News:

.

Main Menu

Flota sub pavilion romanesc

Started by myid, July 10, 2014, 10:10:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

A fost reluată licitația de mai sus privind navă multirol pentru IGSU, cu o valoare estimată mai mare: 187 mil. vs. 141 mil. lei.

Anunt de participare: [CN1038146] - Nava Multirol

Autoritatea contractantă dorește să achiziționeze o navă multirol, în conformitate cu cerințele din documentația de atribuire, ce are ca scop sporirea capacității de intervenție pe mare, ceea ce va conduce la creșterea numărului de vieți salvate, bunuri recuperate, precum și reducerea impactului negativ asupra mediului în situații de urgență.

Proiectul "Viziune 2020" – Program Operațional Infrastructura Mare

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on December 05, 2021, 01:02:53 AM
Anunt de participare: [CN1037083] Acord-cadru pentru ,,Achiziționarea de mijloace de mobilitate navală – Ambarcațiuni rapide de intervenție"

Autoritate contractanta: INSPECTORATUL GENERAL AL POLITIEI DE FRONTIERA

Autoritatea contractantă intenţionează să încheie un acord-cadru de achiziţie publică de produse ce presupune furnizarea a minim 10 maxim 75 ambarcațiuni rapide de intervenţie, în vederea suplimentării flotei IGPF

1. Ofertant unic : VEEGA GRUPP
2. Ofertant unic : CANTIERE NAVALE VITTORIA SPA
3. Ofertant unic : UNICOMP (+terț Qingdao Gospel Boat Co.,Ltd)

tom_sawyer

În poză: 4 din cele 5 șalupe rapide intrate de azi în dotarea Poliției de Frontieră




sursa: facebook ministru de interne

tom_sawyer

IGSU n-ar noroc cu licitatiile. S-a anulat, din nou, cea pentru nava multirol de mai sus. Ca si cea pentru salupe de pe pagina precedenta.

tom_sawyer

#169
Remorcherele cu zonă de navigație maritim-costieră fabricate la turci, livrate în 2021 (licitația la pagina 3):


Med Marine Delivers Ice Class 1A Super Tier III Tugboat, Sulina 2 to A.F.D.J.

Med Marine delivered 30m and 55 TBP MED-A3055-ICE-SUPER class ASD tugboat, Sulina 2 to AFDJ, Romania. (Administratia Fluviala a Dunarii de Jos RA Galati, a state organization of Ministry of Transport in Romania.)

MED-A3055-ICE-SUPER class tugboat is specially built by Med Marine / Eregli Shipyard engineers according to AFDJ's operational requirements being mainly in Danube. As part of this, the tug is prepared for IMO Tier III regulations and BV Ice Class 1A Super notation.

Sulina 2 will commence its operations in Danube River.

The tug is fitted with twin Caterpillar 3512C diesels each delivering 1,902 kW, coupled to Schottel SRP460FP fixed pitch ASD units, THR Marine forward and aft winches.

The tug built by Med Marine Turkey, Sulina 2 will patrol on the Danube sector, between Braila (km 175) and Sulina Bar and will contribute to the improvement of the safety and of the security of the maritime ships traffic, through the following activities:

- She will insure the flowing of the ice pieces, for avoiding formation of ice bridges, which is very dangerous for the ships and could lead to the hydrotechnical constructions.

- She will intervene to release the ships from the ice, for avoiding the risk of their sinking, which could lead to loss of the human lives, goods and present a real pollution danger of the Danube with fuel oil or with their cargo.

-  will intervene for helping the ships landed on sand banks on the river.

-  firefighting to the other ships and on shore

-  assistance and intervention to the ships in the port or anchoring area.

LENGTH OVERALL:                                      30,00m

EXTREME BEAM (INCLUDING FENDERS):    10,50m

DEPTH MOULDED:                                        4,85m

GROSS TONNAGE:                                       <375GT




https://www.medmarine.com.tr/news-104-med-marine-delivers-ice-class-1a-super-tier-iii-tugboat-sulina-2-to-afdj.html


Med Marine Delivers Super Ice Class Tier III Tugboat, Covurlui to A.F.D.J.

Leading Turkish ship builder and operator Med Marine delivers second of the ice class series tugboat built at its group owned by Ereğli Shipyard to A.F.D.J.

Med Marine delivered 30m and 55 TBP MED-A3055-ICE-SUPER class ASD tugboat, Covurlui to AFDJ, Romania.

First vessel of the series, Sulina 2 was delivered on May 20th, 2021.

MED-A3055-SUPER-ICE class tugboat is specially produced by Med Marine/Eregli Shipyard engineers according to AFDJ's operational requirements being mainly in Danube. As part of this, the tug is prepared for IMO Tier III regulations and BV Ice Class 1A Super notation.

Covurlui will commence its operations in Danube River.

The tug is fitted with twin Caterpillar 3512C diesels each delivering 1,902 kW, coupled to Schottel SRP460FP fixed pitch ASD units, THR Marine forward and aft winches.

About Med Marine:

Med Marine is a leading Turkish shipbuilder and leading tugboat operator. The firm employs Eregli Shipyard, one of the largest shipyards in Turkey based on some 180.000 sqm with more than 30.000 sqm indoor areas to build state-of-the-art tugboats, work boats and Stainless Steel (STST) IMO II type chemical/oil tankers, either for its own operations or clients around the world. Med Marine has a very wide selection of state-of-the-art tug boat design portfolio and the shipyard is constantly being improved with advanced production standards by keeping up with latest health, safety and environmental regulations. Med Marine has successfully completed the construction and delivery of almost 200 projects, including tugboats, chemical/oil tankers, mooring and pilot boats.




https://www.medmarine.com.tr/news-106-med-marine-delivers-super-ice-class-tier-iii-tugboat-covurlui-to-afdj.html


tom_sawyer

#170
Cele patru nave de intervenție ale AFDJ Galați au intrat în serviciu (FOTO)

Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galați a marcat marți, 29 martie, definitivarea procedurilor privind intrarea oficială în serviciu a celor patru remorchere multifuncționale cu clasă de gheață, ce vor asigura asistență tehnică transportatorilor sau vor interveni pentru păstrarea unor condiții optime de navigație pe Dunăre. Investiția, în valoare de aproximativ 150 milioane de lei, a fost realizată cu finanțare europeană, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.

Licitațiile pentru realizarea navelor au fost adjudecate de firma constănțeană Tehnorex Internaţional SA, în parteneriat cu Șantierul Naval Celiktrans Deniz Inşaat Ltd. Tuzla, din Turcia - pentru remorcherele fluviale, respectiv, Med Marine Kilavuzluk ve Romorkor Hizmetleri Inşaat Sanayi Ve Ticaret Anonim Şirketi, din Eregli, Turcia - pentru remorcherele maritime.

Două dintre nave - remorcherul maritim "Covurlui" și remorcherul fluvial "Bicaz" - au putut fi admirate marți, ancorate chiar în fața Palatului Navigației, navele-surori "Sulina 2" și "Bechet" fiind deja la datorie, acționând în Bara Sulina.

La comanda remorcherului "Covurlui" l-am întâlnit de comandantul Daniel Stroiu, care ne-a prezentat câteva elemente despre navă: "Este o navă capabilă să acorde asistență în condițiile cele mai dificile - incendii, dezeșuări, remorcaje, orice tip de asistență tehnică. De altfel, am și avut o primă intervenție, în perioada 28 februarie - 2 martie, când am fost solicitați să ajutăm o navă care a pierdut o ancoră și nu putea naviga în aval decât cu ambele ancore. Pentru siguranța navei, fiind și încărcată la 7 metri pescaj, i-am acordat asistență tehnică de la Brăila până la Marea Neagră".

Șeful mecanic Marian Ciobotaru ne-a prezenta mașinăriile care pun "Covurluiul" în mișcare. "Uzina" de la bordul navei, prin cele două diesel-generatoare Volvo și două motoare principale, Caterpillar, dezvoltă o putere de 5.000 CP, dar forța se simte și în pompele hidraulice care deservesc vinciurile de remorcă din prova și pupa.

Am urcat și la bordul navei-soră, remorcherul "Bicaz", mai mic, destinat cu precădere zonei fluviale, dar la fel de ambițios în performanțele tehnice precum remorcherele mai mari.

"Fiind o navă multifuncțională, poate fi folosită pentru remorcaj, pentru salvare, pentru stingerea incendiilor, gheață, exact ca navele mai mari, atât doar că, având pescajul mai mic, poate acționa pe sectorul maritim, dar mai ales pe sectorul fluvial. Iarna asta am scăpat de gheață, dar nava era pregătită pentru prima ei intervenție, dacă era nevoie de ea!", ne spune comandantul remorcherului "Bicaz", Chitic Gilică.

"Este o navă puternică - dispune de două motoare Caterpillar, de câte 1.000 CP fiecare. Etrava și bordajul sunt întărite pentru spintecare și ridicare pe sloiuri pentru spargerea gheții; elicele sunt și ele în acest scop - au inversor reductor supradimensionat special pentru a face față în condiții grele de lucru!", ne spune la rândul său șeful mecanic de pe "Bicaz", Cătălin Popescu.

viata-libera.ro

























Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on August 14, 2021, 02:46:27 AMAnunt de participare: [CN1033667] - ȘALUPE MULTIROL - PROIECT "VIZIUNE 2020"

Data publicare: 10.08.2021
Autoritate contractanta: Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta

Tipul procedurii: Dialog competitiv

Autoritatea contractantă dorește să achiziționeze 3 buc. șalupe multirol, în conformitate cu cerințele din documentația descriptivă, ce au ca scop sporirea mobilității navale și capacității de intervenție, ceea ce va conduce la creșterea numărului de vieți salvate, bunuri recuperate, precum și reducerea impactului negativ asupra mediului în situații de urgență.

Valoarea totala estimata: 48.504.201 lei

Licitația a fost reluată, aceeași valoare estimată: [CN1042091]

Data limita depunere candidatura: 03.06.2022

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on May 25, 2020, 03:28:12 PM
Quote from: tom_sawyer on September 09, 2019, 11:04:37 AMAnunt de participare: [CN1014669] Achizitia a doua bucati Draga fluviala autopropulsata cu magazie proprie pentru transportul materialului dragat

Valoarea totala estimata: 70.704.202 lei

Ofertanti:
1. SHIPYARD ATG GIURGIU
2. Asocierea formata din ELECTROSCOICA MAR S.R.L.si TOR DENIZCILIK SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKET
3. Asocierea formata din TEHNOREX INTERNATIONAL SA, BLUE LINE SRL si SUSZI SRL

Castigator: TEHNOREX INTERNATIONAL, Valoare contract 60.983.900 RON

sursa: facebook Șantierul Naval Mangalia S.A. (atenție, nu e Damen Mangalia!)








Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#173
EXCLUSIV. Remorcherul multifuncțional "Perseus" revine pe Dunăre după ample lucrări de modernizare

Remorcherul multifuncțional "Perseus", nava-fanion a Administrației Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galați, si-a început sâmbătă, 7 mai 2022, prima cursă pe Dunăre după ce a parcurs un amplu proces de modernizare, în Șantierul Naval Damen Mangalia. Grație acestei investiții, în valoare de aproape 10 milioane de euro, "Perseus" și-a regăsit "o nouă tinerețe", durata sa de exploatare urmând să fie prelungită cu încă cel puțin 15-20 ani, după ce a parcurs deja aproape trei decenii de activitate.

Lucrările de modernizare au presupus, printre altele, o remotorizare completă, schimbarea echipamentelor de comandă și control, dotarea cu capabilități sporite de intervenție.

În ultimele săptămâni, nava a parcurs cu succes probele de mare, fiind gata de acțiune. Nava a plecat din portul Sulina în cursul dimineții de sâmbătă, urmând să ajungă la Galați în cursul serii aceleiași zile.

