Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.


alecu26

@medicul de garda: CFR-ului i s-a dat peste nas in POIM si peste maini, sa-si vada ei de treaba lor cu problemele de pe CIV, decat sa-si consume energiile pe linia CF spre Otopeni.

Frica mea cea mai mare urmarind declaratiile din ultima vreme este crearea unui elefant alb, care toata lumea il vede roz pentru motivele complet gresite:

1. Trebuie facut ca e parte din angajamentul pentru campionat european de fotbal. Oare chiar s-a uitat in asa scurt timp ce s-a intamplat in Grecia (tara si firme aproape in faliment, Brazilia....stadioane care arata ca intr-o lume apocaliptica, Polonia...la fel stadioane nefolosite si firme de constructii in faliment, Soci....nici pe departe nu aduce banii care se credea, si sigur ca se mai gasesc exemple. Adica hai sa investim cateva miliarde de euro, ca sa incasam cateva sute de milioane cu ocazia campionatului.

2. Trebuie facut ca uite deja am platit sute de mii de euro la JBIC. Flash news: suta de mii de euro se duce lunar pe mentenanta si operarea unui metrou absolut nesustenabil din punct de vedere al traficului. Va fi o adevarata gaura neagra pentru buget, pe care in scurt timp se vor convinge singuri ca trebuie inchisa sau se va opera simbolic cu 1tren/ora, dar asta nu inseamna ca vor scadea semnificativ costurile.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Haideti sa discutam despre metroul spre Otopeni pe topicul M6, avem loc dedicat pentru asta. :cheers:

cutter

Quote from: Ionut on March 15, 2016, 02:30:22 PM
ACUM este in faza finala... 2 loturi din 4 sunt la CNSC

Sunt la CNSC după ce toate ofertele au fost descalificate! Deci o decizie a CNSC care să aprobe contesația firmelor e ultima șansă să nu trebuiască reluată licitația. Dar sunt convins că unui profesionist desăvîrșit precum dl. Chiper nu i-a scăpat acest detaliu în discurs...

Ionut

A zis ca au fost descalificate toate ofertele (mi-am si notat, imi aduc aminte), n-am mai scris pe forum.

NGC

^^^ Mi-ati luat-o inainte. Exact asta am vrut sa spun si eu despre anulare.
Iar pentru celelalte 2, rapoartele procedurii trebuiau sa apara saptamana trecuta.

NGC

Si nu mai tin minte daca am scris ca s-au amanat cele 2 licitatii pentru SF, dar mai bine mai scriu o data.
Licitatiile le gasiti in sinteza licitatiilor pentru domeniul feroviar.

Xenos

Pe Gurasada - Simeria, lucrarile sunt impartite in 4 loturi, care au fost licitate in pachete de 2 cate 2.
Dupa o excludere destul de discutabila a ALSTOM (care a alergat cu niste cutii in brate exact la ora de inchidere a licitatiei), ALSTOM a contestat si a obtinut partial castig de cauza la Curtea de Apel Bucuresti, care a dispus luarea in considerare a ofertei pentru lotul in care ALSTOM apucase sa depuna ceva. Tin sa precizez ca CFR-ul a protestat vehement impotriva acestei solutii (inainte de a fi adoptata, e drept).
Dupa data comunicarii hotararii (aproximativ septembrie), se pare ca s-a reluat evaluarea ofertelor si - surpriza! - toate ofertele au fost descalificate (daca am inteles corect - alecu26 scrie altceva in topicul conex).
Nu trebuie sa fii ghicitor in stele ca sa-ti dai seama ca ofertantii participanti vor contesta o asemenea solutie.

Una peste alta, e o licitatie foarte complexa, CFR-ul, dupa parerea mea, e un pic depasit de situatie si o cam taraganeaza, atunci cand nu o da in bara de tot, si asta pe banii europeni care, in loc sa fie absorbiti in exercitiul 2007 - 2013 (gata, s-a incheiat) vor fi, eventual, absorbiti in exercitiul actual, dar la cum merg lucrurile, totul arata foarte prost.

