News:

.

Main Menu

Fonduri europene

Started by Ionut, September 21, 2011, 03:07:21 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

florin74

#45
Quote from: alecu26 on February 14, 2014, 07:10:32 PM
potrivit ultimilor rapoarte s-a ajuns la 45% absorbtie pana la sfarsitul anului si mai sunt de primit inca veo 500 milione..pe lucari facute si facturate.
V-am zis ca se va ingrasa porcul in ajun. Luna decembrie a fost mai mare ca si absorbtie decat multi ani intregi precendeti.


Complet gresit.

Declaratie cheltuieli trimise CE 1,383  mld EURO (31,23% din total alocat POST), sume rambursate de CE 876 mil  (19,80%). Ai dreptate cu cei 500 mil euro care trebuie primiti.

In plus, guvernul recunoaste ca exista un risc de dezangajare al fondurilor europene de 2,8 mld euro in 2014, si de asemenea plafoneaza cheltuielile neeligibile pt anul 2014 la 1 mld lei. (pt proiectele europene)

Sa vedeti proiecte umplute de sange si beneficiari plangand care erau obisnuit ca statul sa le acopere toate tampeniile, mai ales pe POR (consilii judete si primarii) si POST.

Mai multe date
http://www.fonduri-ue.ro/res/filepicker_users/cd25a597fd-62/rezultate/std_abs/Raportare_PO_31.ianuarie.2014.pdf

S-a ingrasat porcul puternic in decembrie, s-a trimis spre decontare la CE 507 mil EURO, dar cred ca foarte multe sunt avansuri (cel putin pe Lugoj-Deva, CF - avans pe SIMERIA - VINTU DE JOS), cred ca si la metrou s-a platit ceva semnificativ, plus platile la lucrarile in derulare.



florin74

#46
In alta ordine de idei, in anul 2013 s-au pierdut pe POST 137 mil EURO ( 30 mil euro de la programul de autostrazi, 82 mil de la drumuri nationale, centuri etc, restul de la celelalte masuri) aferenti anului 2009.


De asemenea, cei 250 mil euro mutati de la POST la POR (pentru dl Dragnea, fara numar, fara numar :) :)) s-au luat 124 mil de la drumuri nationale centuri, 54 mil de la programul de reabilitare gari si alte lucrari pentru CF (nu intra coridorul IV aici), 23 mil de la transport fluvial si restul de la celelalte masuri (mai putin pt coridorul IV).

Ce este interesant ca pe axa de cai ferate (2.2) s-au luat bani in conditiile in care in 2013 a fost introdus metroul Magistrala 5 care din cate stiu depaseste 200 mil euro pe putin.

Asa incat sa te lauzi in conditiile in care ai pierdut 350 mil euro in 2013 ca ti-a crescut gradul de absortie pana la cer, e un pic cam deplasat. In plus ti s-a redus si baza de calcul.




Harry

Ar fi interesant de comparat pe zone metropolitane care a fost/este gradul de absorbtie pe acest exercitiu.

florin74

Mai mult de atat nu cred ca exista o statistica mai detaliata.

http://www.inforegio.ro/ro/domenii-de-finantare/stadiul-contractarii.html.

Exista o foaie de calcul pentru fiecare regiune de dezvoltare, defalcata pe axe.

alecu26

Basescu la Moise Guran spunea ceva de absorbite fonduri si de constructia de autostrazi.

S-a absoribit cu 1 miliard mai mult decat se anticipase?

A avut si o explicatie...ceva de faptul ca constructorii nu s-au ingramadit la facturat pana nu au stiut ca pot fi platiti.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

ai naibii constructori de autostrazi, nu au si ei bani pentru consultati pe fonduri europene.
probabil sunt toti veniti de prin Africa, nu au mai facut autostrazi  pe fonduri europene pana la Romania.

realitatea este ca nu au avut ce factura.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

igorashu

Quote from: alecu26 on February 20, 2014, 01:24:35 PM
A avut si o explicatie...ceva de faptul ca constructorii nu s-au ingramadit la facturat pana nu au stiut ca pot fi platiti.
Daca emiteau facturile, trebuiau sa plateasca si TVA-ul din buzunarul propriu (pana deconta AM-ul...)

dr4qul4

era valabil inainte.
dar acum se pot emite facturi cu plata TVA la incasare! 
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

igorashu

Corect, dar...
- TVA la incasare s-a aplicat de la 1 ianuarie 2013.
- POS-T a fost blocat in octombrie 2012 si deblocat pe la jumatatea lui 2013.
La orice factura pe 2012 ar fi trebuit platit TVA-ul din buzunarul propriu si asteptat pana se debloca POS-T.
Chiar daca le-ar fi emis pe 2013 nu ar fi fost platite pana la deblocarea POS-T.

