News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Aeroportul International Oradea [OMR]

Started by Alexandru., May 25, 2014, 09:34:06 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Ryanair nu va mai opera niciun zbor din Oradea!

Compania irlandeză Ryanair a luat o decizie şocantă! Operatorul aerian va sista, din toamnă, toate zborurile pe care le operează din şi către Aeroportul Internaţional Oradea, anume Milano Bergamo, Memmingen, Barcelona Girona, Dusseldorf Weeze şi Londra Stansted.

ebihoreanul.ro

Alexandru.

#136
 :o Ce veste...Oare ce s a intamplat? Totul mergea ca pe roate.

pasadia

La urmatorul mesaj o sa dai vina pe CJ Cluj. Sau ceva de genul.

In rest cred ca renuntarea la Oradea e mult mai putin senzationala decat renuntarea la Timisoara.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


Alexandru.

#138
Nu are nicio treaba Clujul. Oradea nu este in competitie cu Avram Iancu din Cluj.Decizia lor, daca vor renunta, nu tine de faptul ca nu au avioane pline sau ca Oradea nu le_ar asigura conditii. Aveau peste 85% grad de ocupare. Vestea chiar este socanta. Pana la urma, sunt decizii care nu tin de noi :D . Vezi ca au anuntat noi zboruri de pe Sibiu...Sunt doar 140 de km de la Brasov, cred :).

frunzaverde

#139
Quote from: Alexandru. on March 15, 2018, 11:40:32 AM
Vestea chiar este socanta.

Este socanta pentru tine si nimeni altcineva. Tii minte atunci cand, acum vreo doi ani, spuneam ca exact asta se va intampla, dar tu ne-ai luat in deradere si ne-ai facut "luzări" si "heitări"? Nu doar ca retragerea de pe OMR nu este socanta, ci este exact deznodamantul asteptat si prevestit.

Au tras subventia maxima cat s-a putut, dupa ce ciclul de subventionare maxima s-a incheiat (cf. regulilor UE, subventia trebuie sa inceapa sa scada) pa si la revedere. Era clar de la bun inceput ca toata operatiunea RYR era un "supt-de-subventii" si nimic mai mult.

Inclusiv perechile de zboruri, Bergamo, Memmingen, Girona, Weeze si Stansted nu au fost alese sa genereze trafic, ci sa fie cat mai ieftin si fara riscuri de operat pentru Ryanair - fiind toate, dar absolut toate, destinatii tertiare, monopoluri Ryanair, subventionate (astfel incat fiecare zbor din Oradea primea subventie de la ambele capete), departe de piata principala deservita (la Weeze nici macar nu exista vreo piata deservita). Practic RYR i-a luat de prosti pe CJ Bihor, a supt cat a putut legal pe niste zboruri pe care ei nu riscau nimic, si acum "cu arme si bagaje, ura si la gara".

Quote from: Alexandru. on March 15, 2018, 11:40:32 AM
Aveau peste 85% grad de ocupare.

Pe dracu aveau, poate aveau in visele CJ... Sau in varful din decembrie... Sa luam luna noiembrie 2017. Au existat 29.365 disponibile comercial pentru aeroport OMR, din care 19.440 oferite de RYR. Au existat 20.578 de pasageri ocupand atat cele 29365 de scaune, cat si scaunele nedisponibile comercial - chartere militare, biz-jet etc. (exista trafic, NATO are centrul HUMINT, lunar vine o rotatie de pasageri si stab pentru training la Oradea, si foloseste OMR. Exista cateva sute de pax lunar care nu folosesc servicii de linie pe OMR). Deci un load factor de cel mult 70%.

Chestia e ca pentru ca Ryanair sa ajunga la 85%, ceilalti trebuie sa aiba cel mult 39.5%. Adica sa zboare constant goale avioanele lor. Tarom insa are un mic "cash-cow" pe OMR, sold-out des. Ba mai mult, deseori baga AT7-uri si 318-uri, deci sunt, in realitate mai multe locuri decat am pus eu mai sus...

Quote from: Alexandru. on March 15, 2018, 11:40:32 AM
Pana la urma, sunt decizii care nu tin de noi :D .

Ba fix, ca tine. In loc sa se arunce cu bani in subventii inutile, cu efect zero in economie, si cu rezultat zero pe termen lung, CJ putea sa aleaga o strategie de subventionare mai decenta. Sau sa foloseasca banii aia pentru dotarea unui spital sau asfaltarea unui drum...

