Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 14 Guests are viewing this topic.

eloy


Ionut

@alexef: multumim de vesti, bine ai venit! :cheers:
@tonica: bune pozele, multumim! Arata bine podurile, sunt curios daca pana la final de 2012 vom merge si pe celalalt sens pe Cernavoda-Medgidia. Cred ca sunt sanse daca mentin ritmul. Ah, mai ales ca sunt alegeri, deci sunt sanse. :dry:

isotech_ro

Quote from: tonică on June 19, 2012, 01:26:49 AM
Si-acum si cu podurile:



Din pacate din tren se vede mai degraba sensul opus celui la care se lucreaza mai abitir, cel inspre constanta.

Din pacate, la cum se prezinta stadiul lucrarilor cele doua viaducte, un termen de minim 30-45 de zile mi se pare rezonabil (pentru un sens).
Mai sunt de executat lucrari de:
- suprabetonare ( 28 - 30 zile, inclusiv intarirea la marca a betonului )
- hidroizolarea caii de rulare
- asfaltare
- montaj parapete protectie

tonică

cu placere ionut si eloy

isotech, totusi unghiul din care am facut fotografiile pot insela legat de stadiul actual al ambelor sensuri...Dinspre tren asa se vad insa daca ne uitam si aici ( http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1081947&page=212 ) la pozele facute de userul 'hc90' de la nodul cernavoda se vede ca sensul inspre constanta e mai avansat. Cred ca, in ordinea scrisa de tine sunt la nivel de hidroizolatie cu sensul acela. Doar o impresie, nu ma pricep indeajuns... Dar daca este asa cred ca 30 iunie poate fi o data reala pentru deschiderea traficului pe un sens.

Ionut


ciprebbe

au uitat esentialul.........sa pomeneasca data :d
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

QuoteVeste proastă: Autostrada Soarelui nu este gata pe 30 iunie

Amânarea survine, deşi pe şantier se lucrează intens în aceste zile, după cum a declarat Dima. Potrivit acestuia, cei 20 de kilometri de autostradă vor fi daţi circulaţiei rutiere pe un singur fir, în regim de drum naţional, de la jumătatea lunii iulie.

Totuşi, directorul DRDP Constanţa s-a ferit să avanseze data exactă de dare în folosinţă a tronsonului de autostradă. ,,Zona aceea este o zonă spectaculoasă, cred că este cea mai frumoasă zonă a autostrăzii datorită rambleelor (n.r. - lucrare executată în scopul ridicării unui teren la nivelul necesar sau al susţinerii terasamentului unei şosele, deasupra nivelului terenului)", susţine Dima, care ne-a specificat că de pe acel tronson s-au evacuat 5 milioane de metri cubi de pământ. Dincolo de ghinionul care, se pare, a urmărit tronsonul Medgidia-Cernavodă, acolo unde s-a ajuns şi la rezilierea contractului cu constructorul, acum lucrările avansează.

,,Noul constructor lucrează, totuşi, într-un ritm deosebit. Sunt implicate, aproximativ, 300 de utilaje, 150 de mijloace auto, într-un ritm furnicar care este evident în momentul în care intri pe şantier. Cred cu fermitate că actualul constructor îşi doreşte foarte mult să se încadreze în termene şi în vara asta să avem circulaţie Constanţa-Bucureşti pe autostradă", a spus şeful DRDP Constanţa. Marin Dima a specificat că tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia va fi dat circulaţiei rutiere pe două benzi pe calea de rulare în a doua jumătate a lunii august. Totodată, acesta ne-a spus că autostrada A2 va fi gata în integralitatea ei în anul 2013.

sursa: Romania Libera

tonică

isotech_ro spusese la un moment dat avand ceva surse pe teren cum ca s-ar fi putut, de catre constructor lucra pe ambele fire de undeva din zona piscicola. Deci pe un fir ar fi fost doar pe aprox. 13 km ( masuratoare cu rigla pe google earth  :D ). Dar na, fie si 20km asta insemnand pana in dj222. pe mine unul m-au obosit de-a binelea termenele astea, ba peste 5 zile, ba peste o juma de luna, ba peste 3 luni. Nu prea inteleg de unde marjele astea intr-atat de eronate. Nu-i chiar asa de greu sa calculezi daca esti specialist in cat timp poti termina o astfel de lucrare, sa iti faci calcule exacte, apoi sa-ti pui si o marja de eroare legata strict de riscurile care pot aparea ( aici intrand si vremea capricioasa ori riscurile terenului instabil, etc ). Ai impresia, cam de peste tot, ca-si pun termenele limita din burta, dupa ureche.
E asa de usor de-nteles cum ca daca pui un termen mai mare si termini inainte de vreme e un plus de imagine pe termen lung in locul tacticii actule si atat de uzitate de a pune un termen scurt ( in ideea captarii unei imagini de foarte scurta durata ) pe care mai apoi sa-l tot amani scazand sau anuland orice posibilitate de a atrage atentia asupra ta altfel decat dintr-un unghi dezaprobator si negativ. Dar na, mai tebe sa treaca ceva apa pe dunare/dambovita... :p

