[B] Pasajul Piata Sudului

Started by Ionut, September 21, 2011, 01:07:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Aproape au terminat de asternut stratul de uzura pe breteaua Vacaresti->Oltenitei

Acces PP1 benzinarie

Acces PP1 Mega Image

Rampa Nitu Vasile






PP4 cimitir




PP4 Secuilor


Toate cele peste 50 de poze le gasiti pe MU...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dominik

#1171
Cum avanseaza lucrarile, tot mai frumos arata pasajul  :D
You're in Steelers Country

perfidus

Ok, ce i-a tinut sa nu lucreze asa pana acum? Stiu, intrebarea este retorica. Doar suntem in tara noastra, in chiar miezul ei, in peisajul dambovitean. Scuze de offtopic.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

#1173
Quote from: perfidus on July 16, 2017, 12:03:59 AM
Ok, ce i-a tinut sa nu lucreze asa pana acum?
Banii...
Primaria Generala i-a dat in judecata...
A descoperit ca in structura costurilor au "prea multe cheltuieli indirecte"....

Ce mama masii, au fost oamenii la licitatie deschisa si au castigat cu pretul cel mai mic...
Ce te intereseaza pe tine, beneficiar, ca ala plateste prea multi paznici sau ca ii da salariu prea mare secretarei-amanta ?...
Ti-a dat  un pret (cel mai mic), tu Primarie l-ai acceptat, de ce arati acum cat de toapa esti si te burzuluiesti la el ca e prea putin asfalt si prea multi superviseri (in factura) ?....
Este treaba firmei (private) cum isi imparte costurile.
Cat timp factura finala este conform contractului, "vezi-ti de drum"...

Ba mai mult, antreprenorul are tot dreptul sa iti ceara bani in plus pentru ca in plansele pe care i le-ai dat nu apareau zeci de cabluri, conducte si tevi care au trebuit sa fie relocate, desi NU erau prevazute in contractul initial...

Personal, inclin sa cred ca "avantul" de pe santier din ultima luna este consecinta faptului ca au ajuns la un "gentlemen's agreement" in problema banilor...

Dar este posibil sa gresesc, si procesul sa mearga mai departe... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

@Tibi
Factura are in spate o situatue de lucrari, aprobata in prealabil de catre Inginer.
In situatia aia de lucrari sunt ale naibii​ de multe rubrici, sustinute cu documente...
Una din rubrici este si cu cheltuielile indirecte.. :-|

danutzu_1069

Desi este duminica la pranz, inca se lucreaza in forta. Cred ca sinele sunt deja pozitionate, rondul este conturat la nivel de.... taiere asfalt.
Ar fi fost interesanta o filmare cu drona...

dr4qul4

TibiV, stii de ce tb sa te intereseze indirectele astea? Pentru ca le platesti inainte sa termine lucrarea. Daca le-ar incasa cand totul e gata, nu ar deranja pe nimeni.
Dar daca se ajunge la reziliere, te poti trezi ca ai platit 90% si fizic real sunt doar pe la 70%.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

#1177
Uneori, de vineri pana duminica lucrurile avanseaza foarte rapid... :)
Poze de astazi, 16 iulie 2017, ora 12.54

Prima poza este cu PP4 Cimitir, si pentru comparatie pun intai poza de vineri, 14 iulie...
Quote
Iata poza de astazi, cu un panou electric terminat...


Ce urmeaza nu are nevoie de explicatii prea multe... ;)











Poza care urmeaza este foarte proasta, dar o pun ca dovada a faptului la pranz se lucra si ca niste cetateni cu veste colorate au inceput sa puna alucobond si in pasaj...

Inca o poza si gata.
S-au apucat si de bordurile din continuarea parapetelui rampei de iesire Vacaresti...


Repet, aceste veste colorate erau la munca duminica, la ora 12.54...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alex8

Cheltuielile cu indirecte nu au fost justificate cu acte pentru întreaga sumă. Până în 10% sunt incluse în contract, dacă sunt mai mari trebuie să faci anexă la contract, trebuie să justifici de ce le-ai adăugat și de ce sunt neprevăzute.. ..  aici e problema.

Tavi

Imi permit sa fac o precizare in ceea ce priveste justificarea unei cheltuieli.

Din punct de vedere fiscal exista obligatia de a justifica orice lucrare. Deci, fiscal, fiecare factura trebuie sa fie insotita de documente care sa ateste prestarea efectiva. Asta pentru a nu da in situatii in care ANAF sa spuna ca decontarea este fictiva .... nu mai continui in ce poate da o astfel de abordare. Acesta este pragul fiscal de justificare.

Daca lucrarea este justificata "fiscal" se mai pune problema daca din punct de vedere comercial este OK. Aici este aplicabila legea comerciala, respectiv contractul intre parti. Acesta este pragul comercial de justificare.

Pentru acceptarea lucrarilor este necesar ca abmele praguri sa fie respectate.

Acum intrebarea pentru "inside-eri": care prag este pus sub semnul intrebarii? Cel fiscal? Cel comercial? Sau ambele?

AdrianB1

Depinde ce tip de contract este, daca e "time and materials" trebuie sa justifici tot ce ai pus pe factura prin consumuri, dar daca e per proiect trebuie doar sa demonstrezi ca ai progres fizic de X% pentru a factura pana ajungi la progres financiar de X%. Cel putin asa se discuta in contracte internationale, daca in Bucuresti s-a inventat painea feliata in lung aia e alta poveste.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Nu prea merita sa fie numite "poze", deoarece calitatea lor este extrem de proasta (noaptea, in pasaj, din mers... :( )
Dar sunt din urma cu 25 de minute si arata un progres uimitor in 24 de ore la montarea alucobondului...
Rampa de intrare Vacaresti




Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

In seara asta am trecut cu o ora mai devreme decat aseara, pe la ora 20.35, deci lumina a fost mai buna, la fel si pozele...

Cam gata alucobondul pe peretele exterior, mai putin prima (ultima) "coloana"...

A aparut si prima placa de alucobond sus, acolo unde probabil se va monta indicatorul cu denumirea lucrarii, "Pasaj Piata Sudului"...

Iesirea din pasaj

Mai au doar un rand si jumatate sus, spre tavan.
Dar nu inteleg ce vor face cu tavanul... Ramane asa, betonul "nud" ?....

La capatul rampei Nitu Vasile aceeasi poveste...

... adica prima "coloana" neacoperita cu alucobond


La capatul rampei au asfaltat acea "prelungire cu borduri a parapetelui"

Si de asemenea au asternut stratul de uzura pe breteaua Oltenitei->Nitu Vasile




Asta este tot pentru seara asta....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Stiti care este "avantajul" ambuteiajului ?...
Va spun eu: masina stationeaza mult, iar de pe loc ies poze decente chiar si seara pe la 20.45...
Hai sa va arat ce am vazut in seara asta...
Intrarea in rampa Vacaresti

Aici mi-a atras atentia ceva...

... adica acest spatiu ramas intre rigolele metalice si zona asfaltata

Ambii pereti sunt acum in acelasi stadiu.
Adica este pus tot alucobondul mai putin ultima/prima "coloana".
Stanga...

.... si dreapta.

La fel si ultima/prima "coloana" de la intrarea in pasaj
Mama proștilor este mereu gravidă... :)