Dar, ca fraierii, CJ a ales sa finanteze un "hit-and-run" standard in stil Ryanair. Felicitari, ati obtinut fix ce ati dorit si contractat.

Acum, te sfatuiesc sa citesti thread-ul din nou, sa-ti pui un pic de cenusa in cap si sa-ti ceri scuze pentru aroganta ta, si sa te pui cu burta pe carte... Poate inveti cum functioneaza domeniul asta si nu mai vorbesti "din burta".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Alexandru.

In primul rand, nu am facut pe nimeni looser  :). In al doilea rand, nu am fost deloc arogant si imi mentin ideea ca unii de aici sunt rau intentionati cand vine vorba de OMR si vorbesc aiurea, de foarte multe ori,in special cei din Cluj  :). Chiar nu trebuie sa cer scuze nimanui pentru ca nu am jignit pe nimeni. In general, n_am nicio problema sa_mi cer scuze dar acum chiar nu este cazul.

neobluenet

Quote from: frunzaverde on March 15, 2018, 01:29:49 PM
Tii minte atunci cand, acum vreo doi ani, spuneam ca exact asta se va intampla, dar tu ne-ai luat in deradere si ne-ai facut "luzări" si "heitări"?
Quote from: Alexandru. on February 17, 2017, 11:08:36 PM
In ciuda haterilor, se pare ca de la Oradea mai zboara si altceva in afara de pasari....Aeroportul din Oradea a inregistrat cea mai spectaculoasa crestere a numarului de pasageri din EU...
http://www.telegraph.co.uk/travel/news/fastest-growing-european-airports-passenger-numbers-two-billion/
Quote from: Alexandru. on March 15, 2018, 01:48:01 PM
In primul rand, nu am facut pe nimeni looser  :). In al doilea rand, nu am fost deloc arogant si imi mentin ideea ca unii de aici sunt rau intentionati cand vine vorba de OMR si vorbesc aiurea, de foarte multe ori,in special cei din Cluj  :).
Offtopic: Nu ne-ai facut luzari, doar hateri :lol:, dar nu ma baga in seama, ca sunt din Cluj si din start fac comentarii rautacioase.

Soc si groaza probabil ca a fost in redactia cancan, dar orice om care citeste altfel de publicatii si are o memorie bunicica stie ca la fel s-a intamplat si cu TGM. Au vrut sa le dea subventie la Wizz sa isi mute o parte din zboruri de pe CLJ si pana la urma au pierdut in instanta. Era clar ca RYR isi va lua bagajele de pe OMR cand se inchide robinetul cu bani. CJ Bihor mai bine investea intr-un parc tehnologic, axat pe un anumit domeniu, atragea investitori, iar apoi subventiona zboruri catre tarile de proveninenta ale investitorilor, in ideea ca poate vor dori si altii sa vina si sa investeasca. Dar asta contine foarte muti de daca si nu se putea intampla peste noapte. Alta problema e ca in zona mai este aeroport la Debrecen si Satu Mare.

TibiV

Quote from: neobluenet on March 15, 2018, 02:15:43 PM
Quote from: frunzaverde on March 15, 2018, 01:29:49 PM
Tii minte atunci cand, acum vreo doi ani, spuneam ca exact asta se va intampla, dar tu ne-ai luat in deradere si ne-ai facut "luzări" si "heitări"?
Quote from: Alexandru. on February 17, 2017, 11:08:36 PM
In ciuda haterilor, se pare ca de la Oradea mai zboara si altceva in afara de pasari....

Ionut, imi cer scuze pentru mega-off-topicul care va urma, dar prefer sa il fac aici, de unde a pornit discutia...
Mai ales ca sunt si alte aeroporturi in care sustinatorii lor ii considera pe ceilalti "hateri/heitari"...

Este un "legat" ca cei care considera ca proiectul "de langa usa casei lor" este "crucial pentru tara" sa ii considere " hateri " pe cei care le spun ca "n-o sa mearga"....
Cand intr-adevar se intampla sa nu mearga, respectivii sunt "socati".

Dar "modelul" este valabil si la multe alte proiecte, austostrazi si cai ferate, la care disputele s-au incins foarte tare pe forum...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Alexandru.

