News:

.

Main Menu

Flota sub pavilion romanesc

Started by myid, July 10, 2014, 10:10:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

Era normal sa se întâmple așa, navele astea nu sunt prevăzute sa transporte atâția oameni, mai ales pe așa distante. Nici nu vreau sa îmi închipui o așa aventura astăzi. Atunci s-a putut. Probabil ca dacă ar fi nevoie azi de așa ceva, se va merge tot pe principiul "Lasă bă, că merge și-așa". Si ne trezim cu nava arestată in Turcia pentru cargo-manifest fals, pentru nerespectarea Marpol Annex IV (poluare cu dejectii netratate) si câte si mai câte.
Navele astea doua fara investiții FOARTE mari nu vor mai naviga vreodată. Doar dacă le vindem indonezienilor poate, sa facă serviciu printre insulele lor. Se repeta istoria, cu flota noastră "vândută pe un dolar", niște găleți ruginite care zăceau arestate prin toate porturile lumii si care ne-au costat mulți bani sa le aducem înapoi. Apropo, am impresia ca Mangalia a stat vreo 2-4 ani arestata in Panama, îmi povestea un motorist prin '97 ca avea barba de puteai merge pe ea
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

^^ Aici te contrazic partial. Navele construite la finalul anilor 70 si pana pe la mijlocul anilor 80 erau f f ok. Si nu au fost vandute pe 1 leu, ci pe bani grei, majoritatea transpusi in spagi de diverse forme. Ele naviga si in prezent, unele apartinand unor flote din tari europene. Aveam si un catamaran f f smecher care acum e folosit ca yacht pentru minicroaziere de lux prin mari exotice...

kitsune

#17
Harry, am fost pe navele alea bune de care zici tu. Si in flota noastra si in flote straine, dupa ce fusesera vandute la pret de fier vechi. Ca au existat si exceptii, da, de acord, dar 90% din ele au fost jafuri, intretinute cu piese facute la Cooperativa Prestarea si vopsite cu capodoperele Academicianului de Talie Mondiala (intreaba pe cei mai vechi ce buna era vopseaua aia a lu' coana Leana).
Ce nave naviga inca, au fost reconditionate, re-furbishate cu muuuulti bani. Si sincer, in afara de o nava pe la danezi, eu nu mai stiu altele sa fie in "flotele europene"

LE: Neptun, Grivița, Hațeg, Sucevița, Gorun, Reghin, pe astea am calcat. Comănești, Cărbunești, Filaret și multe altele cu care m-am întâlnit pe ape. Toate sub-standard. TOATE.

Banuiesc ca te referi la Dierna (catamaran)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Dierna, da si mai era o nava la Galati, am vazut recent poze cu ea, tot asa acum e yacht pt croaziere de lux. Imi scapa numele...

dan tm

Inseamna ca de fapt navele sint inutile si ar putea fi taiate?

TibiV

Ce mai conteaza?

Nu mai sunt ale noastre, NU mai sunt sub pavilion romanesc.
Actualii proprietari pot sa le transforme si in ace cu gamalie daca vor, este treaba lor.

Romania NU mai are flota.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Dane, dacă te referi la Eforie si Mangalia, cam da. Trebuie de fapt calculat costul reparării, retehnologizării și re-punerii in funcțiune. Și apoi văzut dacă merită să repari o navă construită acum 30 ani si mai ales dacă ai ce face cu ea. Că dacă o repari ca sa stea la cheu...
Era discuția asta cu submarinul Delfinul. Cam aceeași situație, doar ca ăla, fiind navă militară, e mai simplu. Pentru ferry-urile astea doua trebuie acte, in primul rând. N-au făcut focul la 5 ani, nici inspecția intermediara (care am impresia ca la o nava așa de veche e tot doc, obligatoriu, nu merge cu in-water survey), deci nu au acte. Doar o andocare simplă, cu vopsit si schimbat valvule de bordaj, costa vreo 600.000€ pentru fiecare. Plus reparațiile inerente, or fi coaste de schimbat, tablă, etc. Fiecare zi de doc costă. Apoi te apuci in sala mașini (astea au două, parcă), zeci de km de țeavă, probabil ca multă va trebui schimbată, separatoare de santină (noi, că alea originale sunt sigur pa), "sewage treatment Plant", nouă si asta, motoare, câte or fi, RK sau poate schimbate, etc. Apoi pe partea de navigație, radare, comunicații, ECDIS, etc. Cauta pe net sa vezi cat costa un ECDIS nou. Trebuie 2 bucati pentru fiecare nava.
Si când ai terminat cu toate reparațiile, vine re-clasificarea, (sau in fine, noile acte dacă ramân la RNR). Am fost pe nave pe care nici măcar Registrul Rusesc nu le mai certifica si crede-ma, erau mai bune ca astea. Si mai noi
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