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Harry

REGIO 2014 - 2020

AXELE DE FINANTARE


1. Promovarea transferului tehnologic
- crearea, modernizarea şi extinderea infrastructurilor de inovare şi transfer tehnologic, inclusiv dotare

2. Imbunătățirea competitivității IMM-urilor
- construcția/ modernizarea și extinderea spațiului de producție/servicii IMM, inclusiv dotare cu instalații, echipamente (inclusiv sisteme IT), utilaje, mașini, inclusiv noi tehnologii
- crearea/ modernizare/ extinderea incubatoarelor/ acceleratoarelor de afaceri, inclusiv dezvoltarea serviciilor aferente

3. Eficiență energetică în clădiri publice
– eficiență energetică a clădirilor publice, inclusiv măsuri de consolidare a acestora

4. Sprijinirea dezvoltării urbane
– eficiență energetică a clădirilor rezidențiale, inclusiv măsuri de consolidare a acestora
– investiții în iluminatul public
– măsuri pentru transport urban (căi de rulare/ piste de bicicliști/ achiziție mijloace de transport ecologice/ electrice, etc.)
– regenerarea și revitalizarea zonelor urbane (modernizare spații publice, reabilitare clădiri/ terenuri abandonate, centre istorice, etc)

5. Conservarea, protecția și valorificarea durabilă a patrimoniului cultural
– restaurarea, protecția și valorificarea patrimoniului cultural

6. Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională și locală
– reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri judeţene care asigura conectivitatea, directa sau indirecta cu reteaua TEN T
– construcţia / reabilitarea / modernizarea şoselelor de centură cu statut de drum judeţean aflate pe traseul drumului judetean respectiv

7. Diversificarea economiilor locale prin dezvoltarea durabilă a turismului
– valorificarea economică a potențialului turistic balnear
– valorificarea economică a potențialului turistic cu specific local
– infrastructură turistică publică de agrement

8. Dezvoltarea infrastructurii de sănătate și sociale
– construcţia de spitale regionale
– reabilitarea/modernizarea/ dotarea cu echipamente a spitalelor judeţene de urgenţă
– reabilitarea/modernizarea/extinderea/dotarea infrastructurii de servicii medicale (ambulatorii, unităţi de primiri urgenţe)
– construirea/reabilitarea/modernizarea/ dotarea centrelor comunitare de intervenţie integrată
– reabilitare/ modernizarea/ dotarea infrastructurii de servicii sociale fără componentă rezidențială
– construcţie/reabilitare de locuinţe de tip familial, apartamente de tip familial, locuinţe protejate etc.

9. Sprijinirea regenerării economice și sociale a comunităților defavorizate din mediul urban
- Construirea/reabilitare/modernizare locuinţelor sociale
- Investiţii în infrastructura de sănătate, educație şi servicii sociale
- Stimularea ocupării ‐ activităţi de economie socială
- Activităţi de dezvoltare comunitară integrată – activităţi de informare, consiliere

10. Dezvoltarea infrastructurii educaționale
– construcția/ reabilitarea/ modernizarea/ echiparea infrastructurii educaţionale antepreșcolare (creșe), preșcolare (gradinițe) și a celei pentru învățământul general obligatoriu (școli I‐ VIII)
– reabilitarea/ modernizarea/ extinderea/ echiparea infrastructurii școlilor profesionale, liceelor tehnologice
– reabilitarea/ modernizarea/ extinderea/ echiparea infrastructurii educaţionale universitare

11. Îmbunătățirea activității cadastrale

12. Asistență tehnică

alecu26

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-14-988_en.htm

CE a ajuns sa faca concurs de proiecte. Oare cum s-au trezit cu 11 miliarde disponibile???

