Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC


TibiV

Adică vor să facă transport RO-LA cu doar 20 de vagoane ?!...
Asta e o glumă proastă... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: TibiV on November 03, 2015, 02:07:36 PM
Adică vor să facă transport RO-LA cu doar 20 de vagoane ?!...
Asta e o glumă proastă... :(

CFR Marfa are in dotare 160 de bucati vagoane RoLa. In principiu, un tren RoLa are ~20 vagoane + o cuseta, deci CFR Marfa poate face 8 trenuri RoLa. Ceea ce pentru un tranzit Constanta/Giurgiu - Arad este mai mult decat rezonabil, chiar si la cerere mare (s-ar putea face pana la 5 garnituri / zi directie).

Chestia e ca absolut tot ce spune adresa lui Matache acolo e pe bune - fara interdictii de circulatii/taxe imense de tranzit rutier si subventii masive RoLa nu are cum sa fie profitabil. Este si mai lent si mai scump ca tranzitul pe roti, inclusiv in tari ca AT sau CH, chiar si atunci cand infrastructura feroviara e buna.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

Ce am observat în ultima vreme ca sunt mult mai multe trenuri cu bușteni de lemne. Ori e efectul cu telefonul la 112. ..sau ăsta cu subvenția.  Și am mai observat ca mergeau spre interiorul tarii. (Sau poate doar spre sebes)....ca le vedeam în gara simeria mergând spre Sebes/Vintu.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Vlad94

Salut,
Am studiat puțin calea ferată Simeria-Petroșani,mai ales sectorul Baru Mare-Petroșani și am observat ce lucrări de artă importante s-au realizat,dar am și eu o întrebare pentru cei care știu.De ce nu s-a construit la Merișor un tunel direct decât să se păstreze acel ocol de 4,5km în loc de un traseu lung de doar 700 de metri?Am studiat diferența de nivel între cele 2 zone și este de 70 de metri diferență.Este declivitatea prea mare?Am să pun o poză cu traseul propus și poate mă lămuriți.
Mulțumesc anticipat

Vlad94


pasadia

Pai numai din datele puse de tine rezulta o declivitate imensa, mai ales pentru o cale ferata.

frunzaverde

Quote from: Vlad94 on December 01, 2015, 02:22:31 PM
Salut,
Am studiat puțin calea ferată Simeria-Petroșani,mai ales sectorul Baru Mare-Petroșani și am observat ce lucrări de artă importante s-au realizat,dar am și eu o întrebare pentru cei care știu.De ce nu s-a construit la Merișor un tunel direct decât să se păstreze acel ocol de 4,5km în loc de un traseu lung de doar 700 de metri?Am studiat diferența de nivel între cele 2 zone și este de 70 de metri diferență.Este declivitatea prea mare?Am să pun o poză cu traseul propus și poate mă lămuriți.
Mulțumesc anticipat

Ti-ai raspuns singur - ocolul respectiv este o catarare, linia urcand de la cota 620 la cota 700 in acul ala de par. Ar insemna o declivitate de 7.5% - 11%, ceea ce e dincolo de ce poate o cale ferata normala - ai avea nevoie de cremaliera, care-ti limiteaza mult si viteza, compatibilitatea cu alte cai ferate, dar mai ales reduce capacitatea, chiar si cu 95%. Cum asta e o linie grea, de marfa, bineinteles, s-a preferat constructia ocolului, pentru a putea fi servita cu locomotive si vagoane normale, de mare capacitate.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

În lume sunt nenumărate exemple în care calea ferata chiar se și incolaceste în spirala ca sa câștige cota.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


horatiu.cosma


frunzaverde

La Predeal n-avem spirala, avem ceva identic cu ce se intampla la Merisor, un U.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Vlad94

Multumesc pentru raspunsuri si mai ales pentru rapiditatea acestora. :) Am studiat linia din punctul de vedere a unei reabilitari,dar cine stie cand se va intampla

alecu26

cele mai tari sunt alea când ajunge trenul sa-si vada propria coada. sunt pe youtube multe exemple.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

nenea_hartia

Discuție de aici:

Quote from: cristi5 on December 27, 2015, 01:33:03 PM
Asta tine de Primaria generala banuiesc? Am  vazut care a focus-ul acolo.

In plus, cred ca trenul a cam disparut din modelul mental al claselor sociale de la mijloc in sus si mai ales a clasei politice. Se vede asta si pe forumuri, numarul de mesaje pe rutier vs CF (insumat pe toate forumurile)

Vorba actualului vicepremier, avem o clasa de politicieni crescuti la bloc, care acum fac orice, legal sau nu, ca sa-si ridice vile. Limuzina de lux e o extensie a acestui principiu; probabil aceiasi politicieni au calatorit in copilarie cu trenuri supraaglomerate, neincalzite si intarziate si au ramas cu sechele.

Iar trenul urban nu prea exista la noi. Cand politicienii se duc in Europa probabil se duc cu masina asa ca de unde sa iasa majoritatea pt un astfel de proiect? Si cate voturi ar aduce? Lucrarile ar fi in zone periferice, prea putin vizibile. Oamenii "muncii" care s-au indatorat sa-si ia masina vor continua probabil sa se inghesuie in trafic. Pensionarii eu nu stiu cat ar beneficia.

Am vazut acum cativa ani un reportaj cu jurnalistul traversand/ocolind Bucurestiul in cabina locomotivei unui marfar (cred) si obtinand timp mai bun decat pe rutier.

Stiu ca la Timisoara cand s-a construit City Business Centre s-a prevazut in viitor o gara de tren urban. Inca n-am ajuns in viitor :)
Quote from: iuli on December 27, 2015, 02:34:16 PM
@nenea_hartia Nu vei vedea pea curand S-Bhan in Romania pentru ca pur si simplu nu e rentabil. Romanii sunt obisnuiti sa mearga cu masina din fata casei pana in fata usii destinatiei. Nu vor misca niciun picior nici sa mearga 100 de metri pana la statie/gara sau de unde sa ia un mijloc de transport, oricat de civilizat, rapid si comod ar fi! Numai daca vezi traficul zilnic din ORICE oras din Romania ai sa vezi masini oprite in cele mai ciudate locuri puse pe avarie chiar daca e spatiu de parcare 50/100 de metri mai incolo. Ai sa vezi cum toti se ighesuie cu masina in centrele comerciale mai mici sau mai mari pana in usa chiar si pe locurile de handicapti desi parcarea e pe jumatate goala.

Despre ce vorbim aici?

@cristi5 & @iuli: teoretic aveți dreptate, din păcate. Însă eu am zile când sunt mai optimist și mă gândesc la metrou, care e absolut plin la orele de vârf. Așa că de ce n-ar funcționa și un S-Bahn? Poftim, cu unele stații chiar sub mall-uri, cum are metroul în Bruxelles, dacă tot am vorbit de Belgia.

Și îmi amintesc iar de TER... Poate că politicienilor ar trebui să le prezentăm ideea pe înțelesul lor: ,,fraților, hai să le facem sărăntocilor tren, de-abia eliberăm șoselele pentru SUV-urile noaste!"