Poate MT ar trebui sa faca o unitate profesionista de achizitii publice pentru caile ferate, luand aceasta atributie de la CFR SA, care deocamdata nu a demonstrat ca poate gestiona aceste proiecte grele.

alecu26

Pe loturile dinspre granița toate ofertele sunt descalificate.  Ăsta pare sigur pana acum. De pe site cfr a contestat astaldi și Pizzaroti.
Pe unul din loturile spre simeria este acceptata și oferta celor de la Alstom arcada....dar din ce am auzit de la cei prezenți la licitație e mai varza documentația decât la restul....dar cine știe.  Arcada are mulți prieteni.
Întrebare pt florin 74: pe aceste loturi exista o oferta însă care depășește bugetul. Dacă ar fi calificările nu se poate scrie o justificare om la Bruxelles și ANAP astfel încât sa se accepte suplimentarea de buget? S-ar salva 2 ani de proceduri. În fond dacă proiectantul e idiot și neancorat în realitatea pieței. ...ce vina au constructorii?  Acel buget ar trebui sa fie folosit doar pt stabilirea garanțiilor și a experienței similare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

Depinde de CFR

Iti poate declara oferta inacceptabila, sau ti-o poate evalua, dar in acest caz trebuie sa aiba aprobare pentru suma suplimentara (peste pragul stabilit). In ambele situatii nu ai ce sa faci, este acoperit de lege.

Sincer, a doua varianta o vad destul de improbabila, dar cine stie.

cristi5

Scuzati intrebarea naiva, apropo de CF Otopeni, s-a discutat vreodata o CF Ploiesti-Otopeni-Gara de Nord? Adica nu legat numai de Bucuresti ci si de restul sistemului CF? Care ar fi topicul corect, daca are rost discutia?

Pe de o parte zicem ca aeroportul Bv nu are rost, dar legaturile zonei Bv, HarCov etc cu Otopeniul pe transport in comun sunt foarte proaste. Microbuze nesigure, taxiuri scumpe, sau ocolire pe la gara de nord cu transbordare bagaje, copii, etc. Acolo se pierd cam 45-60 min.

Exemple de CF aeroport legat din ambele parti, nu numai din oras: FRA, ARN, CDG (parca), BUD (dar nu la terminalul mare), VIE, etc

nenea_hartia

^ Foarte bună întrebare!

Iată aici un exemplu de legături feroviare directe între aeroportul Bruxelles Zaventem și restul Belgiei, inclusiv cu Olanda!

obrasnicul_rece

Men tu compari Belgia cu Romania.Nu am reusit inca sa construim o autostrada si ne arati trenurile de acolo!

cristi5

Quote from: nenea_hartia on March 16, 2016, 10:59:51 PM
^ Foarte bună întrebare!

Mulțumesc de apreciere! Ca să îmi ventilez frustrarea în mod constructiv, o să încerc să trimit acest text pe contributors.

Puteți comenta direct pe text sau pe forum.

Probabil sunt destule greșeli dar ideea cred că e valabilă. Nu am avut încă timp să verific MPGT dar ultima oară când m-am uitat nu-mi amintesc să fi văzut așa ceva.

cricric

Quoteem proiecte propuse pentru a continua reabilitarea staţiilor. Noi am reuşit - în cadrul POS-T şi din alte surse (credite externe) să reabilităm 35 de gări din cele 41 din reşedinţele de judeţ şi vrem să închidem acest program. Mai avem şapte gări: Timişoara, Baia Mare, Satu Mare, Miercurea Ciuc, Târgovişte, Târgu Jiu şi Alexandria. Bucureştiul nu face parte din lotul acesta. Pentru Bucureşti trebuie să avem o altă abordare, dar pe celelalte le-am propus să continuăm reabilitarea în cadrul POIM.

La Sibiu nu au facut nimic. Primaria a renovat gara, dar peroanele CFR-ului sunt ciuruite.