Propuneri de modificare a legislației rutiere

Started by alin2pas, October 05, 2021, 10:13:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

alexandru_m

Si sa nu uitam despre scolile de soferi care in momentul acesta au interdictie de a circula pe autostrazi / drumuri expres.

Ar trebui ridicata aceasta interdictie si incluse ore de conducere si ore de teorie special pentru aceste tipuri de drumuri.

dr4qul4

Eu unul nu sunt de acord cu asa propunere. Cand nu ai deja permis, abia te tarai prin oras, in nici un caz nu te poti incadra in siguranta de pe o bretea de autostrada, si nici nu poti mentine o viteza cosntanta de macar 90 km/h.

Chiar nu vreau sa se bage unul din asta, din scurt cu 30 km/h in fata mea pe prima banda, cand eu vin cu 130km/h (tot pe prima banda ca asa e regulamentar). Va amagiti singuri daca voi credeti ca va stii sa aprecieze distantele la vitezele de autostrada.

Introdus ore (si eventual simulator) pentru a invata cum se circula prin noduri, da, dar in nici un caz mers pe autostrada inainte de a fi mers macar 500 de km
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexandru_m

#107
Dar in Germania de ce pot aprecia distantele?

De ce se mai afla un instructor cu ei in masina daca nu sa ii invete ce sa faca si sa ii corecteze daca gresesc?

Abia te tarai prin oras si cand iei permisul de conducere, iar din ziua 1 poti intra legal pe autostrada unde nimeni nu stie cine esti si ce poti sa nu poti.

Creierul invata sa gandeasca si sa aprecieze distante, situatii, etc. Odata cu experienta lucrurile se fixeaza.

Deci da, mi se pare infinit mai safe ca prima iesire pe un drum de viteza sa fie facuta cu instructor care sa explice cum se circula pe autostrada / DX, iar daca elevul iese cu 30 pe autrostrada cu un instructor langa el atunci problema cea mai mare nu este elevul.

Personal mult mai periculosi mi se par bombardierii pentru care cine merge sub 150 e o sarakie...stii tu la cine ma refer...aia care vin cu flashuri de la 2 km distanta pentru ca mamele lor le-au cumparat autostrazi si care sunt singurii care au drept de depasire pe autostrada. Aia pentru care banda 1 nu exista nici daca e libera, aia pentru care dungile continue la benzile de incadrare sunt pur informative, aia care intorc in caz de stau, care depasesc pe banda de urgenta si exemplele pot continua.

Degeaba introduci ore si simulatoare. Sper ca nu iti imaginezi ca isi vor cumpara scolile de soferi citrix-uri. Experienta se castiga intr-un singur fel: pe sosea. Si prefer ca primele contacte sa fie luate in mod organizat, supravegheat, intr-o masina cu dubla comanda alaturi de un instructor certificat.

dr4qul4

tot veniti cu exemple din Germania... Nu stiu cum e acolo dar am impresia ca nu e doar diferenta asta.
Oare si acolo 90% din masinile de pe scoala sunt sunt niste rable care au cel mult un airbag ca sistem de siguranta?
Sau au si sisteme de siguranta activa?
Cate ore se fac? Au si simulator ceva?

Si inca ceva: cum era la ei acum 50 de ani cand aveau deja o retea de austostrazi? Tot cursuri pe autostrada? Sau intai au aflat toti ca exista autostrazi si mai ales au inteles ce sunt?
Daca intrebi 10 soferi de la noi (la rand) ce vor face in caz de pana pe autostrada,  7 iti vor raspunde ca o schimba ca ei au rezerva. Acolo, pe banda de urgenta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexandru_m

Nu vad relevanta sistemelor de siguranta active de pe masinile de scoala. Creste IQul elevului daca face scoala pe seria 3 sau care-i faza?

Simulatorul in sus, simulator in jos. Ca sa iti dea o senzatie macar partial apropiata de sosea simulatorul ala costa mii de euro. Cine ii baga si cum ii scoate? Eu unul ma joc Assetto Corsa Competitione pe un rig care m-a costat cu totul aproape 2k euro si nu am vreun mare feeling, nu ma simt ca in masina.