Si oare cate proiecte vom reusi noi sa depunem pana in 15 Feb 2015????:)))))

Oricum se merita trimisa intrebare la POST cu acest articol si intebati ce fac in legautura cu asta...?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Goldmund

Interesant, doar in cateva minute un ziar completeaza stirile tiparite cu altele, acelasi subiect, primul l-am pus pe alta pagina:
Comisia Europeană a aprobat Master Planul de Transport, dar face și o serie de recomandări

Comisia Europeana a acceptat Masterplanul General de Transport (MPGT) pentru dezbatere publica, documentul urmand a fi facut public pe 1 octombrie, anunta Ministerul Transporturilor. Comisia a facut si o serie de recomandari pentru adoptarea unor masuri de catre autoritatile romane in privinta MPGT-ului, documentul esential in baza caruia Romania va primi finantare nerambursabila pentru infrastructura in exercitiul financiar 2014-2020. Printre recomandari sunt si cateva care fac o referire indirecta la realizarea si prioritizarea autostrazii Sibiu - Pitesti in actualul exercitiu financiar.
...........
Calendarul dezbaterilor cuprinde ședințe publice organizate de AM POST pentru fiecare domeniu de transport, după cum urmează:

- 7 octombrie: rutier;

- 9 octombrie: feroviar;

- 13 octombrie: naval;

- 15 octombrie: aerian și intermodal.

http://www.b365.ro/comisia-europeana-a-aprobat-master-planul-de-transport-dar-face-i-o-serie-de-recomandari_215555.html

vancouver

#58
Yeeee, iupiiii: Guvernul taie patru miliarde de lei alocate proiectelor cu fonduri UE, din care peste un miliard de lei de la autostrăzi

QuoteGuvernul taie, prin a doua rectificare bugetară din acest an, aproape 4 miliarde lei (circa 900 de milioane euro) din cheltuielile bugetului de stat prin care sunt cofinanţate proiecte care beneficiază de fonduri externe nerambursabile postaderare, din care peste un miliarde lei de la autostrăzi.

Cheltuielile bugetului de stat vor fi diminuate, pe sold, cu 1,6 miliarde lei, cu o creştere la transferuri între unitţi ale administraţiei publice (2,4 miliarde lei), bunuri şi servicii (282,9 milioane lei), subvenţii (212,3 milioane lei), capital (202,3 milioane lei) şi Fondurile de rezervă (500 milioane lei) şi scădere la capitolul privind dobânzile (557,3 milioane lei), proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare (3,9 miliarde lei), asistenţa socială (223,5 milioane lei), programele cu finanţare rambursabilă (404,7 milioane lei).

Din cele 3,9 miliarde lei luate de la proiectele cu fonduri UE, peste un miliard de lei va fi tăiat de la Secretariatul General al Guvernului, care gestionează, prin Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, marile proiecte de infrastructură, în principal construcţia de autostrăzi.

În acelaşi timp, Guvernul anticipează deja o diminuare, pe sold, a veniturilor bugetului de stat, cu 1,47 miliarde lei, respectiv la taxa pe valoarea adăugată (unde rezultă un minus de 813,1 milioane lei la bugetul de stat după ce Guvernul va transfera însă 1,16 miliarde lei din această resursă către bugetele locale), venituri nefiscale (471,2 milioane lei), sume primite de la UE în contul plăţilor efectuate (305,7 milioane lei), taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizării bunurilor sau pe desfăşurarea de activităţi (94 milioane lei).

Din sumele prezentate rezultă că Executivul reduce cu 3,6 miliarde lei banii alocaţi cofinanţării proiectelor care beneficiază de fonduri UE nerambursabile, întrucât din cele 3,9 miliarde lei circa 305 milioane lei reprezintă nerealizări din sume primite de la UE.

Premierul Victor Ponta a declarat, în mai multe rânduri, că banii care vor fi colectaţi din acciza suplimentară de 7 eurocenţi pe litru de benzină şi motorină, aplicată de la 1 aprilie, vor fi utilizaţi la finanţarea sau cofinanţarea marilor proiecte de infrastructură.

Principalele venituri ale bugetului de stat majorate în urma rectificării sunt impozitul pe profit (190,5 milioane lei) şi impozite şi taxe pe proprietate (19,7 milioane lei).

Veniturile bugetului general consolidat sunt diminuate, pe sold, cu 1,4 miliarde lei, cheltuielile bugetare sunt reduse, tot pe sold, cu 1,4 miliarde lei, iar deficitul bugetului general consolidat scade cu 48 milioane lei, de la de la 14.760,0 milioane lei la 14.712,0 milioane lei, menţinându-se ca pondere în PIB la 2,2%.



Si daca va intrebati unde merg banii, iata, la primari, ca sa-si mâne turma in directia "buna":
gandul: Ponta se joacă cu bugetul. Marea rectificare electorală: 500 de milioane de euro pentru primari, înainte de alegeri
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

da boii aia de primari nu-s in stare sa faca proiecte europene? si asa sa faca cu aceasi bani de 6 ori mai multe chestii?????

mai bine sa fie niste bani moca din care sa nu se faca nimic util...ca eviedent UE da bani pe niste proiecte care chiar adauga ceva valoare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).