Este destul de evident ca nu se renteaza reparatia si retehnologizarea lor.

oare pe ce previziuni economice s-au bazat cind le-au construit?

In afara de Turcia nici nu prea am avea unde sa trimitem vagoane de marfa(prezumind ca am avea atita marfa cit sa umplem un feribot) deoarece restul tarilor de la mare au alt ecartament si ar trebui transpuse fie la debarcare fie la imbarcare.

kitsune

QuoteEforie și Mangalia, construite în 1991 și 1988 pentru a asigura transportul vagoanelor, containerelor și camioanelor TIR între porturile Constanța și Samsun (Turcia), în condițiile în care, până în anul 1990, exista un trafic important între România și țările asiatice, în special Turcia și Iran[1].

Sursa
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1005597] ACHIZITIE REMORCHERE MULTIFUNCTIONALE CU CLASA DE GHEATA AVAND ZONA DE NAVIGATIE 3 - CAI NAVIGABILE INTERIOARE SI REMORCHERE MULTIFUNCTIONALE CU CLASA DE GHEATA AVAND ZONA DE NAVIGATIE MARITIM COSTIERA

Valoarea totala estimata: 126.344.000 lei

Autoritate contractanta: ADMINISTRATIA FLUVIALA A DUNARII DE JOS RA GALATI

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 10.12.2018 15:00


Anunt de participare: [CN1004779] - Proiectarea si constructia a doua nave multifunctionale

Autoritate contractanta: COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA

Valoarea totala estimata: 31.020.000 lei

Ofertanti:
1. LOCA MUHENDISLIK GEMI MAKINE VE PLASTICK GIDA SAN. TIC. LTD. STI.
2. SHIPYARD ATG GIURGIU

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on April 22, 2018, 03:11:36 AM
Deunazi au lansat si o licitatie pentru o alta remotorizare: Servicii de remotorizare si reparatie nava MAMAIA 2 [184558] (poate au mai mult succes cu asta).

Dupa anularea licitatiei si reluarea ei, contractul a fost atribuit firmei  ELECTROSCOICA MAR S.R.L.  Constanta

tom_sawyer

#26
^ la licitatia pentru remorchere multifunctionale (2 buc. pentru căi navigabile interioare + 2 buc. pentru zona de navigație maritim costieră) avem 5 ofertanti:

http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100035438

tom_sawyer

#27
Sarcinile ANR, mai ușor de îndeplinit după ce au fost finalizate reparațiile la remorcherul Hercules

În cazul unor evenimente navale, toate intervențiile sunt coordonate de către  Autoritatea Navală Română. Sarcinile ANR vor fi mai ușor de îndeplinit, deoarece, în sfârșit, reparațiile la remorcherul Hercules, care este și spargător de gheață, au fost finalizate.



radioconstanta.ro

Remorcherul Hercules mai are 2 frati gemeni: Nava militară hidrografică (NMH) ,,Alexandru Cătuneanu" (probabil fost "Grozavul" si Remorcherul Perseus de la Galati)

resboiu.ro

tom_sawyer

Quote from: Ionut on February 07, 2018, 09:17:17 AM
Contract de 8,2 milioane de euro, neatribuit de un an. Nimeni nu vrea să repare nava Perseus

Au relansat pentru a nu stiu cata oara licitatia pentru Perseus, de data asta la o valoare de >10 milioane euro:

Anunt de participare: [CN1007316] SERVICII DE MODERNIZARE ŞI RETEHNOLOGIZARE REMORCHER MARITIM MULTIFUNCŢIONAL CU CLASĂ DE GHEAŢĂ PERSEUS

Data publicare: 18.12.2018 18:51
Autoritate contractanta: ADMINISTRATIA FLUVIALA A DUNARII DE JOS RA GALATI

Valoarea totala estimata: 49.384.874 lei

Obiectul procedurii il constituie achizitia serviciilor de modernizare si retehnologizare remorcher maritim multifunctional cu clasa de gheata PERSEUS, cu scopul de a obține o navă modernă, eficientă și care sa poată îndeplini urmatoarele funcții: asistența și intervenție la manevra navelor maritime și fluviale în zonele portuare, remorcaj de linie în zona de navigație nelimitată, operațiuni de stingere a incendiilor la nave, platforme și instalații la cheu, intervenţie la acțiunea de spargere a gheţii și de fluidizare a navigației pe sectorul maritim al Dunării cuprins între Sulina și Brăila (km 175), salvare nave – dezeșuare, remorcaj, recuperare, transport ocazional de materiale, echipamente și rezerve, in conformitate cu cerintele din caietul de sarcini.

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 28.01.2019 15:00

kitsune


Forţele Navale lansează o campanie de strângere de fonduri pentru ca nava-şcoală "Mircea" să facă un marş în jurul lumii, peste doi ani



Forţele Navale Române lansează o campanie de strângere de fonduri pentru ca nava-şcoală "Mircea" să facă un marş în jurul lumii, în perioada martie 2021 - ianuarie 2022.


Potrivit unui comunicat al Forţelor Navale, nava-şcoală "Mircea" împlineşte, în 17 mai, opt decenii de la intrarea în serviciul Marinei Militare Române, perioadă în care, în timpul marşurilor de instrucţie, a făcut escale în peste 120 de porturi din Europa, Asia Mică, nordul Africii şi din America de Nord.
 
"Cu acest prilej, conducerea Forţelor Navale lansează proiectul unui marş al navei în jurul Pământului, în perioada martie 2021 - ianuarie 2022, cu escale în porturi de pe toate continentele, pentru a prezenta întregului mapamond spiritul românesc şi valorile culturale ale României, prin intermediul marinarilor militari români", se arată în comunicat.
 
Astfel, Forţele Navale Române şi Fundaţia "Gheorghe Balaban" iniţiază o campanie de strângere a fondurilor necesare pentru realizarea acestui deziderat, la fel cum, în anul 1938, printr-o colectă publică, s-a strâns o parte din banii necesari pentru construirea Navei-Şcoală "Mircea" la Şantierul Blohm&Woss din Germania.
 
Sursa citată menţionează că persoanele fizice şi juridice care doresc să susţină acest proiect al Forţelor Navale Române pot depune orice sumă de bani în contul RO 36 BACX 0000 0030 0615 8000 (LEI), al Fundaţiei "Gheorghe Balaban", deschis la Unicredit Bank.
 
În prezent, nava-şcoală "Mircea" se află în marşul anual de instrucţie, urmând să traverseze pe parcursul a trei luni Marea Neagră, Marea Marmara, Marea Egee, Marea Mediterană, Oceanul Atlantic şi Marea Nordului şi să facă escale în porturile: Siracusa (Italia), Barcelona (Spania), Almeria (Spania), Cadiz (Spania), Brest (Franţa), Rouen (Franţa), Haga (Olanda), Hamburg (Germania), Southampton (Marea Britanie), Lisabona (Portugalia), Valleta (Malta) şi Istanbul (Turcia).
 
Nava-şcoală "Mircea" se va întoarce acasă în 7 august, după trei luni de pregătire a viitorilor marinari militari români şi străini.
 
Nava-şcoală "Mircea" este un velier clasa A tip bark, cu trei arbori, având o înălţime de 44 de metri, cu 23 de vele ce însumează o suprafaţă totală de 1.750 metri pătraţi. Aceasta a fost construită în perioada 1938-1939 la Şantierul Naval "Blohm & Voss" din Hamburg, Germania.

articol preluat de pe adevărul.ro
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence