Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

kitsune

In altă ordine de idei, azi am venit spre București și pe banda 2 pe lângă Medgidia revopseau benzile. Era camioneta cu săgeata aia galbenă mare din lumini. Imposibil să o ratezi. Se pare că în urma mea, o doamnă a reușit să o ia in plin (fatal).



https://www.replicaonline.ro/accident-rutier-grav-pe-autostrada-a2-o-femeie-de-30-de-ani-a-murit-video-612996

Nu comentez motivul lipsei de atenție, dar sincer, e greu să nu vezi ditamai reflectoarele.
Ca o paranteză, m-am uitat la paletele antiorbire. Sunt toate pe partea de sud (parapetul sensului spre Constanța) indiferent de direcția curbelor. Asta pentru că era o discuție despre cum se amplasează. Pe mine personal nu m-au deranjat niciodată că sunt puse așa, nu mi se pare că mi-ar lua din vizibilitate in curbe. Ce este drept, folosesc banda 1 majoritar. Dar lipsa lor noaptea este deranjantă. Și pe la Sărulești sunt cam ca dinții de babă (cred că ard bine in sobe).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

As zice: greseala ta ca mergi regulamentar.
Dar nu zic ca ies polemici si discutii depsre ce si cum.

tom_sawyer

După accidente similare la Craiova și Brașov, au decis să cumpere camioane cu atenuator de impact. Din păcate licitația încă nu apare ca finalizată:
https://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100268088/

TVlad

Camioneta aceea banuiesc ca era stationata pentru ca marcajele se aplica cu un utilaj special.

Nu stiu ce anume s-a intimplat acolo daca victima era sau nu cu ochii pe telefon dar, indiferent de asta, un obstacol cu asemenea dimensiune si masa e normal sa fie semnalizat mai bine, cu jaloane montate la distanta corespunzatoare.


Voicu

Pe aici la noi se practică presemnalizare cu 2-3 km înainte, practic ca la o îngustare, inclusiv limitare de viteză în trepte, totul la bordul altor utilitare care se deplasează în ritmul lucrărilor.

ovicor

In locul jaloanelor de presemnalizare, nu se poate adauga la ansamblu o motocicleta, cu aceeasi sageata doar mai mica, care sa se deplaseze la o distanta (1000m) in urma acelei camionete cu sageata mare? Circuland "lipit" de parapet, nu cred ca ar fi foarte expus, fiind usor de evitat de soferii veniti din urma.

paranoiaaaa

Eu in Polonia vad camionete de acelasi gen, cu o sageata luminoasa uriasa! Nu am citit sau vazut accidente! Si ei curata autostrada in fiecare seara pe ambele parti. Sunt foarte greu de ratat!

miahi

Poate aici e avantajul in Polonia, ca le vezi mereu pe traseu si lumea s-a obisnuit cu ele.
La noi, la ce lucrari de intretinere se fac, apar mai rar ca Mos Craciun.

survola

Hai să mai recunoaștem că și șoferii (șoferița, în acest caz) sunt de vină.

Alexander

In mod categoric soferii sunt de vina. Daca n-a vazut o duba cu o sageata uriasa, luminoasa (uneori sunt efectiv orbitoare) imi e clar ca nu ar fi vazut nici un motocilist stationat cu paleta (de altfel o potentiala victima). Cu masinile astea moderne, setezi lane assist si tempomat si bagi un film pe netflix.

dumbravaandrei

La cât se stă cu ochii în telefon acum...
La cât de monton e mersul pe A2...
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

dr4qul4

#1736
poate nu ar strica o mini-remorca de semnalizare care sa mearga in spatele camionetei la 50m distanta, cat mai aproape de parapete (poate fi ceva electric care sa urmeze automat camioneta).
Ma gandesc la ceva de 50cm latime x 50-100 cm lungime si maxim 100cm inaltime, bineinteles cu un led galben puternic si intermitent. Baza ar trebui sa fie din metal (pana la max 20 cm inaltime si in ea sa fie si motorul si bateria), iar restul din plastic/cauciuc + led. In caz de acrosare sa nu provoace daune prea mari masinii. Dar solutia e sf pt noi.

Bineinteles, mai exista si varianta ieftina, cu pus conuri cu led intermitent in spatele camionetei (tot lipite de parapete). Poti sa-i pui din 100 in 100m, cu minim 300m inainte de camioneta de semnalizare si sa mergi cu ei asa si 3 km, dupa care alta masina din spate sa-i stranga.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Earthchild

Referitor la soluția antiorbire, cea utilizată la noi, cu palete din plastic, îmi pare proastă, nerezistentă și scumpă pe deasupra, necesitând un proces laborios pentru instalare. Fiind greu de întreținut, ajunge să arate "ca dinții babei" cum s-a menționat mai devreme. Îmi aduc aminte că pe A1 în Banat paletele rupte de vânt au ajuns pe carosabil și au provocat accidente.
Nu înteleg de ce nu adoptă soluția ungurească; pentru mărirea distanței parapetului de mijloc față de banda a doua s-a putut modifica normativul.

kitsune

Pe porțiunea din baltă a A2, la inaugurare avea tufișuri pe mijloc. Și au rezistat până când au spart-o și au refăcut din temelii bucata aia (era din beton inițial) nu mai țin minte anul. Și atunci au renunțat și la tufișuri și la bucata care nu avea deloc parapet (se zvonea atunci că ar fi pistă de aterizare de rezervă pentru baza de la Bărăganu).
Dar țin minte tufișurile bine și făceau treaba cu antiorbirea. Doar că trebuiau tunse periodic (era un Unimog care făcea asta)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Constantin Dejanovici

^Am lucrat la tronsonul acela în vara anului 1984 (era practica obligatorie pentru elevii de liceu). Se turna beton cu un utilaj fabricat la Mannheim în 1936 (!) - din păcate, nu mai țin minte firma producătoare. A fost inaugurat în noiembrie 1987, odată cu podurile (a căror construcție a durat nu mai puțin de 10 ani, enorm pentru viteza cu care se lucra în comunism. Prin comparație, ramura principală a Canalului a durat 8 ani).
Vegetația pe mijloc cred că era standard la vremea aceea, în orice caz, știu că și pe A1 era la fel. Refacerea a fost și ea cu peripeții - inițial, prin 2002-2003 s-a ocupat o firmă germană, aceasta a decopertat un sens, după care s-a oprit, contractul a fost reziliat și vreo 2-3 ani s-a circulat doar pe sensul celălalt.