#143
Esti intr_o foarte mare eroare, eu cred ca in mod voit  :lol: dar nu conteaza.Proiectul OMR functioneza bine. Cifrele o spun, nu povestile. Pana una alta, in data de 27 martie cica ar fi programata o intalnire la Dublin intre reprezentantii celor doua parti. Cat de curand s_ar putea sa se anunte si retragerea de la Craiova. Numai ei stiu motivele adevarate ale retragerii...

frunzaverde

Quote from: Alexandru. on March 15, 2018, 07:44:48 PM
Proiectul OMR functioneza bine.

Nu, nu functioneaza bine. CJ a cheltuit un car de bani degeaba, pentru a subventiona niste curse efectiv spre nicaieri (toate destinatiile, pana la ultima, erau destinatii tertiare, la mama dracu de pietele de deservire), care nu au adus nici un beneficiu comunitatii.

Ramane Tarom si 735-ul Blue Air spre Bucuresti, pentru care aeroportul Oradea nu a facut mare lucru. Aceleasi probleme de sustenabilitate le au si alte aeroporturi mici din Romania (printre care Craiova si Targu Mures). Ba chiar aeroporturi mari din provincie (gen Cluj sau Timisoara) au o dependenta extrem de nesanatoasa de ULCC-uri gen Wizz si Ryanair.

Bineinteles, aici nu vorbim de infrastrucutura aeroportuara, asta e alta poveste; vorbim de strategia de a da mita din unui ULCC sa-ti opereze curse cand nimeni altii nu vor. Strategie care nicaieri, dar absolut nicaieri, de la Nyköping la Girona si de la Weeze la Oradea nu adus nimic bun - doar lacrimi pentru comunitate. Crezi ca la Debrecen o sa fie altfel? Nu, iti spun eu.

Quote from: Alexandru. on March 15, 2018, 07:44:48 PM
Cifrele o spun, nu povestile. Pana una alta, in data de 27 martie cica ar fi programata o intalnire la Dublin intre reprezentantii celor doua parti.

Cifrele nu spun mare lucru. 70% load-factor pentru aeroport - un mediu inacceptabil pentru un LCC. Ryanair care are nevoie de cam 90% LF pentru nivelul de preturi practicat la OMR pentru break-even. Si, dat fiind piata extrem de elastica, crescutul preturilor nu e posibil. Ryanair te duce oricum pe un aeroport la mama dracu de destinatia ta, oricare ar fi ea; un drum pana la Budapesta/Cluj si un zbor pana unde chiar vrei sa ajungi nu e cu mult mai rau; nici o schimbare in Bucuresti cu BMS sau Tarom nu e prea rea.

Cat de intalnire o sa se desfasoare exact ca toate de pana acum, cu zeci de aeroporturi:
- RYR: Vrem mai multi bani in subventii si contracte de publicitate.

Cu alternativele:
- CJ : Nu, UE nu ne lasa.
- RYR : La revedere.
Sau:
- CJ : Facem. Mai taiem din banii de la spitale si scoli, nu mai asfaltam DJ-ul si nu mai luam autobuze noi.
- RYR : Ok. Ne vedem in doi ani, cand iar vom face manevra.

Quote from: Alexandru. on March 15, 2018, 07:44:48 PM
Cat de curand s_ar putea sa se anunte si retragerea de la Craiova. Numai ei stiu motivele adevarate ale retragerii...

Cu totii stim motivele retragerii, nu "numai ei". Am prevazut-o acum 2 ani. S-a intamplat in n-spe mii de alte locuri. Stim exact ce se intampla. Doar tu crezi ca e nu-stiu-ce conspiratie locala a clujenilor. Nu exista hateri. Nu exista nici o conspiratie.

Ca om care a fost la Cluj de trei ori in viata, si la Oradea de doua: aeroportul Oradea nu este sustenabil in forma actuala decat ca legatura regionala spre Bucuresti. Daca se doreste sprijinirea unei curse pentru mediul de afaceri, ULCC-urile gen Ryanair sunt o mizerie care nu ajuta pe nimeni. Doar castiga voturi pentru politicienii locali din partea capsunarilor si din partea middle-class-ului local care-si permite sa faca "siti-breicuri" mai usor. La costul investitiilor esentiale din regiune (gen drumuri, scoala si spital). Daca s-ar vrea ceva pentru mediul de afaceri, un parc industrial transfrontalier, un sistem de tras utilitati cu usurinta. Sau, daca se vrea ceva pe aviatie, sprijinirea unei curse zilnice spre un hub - LH la MUC, RO la AMS sau chiar FCO etc. Cu orar decent pentru afaceri, nu o cursa pe saptamana spre nicaieri, la ore de te apuca dracii. Cu o companie pe care 50% din angajatii firmelor mari nu au cum s-o rezerve...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Alexandru.

