News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Aeroportul International Oradea [OMR]

Started by Alexandru., May 25, 2014, 09:34:06 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


Alexandru.

#76
Terminal nou  :D



Articol

http://www.bihon.ro/terminal-nou-la-aeroportul-oradea-inca-din-acest-an/1619771


PS.    I LIKE DISLIKE !!!  :lol: :lol: :lol: ;)

marinul

Ieri a avut loc primul zbor international pe Aeroportul din Oradea. Plecare din Tel Aviv cu 147 de pasageri.
  Poze via Facebook





Sent from my iPhone using Tapatalk

afreddyapp

Primul dupa o pauza lunga :)
De luna viitoare vor fi mai multe....

marinul

au  fost zboruri internationale  inainte?


Alexandru.

#80
Da, operate de Carpatair  :D  8)

frunzaverde

Quote from: marinul on April 23, 2016, 12:05:47 PM
au  fost zboruri internationale  inainte?

Nu a existat trafic international regulat de pe aeroportul din Oradea. Au existat la sfarsitul anilor '70 cateva (numarabile pe degetele unei singure maini) chartere in spatiul est-europeaan pentru Baile Felix. Atat. Din 1979 pana in 2003 n-a existat nici macar posibilitatea formala a controlului vamal (se puteau face formalitati pentru un punct temporar de vama, dar atat).

Baia Mare a avut trafic international regulat (din 21 aprilie 2008 pana in 16 februarie 2009, cu Austrian), Satu Mare a avut trafic international regulat (oricat de ciudat ar putea suna, pentru cateva luni in 1999 si 2000 a existat o cursa regulata Satu Mare - New York operata de Tarom; au mai existat curse facute de companii mici precum Grivco Air tot in 1999-2000 spre diverse destinatii italiene).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

http://www.agerpres.ro/economie/2016/05/12/henri-coanda-locul-patru-in-topul-european-al-aeroporturilor-cu-cea-mai-mare-crestere-a-traficului-aerian-11-52-12

Quote
Aeroportul Internațional Henri Coandă București a fost clasat de către Airports Council International - Europe pe locul al patrulea în topul european al aeroporturilor care au înregistrat cea mai mare creștere a traficului aerian în primul trimestru al anului 2016, respectiv la categoria aeroporturilor cu 5 - 10 milioane de pasageri pe an.
...
...
În perioada ianuarie — martie, la categoria aeroporturilor cu peste 25 de milioane de pasageri pe an, clasamentul este: Istanbul Sabiha Gokcen, Dublin, Barcelona El Prat, Copenhaga și Amsterdam. La categoria 10 — 25 de milioane de pasageri/an, pe primele locuri s-au clasat aeroporturile Bonn Cologne, Alicante, Malaga, Palma de Mallorca și Atena, iar la categoria sub 5 milioane de pasageri pe an, clasamentul este: Liege (Belgia), Ohrid (Macedonia), Oostende-Bruges (Belgia), Santorini (Grecia) și Oradea.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


Horațiu 87

Investiții de milioane, curse puține. Pe aeroportul modernizat din Oradea operează o singură companie (VIDEO)

Investiții de zeci de milioane de euro și rezultate aproape zero. Este situația în care se află Aeroportul din Oradea, unde operează o singură companie aeriană, spre o singură destinație. Asta deși au trecut mai bine de șase luni de la încheierea lucrărilor de modernizare a pistei. Ca să încurajeze operatorii să introducă mai multe curse pe aerogara din Bihor, primarul Oradei este dispus să ofere o subvenție anuală de 500 de mii de euro.

Din 2008 până acum, în modernizarea aeroportului din Oradea au fost investiți aproximativ 30 de milioane de euro. Cu toate acestea, aerogara este ocolită de companiile aeriene.

Singurele zboruri regulate de pe aeroportul din Oradea sunt cursele de Bucuresti și retur, care nu de puține ori au fost anulate în ultimul moment, fără explicații din partea companiei TAROM. În total, 45 de mii de pasageri pe an debarcă și se îmbarcă aici, de patru ori mai puțin decât pe aeroportul din Debrețin, oraș aflat la 70 de kilometri de Oradea.

Statisticile arată că 180 de mii de călători vin și pleacă anual de pe aeroportul maghiar. Sunt de șase ori mai mult decât acum un deceniu. O creștere asemănătoare a înregistrat și aerogara din Cluj, care a ajuns la 1,3 milioane de îmbarcări și debarcări, de la 240 de mii în 2006.

"Cred că administrația publică județeană ar trebui să facă mult mai mult pentru a aduce mai multe companii aeriene pe Oradea", spune un localnic.

Asta susține și primarul Oradei, Ilie Bolojan, care a venit cu o ofertă din partea administrației locale: "Intrarea în acționariatul aeroportului și prin acordarea unei subvenții de cel puțin 500 de mii de euro anual pentru ca să se poată ateriza și decola pe aeroportul din Oradea."

Edilul spune că acești bani vor fi folosiți pentru a scădea taxele de aeroport sau pentru a subvenționa zborurile până când numărul de pasageri ajunge la 250 de mii. Cu destinații spre Italia, Germania și Anglia, aerogara orădeană ar face față concurenței acerbe ale orașelor din jur, susține primarul.

"40-50 % din pasagerii îmbarcați, debarcați pe Debrețin sunt din România cea mai mare parte din Bihor și din zonele limitrofe Satu Mare Arad. Pe cale de consecință trebuie să fin conștienți că suntem în competiție directă cu aeroportul din Debrețin."

În schimb, Ioan Mang, vicepreședintele CJ Bihor, susţine că "nu ne vom bate niciodată cu Debrețin, nici cu Cluj, dar în concurență suntem. Noi sperăm ca într-un timp foarte scurt, un an și jumătate, doi ani să avem mai multe destinații decât Debreținul."

Conducerea aeroportului din Oradea confirmă că poartă negocieri pentru curse regulate spre destinații din Occident.

Cât mai multe zboruri spre și dinspre destinații externe își doresc și maramureșenii.

"Spania, Italia, Franța...aici consider că sunt mai mulți români plecați."

"Noi vrem să pregătim pachete turistice de 7 zile în Maramureș sau city-break-uri în Baia Mare pentru a putea atrage turiști", anunţă Dorin Buda, directorul general al Aeroportului Internațional Baia Mare.

Pentru asta trebuie să aștepte până la sfârșitul anului, când șefii aeroportului speră să fie finalizate lucrările de prelungire a pistei. Investiția, de aproximativ 20 de milioane de euro, este suportată de Consiliul Județean Maramureș după ce finanțarea europeană a fost pierdută din cauza unor licitații contestate.

http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Digi24+Oradea/Stiri/Investitii+de+milioane+curse+putine+Pe+aeroportul+modernizat+din

Alexandru.

Este foarte bine ca apar astfel de reportaje. Media trebuie sa puna presiune pe cei din Cons. J. Din pacate anul acesta au fost alegeri si nu stiu daca jocurile facute la CJud. sunt tocmai benefice aeroportului. Mai este un pic pana la toamna ( cica ar aparea prima cursa regulata externa).Sa vedem...

Alexandru.

#86
Oradea - Constanta din 2017! Cursa va fi operata de Blueair  !  In urmatoarele zile se pare ca se vor anunta si curse externe.....


Alexandru.

#87
Vesti bune !!! Nu pentru toti.....dar ce mai conteaza?!!?!Oricum, ma bucur ca specialistii lor nu sunt de acord cu " specialistii" nostri!  :lol:  Compania aeriana Ryanair a anuntat astazi primele zboruri pe care le va opera de pe Aeroportul Oradea! Astfel, incepand cu luna  martie 2017 din Oradea se va putea zbura la Milano ( sah mat cursei wizz de la Deb) si Barcelona!




http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-1/anunt-oficial-din-martie-2017-primele-zboruri-externe-regulate-ryanair-de-la-oradea-spre-barcelona-girona-si-milano-bergamo-129469.html

Barcelona şi Milano

"Primele două destinaţii, a anunţat oficialul Ryanair, vor fi Milano Bergamo (Italia) şi Barcelona Girona (Spania), chiar dacă iniţial presa din Oradea vorbea despre Londra Lutton, iar tarifele încep de la sume mai mult decât accesibile.

Cursa inaugurală va fi Oradea - Barcelona, pe 26 martie, iar frecvenţa zborurilor va fi de două ori pe săptămână, iar cea de-a doua, Oradea - Milano, va începe din 29 martie, cu aceeaşi frecvenţă, tot de două ori pe săptămână.

Cursele spre Barcelona vor avea loc miercurea şi duminica, iar cele spre Milano miercurea şi sâmbăta.

"În 30-45 de minute, de pe site-ul nostru se vor putea rezerva bilete începând de la 19,99 euro", a spus directorul Ryanair chiar în timpul conferinţei de presă, adăugând că acesta "este doar începutul", deoarece compania mizează în primul an pe 60.000 de pasageri şi consideră, în baza studiilor făcute, că potenţialul Aeroportului din Oradea este de 2 milioane pasageri pe an.

Avion branduit "Oradea"

De altfel, Barabas a declarat că a apreciat Oradea ca fiind "un oraş foarte frumos, cu mult potenţial", inclusiv turistic, pe care compania vrea să-l pună în valoare în interesul ambelor părţi, şi că Aeroportul de aici a concurat cu alte 200 de aeroporturi pentru noile curse. "Cred că este de apreciat că Oradea a câştigat în faţa celor 200 de aeroporturi", a spus oficialul Ryanair.

În acelaşi sens, preşedintele CJ Bihor, Pasztor Sandor, a dezvăluit că pentru a promova oraşul, s-a discutat deja despre inscripţionarea uneia dintre aeronavele companiei Ryanair cu numele oraşului Oradea, aşa încât "să înceapă Europa să cunoască cuvântul Oradea" cât mai mult. Conform spuselor lui Pasztor, dorinţa ar fi ca avionul inscripţionat să fie cel ce va asigura cursa de Barcelona, dar acest lucru nu este sigur.

Oficialul a mai afirmat că investiţia Ryanair în România este de circa 400 milioane dolari, iar cele două zboruri vor crea la Oradea "peste 45 de noi locuri de muncă în servicii adiacente" (transport cu autobuzul, taximetrie, catering etc). Zborurile vor fi operate cu aeronave mari, Boeing 737 - 800, cu acelaşi număr de locuri, pentru 189 pasageri.

Mai urmează

În aceeaşi conferinţă de presă, preşedintele CJ, Pasztor Sandor, a dezvăluit că zborurile Ryanair spre Barcelona şi Milano vor fi completate anul viitor cu ale unei alte companii, urmând să facă un anunţ pe această temă în "aproximativ o lună".  De altfel, şeful CJ a afirmat că în vara anului 2017 numărul curselor externe de pe Aeroportul din Oradea va fi "cu două cifre".

Tot Pasztor a mai spus, contrar primelor declaraţii făcute după instalarea în funcţie, că CJ şi Aeroportul vor coopera pentru construirea unui nou terminal, deoarece cel existent se va dovedi curând insuficient pentru traficul pe care îl va avea Oradea."

ciprebbe

Quote from: Alexandru. on September 20, 2016, 01:04:56 PM
Vesti bune !!! Nu pentru toti.....dar ce mai conteaza?!!?!Oricum, ma bucur ca specialistii lor nu sunt de acord cu " specialistii" nostri!  :lol:  Compania aeriana Ryanair a anuntat astazi primele zboruri pe care le va opera de pe Aeroportul Oradea! Astfel, incepand cu luna  martie 2017 din Oradea se va putea zbura la Milano ( sah mat cursei wizz de la Deb) si Barcelona!