Ca sa afli si sa intelegi ce sunt autostrazile trebuie sa iti prezinte cineva intreg la cap si responsabil care e treaba. Daca tot ce vede tanarul / tanara atunci cand merge la mare cu tata/ unchiul/ varul/ vecinul de la 3 este ca trebuie te lipesti la 50 de cm de masina din fata cu pneurile din stanga pe marcaj cu flashuri/claxoane si boxele bubuind nu rezolvam nimic. 99% din soferii din Romania nu stapanesc mersul pe autostrada cum trebuie, nu au eticheta pe care o au vesticii. E plin si forumul asa de filmari cu taiat marcaj continuu ca ne e lene sa mergem drept pe banda de accelerare, episoade peste episoade din serialul de mare succes "Nascut pe banda 2", oameni care nu stiu cum se numara benzile, etc. Includ aici chestii de minim bun simt gen cand autostrada este blocata lasam loc pentru vehicule de interventie si nu depasim coloana din fata.

Educatia incepe acasa si se desavarseste la scoala. In cazul nostru la scoala de soferi.

b1

Pentru mai multă experiență pentru șoferi, eu mai propun reducerea vârstei minime pentru a lua lecții de conducere de la 18 la 16 ani, vârsta de obținere a permisului de conducere rămânând la 18 ani, așa cum se practică în Suedia.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

gruiarew

Proaspăt posesor de BE. Pot spune că școala e o mizerie. Primele zile ne-am târâit prin oraș într-a doua ca să văd chipurile cum e. Apoi mi-am băgat piciorul i-am zis clar la instructor, ori facem ceva pe bune că n-are sens să pierdem vremea aiurea. Avea un Amarok și o remorcă mtma 1.5t dar goală. Nici n-o simțeam. Omul a fost super ok am frecat mașina cu parcări laterale și cu spatele din tot felul de unghiuri. De cărat n-am avut ce.

Ei când mi-a venit rândul să car ceva pe bune.... păi nu are nici o treabă cu școala. Când ești cu trenulețul și te scutură remorca de zici că dă cu tine de pe drum sau dai în frână că-ți taie unul calea și vezi că se tot duce... cam asta ar trebui făcut după capul meu, chestii cât mai aproape de realitate. Deci da, ar trebui să iasă cu școala și pe autostradă.
Dacă nu te învață nimeni, o să faci niște deducții singur, unele de-a dreptul imbecile. Mi-a atras omul atenția la niște aspecte ce nu mi le-a zis nimeni niciodată, că l-am rugat să mă urmărească și să-mi zică ce nu-i ok. Cea mai gravă a fost faptul că treceam linia de cf "pe liber". Așa mă obișnuisem că altfel aveam impresia că-mi sar planetarele. Dar dacă nu întrebi, slabe șanse să-și dea cineva interesul să te învețe...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

QuoteNu vad relevanta sistemelor de siguranta active de pe masinile de scoala
:o :o :o

Pai hai ca iti dau eu cateva: 
1. Iti tine banda. Ceea ce e extrem de important la 100 km/h, cand orice miscare aiurea a volanului duce la accident grav (instructorii de la noi nu au volan sa poata corecta)
2. Ti se aprinde becul de avertizare detectie vehicul in unghi mort..... Extrem de bun cand ai nevoie de 10 secunde sa te uiti unde e oglinda..
3. franare automata ca sa nu intri in tirul din fata. Ca reflexele cam lipsesc.
4. frane bune si cutie automata sa nu-ti moara motorul pe autostrada
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexandru_m

#113
1. Nu este in stare sa mearga drept, cu fata, cu toleranta de 0.75 m in fiecare parte cat are un turism pe banda de autostrada ---> poate ar trebui sa lase ideea de a avea permis si sa isi faca abonament la metrou.

2. Instructor.

3. Instructor. Plus ca daca pe drum drept se duce gramada intr-un tir poate ar trebui abonament la metrou si nu permis.

4. Eu pot sa plec de pe loc cu treapta a 5a la turismul meu manual cu motor benzina 1,6. Ca sa iti stea motorul pe autostrada trebuie sa franezi pana la sub 30 kmh in treapta superioara, asta este ceva practic imposibil cu un instructor viu pe scaunul din dreapta.

