Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 12 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Nu-s convis ca asta este motivul problemei... Bucata aia are peste 10 ani, si daca ar fi aparut problema in primul an, intr-o vara torida, da, de acord. Dar, nu a fost cald ca in desert, sunt peste zece ani de cand placile alea au fost turate (cu rostul corespunzator), si de ce doar doua, si nu mai multe...
Nu cred ca alea doua placi au fost singurele dintr-o sarja de beton...
Deci?

GrmmrNzi

Păi dacă nici explicația unui inginer care știe despre ce e vorba nu-ți ajunge...

Acum vreo doi-trei ani am văzut și eu cu ochii mei "blow-ups" pe A5 între Heidelberg și Walldorf. La fel, în locuri unde a funcționat foarte bine decenii la rând. Se acumulează tensiunea pe toată lungimea unui segment, dar cedează un singur loc. Unde, din diverse motive, după zeci de ani de dilatare/contractare, nu mai există are aceeași elasticitate ca la început - și mai ales aceeași sincronizare între beton și fier, sau între stratul de sus și stratul de jos. Este suficientă o mică încovoiere, și toată tensiunea se eliberează brusc acolo. Ca la cutremur.

cristi5

Multumesc inginerilor de profil, am priceput si eu ca ITist.

In rest noroc ca e langa Capitala si S-a putut deplasa Domnul Neaga personal, dand astfel tovarasilor de la comunicare publica ocazia sa gadile putin orgoliul Noului Sef (poate la ordin).

Noroc ca nu sunt autostrazi la Satu-Mare ca probabil ar sta desfundate pana ajunge Sefu'.

vancouver

#978
Quote from: danutzu_1069 on May 27, 2018, 12:11:52 AM
Nu-s convis ca asta este motivul problemei... Bucata aia are peste 10 ani, si daca ar fi aparut problema in primul an, intr-o vara torida, da, de acord. Dar, nu a fost cald ca in desert, sunt peste zece ani de cand placile alea au fost turate (cu rostul corespunzator), si de ce doar doua, si nu mai multe...
Nu cred ca alea doua placi au fost singurele dintr-o sarja de beton...
Deci?

Sigur ca explicatia este mai complexa si trebuie vazut exact motivul care a dus la ridicarea placilor in urma dilatarii betonului. Este corect ce spui, toata autostrada este din beton, sa ne asteptam acum ca peste tot placile o sa inceapa sa se ridice ca niste placi tectonice?

Explicatie 1. In cazul de fata, daca ne uitam pe poze vedem ca imediat dupa rostul in care a avut loc ridicarea placilor, urmeaza o zona asfaltata. Asfaltarile au avut loc anul trecut (2017). Au taiat undeva la mijloc una dintre placile de beton si alte vreo 5-10 placi si au asfaltat. Asfaltul in sine este relativ elastic, de aceea nu este nevoie de rosturi in zonele asfaltate, dar probabil a fost suficient de rigid incat sa fixeze placa taiata pe jumatate. Aceasta si-a putut dezvolta dilatarea numai spre rostul cu placa din partea opusa asfaltului, rostul unde a avut loc ridicarea. Si astfel rostul acela nu a mai facut fata si "vup" a scuipat afara placile.

Explicatie 2. Posibil este si ca utilajele de compactat asfaltul, atunci cand a avut loc asfaltarea, prin vibrare, sa fie deplasat placile de beton in mod nefiresc, sa le fi apropiat, reducand rostul.

Explicatie 3: Tot urmare a asfaltarii, rostul acela s-a umplut ca pietricele din asfalt, si astfel nu a mai functionat ca un rost elastic, umplut doar cu un material bituminos (care se putea comprima).


In final, dilatarea este cea care a produs problema. E clar ca dilatarea este luata in calcul cand se proiecteaza autostrada de beton si normal nu trebuia sa se intample nimic. In comunicatul oficial mi se pare ok ca au scris ca dilatarea este cauza, ca sa nu creada lumea ca este altceva. Si nici nu pot intra in amanunte si presupuneri legat de motivul pentru care dilatarea nu s-a putut manifesta normal, prin scaderea latimii rostului, asa cum este prevazut.


Se mai poate intampla si in alte locuri pe tronsonul de beton?
Din pacate DA. Chiar oriunde e posibil, mai ales daca rosturile nu au fost ingrijite cu anii (intretinute). Adica refacut materialul elastic din interior, daca se strica / usuca. (=curatare completa sau partiala si reumplere). Daca raman goale mult timp, atunci pot sa intre pietre si asta e cel mai grav. De asemenea trebuie acordata mare atentie rosturilor aflate imediat langa zone asfaltate !!!. Daca in CNAIR sunt oameni responsabili, atunci au ajuns deja la concluziile astea. Daca nu, nu.  :o

Se poate trage un strat de asfalt peste beton si se rezolva problema? NU. Nu se poate. Rosturile se vor simti in continuare, acolo asfaltul va fisura repede si se va infiltra apa (deci imediat rosturile se vor simti din nou la suprafata si o sa apara gropi acolo). Iar fenomenul de ridicare de placi va fi posibil in continuare, dar va fi mult mai greu de anticipat / verificat daca rosturile mai functioneaza. Ba chiar probabil multe se vor umple cu agregate (pietre) din asfalt si problema devine mult mai grava.

PS. Povestile cu autostrazile cu fundatie de beton din Germania sunt in mare masura povesti. Stiu ca Moise Guran a povestit depre asa ceva, e doar folclor. Nu exista autostrazi proiectate intentionat cu beton si asfalt peste. Singura exceptie: podurile, asa cum vedem si la noi, cu problemele de rigoare la trecerea de la structura rigida de beton la cea elastica pe pamant. Autostrazile sunt fie: 100% din beton. Fie 100% cu straturi de asfalt. Fiecare are avantaje si dezavantaje. Pentru Romania, unde intretinerea e cam varza, e de preferat asfaltul, care se poate repara mai usor. Plus ca la turnare betonul trebuie sa iasa perfect, nu se mai pot face reparatii ulterior, ceea ce iar e dificil de obtinut cu stilul "las-o bai ca merge asa".
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

aschiutza

Aici un caz din 2013 petrecut in Germania. Un motociclist si-a pierdut viata. E si o poza in articol cu betonul dislocat.

http://www.spiegel.de/auto/aktuell/motorradfahrer-stirbt-auf-aufgeplatzter-autobahn-93-bei-abensberg-a-906839.html

danutzu_1069

Pai nu asa au zis ca vor sa "repare" zona betonata, Bucuresti - Fundulea? Rascheteaza ceva beton si astern straturi de asfalt in grosime totala de 8cm...
Or fi uitat sa spuna ca rosturile vor fi decolmatate si umplute cu material elastic? (asta stiu ca este compus din doua substante care se mixeaza inainte de injectie... COLPOR, de exemplu...)
La noi, majoritatea aeroporturilor au pistele din placi betonate si cu rosturi umplute... Evident nu sunt facute cum trebuie si se simte la rularea avionului...

Liviu M

Quote from: aschiutza on May 27, 2018, 05:26:28 PM
Aici un caz din 2013 petrecut in Germania.
Din ce povesti am mai auzit si eu, autostrazile nemtesti nu-s proiectate (toate) pentru variatii prea mari de temperatura. Asa ca in ultimii ani au cam avut de suferit si am auzit ca vara, in cele cateva zile caniculare pe care le au pe an, au limitari frecvente de viteza in zonele afectate.


vancouver

#982
Din mai multe motive pe Bucuresti - Fundulea cred ca se impune o limita generala de 110 km/h pe toata durata verii.

Mai putin de 110 nu se va respecta, mai ales o limita sub 90 va duce la situatii in care unii vor respecta 90, dar camioanele si autocarele de regula nu, deci vor intra frecvent in depasire, ceea ce este mai periculos. Chiar si 110 e deja destul de plictisor pe un drum atat de drept si tentatia de a incalca limita va fi mare. In Franta sunt diverse drumuri express (DN-uri cu 2x2 si parapet median), cu limitare 110 si pare ca nu se mai termina drumul cand mergi cu viteza aia - cand ajungi pe A cu 130 e o usurare. Asadar domnii de la politie si CNAIR, nu exagerati cu limitarea, dar sa existe, ca sa fie pericolul semnalizat.

Limitarea la 110 trebuie explicata si la televizor si la radio, cu exemplul din Germania (articolul pus de @aschiutza), astfel ca marea majoritate sa inteleaga pericolul si sa respecte.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dumbravaandrei

personal, mai mult de 85-90 niciodata nu i-am dat pe acolo. Si nu sunt deloc omul care respecta limitele de viteza. Dar cat e sectiunea cu placi de beton... sa avem pardon, dar cu mai mult de 100 iti dezmembrezi masina.
Acolo trebuie reparatie capitala. Urgent. Alta solutie nu este....

danutzu_1069

Pe banda 2, care este mai buna poti merge cu peste 100, dar nu cu mult...
Camioanele si autocarele parca au limitatoare de viteza, 80 sau 90...

TibiV

Quote from: danutzu_1069 on May 27, 2018, 06:13:57 PM
Pai nu asa au zis ca vor sa "repare" zona betonata, Bucuresti - Fundulea? Rascheteaza ceva beton si astern straturi de asfalt in grosime totala de 8cm...

Nu au spus asta, ci ceva asemanator, dar mult mai serios...

Doar ca au spus asta in urma cu mai mult de 3 ani...
Quote from: TibiV on February 26, 2015, 08:34:19 PM
S-a facut expertiza tehnica inca in 2012, expertiza in care au fost analizate 4 variante:
   A. Ranforsare cu 2 straturi de asfalt peste beton
   B. Realizarea unui tratament (tip slam)
   C. Frezare de 9 cm si realizarea unei succesiune de 4 straturi asfaltice de 20 cm
           - un strat mortar asfaltic 3 cm sa impiedice transmiterea fisurilor din beton spre suprafata
           - 3 straturi asfalt (AB2, binder si MASF12 armat cu fibre ca strat de rulare /uzura)
    D. Ranforsare cu inca un strat de ciment de 20 cm

A fost aleasa anul trecut varianta C (Frezare 9 cm + 4 straturi asfalt)
Finatarea este din fondurile CNADNR.
Licitatia se va face in martie-aprilie.
Durata de executie conform proiectului este de 6 luni numai imbracamintea, 8 luni celelalte lucrari (parapeti, ceva lucrari la poduri/podete/pasaje). Totul ar trebui sa fie gata pana la sfarsitul anului 2015.


Deci era vorba de frezare 9 cm si straturi de asfalt de 20 cm.
S-ar fi "ingrosat" autostrada cu 11 cm, dar tehnic sună destul de convingător...
Mă rog, suna, căci sfârșitul anului 2015 a trecut cam de multișor... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

E periculos pentru altii ceea ce faci tu, andrei. Camioanele merg cu 90-100 si autocarele nu mai vorbesc. Le obligi sa te depaseasca. Vor sta poate un pic in spatele masinii tale, la mica distanta, asta deja e periculos. Apoi vor intra pe banda 2 cu 85, vor accelera greu la 90-100, vor crea coada si nervozitate. Aceasta nervozitate poate fi pepiniera unor manevre periculoase in urmatoarele minute.

Eu recomand insistent sa te gandesti si la altii. Mergi macar fix cu 100. Nu e mare deosebirea, nu te mai ajunge nici un vehicul greu din urma si nici tu pe vreunul.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Quote from: vancouver on May 27, 2018, 10:19:34 PM
E periculos pentru altii ceea ce faci tu, andrei. Camioanele merg cu 90-100 si autocarele nu mai vorbesc. Le obligi sa te depaseasca. Vor sta poate un pic in spatele masinii tale, la mica distanta, asta deja e periculos.

Cand ai circulat ultima data pe tronsonul in cauza?
Stai linistit, pe banda 1 nici "zmeii zmeilor" nu sar de 120-130...
Nici un autocar nu sare de 100 pe tronsonul respectiv pentru ca fie pasagerilor le-ar sari dintii din gura, fie ar trebui sa schimbe suspensia dupa 4-5 drumuri dus-intors...

Quote from: vancouver on May 27, 2018, 10:19:34 PM
Eu recomand insistent sa te gandesti si la altii. Mergi macar fix cu 100. Nu e mare deosebirea, nu te mai ajunge nici un vehicul greu din urma si nici tu pe vreunul.

La fel de bine ai putea recomanda celor care merg pe DN68A sa mearga cu cel putin 90 km/h, caci mai incet "este periculos pentru altii"....
Intelege te rog ca tronsonul ala este praf...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Cu masina mica, dar acum 3 ani, 110 era ok. Mai mult ... iti cereai singur programare la service.

vancouver

In aceasta clipa, Waze da o medie de 121 km pe ora pe acel tronson. Este media celor care circula momentan. Si e noapte (intuneric) deja in Romania la ora asta.

Eu am circulat ultima data in ianuarie 2018, si am mers permanent cu 143 pe tempomatul masinii, adica ca. 137 pe GPS. Am si descris ce am vazut atunci pe threadul de calitate a drumurilor. Scriam atunci: "- A2 acum incepe tot cu rosu. In general am spus ca un drum care indeamna sau obliga soferii sa paraseasca banda de mers fireasca intra la rosu. Asa si aici, desi banda 2 permite 130-150 km/h, starea benzii 1 indeamna multi soferi sa se duca pe banda 2 si astfel nu se mai circula ordonat si civilizat. Asta inseamna rosu. Totusi spre Fundulea se mai atenueaza problema - zic eu. Si parca as face jumi - juma galben." Postarea din 27.01.2018, am trecut cred ca pe 04.01.2018.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.