Dupa cum spuneam si ieri, Ryanair renunta si la Craiova. Ciudat, cel putin pe OMR zborurile functionau foarte bine, cifrele oficiale o spun si chiar oficialii companiei o spuneau. Toate calculele prezentate aici n_au nicio valoare in opinia mea. Sunt simple pareri si idei ale unor persoane care n_au nicio calitate.  Sper sa se gaseasca o alternativa la plecarea Ryan de pe OMR. Vom vedea...

frunzaverde

#146
Quote from: Alexandru. on March 16, 2018, 11:51:07 AM
Ciudat, cel putin pe OMR zborurile functionau foarte bine, cifrele oficiale o spun si chiar oficialii companiei o spuneau. Toate calculele prezentate aici n_au nicio valoare in opinia mea. Sunt simple pareri si idei ale unor persoane care n_au nicio calitate.

Deci tu preferi sa crezi declaratiile bombastice ale CJ-ului in fata statisticilor Eurostat si INS... Preferi sa accepti sforaituri de politician in fata cifrelor reci, furnizate inclusiv de companie. Si adevarurilor reci - Ryanair s-a carat - si plecarea Ryanair nu a avut loc de "ce bine le mergea". Ryanair, de altfel, nu a declarat niciodata ca aveau load-factor de 85%, singurul care a declarat asta fiind Pasztor Sandor.

Aeroportul a declarat, conform legislatiei europene, numarul de pasageri si numarul de scaune disponibile. De aici vine 70%, nu din "pareri". Ci din cifre oficiale furnizate de aeroportul tau mult-iubit. 85% pentru Ryanair, conform datelor oficiale este imposibil. Si ca 85% din declaratia politicianului este minciuna. Astea, domnul meu, sunt fapte, nu "pareri". Pareri si parerism sunt debitul verbal al dumneavoastra, conspiratologia si folositul cuvantului heităr.

Calculele, spre deosebire de "pareri" si "opinii" si declaratii sforaitoare sunt realitati. Opinia ta, care, in fata realitatii, se tine agatat de propaganda goala, s-a dovedit a nu avea vreo valoare... Tu  si opiniile tale, din pacate, sunt cele fara calitate. Ti s-a dovedit ca nu stii nimic. Ti s-a dovedit ca ataci oameni care chiar stiu domeniul, si care au putut prezice deznodamantul curent. Admite-ti incompetenta, cere-ti SCUZE si du-te naibii si te culca. Ani de zile ai poluat threadul, injurand si atacand orice contribuitor, pana cand nimeni nu mai venea aici din cauza de zoaie. Acum ti s-a dat peste nas.

Si nu inteleg de ce te legi de Craiova - toata lumea stia asta de vreo saptamana - Craiova e in exact aceiasi situatie (inclusiv subventionare) ca Oradea. Doar ca la Craiova au fost baietii mai cu cap, ca se fripsera inainte cu Wizzul, si nu au ajuns in situatia de monopol pe care o are OMR.

P.S. Daca vrei sa ne duelam in functii, am "calitate". Afirmatiile mele de mai sus sunt facute ex-cathedra.
P.P.S. Pasztor Sandor a scapat "pasarica" cum ca a pus bete in roate la Lufthansa ca sa protejeze relatia cu Ryanair. Asta e un act criminal pentru comunitate; Lufthansa ar fi putut, prin accesul la hub-ul MUC/FRA si mai departe la toata lumea, sa inlesneasca accesul mediului de afaceri din Oradea la lume, si invers, accesul investitorilor la Oradea. Daaar, biletele LH la 250-300 euro nu aduc voturi de la sitibreicări, nu?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Alexandru.

#147
Este foarte clar ca au o strategie ciudata. Chiar si acolo unde le mergea bine, in speta OMR, prefera sa faca un pas inapoi.Se retrag treptat de pe toate aeroporturile si probabil ca vor ramane doar pe OTP.
PS. Nu am injurat niciodata pe nimeni, nu am facut niciodata looser pe nimeni ...

frunzaverde

#148
Quote from: Alexandru. on March 16, 2018, 12:13:15 PM
Este foarte clar ca au o strategie ciudata.

Nu au nici o strategie ciudata. Strategia lor, e ia subventia si fugi. Au practicat-o inclusiv in huburile lor (care-s facute tot prin extorcare de subventii de la bugetele publice). La Nyköping (Skavsta) in Suedia, la Hahn (Germania), la Girona (Spania)..., aceiasi metoda - nu platiti subventia, nu continuam operarea hubului, ca oricum nimeni nu vine in pustietatea asta.

In cele trei locuri de mai sus, dupa amenintari (si dupa incapacitatea autoritatilor locale de a plati mita legala), Ryanair s-a retras la 30%-40% din capacitate, si s-au mutat. Si astea erau bazele lor principale! In Romania, au practicat-o inainte la Tg. Mures, la Constanta si la Arad. Acum au gasit fraierul la Oradea si (partial) la Craiova. Urmeaza Baia Mare si Satu Mare. Dupa care Plovdiv, Ruse... La Tulcea nici cu subventia nu reusesc sa acopere...

Nu pot opera baze "at-risk" la costuri suficient de mici incat sa opereze pe piata provinciala romaneasca. Timisoara si Bucuresti, de altfel, a fost singura lor incercare "at-risk", la Bucuresti le-a mers, la TSR doar cateva zboruri le-au mers, si au fost pastrate. Restul a fost "subventia, fraierul si avionul spre nicaieri". Nici Wizz, cu un cost-base cu 20% mai mic nu poate, si are nevoie de subventii. Asta o stie toata lumea.

Quote from: Alexandru. on March 16, 2018, 12:13:15 PM
Chiar si acolo unde le mergea bine, in speta OMR

Le mergea bine subventia. Si reclama facuta pe banii tai din taxe (cine crezi ca a platit toate panourile publicitare din oras cu Ryanair si aeroportul?). Iti zic eu - tu. Ei faceau bani din asta; panourile erau platite de CJ, care la randul lor plateau taxe de licentiere pentru brandul Ryanair (subventie mascata). Nu le mergeau bine pasagerii. Aveau un LF probabil pe la 75%, dar si ala facut din multe bilete la 20-40 de euro... Subventia scade masiv (per reguli europene) incepand cu... ehem... programul de iarna 2018. V-au fraierit. Asa cum au fraierit toate aeroporturile tertiare din Europa. Ati transferat bani publici fara vreo utilitate in cururile grase ale lui M'OL si directorilor lui. Felicitari. Invatati, si nu mai faceti prostia din nou.

Dar refuzi sa accepti realitatea... Uite, alt indiciu ca nu mergea bine: un bilet one-way maine pana la Memmingen e 40 euro. Saptamana viitoare sambata e 4 euro! Deci nu au reusit sa vanda nici macar biletele ultra-promo. In preajma pastelui Catolic. Memmingen - Oradea - Memmingen, de pastele catolic (deci pe varf de incarcare pentru etnicii maghiari din zona care lucreza in Germania) te costa 40-60 euro retur... Deci zboara cu gol... Weeze la fel, preturi de 5 euro cat cuprinde. Bergamo? 50 euro maine, 8 euro in 10 zile (28 martie)...

Eu zic ca le merge prost, foarte, foarte prost. Chiar si daca umplu avionul la preturile astea, nu-si acopera nici combustibilul.

Quote from: Alexandru. on March 16, 2018, 12:13:15 PM
PS. Nu am injurat niciodata pe nimeni, nu am facut niciodata looser pe nimeni ...

"Hater" este o injuratura, ca si "loser" ("looser", adica "mai putin strans", nu este o injuratura, dar adaugarea a inca unui "o" e o greseala frecventa printre nevorbitorii de engleza).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Alexandru.

Sa revenim la discutii serioase. Date care arata ca OMR este un obiectiv de succes :.... statisticile arată că avem două curse cu grad de încărcare ce gravitează în jurul procentului de 80%. Destinația Memmingen, din Bavaria, a avut 80% în 2017 și 83% în 2018. Destinația Dusseldorf (Weeze) a avut 81% în 2017 și 80% în 2018 (ambele destinații au fost lansate abia în septembrie și octombrie 2017 – n.red.). Restul destinațiilor de la Oradea au toate un grad de încărcare de 90% și peste 90%.
Londra (Stansted) a avut 94% grad de încărcare în 2017 și 93% în acest an (cursă lansată tot astă-toamnă – n.red.). Barcelona (Girona) a avut 91% în 2017 și este la 88% pe primele două luni din 2018 (cursă lansată în martie 2017 – n.red.). Milano (Bergamo) a avut 87% în 2017 și 82% în 2018 (datează tot din martie 2017 – n.red.).