Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

E clar ca un S-bahn ar fi folosit de populatia care actualmente foloseste transport in comun si poate ar convinge si pe altii sa-si lase caruta acasa. Cand stii ca vei sta in shtau si ca vei avea probleme cu parcarea, poate faci 1-2 km pe jos pana la/de la gara, ca e sanatos. Problema e cu decizia politica si alocarea de fonduri. Ultimul politician european care mergea cu metroul la servici a fost probabil Olof Palme...

Eu imi pun sperante in "reabilitarea" trenului in mentalul colectiv de catre noile linii de 160 pt ca teoretic vor bate autostrada si timpul poate fi folosit mai eficient decat la volan... Dar fara Brasov-Sighisoara si Teius-Cluj, si cu Arad-Simeria "cine-stie-cand" va fi greu...

dorum

...din pacate azi am cautat pe CFR un tren pt parintii mei sa mearga pana la socrii... Deva - Sebes
Am constatat cu stupoare ca face 1:45 (tren interregio)... am ramas socat, nemaifolosind CFR-ul de 17 ani... Cand aceeasi distanta de la casa parintilor mei din Deva la casa socrilor cu masina se parcurge in 46min...
Avem mult de lucru.... :(

carutasul

Eu resping din start ideea ca romanii ar fi altfel decat altii (fie in bine fie in rau). Din pacate e adevarat, oamenii si-au cam pierdut speranta in caile ferate; daca stam zilnic cu gura pe CNADNR e tocmai pentru ca la ei, chiar daca "in reluare" lucrurile par a se misca; pe cand la CFR  (de fapt la infrastructura in primul rand) senzatia e mai degraba de dat inapoi: vitezele au scazut dincolo de orice limita acceptabila, serviciile la fel, daca n-am spera in minuni am zice ca nu mai e nicio speranta :)  Am merge si cu trenul, daca am avea trenuri :)

iuli

Aici e un cerc vicios. Nu mergem cu trenul că nu mai există legături,  durează mult, e murdar sau are întârzieri. În același timp nu faci nimic să repari astea pentru că nu ai călători, deci nu e rentabil. Oamenii preferă mașina în continuare oricât ar fi de nasol. Preferă să stea în cozi kilometrice pe Valea Prahovei în loc să ia trenul. Preferă să ajungă obosiți de pe drum din Timișoara la București decât să ia trenul la vagon de dormit. Sau să stea ca sardelele minim 24 de ore până în Spania sau Italia în loc să zboare cu avionul.

Comunismul ăsta care ne-a privat de autoturisme personale ne-a făcut să mergem cu mașina și până la toaleta din fundul grădinii.

Și întorcăndu-ne la discuția cu tren urban, dacă tot vom reuși poate să convingem oamenii să meargă cu astfel de mijloace în comun atunci nu se justifică într-adevăr investiția în metrou la Otopeni? Știu că e offtopic și s-au prezentat argumente. Dar cum la noi de la idee până la finalizare durează cam 20 de ani, când ne trezim că avem nevoie va fi mult prea târziu.   

Varianta pe care o văd eu pentru S-bahn e să lege comunele și orășelele limitrofe Bucureștiului de oraș în câteva puncte de unde începe și rețeaua de metrou. Nu cunosc realitatea din teren și care sunt localitățile și cum se poate face dar ca idee generală eu ăsta văd ca fiind o soluție viabilă.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

carutasul

Din punct de vedere tehnic si eu zic ca e fezabil. Eu stau intr-una din acele localitati limitrofe, din pacate nu are o linie de tren deja existenta, asa cum multe au. Exista o multime de linii abandonate; pe o raza de 20 de km de oras oricum o viteza maxima de 60-70 km/h ar fi rezonabila, deci nu ar avea nevoie de foarte mare reabilitare in prima faza
Problema e cand ajungi la nivel administrativ, unde se cearta primarul din Bucuresti cu prefectul de Ilfov, iar primarii de prin comune sunt toti actionari la vreo firma de microbuze :)
Nici macar celebra linie "de centura" despre care s-a vorbit nu pare sa fi progresat vreun pic (sigur, poate ca e mai bine, nu vreau sa ma gandesc ce s-ar intampla la Domnesti daca am avea un tren la 10 minute) dar era o linie care se putea demara fara aproape nici o investitie....

iuli

Ai pus punctul pe "i"! Mafia microbuzelor sau a autocarelor omoară orice proiect normal de dezvoltare locală,  regională sau națională. Poate vedem DNA în vizită și pe la băieții cu microbuze sau autocare. Cred că au material pentru un deceniu!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

carutasul

Acum... eu nu vreau moartea microbuzelor, au si ele rostul lor,  dar concurenta trebuie sa fie loiala. Pe de alta parte, sunt trasee pe care CFR ar putea sa infiinteze navete maine, daca ar vrea cu adevarat sa faca profit.

nenea_hartia

Quote from: iuli on December 27, 2015, 07:22:51 PM
Varianta pe care o văd eu pentru S-bahn e să lege comunele și orășelele limitrofe Bucureștiului de oraș în câteva puncte de unde începe și rețeaua de metrou. Nu cunosc realitatea din teren și care sunt localitățile și cum se poate face dar ca idee generală eu ăsta văd ca fiind o soluție viabilă.
E o soluție foarte bună pentru început, dar depinde și de dezvoltarea metroului. Avem stații de metrou în gările de Nord și Basarab, dar magistralele de metrou care să atingă gările Băneasa sau Progresul sunt abia ,,în pregătire" (ce-o mai fi și asta...). Eu visez totuși la o rețea S-Bahn, da, interconectată cu metroul (stații comune pe două niveluri în punctele cheie), dar separată, care să tranziteze Bucureștiul pe modelul sugerat în analiza TER.

dr4qul4

Ce spuneti de o linie Domnesti-Razoare-Progresului-Jilava?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nenea_hartia

^Da, de Răzoare am uitat complet. Chiar era la un moment dat ceva vâlvă, dar a rămas ca în tren.

carutasul

In primul rand din Domnesti poti ajunge cu trenul in Gara de Nord. De acolo pana in Pipera ar fi cateva statii de metrou ( din pacate cu schimbare la Victoriei. dar chiar si asa...)   Cata vreme am lucrat in Pipera faceam 1h si 15 minute minim pana la birou, pe varianta asta cred ca s-ar scoate sub 1h. Nici nu indraznesc sa ma gandesc ce ar insemna o statie subterana la Victoriei :)

dr4qul4

Oare cate masini vin zilnic din Domnesti la Afi si Plaza?

Dar asta ar fi presupus construirea statiei de metrou razoare cu loc pt tren si pasaj auto la razoare si la intersectia cu ceelalte bulevarde mari.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

Tocmai am verificat si "personalul" face de la Basarab la Domnesti ceva sub 30 de minute. Nu stiu sigur daca nu cumva se poate ajunge din Domnesti si la gara Baneasa, eventual cu o statie sub podul Baneasa ; cu prioritizare a traficului la orele diminetii si seara dupa patru cred ca ar fi o cursa de succes. Bine, cu regim de "tramvai" : abonamente, plecari la intervale mai mici etc.

alecu26

singurul moment in care va fi o schimbare de trend va fi odata cu cresterea poretului la combustibil (dar uite ca el scade) si dar si alte costuri (cum e acum cu RCAul).

Eu sunt convins ca in 10-20 de ani maxim problema climatica va fi mult mai violenta si UE va impune prin diferite parghii care le are dezvoltarea de transporturi nepoluante.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Quote from: nenea_hartia on December 27, 2015, 08:55:57 PM
Chiar era la un moment dat ceva vâlvă, dar a rămas ca în tren.

Noi nu avem bani de autostrăzi, Primăria nu are bani pentru pasajul cheie de la Doamna Ghica, nu ştim cum şi când vom prelungi M5 măcar până la Universitate....

Dar ne gândim la CF urbane îngropate...
Iertaţi-mă, dar este de :lol:

PS
Cred că CF de centură este singurul proiect viabil de CF suburbană în București-Ilfov.
Cu condiția dublării liniei de la Cernica până în Berceni, şi a urcării ei pe un viaduct în zona Glina, unde traversează Splaiul şi Dâmbovița la nivel...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)