Propuneri de modificare a legislației rutiere

Started by alin2pas, October 05, 2021, 10:13:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

                             Revin la problema depășirii multiple .... Azi, veneam de la Iași. tot drumul o mizerie, cu ploaie, când mai densă, când numai o burniță deasă.... Multă apă pe carosabil.... Ajung la ieșirea din Cernat (CV), pe DN11 km 47-46-45, spre Moacșa... mergeam în coloană, fiecare generând o perdea de apă în spatele lui, perdea ce reducea enorm de mult vizibilitatea în spate. Cu două mașini în față, văd pe unul "alb" că se asigură (a avut trei patru ieșiri ușoare spre stânga) și iese în depășire (și eu privisem în oglinzi, dar "nu am văzut nimic" prin perdeaua de apă) deși mă aflam la capătul liniei duble continue de la ieșirea "din groapă" (o depresiune de teren ce duce drumul într-o groapă) și.... ghiulea, pe lângă mine, un Ford argintiu (prostă culoare pe ploaie cu perdea de apă ridicată în spate) se duce drept spre dosul "albului"; reușește să frâneze în extremis, fără să derapeze și  să continue drumul în spatele primului, până ce primul revine pe dreapta, iar el, "nemțul de baltă" (avea număr nemțesc) se duce în treba și cu graba lui....   Deci, depășire multiplă, începută de la ieșirea din groapă, pe linie dublă continuă, cu perdea de apă în spate ridicat de fiecare mașină.... Bine că s-a terminat cu bine !!

b1

Legat de perdeaua de apă, eu propun asta:


Indicatoarele sunt orientative pentru șoferi, distanța de siguranță putând fi mai mică în funcție de mașină (cu cât tehnologia avansează iar cerințele devin mai stricte, cu atât mașinile devin mai performante) și de condițiile de drum.
La pachet trebuie să vină și niște marcaje foarte bine întreținute care pot fi văzute și noaptea, și pe ploaie/ceață deasă.

Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

b1

Mai vin cu o propunere: scoaterea din (orice) culpă a șoferilor care lovesc pietoni ce traversează neregulamentar sau care circulă ilegal pe partea carosabilă.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

b1

Quote from: cristi5 on October 19, 2021, 09:31:16 PM
@MoWeed argumentul meu e ca nu poti sa maresti nicio limita de viteza azi in Romania, ai trimite un semnal cu totul si cu totul gresit. Si semnalele astea sunt importante cand ai o problema cu educatia. Si evident avem o problema acolo.

Că tot veni vorba de educație: nu le-ar strica șoferilor începători mai multă practică înainte de ași lua carnetul și eventual încurajarea pasagerilor de a vorbi deschis și de al atenționa pe șofer atunci când greșește:

Quote from: b1 on September 12, 2021, 07:57:34 PM
Cele mai bune practici în materie de siguranță rutieră

Paragraful 15:
QuoteCea mai bună practică
Vorbeşte deschis! din Norvegia
 Despre ce este vorba? Grupul ţintă al proiectului Vorbeşte deschis! este reprezentat de
tinerii între 16-19 ani care călătoresc ca pasageri ai autovehiculelor seara, noaptea şi la
sfârşitul săptămânii. Vorbeşte deschis! încurajează tinerii să vorbească deschis în cazul
în care conducătorul auto nu conduce cu prudenţă, de exemplu depăşeşte limitele de
viteză sau este sub influenţa alcoolului sau a drogurilor. Adesea, tinerii se tem să vorbească deschis din cauza presiunii anturajului. Informaţiile şi mesajele sunt diseminate
prin vizite în şcoli, prin birouri de informare la punctele de control, prin filme şi tricouri.
Punerea în aplicare vine în completarea activităţilor de comunicare. Scopul urmărit este
încurajarea tinerilor cu o atitudine pozitivă să vorbească deschis, dar şi controlarea şi
sancţionarea celor care nu sunt influenţaţi de către campanie. Controalele sunt realizate
în puncte de control vizibile de către poliţişti în uniformă.
 Care sunt factorii implicaţi? Campania a fost iniţiată de către Direcţia Drumurilor din Norvegia.
 Cât este de eficientă şi care sunt costurile implicate de această practică? o evaluare realizată pentru primii trei ani
a arătat că numărul de pasageri din grupa de vârstă 16-19 ani care au fost răniţi sau au murit în accidentele rutiere a scăzut
cu 27% în primul an, cu 31% în al doilea an şi cu 36% în al treilea an. Nu s-a înregistrat nici un efect asupra numărului
de conducători auto tineri răniţi sau decedaţi. Raportul beneficii-costuri a variat între 1,9 (când s-au inclus costurile de
dezvoltare şi s-a luat în considerare limita inferioară a intervalului de încredere pentru efectul asupra siguranţei) şi 16,8
(când costurile de dezvoltare au fost excluse şi s-a luat în considerare cea mai bună estimare a efectului).
 Mai multe informaţii? www.toi.no/getfile.php/Publikasjoner/T%D8I%20rapporter/1999/425-1999/
425-1999-elektronisk.pdf

