Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

radutm

#600
@Sargon1806

Te contrazic. Solutia ta e solutia cea mai dificila. Lantul de responsabillitati e prea lung si cu prea multe verigi slabe ca sa functioneze. Avem deja experienta suficienta cu masuri "pe hartie" care se vor a schimba sisteme intregi si mentalitati de la birou si care au esuat lamentabil. S-a dat recent si un astfel de ordin cu centrele de colectare, dar sunt prea multi alti factori la mijloc, nu depinde doar de asta. Solutia invocata de tine este fix calea cea mai lunga cu cele mai slabe sanse de reusita. Statul nu va pune la punct tot lantul pentru ca sunt prea multe lucruri de schimbat, prea multi oameni implicati, prea multe interese de deranjat. Calea simpla este de obicei si cea mai dureroasa, cea care duce la pierderi de influenta, bani si voturi. Toti ministrii si birocratii se amagesc cu gandul ca dau ordine si astfel, dintr-o semnatura, schimba sisteme, mentalitati, oameni. Apoi, cand vad ca nu se intampla nici pe departe asa cum credeau ei, fac noi si noi propuneri geniale de noi legi, ordine si interdictii pe care nimeni nu le aplica.
cont inchis

penad2007

#601
Eram dator de ieri cu :
pozele cu podul peste canal care ar trebui sa fie gata la anul pe vremea asta

poze mai jos

panda80

#602
@radutm

Pai autostrada este pazita si acum de o firma privata. Cu ce s-ar schimba acest lucru daca autostrada va fi administrata de un privat? Si acesta va organiza o licitatie pentru paza si autostrada va fi pazita ca si acum tot de o firma privata. Eu as propune ca firma sa primeasca prin contract o suma de bani pentru paza, insa din acesti bani sa se scada valoarea furturilor.

iuli

Quote from: penad2007 on August 09, 2013, 03:53:07 PM
Eram dator de ieri cu :
pozele cu podul peste canal care ar trebui sa fie gata la anul pe vremea asta













-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

cst08


Morosanu

#605
@Sargon1806

O fi cea mai dificila solutie, dar si dupa parerea mea ar fi unica care sa impiedice furturile. Pai cei mai mari hoti sunt cei de la centrele de colectare. Stiu bine ca atunci cand vine nea tziganu cu ceva fier ala e furat in majoritatea cazurilor. Dar ma intreb nu exista un articol in codul penal care sa pedepseasca aceste acte  de cum se numesc partas la furt sau ceva de genul asta? Si apoi in momentul in care nu ai unde sa vinzi ce ai furat nu mai are niciun sens sa furi.
Politica distruge tot ce atinge.

radutm

#606
N-o sa le inchida nimeni, din pacate, pentru ca este un intreg lant de productie la mijloc, de asta spun ca e fix varianta cea mai complicata. Fierul vechi colectat de magarii aia este in parte furat dar in parte este si legal, pentru ca avem inca foarte mult fier din perioada comunista imprastiat pe te miri unde. De la punctele de colectare fierul merge mai departe in topitoriile unor fabrici mari unde sunt angajati mii de oameni si care intretin zone sau orase intregi din asta. Daca inchid punctele de colectare trebuie sa le ofere o alternativa fabricilor sau sa le lase sa se inchida, altfel sunt necompetitive. Legea e slaba si implementarea e si mai grea. Si stim deja cum reactioneaza statul. Deci partasi la furt e tot sistemul si n-o sa se pedeapseasca unii pe ei insisi. De aici se poate vedea ce traseu complicat are rezolvarea asta, fata de incredintarea gestiunii unei firme private.
cont inchis

panda80

Pai si acum paza este facuta tot de o firma privata. Daca se umbla cumva in lantul de colectare a fierului vechi si se rezolva ilegalitatile de acolo, vor avea de castigat si alte domenii, nu doar autostrazile, care sunt atacate de magneti.

radutm

#608
nu vorbeam de paza, ci de gestionarea intregii autostrazi. statul e proprietarul autostrazii si o firma privata o gestioneaza complet, de la paza, la reabilitare, imbunatatire etc. faci confuzie intre paza cu o firma privata si gestionarea autostrazii cu o firma privata (la autostrazi functioneaza cam acelasi principiu dupa care nu se vrea introducerea managementului privat in companiile de stat).
cont inchis

Sargon1806

#609
Asta suna mai degraba a contract de intretinere decat de paza. Asta se vrea (macar la nivel declarativ) dupa finalizarea A0, ca cel care va construi A0 sa ia in gestiune si A2 si A1 Bucuresti-Pitesti. Asta inseamna ca firma respectiva va trebui sa inlocuiasca tot ce se fura, ceea ce ar creste considerabil motivatia firmei in a preveni furtul. Acum doar ard gazul cu trei masini pe 200 de km de autostrada, iar ce se fura (nu) plateste CNADNR-ul. Si asta se cheama ca si-au indeplinit obligatiile contractuale. Altfel ar sta lucrurile daca firma ar trebui sa faca mentenanta, adica sa se asigure ca gardul e tot acolo, telefoanele SOS sunt la locul lor si functioneaza, etc. si sa fie supusa unui control de la CNADNR lunar sau la maxim 3 luni.

radutm

Concesionare e probabil termenul cel mai potrivit. Statul concesioneaza unui privat autostrada pe 20-30 de ani si el are diverse obligatii contractuale, iar la finalul perioadei trebuie sa restituie autostrada in stare perfecta. Privatul pune taxa si o intretine din acei bani. Bineinteles ca totul sta in forma acelui contract, dar eu sunt de parere ca trebuie facut odata pasul asta pentru ca statul, dupa ce le-a construit, a facut numai prostii cu autostrazile.
cont inchis

marius_ar

Autostrada A2 de la Constanta la Fetesti-Cernavoda + bucata din A4 de la Agigea pana la nodul cu A2, filmate in data de 17 august 2013:

http://www.youtube.com/v/jg4hrRpHjnI

Earthchild

#612
Frumoasa autostrada atat de mult timp asteptata... Bravo.
Dar nu pot continua a ma mira de cum se circula: atatia parapeti distrusi sau strambati dupa doar un an! Cred ca ar trebui numai parapeti tip Jersey in tara asta...

realistul

Am venit de la Agigea la Bucuresti si am constatat ca si la ducere, ca nici un panou informativ nu functioneaza. Aceeasi problema si cu stalpii de iluminat din nodurile rutiere.

stangabriel

#614
Am vrut sa intru de la Cernica pe A2 dar intrarea era blocata cu dale de beton,am fost pe bretele,ele sunt gata,dar drumul pe sub A2 se va devia deoarece gabaritul actualului drum e de maxim 3 metri inaltime,fiind sus pe digul raului Colentina,iar drumul nou va fi langa dig,mai jos,se va excava rambleul(sper sa nu gresesc),dupa modelul Centura Bucuresti pe sub A1. Abia s-a pus baza de balast,si dupa mine noul drum are 2 km.

A2 se prezinta foarte bine,surpriza e fost partea de ciment,cine a reabilitat-o,a facut-o bine,fara diferente mari de nivel(Strabag?). Inca se lucreaza la inlocuirea parapetilor indoiti si a celor antiorbire. Pentru cine spunea ca nu e trafic in extrasezon,autostrada era plina,adevarat pe doua cai de taxare la pod nu s-a stat,dar era mereu o masina la plata.

Peisajul e superb,poze nu am facut,dar vai asa mari nu cred ca vor fi in alta parte in tara traversate de autostrada, ramane unicat.

Si acum o intrebare pentru cunoscatori. Am observat ca nu se poate vedea Canalul Dunare-Marea Neagra,vederea catre apa e obturata doar din cauza protectiei vantului? era interesant sa se vada. mai sunt si alte motive?