News:

.

Main Menu

Fonduri europene

Started by Ionut, September 21, 2011, 03:07:21 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

 :o
Pe scurt: Doamne, mare ti-e gradina!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#361
Este cam "dosit" topicul asta, dar deh...

pasadia (care - din motive necunoscute pentru mine - ma iubeste cam asa cum orice pacient "iubeste" freza dentara din cabinetul stomatologului...) a subliniat un aspect extrem de important:

Quote from: pasadia on May 08, 2019, 09:15:55 PM
QuoteWhen examining whether the Commission's actions ensure that the Member States' road strategies and EU funding are aligned with EU priorities in order to achieve timely completion of the TEN-T core network and improve connectivity for citizens, we will examine whether:
−the Commission has ensured that Member States' road plans and programmes provide for the timely completion and maintenance of the TEN-T core network;
−the Commission has ensured that EU funding for roads addresses the EU priority for the completion of the core network;
the TEN-T core network is on track for timely completion, thus improving connectivity between Member States.

Altfel spus, se pare ca i se cere Comisiei Europene sa se asigure ca reteaua Core va fi finalizata pana in 2030. Si i se cere sa faca asta, asigurandu-se ca fondurile puse la dispozitie se vor duce STRICT catre Core, nu catre alte proiecte non-Core (fie ele de pe Comprehensive).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


perfidus

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

rota

România a cheltuit doar 2,3 mld. euro din cele 9,2 mld. euro de fonduri UE alocate pentru infrastructură în programul de finanţare 2014-2020. Cele mai mari proiecte de infrastructură finanţate prin fonduri europene vizează reabilitarea tronsoanelor de cale ferată, construcţia de autostrăzi şi a unei magistrale de metrou



Printre cele mai mari zece proiecte de infrastructură după valoarea rambursată, la nivel naţional, sunt cele pentru construcţia tronsonului de cale ferată Frontiera Curtici – Simeria (1,7 mld lei), construcţia autostrăzii Sebeş - Turda (892 mil. lei), construcţia autostrăzii Lugoj – Deva, loturile 2, 3 şi 4 (852 mil. lei), construcţia magistralei 5 a Metrorex (781 mil. lei), construcţia Autostrăzii Târgu-Mureş - Ogra - Câmpia Turzii (712 mil. lei), reabilitarea tronsonului Simeria – Coşlariu (692 mil. lei), reabilitarea tronsonului Sighişoara – Coşlariu (606 mil. lei) şi construcţia autostrăzii Cluj Vest (Gilău) – Nădăşelu (273 mil. lei).
ZF

alecu26

cu putin efort vom reusi sa bagam Sebes Turda pe trei cicluri financiare ale UE.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Raport OLAF: România, campioană la fraudarea fondurilor europene

România a raportat cele mai multe fraude cu fonduri europene dintre toate statele membre UE, în perioada 2014-2018, arată un raport al Comisiei Europene prin Oficiul European de Luptă Anti-Fraudă (OLAF). Mai precis, 477 de fraude au fost raportate în ţara noastră în ultimii cinci ani, adică aproape o treime din totalul fraudelor înregistrate la nivel european (1.786). Ţara noastră a fost urmată de Polonia (378 fraude), Ungaria (256 fraude) şi Italia (182 fraude). Spre comparaţie, state precum Belgia, Luxemburg sau Malta au raportat o singură fraudă, în aceeaşi perioadă de timp.

Detalii si link cu raportul complet in Adevarul

tom_sawyer

INTERVIU De ce viitorul buget al UE e ultimul tren pentru infrastructura României. Siegfried Mureșan explică marea schimbare de priorități în Europa

https://www.g4media.ro/de-ce-viitorul-buget-al-ue-e-ultimul-tren-pentru-infrastructura-romaniei-siegfried-muresan-explica-marea-schimbare-de-prioritati-in-europa.html

QuoteRep: De ce, există deja o schimbare a priorităților UE, astfel încât România să nu-și mai poată finanța după 2030 nevoile de bază?

