Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 26 Guests are viewing this topic.

paulmare

^Danutzu da, cauta normativul pentru proiectare autostrazi extraurbane

danutzu_1069

Ok, si de ce li s-a cășunat tocmai pe A2 sa schimbe sistemul?

RaduG

Probabil cred că bucățele incomplete de perdea de protecție începute la nord de autostradă o vor proteja de viscol. Dar se cam grăbesc, trebuie să mai crească niște ani buni până să ofere protecție.
Altă contraindicație decât depunerea unui strat consistent de zăpadă în caz de viscol pe sensul de mers B-Cta eu nu văd.
În rest sunt numai avantaje:
- extra safety pentru motocicliști
- rămâne un spațiu generos de manevră în zona mediană
- în caz de impact nu se deteriorează atât de ușor - deci nu vor fi costuri mari de înlocuire
- devine foarte greu (dar nu complet imposibil), inclusiv pentru tiruri, să mai ajungă pe contrasens

NGC

Se vor schimba si gardurile de protectie pe ambele parti. Astazi au fost lansate 2 licitatii pentru asta.

"Implementarea unui ansamblu de măsuri pentru sporirea nivelului de siguranță rutieră pe infrastructura rutieră Autostrada A2 și Autostrada A4 – Achiziție și asamblare specializată gard de protecție pe autostrada A2 km 9+500 – km 64+000" -> Valoare estimata 7.906.235,85 RON fara TVA.

"Implementarea unui ansamblu de măsuri pentru sporirea nivelului de siguranță rutieră pe infrastructura rutieră Autostrada A2 și Autostrada A4 – Achiziție și asamblare specializată gard de protecție pe autostrada A2 km 64+000 – km 143+990" -> Valoare estimata 12.727.213,46 RON fara TVA.

alecu26

pacat ca a murit un om chiar recent din cauza lipsa garduri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

maryuss

In urma cu ceva ani, am vazut o noua solutie a structurii caii de rulare, respectiv cu suport elastic si strat de uzura rigid, din beton 18-20cm, cu armatura serioasa, cu un singur rost longitudinal de 6-8mm,pe toata lungimea, amplasat intre benzile 1 si 2.Desi trec frecvent prin zona, sectorul de 25km se prezinta ireprosabil!suprafata perfect plana, nici o fisura, denivelare sau valurire in ultimii 7-8 ani- ca atunci cand fost efectuat RK. Este vorba de A8 B- Tournai-Liles. Intre timp au mai utilizat acelasi procedeu de RK in zona Mons, repet ireprosabil, planeitate, rezistenta in timp a structurii, separator median inalt  continuu din beton armat asemenea! Ceva de vis la noi!

alecu26

fara rosturi transversale? e o noutate. Poti sa faci rost de detalii mai multe? chiar si linkuri spre orice.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

christyan

Ma bucur ca a mai observat cineva cidatenii  la Mons! Nu mai găsesc poze , acolo am văzut prima dată ca armau peste doua straturi de asfalt apoi veneau cu finisorul de beton.

vancouver

Personal nu cred ca este fara rosturi transversale. In Germania exista multe autostrazi de beton facute in ultima vreme, si intr-adevar un necunoscator nu poate sa simta sau sa vada rosturile transversale. Dar ele exista.

Tehnologic se toarna o placa continua de beton pe mai multe sute de metri (pe zi), care apoi este taiata cu panza diamantata transversal. Nu stiu cat de adanc, e posibil ca taietura sa nu fie pana la capat. Deci practic sa fie o placa unitara de beton, bine armata, si doar pe cativa centimetri sa avem taieturi.

Eforturile din contractia / dilatarea termica sunt atunci preluate in mare masura de armatura, dar la suprafata diferentele sunt prea mari, si trebuie acele mici rosturi taiate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

JohannDB

      În mult lăudata Germanie, am avut ocazia (ocazii înjurate din plin și cu tot sufletul pentru problemele create pentru că duceam segmente de eoliene și eram dependenți de protecția polișiei, cu așteptarea de rigoare) să văd sectoare de reparații totale cu săpătură de cca 1 metru adâncime în placa e beton și apoi rearmarea ei...., dar ce fier-beton aveau, ceva la 25-30 mm diametrul firului... și "multe" fire pe suprafață, apoi venea betonul pe toată grosimea... Am mers pe tronsoane de beton nou-nouț  pe care nu credeam că-i beton, ci ...asfalt !! Nu aveam absout deloc senzația că merg pe travesele căi ferate, să zdrăngăne mașina pe "rosturile" de dilatație....... Mnooo, alt bordei, alt obicei !!

Europiu

^^ Este incorect, imho, să spui că dilatarea e preluată de armătură. Am mai spus-o de câteva ori:

Quote from: Europiu on April 26, 2020, 01:05:03 AM
^
Depinde de metal, nu? La orele de fizică le explicăm copiilor că betonul armat de aceea funcționează pentru că atât fierul (oțelul, ce-o fi) folosit cât și betonul au același coeficient de dilatare și nu apare fenomenul de curbare întâlnit la bimetale.

Nu știu dacă traducerea în română e "bimetal", dar, dacă veți căuta termenul în engleză, veți înțelege la ce fac referire.

Dacă s-ar dilata doar armătura, s-ar crăpa betonul. Și invers... Plus că ambele materiale sunt supuse aceluiași gradient de temperatură.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

ubco

Quote from: alecu26 on January 09, 2021, 10:08:25 PM
fara rosturi transversale? e o noutate. Poti sa faci rost de detalii mai multe? chiar si linkuri spre orice.

Ai detalii suficiente aici (o lectura placuta): https://www.fhwa.dot.gov/pavement/concrete/pubs/hif16026.pdf
E tehnologie matura si curenta.

Quote from: vancouver on January 09, 2021, 11:06:59 PM
Personal nu cred ca este fara rosturi transversale.

Ntztz. Fara rosturi. Sunt proiectate ca sa dezvolte microfisuri (<0.5mm) transversale la fiecare metru liniar. Cititi acolo.

Earthchild

Bănuiesc totuși că și costurile cresc pe măsură.

alecu26

Da. Chiar si la o cale de rulare normala de beton, costurile initiale sunt mari, dar theoretic pe termen lung si foarte lung 30...50 de ani e mai economic sistemul rutier rigid, bazat pe beton.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alin2pas

E mai economic pe termen lung cu beton, iar la noi în țară ar fi și avantajul că avem destule fabrici de ciment, pe când bitumul îl importăm aproape în totalitate. Un semn de întrebare ar fi doar cât timp rezistă betonul la ,,tratamentul" cu nisip și sare din fiecare iarnă.