperarea banilor din fondurile UE.

Președintele CJ Bihor a precizat că toate aceste proiecte vor trebui să primească și aprobarea consilierilor municipali din Oradea, care se vor reuni într-o ședință săptămâna viitoare.


EugenRo

(De ce nu) se continua Inelul metropolitan direct pana in DX11?

Light

@EugenRo Teoretic se conectează cu DX11, însă nu direct, ci prin intermediul DN79. Am încercuit pe hartă locul în care se va conecta Inelul Metropolitan cu DX11 prin intermediul DN79.



Powered by API/PUM imgur uploader
Dacă se respectă traseul Inelului Metropolitan așa cum este ilustrat în poza de mai sus, pare că se va conecta cu DN79(E671)aici, ba chiar aproape s-ar suprapune Inelul Metropolitan cu DC64. Pentru a se conecta cu DX11, ar fi trebuit demolate destul de multe case din această parte.
Acest lucru s-ar fi putut evita ușor dacă s-ar fi mutat conectarea Inelului Metropolitan cu DN79 puțin mai la sud, la ieșire din Nojorid (aproximativ în acest loc). Astfel, Inelul Metropolitan s-ar fi putut conecta direct cu DX11 (nu mai trebuiau demolate atâtea case) și ar fi degrevat comuna Nojorid de traficul de tranzit. După părerea mea, aceasta ar fi fost varianta optimă de traseu.

Light

Cam așa ar fi fost după părerea mea traseul optim al Inelului Metropolitan.



Powered by API/PUM imgur uploader

lucianluci96

O sa mai existe o varianta ca sa nu intri in Nojorid si anume centura Nojorid:




Light

Atunci e bine, scapă și Nojorid de traficul de tranzit. Ar fi fost însă mai ușor să continue Inelul Metropolitan până în DX11, cam cum am desenat eu în poza aceea.

marinul

Centura Oșorhei, stadiu lucrări 19.08.23


marinul

E greșit linkul din ultima postare, sr poate șterge, eu nu mai pot edita

Centura Osorhei 19.08.23



Centura Sântandrei 22.08.23



shift2rail

Acel inel metropolitan #10 se va prelungi pana in dn1 ( spre Bors)?

dan tm

Am trecut sîmbătă și duminică prin Oradea.

Pe centura sîmbătpă se lucra la legatura intre centura si drumul care iasa la Cordău la hotel Prezident.

 cred ca ala era. traficul e redus la o banda, sapa dupa condute, fac un sens giratoriu cred.

tot sîmbata erau utilaje si basculante pe ceea ce cred ca e centura Oșorheiului. Se lucra.

marinul

@shift2rail deocamdata se opreste in zona Nojoridului, nu am auzit sa il continue spre calea Borsului/DN1. oricum o sa ai varianta A11 - drum de legatura
@dan tm acolo o sa fie pasaj peste centura, a fost un giratoriu pe care l-au desfiintat recent, nu cred ca il mai refac nici macar provizoriu