Remorcherul multifuncțional "Perseus" este capabil să îndeplinească misiuni de spărgător de gheață, dar poate interveni şi în cazuri de urgență, precum incendii sau eșuări de nave, inclusiv în Marea Neagră.

viata-libera.ro






















Powered by API/PUM imgur uploader


tom_sawyer

Și reportaj video despre remorcherul Perseus:



tom_sawyer

#175
La licitația pentru 3 șalupe multirol, PROIECT "VIZIUNE 2020", de mai sus a depus ofertă o singură firmă:

OY KEWATEC ALUBOAT AB (a livrat șalupe pentru poliția de frontieră, a se vedea mai sus)

http://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100167470

+

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative aprobate în ședința Guvernului României din 2 iunie 2022

14.    HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru reaprobarea Notei de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii ,,VIZIUNE 2020"
Reaprobarea Notei de Fundamentare are în vedere modificarea indicatorilor proiectului "Viziune 2020" în sensul înlocuirii unei nave multirol cu două nave multirol de capacitate mică.
Bugetul pentru aceste două nave multirol va rămâne identic cu cel pentru nava multirol inclusă inițial în program, respectiv în valoare de 223,3 milioane lei cu TVA inclus.
Achiziția celor două nave multirol conduce la eficientizarea operațiunilor de intervenție și la eficientizarea utilizării fondurilor.
Finanțarea proiectului se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin Ministerul Afacerilor Interne.

^
E vorba de nava pentru IGSU, au fost mai multe licitații anulate.

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on October 30, 2020, 11:31:58 PMAnunt de participare: [CN1023087] - Nava specializata de depoluare pentru interventii in ape de mica adancime
Anunt de participare: [CN1023965] - Nava specializata SAR
Anunt de participare: [CN1024369] - Nava specializata SAR de 32 de noduri
Anunt de participare: [CN1024427] - Nava specializata SAR de 35 de noduri

Ce au în comun cele 4 licitații de mai sus?
- sunt organizate de aceeași instituție: Agentia Romana de Salvare a Vietii Omenesti pe Mare (ARSVOM)
- doar un singur ofertant a depus ofertă, la fiecare dintre ele
- acest singur ofertant este una și aceeași firmă, în toate cazurile: SUSZI SRL.

Patrol 16 WP SAR and Workboat 18 WP Oilrec delivered
28.12.2021

Baltic Workboats is delighted to announce that in cooperation with Suszi SRL two vessels were delivered to the Romanian Agency for the Salvation of Human Life at Sea (ARSVOM).

First one of these vessels is designated SAR vessel Patrol 16 WP SAR. This model is a new addition to Baltic Workboats SAR vessels fleet and it has numerous capacities specially designed for SAR operations. These include two external FiFi monitors, hydraulic rescue platform and two rescue davits with rescue nets. The rescue capacity of the vessel is 30 persons, all of whom are guaranteed an indoor emergency accommodation. The vessel's LOA is 15,95 m and it is capable of reaching top speed of over 33 knots.

Second vessel was an award winning fast oil spill response vessel Workboat 18 WP Oilrec. This is a second Workboat 18 WP Oilrec model delivered to ARSVOM in total with first one delivered in 2020.

We wish Theia and Gaia safe seas and many years of successful service.

https://bwb.ee/patrol-16-wp-sar-and-oilrec-18-wp-delivered/


Two SAR vessel deliveries
03.06.2022

Baltic Workboats is delighted to announce deliveries of two multifunctional SAR vessels – PATROL 19 WP SAR and PATROL 24 WP SAR.

Both vessels were delivered to Romanian customer Suszi S.R.L.  and will enter operation for Romanain SAR – ARSVOM.