Paragraful 16:
QuoteO bună practică
Mai multă experienţă pentru conducătorii
auto în curs de formare în Suedia
 Despre ce este vorba? Printr-o reformă introdusă în septembrie 1993, vârsta
minimă pentru a lua lecţii de conducere a fost redusă de la 17 ½ la 16 ani, vârsta
de obţinerea permisului de conducere rămânând de 18 ani. Scopul micşorării
limitei de vârstă a fost de a oferi conducătorilor auto aflaţi în curs de formare
posibilitatea de a acumula mai multă experienţă prin practica asistată înainte
de examenul de conducere. Luarea de lecţii de conducere de la 16 ani este
benevolă, însă mulţi conducători auto din Suedia aflaţi în curs de formare au
profitat de această ocazie.
 Care sunt factorii implicaţi? Micşorarea vârstei pentru conducerea asistată ar
necesita modificarea legislaţiei în majoritatea ţărilor. În plus, părinţii sau alţi adulţi
autorizaţi trebuie să fie pregătiţi şi capabili de a se implica în practica asistată.
 Cât este de eficientă şi care sunt costurile implicate de această practică? În primul an după obţinerea permisului de
conducere, riscul de comitere a unui accident la un milion de kilometri de către conducătorii auto începători conform
vechiului sistem era de 0,975, în timp ce riscul în cazul noului sistem este de 0,527, ceea ce înseamnă o scădere a riscului cu
46%. Unul din motivele de îngrijorare a fost faptul că numărul de accidente din perioada de practică va creşte, anulând
astfel efectele benefice de după obţinerea permisului de conducere. Cu toate acestea, când se compară costurile măsurii
în ceea ce priveşte accidentele din timpul practicii asistate şi beneficiile privind reducerea numărului de accidente după
obţinerea permisului de conducere, beneficiile par să depăşească costurile cu un factor de 30. Riscul redus de accident
în timpul conducerii asistate a fost de asemenea identificat în Regatul Unit şi Finlanda. Eficienţa sistemului de conducere
asistată în Suedia pare să fi scăzut în ultimii ani. În prezent, elevii iau mai puţine lecţii de practică asistată.
 Mai multe informaţii? www.cieca.be

Sursa: click pe titlu :D :popcorn:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

dr4qul4

Quotescoaterea din (orice) culpă a șoferilor care lovesc pietoni ce traversează neregulamentar sau care circulă ilegal pe partea carosabilă.
Da, dar doar daca soferii circulau regulamentar  (adica nu depasisera pe linie continua, nu erau bauti etc)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

b1

#80
Eu am scris ca idee, restul sunt detalii. Tot ce vreau este să nu fiu sancționat pentru că îmi sare un tâmpit în față (am văzut asta pe viu în I. C. Brătianu, jud. Tulcea - mașina circula regulamentar când într-o curbă fără vizibilitate ia sărit unu în față :shocking: :jawdrop: :jawdrop:. Nu avea unde să tragă de volan - pe dreapta lui avea pietoni iar pe stânga coloană de mașini care așteptau la BAC. Nu a avut nici măcar 1/100000 sec. să frâneze. Cel care a sărit a murit, deși a sosit elicopterul și salvarea din Galați în timp util. Mie milă de șofer. :(( :(( :(().
LE: Și dacă circuli cu viteză sau depășești neregulamentar, drumul este tot ,,proprietatea" șoferului, iar trotuarul și trecerea pentru pietoni ,,proprietatea" pietonului. Pentru viteză, depășire, alcool etc. ești sancționat separat.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

bgd77

Deja exista chestia asta in Codul Rutier: https://lege5.ro/Gratuit/heztgmjx/art-72-reguli-pentru-alti-participanti-la-trafic-ordonanta-de-urgenta-195-2002?dp=gi4tknjrgm4dg

Art 72 aliniat 4:

Quote(4) Pietonii surprinși și accidentați ca urmare a traversării prin locuri nepermise, la culoarea roșie a semaforului destinat acestora, sau a nerespectării altor obligații stabilite de normele rutiere poartă întreaga răspundere a accidentării lor, în condițiile în care conducătorul vehiculului respectiv a respectat prevederile legale privind circulația prin acel sector.

dumbravaandrei

In mare parte judecatorii merg mai departe si exonereaza soferii de orice vina, chiar daca omoara un om pe trecerea de pietoni. Stiu prea multe cazuri care ori au primit amenda penala ori pedeapsa cu suspendare, unii si cu 3 morti pe trecerea de pietoni...

bgd77

Amenda penala sau pedeapsa cu suspendare nu inseamna ca sunt exonerati de vina. Respectivii au fost gasiti vinovati.

