Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Dragosdimitrescu

Da, dar pentru legatura cu aeroportul acolo e foarte greu ca nu e legatura din 900 in 700 pe iesirea din Basarab h. Ar trebui or sa intre in Basarab sau sa ocoleasca prin Chitila.
In alta ordine de idei si magistrale: ati auzit ceva de reducerea vmax pe 800 de la 160 la 150 pentru trenurile fara oprire?

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

S-a mai vorbit de linia respectiva, nu se poate folosi - e o diferenta la nivel semnificativa acolo, si cand ajunge aproape la nivel se infunda in pachetul de linii al depoului de locomotive al triajului. O prelungire in 300 fIII nu ar fi productiva, 300fIII e foarte lenta din cauza curbelor, si un set de macazuri din 300 fIII in 300 II e practic imposibil dat fiind spatiul si dependintele de centralizare - ar trebui redusa viteza in 300 fir 2 la 80 km/h de la 140 ca sa ai spatiu de reconfigurare linii.

Si chiar si daca ti-ar merge, ai avea doar firul 2 in Basarab, nu si firul 1.

Varianta incercata de Regionala Bucuresti cu linia 100 ca alternativa (la care au si facut lucrari) e mai ok, nu are constrangeri similare, dar si acolo e problema similara legata de Basarab. Cu intrare in Nord, si din 300 in 700 si din 100 in 700, fara o traversare (diagonala) suspendata in Nord, nu ai capacitate suficienta de procesare trenuri peste abatute.

S-a discutat asta de nenumarate ori. S-au facut si calcule. Le-au facut si cei de la Regionala Bucuresti. Cea mai ieftina solutie ar fi via 100, dar maximum de capacitate ar fi 1 tren la 25-30 minute, pentru ca s-ar incomoda urat de tot 100. Via urcarea aia prin depou, ar fi nevoie de refactie masiva in zona depoului, si centralizari complet noi, si cam aceiasi frecventa maxima posibila, pentru ca tot atatea diagonale trebuie facute pe abatatuta din 300fIII  ca din 100fII.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

^ totusi nu este o diferenta semnificativa de nivel, este un rahat de metru, nu sunt 10 metri. Este o non-problema; doar pentru incompetentii din CFR este o problema. La fel si lipsa unui macaz catre KIII sau curbele de pe KIII, se pot rezolva toate foarte usor.

Sunt 3.5 km de la depou la pasajul triaj-M800, se pot face diagonale supraterane si subterane in distanta asta. In UK se faceau in 1880, in RO nu se poate din 2021 pentru ca avem o diferenta de nivel de 1 metru, trebuie un macaz, trebuie modifcata centralizarea, trebuie demolate niste peroane din traverse de beton vechi, trebuie corectate niste sicane (curbe e mult spus).

Iar la Basarab se poate face un peron pe partea cu Calea Grivitei, pasaj peste/pe sub sine si legate liniile care vin din revizie cu firul 1 printr-o serie de macazuri dupa Podul Grant.

Are dreaptate vancouver, nu este rocket science, este doar pentru CFR. "Refactie masiva" nu inseamna nici macar 1% din ce se vede intre Clapham Junction si Battersea, Londra - subtraversarea este deja facuta, trebuie doar legata mai decent.

EDIT: La asta ma refer. Battersea Power Station este in dreapta, gara Clapham Junction este in stanga sus.



Dar nu se poate  :headbash:

vancouver

La o adica si via M100 merge. Ar fi o pierdere de 5 minute printr-o rebrusare suplimentarea la Chiajna. Daca treaba se coreleaza un pic si cu un tren de la Craiova, atunci chiar are sens. Ma refer cum am dat eu exemplu, cu doar 2 trenuri dimineata care sa faca manevra asta, nu mai multe.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

Nu e nevoie de rebrusare in Chiajna. Exista racord direct 700-301KYL-100 in Bucurestii Noi, directia Gara de Nord. Vezi ca s-a discutat pe multimodal. S-au si facut lucrari in sensul deschiderii liniei.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


nenea_hartia

^ Ce e aceea ,,linia verde H2"?
Mă gândeam că în PNRR vor introduce măcar o proiectare serioasă (nu Baicons) pentru investiții importante în viitor, cvadruplare București-Constanța sau București-(măcar) Comarnic, corecții de traseu pe Comarnic-Predeal (cred că @vancouver) sugerase o variantă de corecție ,,soft" și una ,,hard", acum câțiva ani), denivelarea tuturor intersecțiilor pe magistrale, etc.


tom_sawyer

Proiectul de introducere a trenurilor (automotoare) pe hidrogen. Ca alternativă la electrificare. De parca trenul cu Dacii îl poți trage cu hidrogen.

GML

Ce inseamna mai exact quick wins? Vad ca linia intre Dej si Satu Mare, sau intre SM si Arad intra in categoria asta.

tom_sawyer

Reparații la linie. Nu cred că include și reconfigurare de traseu.

frunzaverde

Quick Wins, asa cum au ajuns in PNRR, nu inseamna mai nimic. Astea sunt alocarile:



Le gasiti in RO RRP I.4 Transport Sustenabil - Anexa 2-4-6-8-13 (e un .zip), in Anexa 10.

Puteti observa ca pe majoritatea liniilor de-abia ajunge de carpit un pod si/sau de schimbat 2-3 macazuri intr-o gara. De exemplu, pe Dej - Beclean - Ilva Mica s-a alocat 18.000 euro / km. Banii astia nu ajung decat la schimbatul mizeriei de podisti militare de campanie, pe care se merge cu 10 km/h din iesirea din Dej, pusa acum 10 ani ca nu s-a gasit maruntis de un pod nou. In rest, nimic.

Pe Apahida - Deja - Satu Mare nu ajunge nici macar la scoaterea restrictiilor mamut de 50 km/h (Surduc - Rastoci, Dej - Gherla, Baia Mare - Mediesul Aurit) daramite de lucrari mai de doamne-ajuta. Pe Arad - Oradea nu ajung nici macar de panselute...

In schimb e plin de cai verzi pe pereti. Cu hidrogen... O bataie de joc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

Păi e mult prea puțin....de ce bătaia asta de joc?! Ne batem joc de PNRR și am băgat mincinos metrou ca să simulăm echivalența feroviar - rutier în loc să facem proiecte ca lumea pe feroviar.....

ionut.damian

Poate ca aici este locul pentru o astfel de discutie. Cam care ar putea fi economia obtinuta din achizitia unor rame cu hidrogen versus electrificarea magistralei Bucuresti-Pitesti. La ramele cu hidrogen, in afara de costul achizitiei si mentenantei, este nevoie si de infrastructura aferenta (rezervoare de hidrogen, si statie de alimentare, contract de furnizare a combustibilului etc.). De asemenea, exact cum preciza si @tom_sawyer, trenurile de marfa tot diesel raman.

Nu este mai benefic pe termen mediu, si mai "verde", sa folosim banii respectivi pentru electrificare decat sa achizitionam astfel de trenuri?