Propuneri de modificare a legislației rutiere

Started by alin2pas, October 05, 2021, 10:13:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yetiman

#60
Multumesc de raspunsuri.
In urma acestui microsondaj, concluzia mea e clara.

01.12.95 - este data cand s-au introdus categoriile A1 si B1. Toti cei care au avut cat. A au primit automat si A1 iar cei cu cat. B si B1, care au aparut pe permis la momentul reinnoirii.
19.01.13 - este data cand s-au introdus categoriile AM si A2. Cei care au avut B au primit automat si AM, iar cei cu A au primit si A2. La fel, la reinnoire au aparut pe permis si categoriile respective.

Evident, cei care au obtinut permise dupa datele mentionate au data pentru categoriile respective aceleasi cu obtinerea cat.A resp. B.



PS: Inainte de 1989, erau carnete de conducere separate pentru auto (cat. B) si pentru motorete (sub 50 cc; cat. H, daca nu ma inseala memoria). Si, cum zice Johann, daca faceai o "nefacuta" cu una din ele, iti ramanea cealalta la dispozitie pana iti expira suspendarea. Apoi H-ul a fost desfiintat si s-a primit automat categoria A in loc. Iar in 1995 s-a (re)introdus subdiviziunea A1, dar A-ul obtinut din H a ramas A "plin".  :D
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

vladb

Permis reînnoit in 28.06.2013 - am AM, B1 si B. Ciudat e ca fiecare cod are propria lui data de inceput de valabilitate:
- AM: 19.01.2013 (banuiesc ca aceasta data are legatura cu ceva OUG, HG sau lege)
- B1 si B: 23.07.2003 (asta e data dobandirii permisului)

Cristi N

@yetiman Categoria AM e doar pana la 50cc, si A1 e pana la 125cc. Cu B-ul acum poti conduce doar scutere de 50cc si propunerea e sa poti pana la 125cc.

dragos76

Legat de modificările de reglementare la depășirea bicicletelor și filmulețul pus de TibiV de la știrile protv, mi se pare o pistă falsă discuția cu "imposibilitatea aplicării în orașele mari etc". Asta deoarece de fata asta chiar că reglementarea a fost cu cap pusă: în situații ca cea prezentată din București, cu mașini parcate aiurea etc, se circulă cu viteză mică (sub 50km/h), și în situația aia chiar și în condițiile acelui drum aglomerat, nu prea au cum depăși mașinile o bicicletă altfel decât atingând cu roata din stânga marcajul longitudinal. Cel mai mare avantaj al acestei modificări e celălalt caz, cu deplasarea cu viteză mai mare (care de obicei se face doar în afara orașelor).
Și da, de acord cu alexandru_m, o extrem de mare problemă e cea cu neasigurarea și estimarea extrem de proastă din partea unor șoferi a vitezei (și de deplasare dar și de frânare) cu care se deplasează bicicliștii.

gruiarew

Să mă bag și eu în seamă... Dar dacă în afara localităților sau unde se circulă cu viteză mare, să fie pistă separată de biciclete? Și în orașe renunțat la gunoaiele alea de linii pe asfalt care trec toate peste gurile de canalizare? Sau pe trotuare printre pietoni? De ce măcar în cartierele noi nu se poate face o pistă pe undeva prin dosul caselor / blocurilor care să nu aibe treabă cu mașinile? Separat total traficul auto de cel velo?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alexandru_m

@gruiarew

Ideal ar fi ce zici tu, dar pana atunci...

gruiarew

Uite diferență în câteva sute de metri:

https://goo.gl/maps/SPcMYcz18jTSpa1Z8

https://goo.gl/maps/HzS9c8T7GWWSVNS98

La asta mă refer.

Și prin orașe chestii amenajate între puncte de interes, pe malul apei, ca nu cred că există oraș care să nu fie lângă o apă.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

pasadia

Ba exista si orase care nu sunt traversate de ape - nu prea ai fost prin Brasov, nu? Exista chiar si exemple de piste in Romania - vezi Chisinau - Cris (desi solutia asta cu pavate pe pista nu mi se pare fericita).

alexandru_m

Marti am mers pe DN79 si am vazut ca se face pista precum Chisineu Cris - Nadab si de la iesirea din Salonta spre Madaras / parcul industrial DeLonghi (si cine mai e pe acolo).