Dar sunt de acord ca in multe cazuri pedeapsa data (amenda sau inchisoarea cu suspendare) pare prea mica fata de gravitatea faptei.

JohannDB

................. "Cazul" Huidu, de la Timișul de Sus (Predeal-Brașov), DN1 vă mai spune ceva, sau ce vă mai spune ??

alin2pas

#85
E doar un caz care a fost mediatizat la vremea lui, cu finalitate la fel ca majoritatea cazurilor asemănătoare. Fata de 18 ani a unui cunoscut a fost lovită pe trecerea de pietoni de un vecin al meu și a decedat la spital în urmă cu aproape 10 ani. Vecinul și-a văzut de viață în continuare și a condus fără probleme încă câțiva ani, până a murit din cauze naturale.
Atât timp cât mai pot unii să spună ,,dacă lovesc pe cineva pe drum și-l omor, mă plimbă puțin pe la tribunale, dar eu îmi văd mai departe de viața mea și de treburile mele" vom avea în continuare multe astfel de accidente. Huidu avea un tanc de mașină, cu care știa că poate să scape fără probleme deosebite și dintr-un impact frontal, l-a durut pe el în săpunul de la baie de cei pe care i-a omorât.
Mi s-ar părea normal ca în momentul în care produci un accident rutier soldat cu decese să nu mai ai dreptul să conduci tot restul vieții. Chiar dacă e o greșeală, de ce să riscăm să repete aceeași greșeală, când consecințele au fost tragice?

JohannDB

              Propuneri... propuneri.... !! Dacă s-ar reintroduce în procesul de învățare POLIGONUL ?? Ce-ar zice grăbiții din ziua de azi ? "Poate" în acest fel am scăpa de unii "șoferi de linie dreaptă" (nu de duminică).  Să-i vezi pe mulți cu jaloanele-n portbagaj pe câmp, sau pe cine-știe-unde, făcând "jaloane" contra-cronometru..!!
              Mai nou, noroc cu mașinile de generație nouă, care la plecarea din rampă se frânează singure până dai gaz !!
              Dar oare proba de "circulație de noapte", cum ar fi și aia ??    :hm: :hm: :hm:

gruiarew

Râdem, glumim, dar eu unul am avut cutii de carton în dubă (e de marfă), când am trecut de pe mașină mică. Nu văd nici o problemă în a avea dubii cât ești de apt. Majoritatea nu suntem.

Și da, la școală te cam învață "pentru permis". Eu unul am avut mare noroc că am dat de un om super de treabă, ce a fost de acord să frecăm mașina cu parcări laterale și cu spatele din cele mai tâmpite unghiri (când ai remorcă după tine se împute maxim treaba). Plus, m-a învățat o grămadă de chestii și mi-a atras atenția la multe lucruri ce deși eram convins că le fac bine, eram chiar pericol. Cred că la fiecare X ani ar trebui să mai trecem fiecare pe la școală.

Altfel m-aș fi plimbat cu remorca după mine prin oraș și aia ar fi fost. Eu zic că dacă arăți interes, te și învață. Nu știu, poate am dat eu de cel mai ok instructor, dar omul chiar se bucura că veneam cu întrebări.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

             @gruiarew, "Râdem, glumim, dar"..... "Oare" să fie vorba de "oameni de școală veche" ?? Fuga prin viață, viteza existenței zilnice, erau oare mai temperate și atenția la detaliile traiului mai importante ??

alin2pas

Pentru că tot este la MAI un proiect de OUG de modificare a Codului rutier pentru mărirea perioadei de suspendare a permisului pentru circulația pe contrasens la 120 de zile, propun ca aceasta să fie valabil doar pentru circulația  pe contrasens pe bretele și banda de urgență, iar circulația pe contrasens pe autostradă pe benzile de deplasare să fie considerată infracțiune sancționată la fel ca la conducerea fără permis (închisoare 1-5 ani sau amendă), iar pedeapsa complementară să fie anularea permisului și interdicția de a mai putea da examen pentru permis pentru o perioadă cuprinsă între 1-5 ani de la data sentinței definitive, respectiv de la data executării pedepsei. Pe toată perioada cuprinsă între constatarea faptei și sentința definitivă permisul să fie reținut și eliberată dovadă fără drept de circulație.