TR71 "Ister" Brăila-Slobozia-Chiciu

Started by RaduG, May 23, 2021, 11:49:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

#375
sper sa nu plece la 90 de grade la Iazu. Acolo merge facut ceva in unghi ascutit, care sa nu creasca distanta de parcurs.
Bine, nu inteleg de ce trebuie sa ocoleasca Slobozia atat de mult spre Est ..
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Impact minim pe zona protejata (ROSCI sau ROSPA sau ce o fi acolo). Bine, de fapt ca sa nu aiba prea mult de lucru la obtinerea AM-ului.

tom_sawyer

Cel mai greu de ocolit este Însurăței. Chiar sunt curios ce soluție au adoptat, dacă au adoptat vreuna.

naivu

Pt Însurăței cel mai potrivit mi se pare un pasaj peste localitate, ca la Bogata (lângă TgMureș)  :D .

pasadia

Simplu - construiești un drum nou, 2+1 alternativ, fara treceri prin sate, fara intersecții la nivel, fara treceri de pietoni de la sud de Însurăței până la sud de Ianca, cam pe unde te "înțepi" în DX Buzău - Brăila. Ar avea probabil circa 20-25 de km.

RaduG

TR 71 Ister se pare că va avea continuare până la Varna.

Bulgaria va construi două drumuri express de la Varna la Silistra și la Durankulak

Anul acesta încep lucrările la două proiecte de drumuri express, în zona de nord-est a Bulgariei, aproape de România. Unul va face legătura între Varna și Durankulak (municipiul Shabla), iar celălalt va face legătura între Varna și Silistra (port la Dunăre) prin Dobrich.
Informația a fost anunțată la Varna de ministrul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice, Andrei Tsekov.


https://bnr.bg/ro/post/101939212

naivu

Poate ar fi timpul să proiectăm continuarea A4 de lângă Olimp (unde o lasă Alternativa Techirghiol) până lângă VamaVeche; actualul proiect de centură a Mangaliei nu mi se pare o soluție ideală. Bulgarii ne-au zis deja unde vor să ajungă, la Durankulak, ar fi timpul să-i contactăm și să stabilim exact unde să ne întâlnim cu proiectele.

roata

#382
Mi se pare o idee foarte sanatoasa de a upgrada un drum existent la un standard superior (drum expres sau autostrada) si cred ca o astfel de abordare s-ar fi putut aplica si in alte cazuri. Actualul DN21/E584 este aproape drept si consider ca ar fi fost o risipa de resurse sa se construiasca un drum complet nou, care sa fie paralel cu DN-ul.
Ceea ce nu inteleg, si va rog sa ma corectati daca gresesc, dar in articolul citat pe pagina anterioara se face referire la "drum expres", insa observ ca va avea numai sensuri giratorii si un singur nod denivelat la Cosambesti. Va fi un DN "la nivel de drum expres", asa cum prin 2010 DNCB a fost modernizat "la nivel de autostrada"? Sau acest TR reprezinta un nou standard de drum rapid la noi in tara?

tom_sawyer

Va fi DN cu 4 benzi, nu drum expres.

dr4qul4

poate totusi se va desprinde din DX Buzau-Braila, in zona Bordei Verde, iar de acolo sa iasa la sud de Insuratei.
Raman doar Baraganu, Iazu, (ambele cu centuri simplu de facut), Slobozia (cu centura planificata).
Chiar daca vor fi si giratorii (desi ar putea sa faca niste pasaje macar la intersectiile cu drumurile principale), tot se va circula decent.
Ce trebuie neaparat, este blocarea crearii altor accese! Practic, sa-i oblige sa-si faca drum paralel, pe cei care vor sa construiasca langa DN21.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

RaduG

Refacerea podului peste canalul Siderurgic Călărași de pe DN3B, parte a TransRegio, a fost lansată în licitație:

Principalele soluţii tehnice

Soluțiile tehnice adoptate au la bază normele, normativele în vigoare, investigațiile și studiile de teren topografice, geotehnice, hidrologice și hidraulice, determinări de laborator.
Pentru aducerea podului la parametrii normali de exploatare, care să asigure condiții optime de siguranță și confort pentru circulația rutieră și pietonală, lucrările prevăzute sunt următoarele:
Viaducte
Suprastructura
· Demolare cale trotuare parapet;
· Curățarea și recondiționarea ancorajelor armăturilor pretensionate;
· Reparații cu rășini sau mortare speciale a degradărilor betonului din jurul acorajelor armăturilor postensionate;
· Reparații cu rășini sau mortare speciale a degradărilor betonului armat din antretoaze, grinzi, console trotuar și zona de beton monolit dintre grinzi, pe zona rosturilor și pe zonele cu probleme vizibile;
· Protecție anticorozivă a betoanelor din suprastructură, grinzi, antretoaze, console și lise;
· Realizare placă de suprabetonare din beton armat C30/37 cu grosimea de minim 15cm, pe toată lățimea suprastructurii: - placa de subrabetonare va fi în conlucrare cu placa existentă; - placa va fi articulată pe zona rosturilor și continuă pe câte 5 deschideri la viaductul Chiciu; - placa va fi articulată pe zona rosturilor și continuă pe câte 4 deschideri la viaductul Călărași; - realizare grindă de prindere parapet direcțional H4b; - realizare grindă de parapet pietonal din elemente prefabricate;
· Refacerea sistemului de scurgere a apelor pluviale: - guri de scurgere adaptate la situația existentă; - sistem colectare ape pluviale de la gurile de scurgere în lungul podului și evacuarea la decantoare de hidrocarburi;
· Refacere sistem rutier – cale:
- 4 cm mixtura asfaltică MAS16 – strat de uzură (cu bitum modificat);
- 4 cm beton asfaltic pentru poduri BAP16 – strat de legatură;
- 3 cm beton asfaltic BA8 - strat de protecție;
- 1 cm hidroizolatie.
· Refacere trotuar: - 3 cm beton asfaltic BA8; - 25 cm beton de umplutură C20/25; - 1 cm hidroizolație.
· Refacere rosturi de dilatație;
· Montaj parapete direcționale, parapete pietonale și borduri prefabricate;
· Refacere sistem de iluminat;
· Refacere semnalizare și marcaje rutiere.

https://economedia.ro/drum-transregio-braila-calarasi-cnair-va-face-reparatii-capitale-la-podul-de-la-calarasi-pe-dn-3-b-drumul-care-duce-la-bac-ul-spre-ostrov-si-bulgaria-primele-lucrari-de-la-deschiderea-podului-cu-o.html

tom_sawyer

Preșii de CJ de la Galați și Ialomița au ieșit să se laude cu aeroporturi în loc de drumul ăsta.

RaduG

În data de 17.04.2024 a avut loc la Slobozia o consultare publică pe tema noului Plan de Urbanism General.

Din expunerea proiectantului am aflat că traseul Transregio - cu roșu mai jos - a fost deja avizat de CNAIR:





Powered by API/PUM imgur uploader

paullie

Mamaa câta mai cocoasa si aici. Si ce risipa de bani. Varianta albastra + nitel rosu la Slobozia Noua ce avea? Trânci pe ea?

RaduG

Trebuie să ,,sară" cu Transregio peste CF și DN2A. Singurul loc unde puteau face intersecția este acolo, la vest de pădure, traseul cu albastru trece prin sit natura 2000, e complicat cu aprobările să defrișezi atâtea hectare pentru un nod rutier. Cea albastră e una din variante, dar dacă am înțeles eu bine cea roșie este luată în calcul.