Delivered SAR vessels utilize Baltic Workboats patented wave-piercing hull design and are based on proven platforms delivered to Belgium, Estonia and Romania in the past. Vessels are designed with special SAR features such as rescue davits with rescue nets on both sides, daughter boat, helicopter winching area and remotely controlled FiFi monitors. Baltic Workboats wishes safe seas and many years of succesful opretaion to the newest additions to ARSVOM fleet.

https://bwb.ee/two-sar-vessel-deliveries/

tom_sawyer

Epavele ferry-boat-urilor "Mangalia" și "Eforie" au păgubit "CFR Marfă" de 41,734 milioane de lei

Ferry-boat-urile ,,Mangalia" și ,,Eforie" sunt ultimele vestigii ale flotei maritime comerciale a României, care la data de 1 ianuarie 1989 număra 301 nave, cu 3.561.000 tone registru brut. Au fost construite la Șantierul Naval din Constanța și au următoarele caracteristici: 184,5 metri lungime, 26 de metri lățime, pescajul de 15,2 metri și capacitatea de 12.000 tdw. Sunt echipate cu motoare MAN 8L 52/55 A, produse la ICM Reșița, care permiteau deplasarea cu viteza de 17 noduri. ,,Mangalia" a fost livrată companiei ,,Navrom", în 1988, iar ,,Eforie", companiei ,,Romline", în 1991.



Pe la mijlocul anilor '90, statul a trecut cele două nave în administrarea Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă ,,CFR Marfă", care a înființat Sucursala Ferry-Boat Constanța pentru a le exploata. Armatorul s-a străduit să le facă profitabile, încercând să creeze un serviciu de linie în zona Mării Negre. Prima cursă de probă a unui ferry-boat românesc, dinspre Constanța spre portul Batumi din Georgia, a avut loc în martie 1999.

După opt ani de la acel eveniment, voiajurile pe relația Constanța - Batumi au fost suspendate întrucât nu erau profitabile. La eșec a contribuit, în special, starea tehnică a celor două nave românești surori. De altfel, începând din anul 2008, ,,Mangalia" și ,,Eforie" au rămas fără clasă, altfel spus nu mai îndeplineau standardele tehnice internaționale de navigație, iar din 2009 sunt în conservare, în portul Constanța.


Pentru cunoscători era limpede, încă de atunci, că navele trebuiau vândute la fier vechi. Retehnologizarea și aducerea lor în clasă ar fi fost mult prea costisitoare. Nu erau bune nici măcar pentru instruirea ,,la rece" a viitorilor ofițeri de marină, căci echipamentele lor erau depășite moral.
 

În prezent, ferry-boat-urile stau legate la cheu, în danele 106 și 108-II, și toacă banii armatorului. Lună de lună, acesta trebuie să achite facturile pentru serviciile portuare, pentru energie electrică furnizată la bordul navelor și pentru plata echipajelor de siguranță.

,,În situația actuală, cele două nave nu mai pot efectua voiaje având în vedere faptul că nu sunt funcționale și au nevoie de reparații capitale pentru a putea fi readuse în circulație. Efortul financiar pe care societatea ar trebui să îl facă pentru repunerea în funcțiune a celor două nave este consistent, efort financiar pe care societatea nu îl poate susține în actualele condiții (durata de viață a navelor este aproape de expirare, iar tehnologia pe care o au la bord este depășită).


Pe navele ferry-boat, în momentul actual, sunt șapte angajați ce fac parte din echipajul minim de siguranță care efectuează serviciul la bord, conform OMT 39/2014, privind stabilirea echipajului minim de siguranță pentru navele maritime care arborează pavilion român. În perioada 2009 – 2022, cheltuielile cu cele două nave au fost de 41.734.291,73 lei."

cugetliber.ro

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on June 03, 2022, 08:18:12 PMINFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative aprobate în ședința Guvernului României din 2 iunie 2022

14.    HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru reaprobarea Notei de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii ,,VIZIUNE 2020"
Reaprobarea Notei de Fundamentare are în vedere modificarea indicatorilor proiectului "Viziune 2020" în sensul înlocuirii unei nave multirol cu două nave multirol de capacitate mică.
Bugetul pentru aceste două nave multirol va rămâne identic cu cel pentru nava multirol inclusă inițial în program, respectiv în valoare de 223,3 milioane lei cu TVA inclus.

