Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Balto

CFR SA lansează lucrări de ridicare a restricțiilor pe două poduri între Focșani și Mărășești

CFR SA a lansat licitația pentru ,,Lucrari de reparatii pentru ridicare restrictii de viteza linii curente, directe si linii din statii: Inlocuit traverse speciale pe pod km 205+827 si pod km 215+750 linia 500 Focsani- Marasesti, fir II intre statiile Focsani- Marasesti", cu o valoare estimată la 353 mii lei. Termenul de execuție este de 5 luni de la atribuirea contractului. Termenul pentru depunerea ofertelor este 13.12.2018, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 13.04.2019.

UPDATE 14.12.2018Licitatia a fost anulată conform SEAP. ,,Aceasta procedura a fost anulata automat deoarece la data limita de depunere oferta nu au existat ofertanti inscrisi"

mobilitate.eu

NO COMMENT!  :o De ce nu o face CFR INFRASTRUCTURA in regie proprie? Daca nu se prezinta nimeni, nu se mai repara caile ferate?   >:(
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Ionut

Din prezentarea oficiala CFR de la SCS Transport din 29.01.2019. Verificati informatiile si spuneti-mi daca aveti intrebari sau gasiti greseli/inexactitati de orice fel pentru a le aduce in discutie la intalnire.

Proiecte in pregatire - faza studiu de fezabilitate - pe magistralele feroviare de prin tara.




Xenos

Cea mai importantă este ultima...şi desigur nu pricep de ce ABIA ACUM se fac SF, dar mă rog...o bună parte din aceste linii ar fi trebuit să intre în EXECUŢIE pe POIM actual...

Phenol

Aporpos de punctul 13, cu vor rezolva problema cu proiectele care suprapun.

Adica la punctul 13 (proiectele Quick wins, asa erau botezate mai inainte) apare Bucuresti - Buzau, aceasi linie apare si la punctul 4.

La fel Pascani - Iasi la punctul 13 si Roman - Iasi la punctul 6.

Si povestea poate continua cu Arad - Timisoara, Bucuresti - Predeal, Predeal - Brasov sau de ce nu si Bucuresti - Constanta.

@Ionut: Sunt in concediu, saptamana viitoare iti trimit o serie de intrebari pe aceasta tema.

perfidus

La Studii de Fezabilitate, proiecte in pregatire, ar trebui sa fie si cele de pe Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean: Timisoara - Caransebes - Craiova - Calafat.
Unul din Studii este finalizat cred dar nu se mai aude nimic: Craiova-Calafat avem contract semnat in aprilie 2017, cu termen 20 luni. 
La al doilea, Caransebes-Drobeta -Craiova avem un contrat semnat in octombrie 2018, termen 15 luni.
Cel de-al treilea SF CARANSEBES-TIMISOARA-ARAD este in faza obtinerii AM. As fi curios sa aflu cand se estimeaza ca se vor lansa licitatiile.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Niste intrebari legate de noile reabilitari/modernizari de magistrale.


vancouver

In continuarea ideeii cu linia 800, care este incarcata, ce ziceti de urmatoarea propunere:

Realizarea celei de-a treia linii intre Cernavoda si Saligny. Motivare:
- podul actual din dreptul centralei de la Cernavoda (nu cel de la ecluza) nu a fost reabilitat, se circula cu 50km/h si posibil sa mai scada viteza, fiind in stare f. proasta
- dupa realizarea celei de-a treia linii, se poate inchide podul in stare proasta si reabilita fara trafic
- zona Fetesti-Medgidia este una in care nu exista alternativa - nu exista alta legatura feroviara intre portul Constanta si restul tarii, peste Dunare
- Peste Dunare exista deja a treia linie, prin podurile vechi (podurile lui Anghel Saligny); astfel, odata realizata a treia linie intre Cernavoda si Anghel Saligny, cu costuri relativ mici, aceasta a treia linie poate fi extinsa pe intreg tronsonul Medgidia - Fetesti
- astfel trenurile marfare lente pot fi expediate FARA INTERFERENTE cu cele de calatori pe aceasta linie. Interferenta trenuri lente - trenuri rapide creeaza cele mai mari probleme
- se poate studia in ce masura are sens ca linia a treia Cernavoda - Saligny sa urmeze un traseu diferit fata de linia actuala cu 2 poduri si trecere prin fata centralei nucleare.
- proiectul poate fi desfasurat in mai multe etape, pe durata a 10-20 de ani, functie de costuri si de previziunile de trafic viitoare, mai ales pe partea de trenuri marfare.

