News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Aeroportul International Oradea [OMR]

Started by Alexandru., May 25, 2014, 09:34:06 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.



adiarc

E f bine si pt orgoliul national .....cred ca sunt si persoane , care se bucura ca nu mai trebuie sa aterizeze in Ungaria ,cand vin la vânătoarea de la Balc   :lol:
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Alexandru.


iuli

Torino, prima destinație externă de pe aeroportul din Oradea

QuoteLa trei luni după modernizarea Aeroportului din Oradea, a fost stabilită şi prima cursă externă. E vorba de Torino, dar sunt discuţii şi pentru alte destinaţii. Pentru a le convinge să aleagă Oradea, autorităţile locale promit companiilor aeriene că, timp de trei ani, vor beneficia de o reducere cu 50 la sută a taxelor de aeroport.

Din această vară, trei aeronave Boeing 737 vor decola de pe aeroportul din Oradea spre Torino.

,,Baza din Torino o considerăm ca o bază unde colectăm și distribuim. La vară vom opera cu trei aeronave din Torino. Cam de acolo intenționăm să venim cu un zbor, zborul va fi inițiat din Torino către Oradea și din Oradea către Torino, iar de acolo vom distribui pe destinațiile pe care le zburăm pentru cei ce nu au punct final în Torino", spune Gheorghe Răcaru, directorul general al companiei Blue Air.

Este prima destinaţie externă pentru care s-au semnat deja actele, însă sunt discuţii şi pentru alte rute.

,,Air Serbia studiază o posibilă operare în România în afară de București. Acestă posibilă operare poate fi și la Oradea. Spun că poate fi pentru că în studiu urmează să se ia o decizie în funcție de datele de trafic apropiate de țintele companiei", a precizat Radu Grigoroiu, reprezentantul Air Serbia.

Şi cea mai mare companie aeriană israeliană, El Al, e interesată, în condiţiile în care ar putea transporta turişti interesaţi de Băile Felix.

,,Sper să nu fie decât o chestiune de timp să putem opera pe aeroportul Oradea", a declarat Aurelian Cardaș, reprezentant El Al

LCG, cel mai mare operator aerian danez, îşi face deocamdată calcule.

,,Din a doua parte a verii 2016 există posibilitatea ca o aeronavă să fie bazată la Oradea și să efectueze zboruri pe patru destinații", a declarat Ștefan Luncan - reprezentant LCG.

,,Mai avem patru companii care au solicitat să facem întâlniri confidențiale, nu au vrut să participe în public", spune Gheorghe Pasc - comandantul Aeroportului Oradea.

Locuitorii din Oradea au propriile destinaţii favorite.

,,Budapesta, Londra...Amsterdam", spune unul dintre ei.

,,Capitale mari. Viena, Paris", exemplifică un altul.

Modernizarea terminalului și pistei aeroportului din Oradea a costat peste 80 de milioane de lei.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

istvan78


frunzaverde

#51
Quote from: istvan78 on February 01, 2016, 11:20:05 AM
Deci "build it and they will come" ?

Nu. Pay them, and they will come. Traiasca subventiile de deschidere de ruta! Sau cheltuielile inutile din bugete publice pentru a sustine plimbarile cetatenilor la munca in strainatate...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

istvan78

Ok, I see.

Si totusi, daca acceptam ca nicio autostrada sau linie de cale ferata noua in era noastra nu-si va recupera costurile de constructie din taxarea directa a utilizatorilor, si totusi nu le consideram "investitii inutile", de ce tratam aeroporturile altfel?

Bun, poate e altceva cand vorbim de balanta operationala... daca aeroporturile astea mici nu-si vor putea sustine activitatea din veniturile proprii nici dupa ceva ani de subventii, atunci trebuie reevaluata sustinerea lor, dar pana atunci sa le dam o sansa.

Alexandru.

Quote from: frunzaverde on February 01, 2016, 06:46:51 PM
Quote from: istvan78 on February 01, 2016, 11:20:05 AM
Deci "build it and they will come" ?

Nu. Pay them, and they will come. Traiasca subventiile de deschidere de ruta! Sau cheltuielile inutile din bugete publice pentru a sustine plimbarile cetatenilor la munca in strainatate...

Daca vei citi unele articole aparute in presa dupa acea intalnire, vei observa ca nici nu au fost aduse in discutie chestiuni legate de subventie ...Dezamagitor comentariul tau pentru ca am observat in trecut unele pareri( gogalite in mare parte , insa puse bine in context) interesante legate de anumite subiecte. Probabil ca ti-ai atins limitele ;)

TibiV

Quote from: Alexandru. on February 02, 2016, 11:18:56 PM
Daca vei citi unele articole aparute in presa dupa acea intalnire, vei observa ca nici nu au fost aduse in discutie chestiuni legate de subventie ...

Wow !!!
Super-argument !...
Unele articole din presă nu au adus în discuţie chestiuni legate de subvenţie...
Clar, din moment ce jurnaliştii au participat direct şi nemijlocit la discuții, este evident că nu s-a discutat despre subvenții.

Alexandru, înainte de a vorbi despre limitele cuiva, încearcă să afli care sunt diferenţele de costuri de operare între un "aeroport internaţional", un "aeroport" şi un "aerodrom"...

Şi că tot ce depăşeşte nivelul de aerodrom trebuie plătit de cineva. Din banii altcuiva.

Patriotismul local nu poate ţine loc de judecată economică.

În fine, nu are rost să lungesc vorba...
Doar că nu mi-a plăcut ca te-ai luat de cineva care nu a fost niciodată "duşman" al OMR, ci doar un analist lucid...

Poţi să faci ce vrei, să ne dai dislike din oră în oră, dar asta nu schimbă datele problemei... Şi nici probabilitatea ca OMR să nu aibă cum să ajungă să fie ca TSR, SBZ sau CLJ...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Alexandru.

#55
:lol: E plina Romania de analisti ... :lol: Eu zic totusi sa citesti o declaratie a unei persoane care este direct responsabila. Ultima fraza spune totul despre viziunea si judecata ta economica... ;)

PS. Sarind ca ars se intelege ca esti de acord cu urmatoarea afirmatie " Sau cheltuielile inutile din bugete publice pentru a sustine plimbarile cetatenilor la munca in strainatate..."  Acesti cetateni au trimis mild de euro in tara si etc - nu ma obosesc mai departe...."Analisti"... :lol:

AdrianB1

Esti cu coada pe sus, dar in afara de argumente pe langa subiect nu aduci nimic pozitiv in discutie.

Nu sunt analist, dar am lucrat 5 ani pe Otopeni ca sef de departament pe vremea cand s-a facut terminalul nou, am idee ce inseamna costurile de exploatare: daca nu ai volum de pasageri minim care se poate calcula, nu renteaza un aeroport international, iar numarul minim de pasageri pentru a fi viabil e mult peste traficul prognozat. Nu se pune problema de "a-i da o sansa" pentru ca banii se dau pe calcule si previziuni realiste, nu pe sanse si globuri de cristal. Mai ales cu aeroportul din Cluj in apropiere (si pe viitor mai aproape cu constructia A3) traficul local va fi foarte mic, Oradea e un oras cu o populatie aproape la jumatate fata de Cluj si nici nu e in centrul unei regiuni cum e Clujul, ca sa aibe un bazin de pasageri mai larg, sa nu imi spui ca o sa vina maghiari la Oradea ca sa mearga cu masina in Ungaria. Atunci de unde pasageri? De unde sanse? Pentru ce aeroport international? E fix aceeasi discutie si cu Bacaul (competitie cu Iasi si in viitor legat cu autostrada de Iasi), Brasov (intre 4 aeroporturi existente la mai putin de 200 km fiecare, Sibiu si Tg. Mures chiar mult mai aproape) si alte aeroporturi cu vise, dar fara perspective reale.

In Romania nici macar nu exista General Aviation din care sa mai scoata aeroporturile o parte din banii pentru intretinere, aviatia e considerata un lux si GA nici nu e bine venita pe aeroporturile mari. Nu ne comparam din punctul asta de vedere cu americanii care au 15.000 de aeroporturi (peste 5000 pavate) si un sfert de milion de piloti. Asta inseamna ca zborurile pe aeroporturile mari sunt limitate la avioanele de linie si foarte rare zboruri private, cu un cost mare per pasager si volum limitat.

Ionut

Deviati. Va rog discutati despre OMR, nu altceva. Multumesc!

cristi5

#58
Nu cunosc management de aeroport, vreau doar sa fac careva precizari legate de zona:
- da, maghiarii din Alföld/Bihar se duc bucurosi la Nagyvarad, este parte din universul lor etnic, ca sa nu-i zic national. Zona e acum printre cele mai sarace din Ungaria, potrivit pt LC. Nu stiu care-s destinatiile lor occidentale preferate. Singurul impediment e Schengen, dar ei cunosc bine trecerile, stiu unde nu e aglomerat
- Oradenii se duc (mult) mai degraba la BUD decat la CLJ. BUD e established de multi ani in zona si are oferta mai diversificata. E chiar pe drumul vechi Budapesta-Oradea. Ca sa ajungi la Someseni din Floresti, mai mananci o franzela. Chiar si cu A3 la Nadasel, tot ar intra in vestitul trafic clujean. Mai bine pe la Turda/Tureni :). Sigur, CLJ e legat feroviar de Oradea, fiind la 200 de metri de M300 (Cluj est) dar nimeni de la CLJ nu pare sa fi observat asta
- la fel pt Satu-Mare, Carei, etc, accesul la CLJ e anevoios, iar OMR si BUD sunt la indemana
- relevant in discutie este aeroportul Debrecen, cu 3 zboruri Wizz pe zi catre diferite destinatii europene. Le are de cativa ani din cate stiu
http://www.debrecenairport.com/jaratok/menetrend/

Trendul targului provincial care vrea aeroport indiferent ce spune centrul mi se pare foarte clar in Europa. Unele reusesc, altele nu.

istvan78

Quote from: Alexandru. on February 02, 2016, 11:18:56 PM
Probabil ca ti-ai atins limitele ;)
:wtf:
Alexandru, afla de la mine, daca doresti, ca lipsa de respect nu-ti intareste argumentele, dimpotriva. Big Dislike! pentru "stil", nu-si are locul pe acest forum!
Si ti-ai gasit de cine sa te iei...  :lol:

@Ionut, iertare pentru OT, dar a trebuit sa spun ceva in apararea nivelului discutiei pe forum.