Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nenea_hartia

M-am gândit să deschid acest topic nou, după modelul celui rutier, pentru că n-aveam unde să pun acest proiect din 1925 al profesorului Cincinat Sfințescu. La mine link-ul nu merge mereu în Firefox. Dacă aveți probleme, încercați și cu alt browser.




Reteaua de cai ferate in Romania



Wikipedia

Redox

O idee foarte buna  :D
Am incercat cu GChrome si IE dar nu merge. Zice "Session Timeout"
Voi incerca mai tarziu poate isi revine. Multumesc!

nenea_hartia

LE: Da, văd și eu, totuși problema e de la ei, link-ul pe care l-am pus în primul post nu se poate vizualiza direct. Așa că pun un al doilea link aici. Pentru vizualizarea documentului trebuie dat clic pe imaginea cu coperta lucrării.

Ionut

Superb, in sfarsit cineva care deschide topicul. Sper sa gasesti si timp pentru el! :) Multumesc!

alecu26

1.inca nu s-a lansat licitatia pentru Studii alternative de traseu pentru HSR in Romania. Dar e in programul CFR...si zic ca se va face in saptamanile urmatoare.

2. Se ca lansa, la fel, foarte curand, licitatia la studiul de fezabilitate pentru upgrade la 160km/h pentru Arad-Tm-Caransebes. Deci pare ciudat....un contract pentru documentaite expropieri exista si e in derulare.

http://www.cfr.ro/files/omti/central/a1fe.pdf
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Wadan

Foarte bun topicul, felicitari nenea_hartia!  :cheers:

In ultima luna s-a dezbatut, mai mult sau mai putin mediatizat, subiectul master planului de transporturi elaborat pentru 2014-2020. Acest master plan ar cam spune urmatorul lucru despre calea ferata:

Railway specialists discuss the future of railways in Romania



frunzaverde

Quote from: nenea_hartia on July 01, 2014, 01:36:56 PMacest proiect din 1925[/url] al profesorului Cincinat Sfințescu. La mine link-ul nu merge mereu în Firefox. Dacă aveți probleme, încercați și cu alt browser.

Extrem de interesant materialul, foarte in ton cu timpurile sale si cu ideile de urbanism ale epocii. O linie ferata centrala, care sa taie orasul pe directia principala, fix prin centrul orasului, gari multiple, dar legate intre ele, acoperirea raului poluat cu un bulevard monumental.

Solutiile gasite suna ale naibii de similar (aproape identic) cu ce s-a facut in realitate, intre 1860 si 1950, in Brussels.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

nenea_hartia

@frunzaverde: mă crezi sau nu, dar am postat materialul oarecum special pentru tine. Bănuiam că o să-ți placă. Pe mine nu contenește să mă uimească ce viziune și curaj aveau inginerii români și responsabilii din transporturi acum 100 de ani. Începerea unui tunel intre Sinaia și Moroieni, a unei căi ferate între Brașov si Buzău, inclusiv realizarea tunelului Teliu, etc... Astăzi, în schimb, domină îngustimea de vederi și frica de soluții îndrăznețe. Debleul oribil de la Aciliu sau ,,modernizarea" CF între Câmpina și Sinaia, fix pe același amplasament nefericit (în fapt un simplu RK), sunt doar două dovezi.

Comparația cu Bruxellesul e foarte bună. Întâmplător, locuiesc lângă Bruxelles și m-a frapat și pe mine asemănarea. Foarte probabil că profesorul Sfințescu s-a inspirat din construcția căii ferate îngropate și semiîngropate din capitala Belgiei.

adiarc

pt mine...cea mai mare asteptare este aceea de a avea si in Romania , linii de mare viteza
Sper sa nu ies la pensie pana atunci....si va fii un bun motiv sa renunt la masina
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

in lipsa de altceva si din cauza ca nu pot posta la sinteza de licitatii....se stiu firmele care au depus ofera pentru SF la Arad-Tm Caransebes:

1. Asocierea EGIS România S.A.- EGIS Rail SA 2. Ofertantul AECOM INGENIERIA SRL - s3. Asocierea VCE Vienna Consulting Engineers SRL - VCE Vienna Consulting Engineers ZTH 4. Ofertantul SC VIO TOP SRL 5. Ofertantul GETINSA INGENIERIA SL 6. Ofertantul SC CONSIS PROIECT SRL7. Asocierea LOUIS BERGER – SC ISPCF SA 8. Asocierea SC AREX LIDER COMPANY SA-SC 3TI ITALIA SpA-SC PROGIN SpA
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

Firmele erau deja trecute de cateva zile in sinteza licitatiilor. Ce mai lipseste sunt valorile ofertelor, dar sper sa le avem in cateva zile.  :p

alecu26

ce mai conflicte de interese se intrevad si pe acolo....

in fapt sub atatea nume sunt doar 2-3 firme difertite si oferte concurentiale reale in spate.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

nenea_hartia

Continuă campaniile ,,România furată" și ,,România cu încetinitorul" de pe Digi24. De câteva zile se axează pe CFR, sau mai bine zis pe ce a mai rămas din companie. N-am unde să pun link-urile (probabil pentru ele ar trebui deschis un nou thread: ,,Fostele căi ferate în România: lipsă de planuri și proiecte" :bash:), așa că le pun aici. Urmăriți imaginile; nu e nimic nou, sunt lucruri care s-au tot spus, dar care mă mai fac și acum să plâng :((.

România cu încetinitorul;
România furată;

PS: nu înțeleg cum e posibil ca Necolaiciuc & Mitrea să fie încă în libertate.


nenea_hartia

^ Mulțumesc! :thumbsup:
Doar că ar trebui să se încerce și recuperarea prejudiciului.