Varianta de viteza de studiat, cu pastrarea si a liniei actuale:


Parerea lui frunzaverde o stiu deja, nici a treia linie parapela cu cea existenta, nici varianta noua, totul e bine si frumos, se poate reabilita podul in curba cu o suma modica si de restul banilor pot nemtii sau olandezii sa mai faca un pod peste Rin, ca nu le ajung cele 25 actuale.

Intrebarea este ce parere au altii.

ATENTIE: Inchiderea podului din fata centralei, cel nereabilitat sau un accident acolo ar avea URMARI GRAVE, respectic INCHIDEREA COMPLETA A TRAFICULUI FEROVIAR INTRE CONSTANTA SI FETESTI. Daca peste Dunare exista alternativa podurilor vechi, Anghel Salingy, aici NU EXISTA ALTERNATIVA. Si nu discutam de o zona care poate fi la o adica refacuta repede (in cateva zile sau luni), ci s-ar putea sa dureze ani. De aceea ARGUMENTUL STRATEGIC ar trebui inclus in calcule in cazul unei a treia linii sau in cazul unei variante de viteza.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

#457
^
Părerea mea nu o știi, dar ai fi știut-o dacă citeai posturile mele anterioare. Bineînțeles că consider necesar un astfel de proiect.

Linia e deja saturată, e nevoie de capacitate in plus, și singurul mod de a face capacitate acolo e o linie a 3-a și a 4-a. Probleme sunt chiar și azi, deci un proiect de extindere e necesar chiar acum.

Cu ce nu sunt de acord e o singură linie - diferența de cost între o linie simplă și una dublă nu e mare dar diferența de capacitate este. Și nevoile de capacitate sunt mari acolo chiar și azi.

Ideal ar fi o linie complet nouă la sud de canal până la portul Constanța Sud (și intrare în complex dinspre sud), dar nu se pretează unui proiect etapizat. Deci probabil un proiect similar cu al tău (dar linie dubla din start) mai realizabil deși poate un pic sub optim.

Nu sunt împotriva proiectelor utile. Sunt împotriva proiectelor inutile care iau banii de la cele utile. Dacă nu se făcea dărâmare completa plus reconstructie de la zero pe 800 ci RK+ pentru 140 cu banii aruncați de pomană aveam azi și varianta asta și dublare la Gara de Nord și multe altele. Așa, avem o linie cu puțin superioara ca regim de viteză dar cu exact aceleași bube de capacitate.

Și da - e necesar bagatul de bani în asemenea proiecte AZI, nu în mizerii inutile gen tunele de jumătate de km pentru a duce o linie de la 120 la 160 sau tunele de 7 km unde traficul nu le cere!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Miercuri ma duc la CFR sa discutam despre magistralele feroviare din lista trimisa mai sus pe Legea 544. Va rog sa va gânditi și la alte întrebări și în funcție de timp văd ce putem discuta.

Xenos

Principala întrebare: dacă au vreun proiect cât de cât serios pe reabilitarea (RK-uri) pe magistralele existente, cât de cât serios adică zeci sau chiar sute de km, fie din subvenţii de la buget sau/şi din fonduri europene....e clar că sunt sute de km scadenţi la reparaţii capitale şi dacă nu se încep odată nu vom mai avea prea multe căi ferate despre care să discutăm....

Phenol

@Xenos: tocmai ca proiectul de care este vorba in solicitarea trimisa mai sus la CFR la asta se refera, doar ca asta este doar pentru acele portiuni

@Ionut: cel mai probabil ei o sa se pregateasca pe tema prezentata din solicitare, astfel nu vad rostul sa mergi ca intrebari specifice care nu se leaga. Daca ai timp, intreaba daca vor sa extinda acest proiect (de la pct. 4) si pe alte portiuni mai solicitate (Craiova - Tg Jiu, Pascani - Suceava, Cluj - Dej; care probabil ca nu sunt cele mai bune exemple, dar au potential).