Ma tem ca ne ducem putin in off-topic...

gruiarew

Pasadia, o fi un caz aparte, unde nu-i apă, să fie lângă liniile de tren, de exemplu. Chestia cu apa am zis-o ca să fie ceva lin nu deal / vale să te faci tot o spumă pedalând. Nu trebuie să fie musai pe bulevard ca să amesteci și mașini și bicicliști.

Nu știu cum e la Brașov, dar dacă vrei să vezi un exemplu de așa nu, hai la Sibiu. E trasat pe marginea drumului la 50 cm de bordură o dungă roșie / portocalie punctată. Care dispare în intersecții, la treceri, unde se strânge tot jegul de pe șosea / trotuar + nu există să nu fie gură de scurgere. Îs făcute în deosebi pe bulevarde și străzi largi cu 2 benzi pe sens unde se circulă tare. Dacă mai e și la deal e perfect de mers pe bicicletă când trece câte unul cu "dizălul" pe lângă tine. Am încercat, nu vorbesc din auzite.

Deci în locul legii cu "depășirea biciclistului la distanță de unde-i sare basca" eu vin cu propunerea: separarea fizică a pistelor de biciclete de carosabil acolo unde viteza de deplasare a autoturismelor depășește 30 km/h.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alexandru_m

De ce trebuie sa fie mereu ori/ori?

Masura cu distanta obligatorie este foarte buna in sine, plus are avantajul ca se aplica imediat in toata tara.

In completare este nevoie de piste de biciclete separate fizic precum cea de langa Gradia Zoologica din Sibiu (ca tot era dat exemplu Sibiul). Pistele acestea dureaza pana vor fi facute. Masura pe termen scurt a fost luata, acum o asteptam si cea pe termen lung.

gruiarew

Pentru că dacă vrei să faci sau să schimbi ceva schimbi. Ori aici în loc să luăm rahatul de pe preș, îi parfumăm moțul și o să rămână așa.

Se modernizează drumurile din afara orașelor? Faci pistă de biciclete lângă, dacă e cazul. Și în orașe nu mai amesteci mașini și biciclete. Bulevardele mari unde se merge tare, rămân exclusiv pentru mașini (se șterg dungile alea de pe margine). Străzile lăturalnice, dacă nu-i loc, sens unic și acolo faci pistă, dar și aia separată de șosea.

Și legate cumva între ele ca să poată fi și folositoare. Dau exemplu cu Brno, că am stat și acolo doi ani. Aveai pistă de biciclete până la Mall (Olympia în sud sau Globus în Nord) și până la lucru (dar era mai convenabil să moțăi în tramvai decât să pedalez, că făceam destul de mult) iar toate satele erau legate de oraș. Dar pistele de biciclete doar traversau drumurile, nu foloseau niciodată aceeași platformă.

Așa n-o să mai avem bicicliști făcuți afiș. După ce am făcut mii de km (efectiv umblam de nebuni pe sate) am încercat la fel și în Sibiu. După 2-3 ture în care era ba să fiu luat cu ușa,  ba să se suie pe mine, am zis pas. Prea stresant / riscant.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

tom_sawyer

A fost depusă în Parlament o propunere legislativă de creștere a vitezei pe DX la 120 km/h:

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=341.msg364291#new

b1

Foarte bine! :) Poate reușim să creștem viteza și pe autostradă la 140 km/h. în condițiile în care sunt mulți km de autostrăzi cu viteza de proiectare de 140.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

JohannDB

                      "@punktnet"..... La asta, """Nu vor aparea peste noapte mii de scutere 125cc pe nicaieri odata ce se introduce aceasta optiune."""  ... n-aș fi chiar așa de sigur; va fi un paleativ la micuțul 50 cmc și mulți care nu vroiau să fie priviți "de sus" că utilizează "pârciuri" și să se arate mai "țapeni" vor ieși la piață, cu mobre mai sănătoase. Peste toate, sunt (mai) convenabile și ca un ATV pentru ieșit pe oriunde (ca mărime, parcare, strecurare prin trafic, etc)...