Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

Ionut


bogdymol

Ar fi incredibil de mult de munca ca sa inlocuiasca placile de beton. Cehii se gandesc de cativa ani cum sa faca chestia asta pe Autostrada D1 Praga - Brno (problema acolo e ca acolo traficul va trebui restrictionat pentru cativa ani cat vor dura lucrarile si inca nu au gasit solutia castigatoare pentru a nu paraliza complet aceasta artera).

Din cate stiu eu este posibila asternerea unei imbracaminti asfaltice grele (de exemplu beton asfaltic) direct peste placile de beton.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

#62
Quote from: bogdymol on April 07, 2012, 10:14:43 AM
Din cate stiu eu este posibila asternerea unei imbracaminti asfaltice grele (de exemplu beton asfaltic) direct peste placile de beton.

Pai... ar fi logic sa fie posibila? Ne ce n-ar fi?! Ar fi numai buna o fundatie cu placile alea. Ma gandesc ca le-ar fi scos doar pentru reciclare (se poate salva din placile alea ceva, poate armatura?) dar daca e multa bataie de cap pun asfalt peste si gata. Mi se pare perfect OK sa torni asfalt peste. Bine, evident nu sunt inginer, posibil sa spun prostii. Poate imi explici tu sau altcineva de ce n-ar fi asa bine sa torni direct asfalt peste. Multumesc anticipat! :)

Later edit: iertare pentru verbul "a turna" folosit aiurea. Stiu ca betonul se toarna, asfaltul se asterne. :-[

bogdymol

Habar nu am de avantajele/dezavantajele asternerii asfaltului direct peste placile de beton, dar stiu sigur ca este permis acest lucru. Dupa cum ai spus si tu, cred ca asta ar duce la o fundatie destul de solida pentru asfalt. Daca ar asterne 2 straturi de asfalt ar fi si mai bine...

De scos placile alea de beton e foarte complicat si nu se prea merita: gandeste-te doar in oras cand trebuie inlocuita o conducta si trebuie spart trotuarul din beton cat se chinuie aia pentru asta. Acum gandeste-te cat de lată este autostrada si pe cati km au de facut asta... E un volum de munca imens.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

udar


eu cred ca 2 straturi direct pe placile de beton nu este suficient cred ca mai este noivoie de inca ceva intre placi si straturile  de asfalt un strat de ........ care sa aibe rolul de elasticitate intre cele doua , nu sunt de specialitate e doar o parere..... ,
placile sunt independente ele, sunt cu intreruperi ?    daca da acolo pot aparea fisuri si asfaltul se crapa si se despride.......
poate ma insel nu zic ca asa este cineva de specealitate o sa ne traga de urechi si ne propune el tehnologia care se poate aplica peste placile de beton
:cheers:

bogdymol

Placile de beton de la drumuri au rosturi de 3 tipuri:
- rosturi de contact (longitudinale, intre 2 benzi de circulatie adiacente)
- rosturi de contractie (transversale, rostul avand cam 1/3 din inaltimea dalei si e tot cam la 6 m)
- rosturi de dilatatie (transversale, rostul fiind pe toata inaltimea dalei si e amplasat la 80-100 m)

Asfaltul are proprietati elastice, asa ca nu cred ca ar fi o problema mare la rosturile din dalele de beton, cu conditia ca acestea sa fie colmatate (cu mastic bituminos) inainte de asternerea straturilor de asfalt.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

iuli

bogdymol, ai dreptate. Chestia e ca nu stii cum sunt umplute rosturile din asfalt, iar daca nu e pusa acea "smoala" in rosturi atunci apar niste crapaturi de toata frumusetea in asfaltul turnat. Apoi prin crapaturi intra apa si astfel asfaltul se desprinde de beton si apar craterele. E cam tricky problema asta cu fundatia de beton din pacate :( Inainte de 89 asa se faceau cam toate drumurile pentru ca nu mai puneau apoi asfalt, si asa nu circula nimeni cu masina. Erau cateva DN-uri considerate strategice pe care circulai sute de km numai pe beton, acum s-au reasfaltat si unele rezista, dar nu se pot compara cu traficul si situatiile extreme de pe o autostrada.
Ionut are dreptate, parerea mea, nu e viabil economic si nici practic sa te apuci sa spargi acum zecile de km de autsostrada ca sa o faci toata unitara. Trebuie gasita o solutie de asfaltare ceva mai buna si care sa tine cu cativa ani in plus. Asta e, va fi o zona care va trebui reasflatata mai des decat in alte parti :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

flanker1

In Ungaria M7 (cat era gata in 90) era din placi de beton. Acum 10 ani au pus asfalt pe beton si rezista. Se circula bine si nici nu am auzit ca ar trebui reasfaltat mai des.

bogdymol

Am circulat pe M7 in Ungaria acum cateva luni si pot spune ca habar nu am avut ce e sub asfaltul ala. Autostrada era in conditii foarte bune!

http://www.youtube.com/v/ez7fbwIiO1k
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Daca si la noi va arata la fel asfaltul, cred ca solutia este una excelenta! :)

Cristi232

#70
 Chiar pe A1 B.-Pit. exista pana in 90 o bucata de 5 km de beton, oficial "pista speciala pt avioanele aflate in urgenta".
Bucata a rezistat ok, insa avea asezate corect straturile de dedesubt, iar balastul compactabil era impecabil.

Dar, sa revenim on topic:
Cu un strat consistent de asfalt, se poate rezolva problema de pe A2.


Este bine ca cei care au luat locul Colas, au mutat locul viaductelor si podurilor din aproprierea Cernavodei.
Pe traseul Colas, pe langa canal, cum era initial, pilele trebuia fundate la mare adancime, acum s-a trasat mai la sud cursul autostrazii, ceea ce este mai mult decat ok.  În plus, se ocolesc si celebrelele situri arheologice, ceea ce a dus si la limitarea descoperirilor.

Vom circula pe un sens, la 1 iulie 2012, pe Cernavoda-Podul DJ222?
Si full Podul DJ222-Agigea?

(poate ne ajuta cineva cu o captura satelit recenta, sa vedem progresul lucrarii)

vancouver

Quote from: Cristi232 on April 13, 2012, 09:01:16 AMEste bine ca cei care au luat locul Colas, au mutat locul viaductelor si podurilor din aproprierea Cernavodei.
Pe traseul Colas, pe langa canal, cum era initial, pilele trebuia fundate la mare adancime, acum s-a trasat mai la sud cursul autostrazii, ceea ce este mai mult decat ok.  În plus, se ocolesc si celebrelele situri arheologice, ceea ce a dus si la limitarea descoperirilor.

Din câte stiu povestea e usor diferita: Colas a mutat traseul, fata de cel destul de aiurea din SF. Aceasta mutare a necesitat aprobari, exproprieri, studii, etc... Cum la noi aprobarile numai struna nu merg, a rezultat imposibilitatea de a lucra.

Max Bögl a folosit traseul ales si propus de Colas, toate avizele si exproprierile erau deja gata sau usor de obtinut, e logic ca nu mai au probleme.

De aceea rezilierea cu Colas a fost probabil doar o incordare de muschi stupida si cu scopul de a gasi un tap ispasitor, cu consecinte nefaste pentru România (la Paris). A avut efecte secundare insa benefice, de exemplu Euroconstruct si Pa&Co au renuntat sa mai ceara 47 milioane de euro in acte aditionale pe Buc-Ploiesti si s-au apucat de lucru, dându-si seama ca la minister s-a terminat cu gluma.

Deci sa-i dam Cezarului ce-i al Cezarului: mutarea traseului A2 este meritul Colas. Daca nu este asa, va rog sa ma corectati.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Cristi232

Realitatea e un pic diferita si adevarul e la mijloc, ca de obicei, sa zicem asa.
Acum, oricum nu mai conteaza, important este sa-si faca treaba Max Bogl+Astaldi si sa termine la timp,
adica sa fie gata un sens la toate viaductele, la 1 iulie 2012, pe Cernavoda-Pod DJ222.
Abia astept noi poze, fie si pe mt.ro, caci acolo nu se poate filma din zbor.

Cristi232

#73
Poze facute la actualul capat de autostrada A2, de dupa nodul Cernavoda (aprilie 2012).
Doar prima poza arata stadiul capatului, din ianuarie 2012 (pt orientare, se pot vedea stalpii de medie tensiune, in dreapta, stalpi ce apar si-n poza 5, multumim Enel sau Electrica pt ca va mutati retelele la timp... :o)
Dupa cum arata pilele acolo, coroborat cu pozele viaductelor (mt.ro), se poate circula pe un sens (fara balustrade... :D ) la 1 iulie 2012!
Cu conditia ca toate pilele (inclusiv cele ale viaductelor) pe tronsonul Cernavoda-Valea Dacilor sa arata la fel acum, cu mai mult de 2 luni pana la termen...

ianuarie 2012


aprilie 2012 (zi de lucru)


aprilie 2012 (zi de lucru)


aprilie 2012 (ziua libera, toate urmatoarele poze)

















tnx a lot: walterdasilva (scc)!

Ionut

Quote from: Cristi232 on April 18, 2012, 10:29:36 AM
Dupa cum arata pilele acolo, coroborat cu pozele viaductelor (mt.ro), se poate circula pe un sens la 1 iulie 2012!
Cu conditia ca toate pilele pe tronsonul Cernavoda-Valea Dacilor sa arata la fel acum, cu mai mult de 2 luni pana la termen.

Mie mi se pare ca mai au foarte mult de lucru pentru a fi gata 70 de zile... dar poate nu stiu eu. :)