LE.: Daca ai timp,  intreba ce planuri au cu podul prabusit de la Budila (de pe Brasov - Intorsura Buzaului). Nu imi aduc aminte sa fii intrebat oficial asta.

Ionut

O veste extraordinar de buna de astazi de la intalnirea API-CFR. FOARTE FOARTE BUNA vestea. Sper sa iasa ce trebuie!




API pe Facebook

Astăzi, la o întâlnire oficială între CFR Infrastructura și organizația noastră, ni s-a comunicat că s-a trimis la ANAP documentația aferentă licitației pentru realizarea studiului de fezabilitate privind eliminarea unor restricții de viteză și "puncte negre" de pe mai multe magistrale feroviare (București-Câmpina, Timișoara-Arad, București-Buzău, București-Craiova, Pașcani-Iași, București-Constanța și București-Pitești).

Salutăm decizia responsabililor CFR de a schimba, măcar parțial, strategia prin care modernizează rețeaua feroviară! În ultimii doi ani, am cerut de nenumărate ori investiții din fonduri europene nerambursabile în reparații capitale (RK), curente (RC) și mentenanță pe liniile îmbătrânite, pline de restricții de tonaj și de viteză.

În tot acest timp ni s-a răspuns că banii europeni nu pot finanța reparații sau intervenții punctuale pe linii, ci doar reconstrucție totală făcută la costuri exorbitante (ceea ce s-a făcut pe Coridorul Rin-Dunăre).

Dar iată că acum... se poate! Bine că se poate... și în România, așa cum alte țări europene (Slovacia, Ungaria, Polonia sau Cehia) fac deja de ani de zile.

Concret, proiectantul care va câștiga licitația studiului de fezabilitate are la dispoziție 9 luni pentru a inventaria și selecta punctele negre care pot fi eliminate cu investiții minimale și impact maxim ("quick wins"), astfel încât trenurile să circule cu viteză sporită și timpii de parcurs să se reducă semnificativ.

Am cerut (și au fost de acord) să fim și noi implicați activ în derularea proiectului astfel încât să se asigure transparență, să oferim propuneri și să putem informa corect cetățenii.

Ionut

^ Vestea asta este foarte buna. Ca sa ma asigur ca am inteles, am intrebat de vreo 3 ori ceva de genul: "dar nu ne-ati zis voi, de 2 ani de zile, ca nu se pot face interventii punctuale si RK/RC pe fonduri europene?!" Si, au raspuns, citez: "Acum se poate." Bine ca se poate!

Cateva exemple din restrictiile care se vor rezolvate, dar SF va stabili ce si cum:
- o restrictie mamut pe Bucuresti-Pitesti (fir 1, limitare la 50 km/h) - se face refactie
- restrictia mamut de 20 km unde se merge cu 50 km/h intre Videle si Rosiori

Doar asa doua costuri estimate, GROSIERE: (SF stabileste exact ce si cum)
- 60 milioane euro pentru Craiova-Bucuresti (costuri eligibile fonduri UE)
- 50 milioane euro pentru Bucuresti-Pitesti (la fel, costuri eligibile)

^ Inca o data, costuri estimate grosier.

Stadiu? DOCUMENTATIA (pentru licitatie achizitie SF) A FOST TRIMISA LA APROBARE LA ANAP! Se asteapta validarea ANAP.


medicul de garda

Nu pricep cum de Bucuresti-Campina e eligibila. Nu tot cu bani europeni au refacut-o? Acum ne deconteaza lipsa de intretinere sau solutiile prost alese de pe atunci? In cazul Arad-TImisoara si Buc-Buzau e invers: ne deconteaza interventii punctuale si apoi ne mai platesc o data reabilitarea din temelii??  :o

Nu pot decat sa ma bucur ca proiectul devine realitate, dar simt niste viitoare conflicte la avizari pe tema asta...
Trust me, I'm an east-european doctor!