isotech_ro

In acest moment situatia A2 / A4, şi discutam acum porţiunea din A2 dintre Cernavodă si Constanta şi respectiv A4 ( centura Constanta ):

- A2 - tronson I - nod A2/A4 - nod rutier Siminoc/Valea Dacilor (DJ 381) - executant Astaldi - Max Bogl (executat, termen final 30.06.2012,  dat in funcţiune însă numai pana la subtraversarea DN3 unde este organizat un sens giratoriu provizoriu – variantele de acces prin DJ381 Medgidia sau prin drumul comunal Murfatlar – Siminoc – Valea Dacilor neavând capacitate de preluare a traficului greu)
- A2 - tronson II - nod rutier Siminoc/Valea Dacilor (DJ 381) - Medgidia (pasaj rutier DJ222) - executant Astaldi - Max Bogl (termen, 30.06,2012, executat, nu se poate da in exploatare din considerentele de mai sus)
- A2 - tronson III - Medgidia (pasaj rutier DJ222) - Cernavodă (nod rutier A2 - DJ223) -  executant Astaldi - Max Bogl ( constructor iniţial COLAS – contract reziliat in primăvara 2011, licitaţie reluata, contract semnat la 23.09.2011 – termen 3 luni proiectare, 1 an execuţie – lucrări demarate în ianuarie 2012, la 6 luni de la începerea lucrărilor efective se va face deschiderea traficului pe un sens – 30.06.2012, respectiv finalizare 31.12.2012) – MENTIUNE: COLAS a obţinut un claim privind modificarea traseului iniţial proiectat – traseu mutat uşor către sud – cca 500-1000m si care sa urmărească curbele de nivel  (pentru care a solicitat si o suplimentare financiara de cca. 8 mil euro, fara TVA). In momentul relicitării tronsonului s-a ţinut cont de acest claim privind traseul.
- A4 - Ovidiu - Lazu - Port Constanta Sud - Poarta9 - executant FCC – Astaldi – aici avem o situaţie oarecum asemănătoare cu ce s-a întâmplat pe A3 – Moara Vlasiei – Ploieşti, in sensul in care asocierea FCC – Astaldi nu prea a funcţionat din vina preponderenta a FCC, tronsonul executat de Astaldi, respectiv nod A2/A4 – nod Lazu fiind finalizat (31.12.2011), pentru restul, FCC obţinând câteva claim-uri, ultimul termen asumat fiind 30.10.2012.

Din punct de vedere al conexiunii dintre A2 cu reţeaua de drumuri naţionale avem:
în zona Cernavodă – nod rutier A2/DN22/DJ223
în zona Siminoc/Valea Dacilor – nod rutier A2/DJ381 (aici trebuie menţionat ca NU va exista conexiune directa A2 - DN3, care subtraversează A2)

Revenind la A2 - tronson III - Medgidia (pasaj rutier DJ222) - Cernavodă (nod rutier A2 – DJ223), întârzierea de 2 săptămâni se datorează precipitaţiilor abundente de la finele lunii mai şi începutul lunii iunie, constructorul asumându-şi termenul de 15.07.2012 (personal sunt sceptic avansând un termen mai realist, respectiv 31.07.2012). Teoretic s-ar putea deschide circulaţiei un fir de trafic pe sub-secţiunea Cernavodă (nod rutier A2 – DJ223) – Ivrinez (amenajarea piscicola Faclia), şi în regim autostrada din acest punct până pasajul DJ222 (practic însa nu se poate din lipsa acceselor tehnologice către şantierul autostrăzii).


LE în general sunt foarte cinic, dar m-am saturat de "păcălici şi jacardele" din presa scrisa sau audiovizuala, care nu se documentează, nu se uita pe harta, nu ştiu nici măcar sa folosească google maps sau google earth, care au devenit instrumente extraordinare (dacă ar şti măcar sa activeze funcţia terrain printr-o logica simpla ar avea o mulţime de informaţii) ... totodată mai enervează cumplit tot felul de "jurnalişti" care nu fac decât sa scoate din context informaţiile care le culeg de forumuri ... însă ,,scriu" articole, numai de dragul de a face ,,jurnalism militant partizan" ... cazuri ca Antena3, ProTV, Capital, Ziarul Financiar, România Libera, etc devin de acum proverbiale .... ma rog ... acum se pare ca la conducerea MT / CNADNR avem parte de nişte ,,pitecantropi" nu departe de ,,casta jurnaliştilor militanţi"

Ionut

#204
@isotech_ro: asta da analiza, multumim! :cheers: Nu te mai stresa cu jurnalistii, de-asta exista acest forum. :)

Deci tu zici mai curand 31 iulie, nu 15... sa vedem! E bine ca la 30 iunie vom avea B-Ploiesti, avem doua saptamani in care sa facem poze si clipuri video, sa nu ne plictisim. :D

isotech_ro

#205
@Ionut din informatiile care le am, dar si analizind si bruma de fotografii si informatii veridice inclin sa cred ca 31 07 este un termen realist ... INSA poate totusi 15.07.2012 este un termen asumat de constructor si de ce nu sa le dau credit pentru ca ei stiu cel mai bine situatia din santier.

LE: cei care discrediteaza Astaldi sau Max Bogl nu stiu ce vorbesc (tot timpul "se uita" cum arata santierul la 01.01.2012, ce volume de lucrari sunt realizate) ... nu pot spune insa cuvinte de lauda la adresa FCC (nici macar pentru podul Vidin Calafat)

stangabriel

Buna seara. Are cineva idee cum va arata nodul de la Ovidiu,schita de pe Google map nu ma prea lamureste,iar pe net nu am gasit ceva exact.

Multumesc.

isotech_ro

#207
In semnatura user SfantuMM, pe SSC, Sfantu aici, ai sa gasesti info.
pe site oficial Al asocierii FCC Astaldi, dedicat A4 ai sa poti descarca punctele kmz pt GM

stangabriel

#208
Multumesc,e la fel ca pe GM disponibil normal,mi le-a deschis cu G Earth. Nu inteleg de ce au ales varianta cu sensul giratoriu mic din nord si bretelele imi par incurcate. Cum se va lega A4 de DN 2A ,DN 3C si DC 87,parca nu e solutia cea mai simpla.
Probabil ca aici tin cont de categoria fiecarui drum, de aceea pare complicat.

Ionut

In prima jumatate a lunii iulie... pe binder.

QuoteAutostrada Cernavodă-Medgidia, deschisă provizoriu la începutul lunii iulie

Cu toate acestea Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale va da drumul la circulaţie în prima decadă a lunii iulie, afirmă surse oficiale din cadrul proiectului. Cum până atunci nu se pot termina lucrările, traficul va fi deschis circulaţiei doar pe benzile spre Medgidia, câte una alocată fiecărui sens de circulaţie. În plus, traficul se va face pe stratul de binder (penultimul), cel final, de rulare urmând să fie pus de abia în toamnă.

Ingineri constructori afirmă că desfăşurarea traficului pe stratul intermediar de asfalt, nu pe cel final, nu va avea consecinţe ne­ga­tive.  ,,Totul depinde de durata acestei chestiuni, care trebuie limitată doar la lunile de vară", spune un inginer constructor.  În plus, el afirmă că vor trebui asigurate condiţiile de siguranţă  a circulaţiei, printre care şi marcajele provizorii de culoare galbenă.

Viteza de circulaţie va fi limitată la 100 de kilometri la oră, adică la limita admisă pe drumurile naţionale. Până la finele lunii august-luna septembrie vor fi terminate integral celelalte două benzi, respectiv cele de întoarece spre Cernavodă, moment la care autovehiculele vor începe să circule pe acestea. Până la finele lui noiembrie constructorul Astaldi va realiza şi stratul final de asfalt pe cele două benzi spre Medgi­dia, moment la care va putea fi deschis întregul segment Cernavodă-Medgidia, la profil de autostradă. Termenul contractual stabilit anul trecut cu firma Astaldi pentru Cernavodă-Medgidia este ianuarie 2013. Benzile Medgidia-Murfatlar unde se face joncţiunea cu actuala autostradă vor fi definitiva­te până la deschiderea din iulie. Stadiul fizic al lucrărilor pe segmentul Cernavodă-Medgidia este de 50%, în timp ce pe primele două benzi este de 80%.

sursa: Romania Libera