Nu e deloc sah mat. BGY e o destinatie si slaba si ft ieftina la wizz.
De la Giorna la Barcelona mai ai ceva costuri, wizz zboara (de unde zboara) pe El Prat.
E primul pas si e important ca s-a facut.
E ft buna concurenta. La cat mai multe companii si destinatii. Bravo OMR.
2 mil pax e un vis, inca nici CLJ nu a atins cifra asta.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

frunzaverde

#89
Quote from: Alexandru. on September 20, 2016, 01:04:56 PM
Vesti bune !!! Nu pentru toti.....dar ce mai conteaza?!!?!Oricum, ma bucur ca specialistii lor nu sunt de acord cu " specialistii" nostri!  :lol:  Compania aeriana Ryanair a anuntat astazi primele zboruri pe care le va opera de pe Aeroportul Oradea! Astfel, incepand cu luna  martie 2017 din Oradea se va putea zbura la Milano ( sah mat cursei wizz de la Deb) si Barcelona!

Ironiile ieftine nu se justifica. Si nici mandria prosteasca.

Zborurile astea sunt confirmare ca aeroportul nu are potential de trafic. Pentru ca zborurile astea sunt finantate din buzunarul public, prin subventionare din partea CJ. De altfel, sponsorizarea publica a fost mentionata imediat la anuntarea curselor - chestie ceruta de Ryanair, asigurand o garantie publica ca banii publici se vor duce la Ryanair - practic Ryanair nu-si ia nici un risc.

Ca "reclama pe avion" fix asta este, sponsorizare legala in afara regulilor stricte UE - pentru ca alt rol efectiv nu serveste. Presupun ca banii de reclama vor fi PESTE banii de subventie de start-up, scazand inca si mai mult costul pentru Ryanair. Iar alegerea Girona si Bergamo, aeroporturi cu probleme mari de sustenabilitate insele (Ryanair si-a mutat baza principala pe BCN, si ameninta cu plecarea de pe Girona constant, ceea ce ar determina inchiderea aeroportului; in urma amenintarilor astora, practic RYR opereaza gratis) arata cat de putine riscuri e dispus RYR sa-si asume.

Asa, poti asigura, din bani publici orice cursa spre oriunde. Daca platesti subventii destule, iti zboara Ryanair si Oradea - Satu Mare, si Oradea - Kaunas daca asta-i ceri. Intrebarea (retorica) este ce valoare aduc cursele astea comunitatii incat sa merite finantate din fonduri publice? Care vor fi beneficiile? In loc de scoli, spitale, drumuri sau transport public regional sau local? Care toate sunt, in Romania, chiar si in jud. Bihor, la standarde mult sub cele inclusiv de la vecinii unguri sau polonezi. Poate, la fel, ar fi fost mai bine folosite pentru asigurarea unor chestii mai bune pentru mediul de business - parcuri industriale, sau, daca chiar se doreau curse aeriane, o cursa spre MUC cu LH, de exemplu.

Si cealalta intrebare este daca cursele astea se pot sustenabiliza "at risk" vreodata, adica daca tona de subventii se va putea reduce vreodata. Experienta cu Ryanair din vestul Europei indica faptul ca odata retrase subventiile (in parte datorita obligativitatii UE, in parte datorita politicii de austeritate) de pe aeroporturi tertiare-cuaternare, Ryanair nu a ramas pe aeroporturile alea "at risk", ci si-a retras masiv oferta de zbor si si-a schimbat masiv strategia (inclusiv mutandu-se pe aeroporturile primare la Madrid, Barcelona, Brussels, Roma...). Acum s-au mutat pe piata "est" unde strategia din "vest" din anii 2000 se poate inca practica cativa ani (pana cand regulile de subventionare temporara a zborurilor vor ajunge la maturitate si-aici). Vedem in 5 ani cum aeroporturi mici gen Craiova, Oradea, Constanta or sa fie tinute prizoniere de Ryanair care va stoarce bani din vistieria publica fara sa dea nimic inapoi.

Girona e un exemplu; dupa ce au picat subventiile, traficul a scazut de la aproape 6 milioane la sub 2 milioane. Oslo-Rygge a scazut de la 2 milioane la zero. Skavsta de la 2.5 milioane la 1.75. O groaza de aeroporturi au pierdut instant traficul in momentul in care s-au terminat subventiile - Alghero, Pescara, Billund, Tg. Mures, Copenhaga, Constanta, Shannon...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!