[CN1044538] - Nave multirol - Proiect VIZIUNE 2020

Data publicare: 03.07.2022

Autoritate contractanta: Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta

Loturi:

1. Navă multirol de stingere a incendiilor
Valoarea estimata fara TVA: 103.229.411,37  RON

2. Navă multirol de căutare și salvare (SAR-Search and Rescue)
Valoarea estimata fara TVA: 84.459.663,87  RON

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 08.08.2022

Harry

În cursul zilei de ieri, la sediul şantierului Damen Shipyards din Antalya, în prezența  unei delegaţii a Poliţiei de Frontieră Române și a managerului de proiect, a avut loc lansarea la apă a primei nave maritime de patrulare din completul de două nave ce vor intra în dotarea Poliţiei de Frontieră Române, în vederea creșterii capabilităţilor de intervenţie operativă la frontiera maritimă externă a Uniunii Europene.

Reprezentantul Direcţiei Fonduri Externe Nerambursabile din cadrul Ministerului Afacerilor Interne s-a alăturat echipei de specialiști compusă din personal din cadrul Gărzii de Coastă şi Bazei de Reparații Nave Brăila, aparţinând Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, ce supervizează permanent procesul de dotare/echipare a navelor construite de către şantierul din cadrul grupului DAMEN.

Lansarea la apă este primul  pas din procesul de operaţionalizare/testare a tuturor sistemelor de navigație şi propulsie necesare deplasării către șantierul Damen - Mangalia unde vor fi instalate ultimele sisteme de supraveghere. Astfel, în perioada următoare, va fi continuat procesul de instalare/punere în funcțiune, urmând ca  nava sa fie supusă probelor funcționale în prezenţa specialiștilor Poliţiei de Frontieră Române.

Construcţia acestei nave face parte dintr-un contract de achiziţie încheiat, la data de 10.03.2021, între Inspectoratul General al Poliției de Frontieră şi Damen Shipyards Gorinchem B.V. Netherlands, care vizează achiziționarea a două mijloace de mobilitate navală, valoarea totală a contractului fiind de  129.944.250 de lei fără TVA  (26 milioane de euro). Finanţarea este asigurată în cadrul unui amplu proiect din fonduri europene nerambursabile, prin Fondul pentru Securitate Internă (ROFSIB2018OS2ASP02 – Achiziție de mijloace de mobilitate navală necesare Frontex), urmând ca navele să intre în dotarea Poliţiei de Frontieră Române până la data de 30.11.2022.

Scopul proiectului, implementat de către Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră începând cu luna martie a anului 2018, este acela de suplimentare a flotei navale a Poliţiei de Frontieră Române, în cadrul acestuia, pe lângă cele două nave maritime de patrulare (CPV – Coastal Patrol Vessel), fiind deja achiziţionate cinci şalupe de intervenţie de mare viteză (CPB – Coastal Patrol Boat), aflate în exploatarea Poliţiei de Frontieră Române. Ceremonialul de intrare în flotă a celor cinci șalupe maritime de intervenție de mare viteză a avut loc, în Portul Constanța, la data de 09.02.2022, în prezența ministrului Afacerilor Interne, domnul Lucian Bode.

În contextul gestionarii fenomenului migraţionist la frontierele externe ale UE, achiziția navelor maritime de supraveghere este oportună pentru îndeplinirea angajamentelor Poliţiei de Frontieră Române asumate cu Agenția Frontex, în ceea ce privește detașarea de echipamente tehnice în operaţiunile comune derulate la frontiera maritimă externă a Uniunii Europene.

Cele două nave vor fi utilizate în misiuni de patrulare la frontieră, în operaţiuni de căutare şi salvare, precum şi în alte activităţi specifice controlului şi supravegherii frontierei maritime.

Menţionăm faptul că Poliţia de Frontieră Română gestionează 2.070 km de frontieră externă a Uniunii Europene, din care 225 km sunt la Marea Neagră. Prin exploatarea navelor aflate în dotare, se realizează un dispozitiv de supraveghere eficient, a cărui continuitate în timp şi spaţiu asigură permanent acoperirea unui spaţiu maritim de cca. 20.000 Km2 (ape maritime interioare, marea teritorială, zona contiguă şi zona economică exclusivă).