Am mai auzit argumentul asta cu scoala facuta pe masina automata ca sa fie mai usor. Ok, de acord. Si dupa ce isi ia permisul pe asa ceva e ok sa fie bomba cu ceas in trafic la volanul masinii manuale, nu? Adica ajutam oameni care nu ar trebui sa aiba permis sa obtina permisul sau cum?

Cristi N

Daca elevul respectiv face scoala pe masina cu cutie automata va avea trecuta mentiunea asta in permisul de conducere si nu va avea voie sa conduca masina cu transmisie manuala.

gruiarew

De acord cu alexandru_m. Adica d-aia e și omuletul ăla în dreapta ca să se uite, să-ți spună din timp și să reacționeze în caz de ceva. Nu ai cum sa ai reflexe când ești în perioada de învățare. Plus ideea e să nu ajungi în situatia de a te baza pe reflex.

Nu prea înțeleg cum ar putea să-ți moară motorul pe autostradă. Ce face? Oprește? Întoarce? Dă cu spatele? Sau să intri în TIR-ul din față. Sare ăla de după parapet? Sau de unde apare TIR-ul să nu-l vezi?

Sunt de acord ca mașina să fie cât mai echipată și dotată, dar totodată școala nu ar trebui făcută cu toate zorzoanele alea active. Cum zice și colegul, trebuie să poți să-ti ții direcția și trebuie să poți să întorci capul să te asiguri. Nu toate mașinile din ziua de azi au toate drăciile astea pe ele, avem parcul auto pe care-l avem.

Dacă ar fi după mine aș face cursurile cel puțin un an să aibă omul posibilitatea să conducă în toate condițiile, zi / noapte, vară / iarnă, ploaie / soare în ochi. Poate așa s-ar mai reduce numărul de morți de pe drumuri...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dumbravaandrei

@Cristi N nu se mai trece mentiunea asta de multi ani. Stiu oameni care au facut scoala pe automata si nu au vre-o mentiune pe permis.

dr4qul4

Probabil ca unii au invatat sa conduca inainte de a face scoala. Eu pe acestia ii consider exceptii negative! Pentru mine cei care fac scoala, sunt cei care pun prima data mana pe volan. In 10 sedinte (ca sa zici ca la sfarsit il scoate si pe autostrada) nu ai cand sa inveti sa nu te sperii/precipiti la viteze peste 70.
Si ma bucur ca nu au trecut o asemenea ineptie in lege.

Intai sa-i scoata din localitati (pe DJ-uri/DN-uri secundare) si dupa mai discutam. Dar multi nici macar nu ies din localitati.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexandru_m

Du-te pe topic la A10 si uita-te la filmarea lui AlinC, la minutul 4. Masina oprita pe banda pe banda 1, masina aproape oprita pe banda 2. IN PARALEL. Apoi taie amandoi dunga continua si zona hasurata si revin pe A1.

Dar pana la urma pe cine incerc eu sa civilizez aici? De ani de zile sunt lamurit cu tine.

dr4qul4

Ce legatura are ce s-a intamplat pe A10 cu ore de condus in scoala pe autostrada?  Ba din contra, acea filamre imi da dreptate.
Sa nu-mi spui ca e primul lor drum pe o autostrada? Ba din contra, au deja mai multa experienta de mers pe autostrada decat pot dobandi in cele 2-3 ore pe care le-ar face in scoala, riscandu-si viata lor, a instructorilor si a celorlalti participanti la trafic.

oare sa-mi cer scuze ca mi-am spus parerea? nu cred ca are rost. Esti fixat pe ideea ta si pentru ca nu esti in stare sa argumentezi ("ca asa e dincolo" nu e argument, e o afirmatie irelevanta cat timp sunt multe alte detalii diferite) ma ataci gratuit.
Masiile de scoala nu au ce cauta pe autostrada si este foarte bine ca legea a ramas asa. Acum te mai poti oftica o data  pentru ca parerea ta ma lasa rece   :rofl:

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist