Aeroportul International Oradea [OMR]

Started by Alexandru., May 25, 2014, 09:34:06 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Sa te credem pe cuvant? Sau ne pui si sursa?

Din experienta, nimeni nu inchide un obiectiv care produce bani. Mai ales daca il poate vinde altuia.

@frunzaverde, ar fi bune niste cifre cu subventiile primite de RyR de la CJ Bihor/oradea.  Banuiesc ca e aproape ca la ratb....noi platim 1 leu si PMB 9!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

Nu ai dat nici sursa, nici citat.

Sursa e Pasztor Sandor, șeful CJ. Minciunile lui nu se reflecta în cifrele furnizate de aeroport, în bucketurile de preț disponibile pe site-ul Ryanair sau în orice altă sursă.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Alexandru.

 :lol: Nici cu datele pe masa nu e bine?  :lol: Ok

frunzaverde

Quote from: Alexandru. on March 16, 2018, 01:02:05 PM
:lol: Nici cu datele pe masa nu e bine?  :lol: Ok

Care date? E o declarație de presa a unui politician care nici măcar nu are (legal) de unde obține datele de încărcare pe cursă. Care declarație se bate cap în cap cu cifrele oficiale de trafic ale aeroportului, raportate la Eurostat, OACI și INS.

Prefer sa cred valorile oficiale...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

^^ Pai iti dai seama ca politicianul trebuie sa bage niste cifre care-i convin lui. Cum sa recunoasca ca a facut o afacere bulgareasca cu RYR? Mai bine niste intoxicare la popor, presarata cu termeni tehnici, gen load factor etc.


Alexandru.

Quote from: frunzaverde on March 16, 2018, 01:07:50 PM
Quote from: Alexandru. on March 16, 2018, 01:02:05 PM
:lol: Nici cu datele pe masa nu e bine?  :lol: Ok

Care date? E o declarație de presa a unui politician care nici măcar nu are (legal) de unde obține datele de încărcare pe cursă. Care declarație se bate cap în cap cu cifrele oficiale de trafic ale aeroportului, raportate la Eurostat, OACI și INS.

Prefer sa cred valorile oficiale...


La fel cum si eu prefer sa ascult si sa tin cont de parerile unor oameni avizati, care se pricep cu adevarat. ;)

dr4qul4

Daca sursa ta e presedintele CJ atunci inteleg.
Peste 1 an tu vei fi singurul care va circula numai pe autostrada de la Sibiu la Alba Iulia.
La naiba,  tu deja ai fost de la Oradea pana la Bucuresti numai pe A3 inca de acum 2 ani.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

Quote from: Alexandru. on March 16, 2018, 01:14:35 PM
La fel cum si eu prefer sa ascult si sa tin cont de parerile unor oameni avizati, care se pricep cu adevarat. ;)

Ai doua optiuni, ambele sanctionabile - prostie sau trollism. Tu alegi. Seful CJ e mai "priceput" decat statistica oficiala? Vorbaraia unui politruc e mai valoroasa ca decizia reala a companiei de a se retrage? Vorbaraie nebazata pe nimic, din partea unor oameni care si-au dovedit incompetenta sau nivelul de preturi real (faptul ca gasesti bilete saptamana viitoare la pret de kil de carne)?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Alexandru.

Quote from: dr4qul4 on March 16, 2018, 01:19:32 PM
Daca sursa ta e presedintele CJ atunci inteleg.
Peste 1 an tu vei fi singurul care va circula numai pe autostrada de la Sibiu la Alba Iulia.
La naiba,  tu deja ai fost de la Oradea pana la Bucuresti numai pe A3 inca de acum 2 ani.

Eh, hai ca nu e chiar asa. Sunt curios cum evolueaza lucrurile la structura noului terminal, in caz ca s_au apucat de treaba si au terminat proiectarea. Poate vedem in zilele urmatoare.

frunzaverde

#159
Quote from: dr4qul4 on March 16, 2018, 12:58:21 PM
@frunzaverde, ar fi bune niste cifre cu subventiile primite de RyR de la CJ Bihor/oradea.  Banuiesc ca e aproape ca la ratb....noi platim 1 leu si PMB 9!

Subventia este data prin trei scheme.

Prima, si cea mai evidenta, e o schema ex-ante, aprobata prin HCJ 148/2014, care inseamna o subventie indirecta de:

1. 9 euro/pasager imbarcat de Ryanair. Cum schema ex-ante a fost interpretata ca o reducere de tarif, nu ca un nivel de tarif, de la 1/1-2017, CJ Bihor platea Ryanair 3.5 euro pe pasager imbarcat.
2. O reducere de 158 euro (la 118.5 euro) a taxelor de aterizare.
3. Suprimarea taxelor de parcare si iluminat.

Practic, Ryanair opera complet gratuit pe aeroportul Oradea, totul, inclusiv serviciile de handling fiind platite din bani publici. Ba chiar primea si niste cash bani publici in buzunar. Schema se reduce masiv, pentru Ryanair, la 2 ani de la aprobarea ei. Cand e asta? Surpriza-surpriza, Octombrie 2018. Cand intra in vigoare orarul de iarna? Octombrie 2018. Coincidenta? Daaaaaaa....

Reducerile se aplica exclusiv Ryanair; nici Tarom si nici Blue Air nu primesc asemenea facilitati.

A doua a fost un contract de operare cu o componenta sponsorizare si publicitate a Oradei/Bihorului cu Ryanair, prin "contractul-cadru" pe 5 ani. Textul contractului cadru nu e disponibil nicaieri, asa ca putem ghici cat este. Probabil e de cateva sute de euro pe zbor operat, dar suma nu e publica, si nu stiu nici macar cu cine e semnat contractul (poate fi cu orice firma din subordinea CJ, ca paienjenisul sa fie complet).

Asta pe langa a treia: subventiile de operare si extindere ale aeroportului. Care subventii de operare  si extindere sunt imense; constructia halei noi, tunelului, etc. fiind necesare doar pentru zborurile subventionate - terminalul curent (renovat si destul de modern) fiind suficient pentru traficul comercial real pe care l-ar atrage aeroportul. Doar subventiile de exploatare, cheltuieli curente, sunt aproape jumatate din veniturile totale ale aeroportului, fara de care aeroportul ar fi inchis. In majoritatea lumii, aeroporturile (chiar si foarte mici) isi suporta propriile costuri de operare, dar taierea taxelor la practic 0 pentru operatorul principal nu permite asta la OMR.

Apropo de bullshit-ul sefului de CJ, cititi aici: http://www.bihon.ro/interviu-in-exclusivitate-raspunde-presedintele-consiliului-judetean-pasztor-sandor/2004321

Quote from: 'Bullshit de politician, in cazul asta Pasztor Sandor'
Ar fi lăsat aici o aeronavă mai mică – Lufthansa Regional – pentru ruta Oradea – Ljublijana, unde au ei hub.

1. Lufthansa Regional nu exista, fiind un simplu brand pentru multiple companii subcontractate/partial detinute/detinute de concernul Lufthansa (in momentul asta Air Dolomiti si Lufthansa CityLine). Negocierile nu se poarta cu membri Lufthansa Regional, ci cu concernul Lufthansa.

2. Nici Lufthansa si nici vreo companie parte a Lufthansa nu opereaza la Ljubljana , si nu au operat la Ljubljana de vreo 10 anisori. Nici macar un zbor pe saptamana. Nimic-nimic, Lufthansa nu are nici o prezenta acolo. E unul din putinele aeroporturi din toata Europa unde grupul Lufthansa nici macar nu exista. Pentru OMR - LJU, Lufthansa ar fi fost, pe cale de consecinta, obligata sa scoata cumva avionul ala din Ljubljana, deci sa introduca un alt zbor... Grupul Lufthansa face code-share pentru Ljubljana cu Adria Airways, echivalentul sloven al Tarom. Si nu poate nici exista disputa ca Adria ar fi parte a Lufthansa cumva (cum e Austrian sau Swiss). Adria e proprietatea 4K Invest, un fond de investitii. Deci efectiv cai verzi pe pereti.

Probabil, prins dupa ce a scapat pasarica ca a dat cu tifla la Lufthansa, procesul lui de gandire intern a fost ceva la genul "ehem, Lufthansa dorea sa opereze la... in ce oras nu vrea nici dracu sa ajunga?... ehem... Ljubljana, da la Ljubljana..." (traduceti in maghiara voi, ca eu nu ma pricep, pentru autenticitate). Mai grav, Lufthansa are cea mai predictibila politica de deservire dintre toti operatorii europeni. Prima intrare pe OMR ar fi fost, garantat 100%, MUC. Apoi, daca MUC mergea bine si avea trafic semnificativ biz, FRA. Daca nu, nu.

Dar nea Alexandru prefera sa inghita productia verbala a sefului de CJ pe nemestecate, si sa ii numeasca pe oamenii "heitari si pareristi"... Ce sa zic... Iubeste-ti idolul, si pofta mare.

Apropo, cu LF-urile pe care le indruga musiu Pasztor ala, la capacitatile oferite, Taromul ar fi trebuit sa ajunga undeva la LF -1... Ma intreb cum naibii poti cara minus doi pasageri pe zbor. Eu stiu ca la Tarom se pot multe, dar legile fizicii inca nu cred ca le-au infrant...

In schimb, stiu eu sigur ca legile contabilitatii sunt usor de incalcat, si ca exagerarea load-factorului pana la valori incredibile si imposibile prin simple calcule beneficiaza foarte mult o singura parte. Ryanair. Si nu m-ar mira... sa, ehem... mai auzim de contractul asta in viitor. Dar atunci sa fie discutiile in alte sali, in fata unei doamne legate la ochi, cu o balanta in mana.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Alexandru.

 :lol: Eu raman la ideea ca aceste retrageri sunt influentate de problemele interne cu care se confrunta Ryanair. Restul, povesti......OMR este un obiectiv de succes, cifrele oficiale o spun.  :D

horatiu.cosma

@frunzaverde, mulțumesc pentru explicații. Chiar dacă aparent ai oferit niște explicații pentru Alexandru, paradoxal el nu a înțeles o iotă și nici nu pare să aibă la purtător capacitatea necesară. În schimb cred că o parte dintre noi, inclusiv eu, am băgat la cap câteva chestiuni interesante.

dumbravaandrei

 :cheers: frunzaverde :cheers:

@Alexandru stii ca Ryanair a mai avut niste baze prin RO si peste tot au aplicat aceeasi schema. Probabil ca o sa urmeze SCV/SUJ/BCM ca mai sunt singurii din care mai pot mulge ceva.

Alexandru.

Din ciclul, cine nu este cu noi, sigur e impotriva noastra  :D Asta e...Fiecare intelege ce vrea.