Siegfried Mureșan: E clar că există noi priorități, un schimb de priorități. Securitatea cetățenilor – asta include un mai bun control al frontierelor externe, gestionarea fenomenului migraționist, combaterea schimbărilor de climă și protecția mediului sunt teme tot mai importante în UE. La fel și digitalizarea, inovarea, cercetarea – toate aceste domenii orientate spre viitor.

tom_sawyer

"Vom avea o alocare de 4,6 miliarde euro fonduri europene pentru infrastructură în viitorul exercițiu financiar al UE, 2021-2027, dar din aceștia foarte mulți vor merge pentru proiecte vechi. Deci finanțarea europeană pentru marile lucrări de infrastructură se va reduce dramatic", a averizat Ludovic Orban.

https://clubferoviar.ro/asumarea-raspunderii/

Xenos

Este îngrozitor câţi bani s-au pierdut din incompetenţă şi lipsă de viziune...cineva ar trebui să facă ani grei de puşcărie pentru miliardele pierdute!
De exemplu PiSi 2,3, 4, 5 sunt teoretic în analiză, nu? De ce nu s-a anunţat un rezultat, ce aşteaptă CNAIR?!

pest1969

Iannuarie 2020: Plati pe POIM Axa1 catre CNAIR - 14.000.153,75 Ron
                        Plati pe POIM Axa2 catre CNAIR - 45.083.224,70 Ron

http://mfe.gov.ro/lista-platilor-poim-actualizare-31-ianuarie-2020/

pest1969

Banii par sa fi venit cand ne-am fi asteptat mai putin.
Din 19 miliarde EUR nerambursabili ma gandesc ca nu ar strica 10-12 orientati spre transporturi.
Mai sunt si 14 miliarde ce pot fi imprumutati...
Competenta si vointa de munca sa fie.

https://www.g4media.ro/breaking-planul-marshall-al-ue-pentru-salvarea-economiei-comisia-europeana-propune-un-pachet-de-masuri-de-185-trilioane-euro.html

vancouver

UE a anunțat un fond de recuperare din criza covid, pentru investiții. Partea Ro este de 33 de miliarde de euro, din care vreo 17 NERAMBURSABILI, sume peste fondurile de coeziune pe 2021-2027. Restul care sunt rambursabile sunt mai ales împrumuturi cu dobânda mică sau zero sau garanții.

Acum logic ar fi ca investițiile sa fie in mare măsura pe medical, as zice ca 7-8 miliarde se pot duce cu cap spre câte o clădire de spital noua per județ, cu aparatura tot. Din restul as cere măcar 3 miliarde pe infra rutieră și tot pe atât pe feroviar.

Pe rutier as merge cu A7 complet pana la Suceava, care altfel nu se poate finanța din POIM ca nu ajung banii. Este un proiect ușor, cu șanse mici de blocare din motive de complexitate de execuție. Fondurile astea o sa expire la un moment dat, deci nu trebuie băgate proiecte dificile, gen traversări montane.

Din partea de împrumut cu dobânda mică as accelera programul de refacere completa a DN, de data asta forțând poate și un upgrade pe ici pe colo, gen adăugarea unei benzi pentru depășire acolo unde pe distante lungi nu exista nici o șansa de depășire. Plus corecturi de curbe periculoase, cum ar fi acea curba nasoala de pe DN1 între BV și Făgăraș.

Ieșim cu ceva propuneri concrete?

Sau vrem sa lăsam pe alții sa folosească banii ăștia și noi doar sa ne uitam?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

Eu sunt curios de unde vin banii ăștia.
Ah, stai, din imprimanta!

perfidus

#374
Din ce am citit pe pagina lui Sigfried Muresan (cat o fi el de incredere) 33 miliarde primim, dar dam si inapoi vreo 12, deci net intra in economie 21 mld,
E acolo un tabel cu contributiile si ajutoarele pentru fiecare stat membru. Unele dau mai mult decat primesc, in mare de acolo vin banii.
Asta se traduce intr-un semnal pozitiv de solidaritate.



Si mai e ceva, in articolul de pe g4media:

QuoteDin ce surse vor proveni veniturile Comisiei Europene? O nouă taxă pentru giganții din IT (vizate sunt corporațiile americane), taxarea emisiilor poluante și o taxă pe activele marilor corporații. Toate acestea vor trebui însă aprobate de statele membre.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat