Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

kitsune

Salutare colega, tot acolo am făcut și eu practica obligatorie, in vara de după treapta a doua. Plus că ne-au adus și la inaugurare, să facem galerie tovarășului, stăteam înșirați de-a lungul autostrăzii.
Podul de la Fetești și autostrada au fost gata cu vreun an și ceva mai devreme, au fost muzeu până în '87, când s-a terminat și podul de la Cernavodă și s-a inaugurat. Mergeam cu bicicleta când era muzeu. Și parcă am fost și cu mașina (cu tata), am trecut cu bacul la Cernavodă. Cred că în '85 sau '86, țin minte și un pod de pontoane peste canal la Medgidia, tot atunci.
Practica era faină, că plecam direct la plajă de acolo. Cum am spus, 3000 years ago
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Constantin Dejanovici

^Salutare. Simpatice vremuri, într-adevăr. Și eu am prins o galerie, dar la Medgidia, la inaugurarea din 1984 a Canalului. Într-adevăr, podul de la Fetești a fost gata ceva mai devreme. Îmi duc aminte că în 84 tablierul central era gata, începuseră să monteze șinele. Mai era de lucru la consolele auto. De câteva ori am trecut în Baltă chiar pe pod, prin mijlocul șantierului, dimineața când era ceață și nu circula bacul.

survola

Tunde Unimog-ul tufișurile până dă vreun șofer peste el.

kitsune

Ce să faci, pe vremea tufișurilor nu era nici tictoc nici Netflix. Acum pe bune, am văzut cu ochii mei șoferi de dubă cu filme pe tableta pusă în volan (pe A2).
Se pare că instinctul de conservare este o trăsătură pe cale de dispariție.

Și o erată la ce am spus mai sus: am încurcat "excursiile", podul de la Medgidia e dat în folosință în '83, deci pe pontoane am trecut mai devreme, nu avea cum să fie aceeași tură cu trecutul cu bacul la Cernavodă, ăla era prin '86.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

horatiu.cosma

Nu aveți povești și pentru cei născuți după 1990  :lol: ? În 96 am fost prima dată la mare, trenul de la Zalău la București și apoi cu Dacia 1310 până pe litoral. Pe A2 București - Fundulea am întrebat mirat dacă ne-am urcat iar în tren, că auzeam la fel acele rosturi ritmice. Pe la Fetești a fiert apa in motor, atunci am aflat pentru prima oară ce înseamnă cuptorul din Câmpia Română.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Păi Horațiu, aventura era înainte să se deschidă A2 complet. După aia drumul a devenit "monoton" cum spunea cineva mai sus. Înainte era Paris - Dakar, varianta românească, aveai ce povesti la fiecare drum, atât de multe evenimente erau, fie rosturile de la plăcile de beton sau gropile din asfalt, fie cârciumile de la Drajna sau Dropia, sătenii ce mergeau noaptea pe mijlocul drumului în stare etilică in beznă completă, poliția care te pândea la Conpet, la Cernavodă la trecerea la nivel, in Satu Nou, nelipsitele pene făcute cu Daciile 13xx, reparate pe marginea drumului cu te miri ce sârmă rămasă prin câmp, întâlnirile cu căruțe, biciclete, tractoare, combine și multe alte vehicule uneori împinse sau trase cu mâna, bările și radiatoarele sparte de impactul cu câini, iepuri, mistreți, vulpi și alte gloabe, caroseriile contorsionate ale mașinilor intrate in pomii de pe margine și câte și mai câte.
Voi cei născuți după expirarea decretului nu aveți parte de toate astea. Doar monotonie, cozi la taxare și câte un eventual bizon. A, și nelipsitele accidente cauzate de neatenția la volan, gen cel de mai sus sau cei ce mor pe banda de urgență când dă tirul peste ei. Dar cam atât.
De aceea povestim, să ne amintim și noi de unde am plecat, că mult prea mulți au amnezie și-și amintesc doar câinii (ăia cu covrigi in coadă) din epoca de aur.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

carutasul

eu îmi amintesc doar că ... parcă în '87 am avut cursul de Rezistența Materialelor cu Buzdugan, a fost o perioadă de vreo două luni când toată catedra era acolo, chiar și examenul l-am dat cu un asistent :) Cred că a fost chiar un eveniment pentru cei din domeniu... 

JohannDB

........... ((( ...  și câte un eventual bizon.)))  Câte un "eventual".... Ohohohhhhhooooooo, mai ales, imediat,după 90, când au început evadările temporare prin vest și au apărut "reveniții" cu alte mașinuțe, altele decât "Dăciuțele" au apărut și masa, în dezvolate a lui "bizonicus automobilisticus".... o faună în continuă explozie.
 Și până atunci aveam bizonii noștrii, așa cu Dacia, mai fără toba din spate, mai fără toba de pe mijloc, mai cu  un motor mai comprimat, că nu era o tehnică spațială desfacerea unui motor pe care mulți am învățat mecanică.... Numai  că...., numai că, nenea milițianul te trăgea pe dreapta imediat cum cântai din tobe pe drum, cel puțin..... Că nu scăpai de-un control "inopinat" nici când treceai pe la "borcanele" plantate pe drum și în pustietate, vorba aia, "unde-și înțărca naiba pruncii".....
   Ce frumos a fost în perioada plății datoriei externe (NOTA BENE ianuarie 1984 - decembrie 1989, doar atât), când plecai la mare în concediu, că pe vremea aia plecam și la mare, cu benzina de tranzit de câte 15 litrii/județ și la mare îți făceai plinul prin perindarea pe la benzinăriile de pe lungul litoralului... Pentru asta aveai plasat în portbagaj, la fix între telescoape, demontabil, un mare și frumos rezervor făcut din tablă de 1 mm, cu o capacitate proprie de cca 90 de litrii... Îl mai am și acum prin șopron.... Pentru greutatea suplimentară, arcurile de spare erau schimbate cu arcuri de față......
  Povești, la gura sobei.... Povești din vremea unui A2 incipient, pe DN 2A prin Hârșova, până la apariția noilor poduri dunărene cu cei 17 km de pistă de beton......
   Și cum zice și "@kitsune"..., monotonie, prin Câmpia Română... Slobozia..., Țăndărei,..... mare noroc cu podul peste Dunăre de la Giurgeni - Vadul Oii din 70 (decembrie 1970)....
  Pentru cei și mai mici, ante 1970, la mare, la modă era.... trenul; trecerea pe Podul de la Cernavodă, era o sărbătoare... Trenul nu avea ferestrele încăpătoare  la cât de mulți erau cu capetele p-afară privind la dantelăria podului și la albia Dunării - cei mai isteți o tuleai în coada trenului, unde prin ușa de acceas între vagoane, care aici era liberă se admira linia, podul, Dunărea....

survola

Chiar, mai există celălalt pod, cel de la Giurgeni-Vadul Oii?  :o

danutzu_1069


M_Z

#1751
Este tot acolo și functional. A fost o alternativa buna de ocolit lucrările de la podurile dunărene de pe A2. E bun de folosit și când e aglomerație mare duminică la plecare din Constanța spre București.

carutasul

Eu am trecut o dată acum vreo zece ani pe acolo, când avertiza poliția că e trafic mare pe A2 și recomanda rute alternative. Dar mi s-a părut muuult, oricât ar fi fost de aglomerat - atunci se stătea la taxare - dar chiar și așa...
Însă pentru cine are timp poate merită o excursie. O altă dată, mergând spre Galați,  am căutat în Hârșova un loc să mănânc o ciorbă de pește, am presupus că fiind oraș dunuărean o să găsesc, ne-am mulțumit cu o pizza în final... Din păcate scăzând traficul mai dispar și localurile care erau o dată pline...

JohannDB

#1753
  (!!)... Chiar, mai există celălalt pod, cel de la Giurgeni-Vadul Oii?
    Îi .... chiar în locul în care-o fost construit, nu l-a mutat nimeni, nicăieri și nici nu l-au demolat colecționarii de "fer".....
    O trecere pe Giurgeni - Vadul Oii, nu-i chiar un ocol "de la pământ la lună"...
    De pe A2, la km 105+100 ieși pe bretea spre DN 21 pe 1,1km și intrii în DN 21 la km 107 +100, continui până în Slobozia, la giratoriul de la Lidl Slobozia, DN 21 km km 89+600 și aici intrii pe DN 2A km 66+100, de unde te duci prin Țăndărei  la Hârșova și treci podul Giurgeni - Vadul Oii, unde taxarea este la km 116 (11 lei traversarea), continui pe DN 2A până la km 197+400, giratoriul "Ovidiu" (de) unde prin Ovidiu continui spre Constanța/Mamaia, sau intrii pe A4, km 00 și la bifurcația Selgros/Dedeman, km 19+400 pe breteaua la dreapta intrii pe DN 39, km 8+100, treci prin Agigea, apoi Eforie N/S, , etc până la Mangalia......
    Eiii, diferența de kilometraj o poți face prin această ultimă precizare; pe direct pe A2 de la km 105+100, ieșirea de Drajna/Slobozia, ai la km 144+300 taxarea "Fetești" (13 lei traversarea cu turismul), la km 212+300 incepe breteau spre A4 și intrii pe A4 la km 15+100 și ieși la 19+400 în DN 39 la Selgros/Dedeman (Lazu/Agigea, cum vrei, dar mai degrabă Lazu, că Agige-i peste canal).......
  DIFERENȚA ?? De la ieșirea Drajna/Slobozia, via pod Giurgeni la intrarea în DN 39, km 8+100 Selgros/Dedeman Lazu ai 170,300 km...
              De la ieșirea Drajna/Slobozia, via pod Fetești la intrarea în DN 39, km 8+100 Selgros/Dedeman Lazu ai 111,400 km...
    În rest sănătate și drum bun !!

carutasul

da, nu atât de kilometraj e vorba ci de faptul că viteza medie e semnificativ mai mică, chiar și când e aglomerat pe A2 tot reușești o medie de 90km/h ... Dar uneori îmi place să mai merg așa pe șosele pe unde n-am mai fost de mult, atunci mi s-a părut lung și pentru că se înserase, ziua e mai relaxant și mai și vezi locurile...