News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 31 Guests are viewing this topic.

dudley

Sa aprobi lucrari de genul in plin sezon estival mi se pare o idiotenie grava.
Guvernul nu mai stie cum sa pompeze bani aiurea in horeca de pe litoral cu tot feluri de vouchere electorale, iar altii blocheaza drumul spre mare.
Puteau contracta Martie-Iunie, nu Iunie-Octombrie ..

stangabriel

Din ce am inteles eu, lucrarea trebuia finalizata in mai, dar s-au gasit probleme si a trebuit dat jos betonul si refacut. Acest lucru se pare ca a fost neprevazut in proiect si trebuie facut. Nu asfaltau si apoi dadeau iar jos totul.

Ca firma nu a facut mai repede da, dar a castigat o licitatie cu anumite date. Aici cred ca adevarul e undeva la mijloc, oricum nu aveau cum sa deschida circulatia.

Apoi poate se vor invata si oamenii sa utilizeze aplicatii cu traficul in timp real, pentru a putea lua decizia corecta cu ruta aleasa. Nu ai ce sa faci, macar iti usurezi tie viata alegand ore si trasee potrivite.

 Daca e accident, ce faci? te pui in coada si injuri mortul ? Se stia de problema.

TibiV

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/reabilitarea-podului-peste-bratul-borcea-situat-pe-0

QuoteReabilitarea Podului peste bratul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680 si Reabilitarea Podului de la Cernavoda situat pe Autostrada A2, la km 157+600

23 Noi 2021

 
București, 22.11.2021

,,Reabilitarea Podului peste bratul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680 si Reabilitarea Podului de la Cernavoda situat pe Autostrada A2, la km 157+600"

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de ORGANISM INTERMEDIAR pentru TRANSPORT, au convenit în data de 19.11.2021, încheierea Contractului de Finanțare nr.123 pentru proiectul ,,Reabilitarea Podului peste bratul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680 si Reabilitarea Podului de la Cernavoda situat pe Autostrada A2,la km 157+600"  in vederea acordării finanțarii nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1- Îmbunatatirea mobilitatii prin dezvoltarea retelei TEN-T si a metroului OS 1.1 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE - proiecte noi de investitii, Operațiunea- Creșterea mobilitatii pe reteaua rutiera  TEN-T centrala.

Obiectivul general ale proiectului este: extinderea infrastructurii de transport rutier amplasate pe reteaua TEN-T centrala , prin reabilitarea, modernizarea sau, dupa caz, completarea tronsoanelor a caror constructie a fost demarata in perioada de programare 2007-2013 si a celor care au fost stabilite prin MPGT, asigurand dezvoltarea in continuare a retelei definite, fapt care va conduce in primul rand la economii de timp in transportul rutier de marfuri si calatori intre regiunile Romaniei si Europa Centrala, de Vest si de Sud ca urmare a eliminarii blocajelor pe rutele vizate, asigurand cresterea mobilitatii.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt :

1. Reabilitarea Podului de la Cernavoda situat pe A2, km 157+600:
a) Lungime pod 1.596 m;
b) Viteza de proiectare 100km/h.

2. Reabilitarea Podului peste bratul Borcea situat pe A2, km 149+680:
a) Lungime pod 968 m;
b) Viteza de proiectare 100km/h.

Valoarea totală a  proiectului este de 216.792.495,89 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune - 147.150.893,11 lei, 15% contribuția proprie- 25.967.804,65 lei, diferenta reprezentand valoare neeligibila inclusiv TVA.

Durata proiectului: Perioada de implementare a proiectului este de 51 luni, respectiv între data de 01.10.2019 și 31.12.2023 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Cod proiect 126752.

Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

stangabriel

#1698
Gata, se pare ca s-a deschis.

Apropo de asta, pe mine m-a mirat faptul ca nu au fost accidente pe pod, se mergea incet. Sper sa puna mai multe semne de micsorare a vitezei.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/restric%C8%9Biile-instituite-pe-a2-pentru-lucr%C4%83rile-la

Joi, 06.07.2023, începând cu ora 09:00, se ridică restricțiile instituite pe A2 pentru lucrările de reabilitare la podul peste brațul Borcea.

Menționăm faptul că defectele structurale la tablierele din beton armat ale podului peste brațul Borcea, calea 2, au fost evaluate prin carotare încă din vara anului 2022. Experții responsabili de interpretarea rezultatelor de laborator, au solicitat înca o evaluare a betonului suprastructurii, după decopertarea straturilor căi și a betonului de pantă. Astfel, în luna martie 2023 a avut loc ultima evaluare a stării de degradare a suprastructurii de beton armat a podului. După interpretarea ultimelor rezultate, experții au luat decizia de a spori cantitățile de beton structural necesare a fi înlocuite. 

Având în vedere și faptul că lucrările de decopertare erau complet realizate, CNAIR împreună cu antreprenorul au depus toate eforturile pentru a se finaliza cât mai repede lucrările programate cât și cele suplimentare stabilite de experti în luna martie. Odată cu decopertarea straturilor căii și demolarea betonului de pantă vechi, posibilitatea de a etapiza intevenția și deschiderea circulației mai devreme era pratic nula.

Precizăm că pentru lucrările de reabilitare executate in perioada martie - iulie 2023, după hidrodemolarea betonului degradat din suprastructură, au fost utilizate următoarele cantități:

Cofraje 1170 mp;
Material metalic (confetii metalice si armaturi) 293 t;
Beton turnat 872 mc.
În prezent, stadiul fizic al lucrărilor de reabilitare este de 78%, iar după finalizarea sezonului estival, se vor mai introduce restricții de trafic pentru realizarea ultimelor lucrări de mult mai mică anvergura, în vederea finalizării reabilitării și realizării recepției.


Lucrările de reparații structurale realizate la podurile dunărene Borcea și Cernavodă vor avea o perioada de serviciu de cel puțin 40 de ani, garanția fiind de 5 ani după recepție.

Reiterăm scuzele pentru disconfortul creat utilizatorilor autostrăzii A2 în ultimele 4 weekend-uri și vă asigurăm că acest tip de intervenții structurale la ambele poduri au fost de o importanță majoră fiind absolut necesare.

Precizăm faptul că taxa de peaj la Fetești rămâne suspendată până la finalizarea tuturor operațiunilor administrative necesare reinstituii acesteia. 

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Skynick

Pe portiunea nou reabilitata cu asfalt - Bucuresti Fundeni au aparut pe ambele sensuri (de la caldura probabil) niste valuri perpendiculare pe sensul de mers, probabil la imbinarile dintre sectiunile de lucru. Asfaltul s-a ridicat urmare a miscarii betonului de dedesubt probabil.

Valul nu este mare, cam cat un furtun mai serios dar sunt foarte frecvente. Simti o astfel de traversa la fiecare trei secunde si bineinteles ca este deranjant plus ca nu cred ca face deloc bine suspensiei la viteza aia.

Cum presupun ca nu se va interveni in sezon, asteptam cu incredere luna octombrie pentru a vedea ce se poate face. Presupun ca lucrarea este inca in garantie  O:-)

Oneinthecrowd

Am trecut saptamana asta pe acolo (B-> C-ta Miercuri, C-ta-> B Joi). Nu am simtit denivelarile descrise de Skynick. In general conteaza si masina. Pentru mine - care nu fac traseul frecvent - a fost o schimbare majora in bine dupa rulajul pe dale din trecut.

Doar doua experiente diferite, nu contest spusele lui Skynick.

kitsune

Denivelările la rosturile plăcilor de beton se simt de când s-a terminat reabilitarea. Mai puternic pe banda 1, mai ales pe sensul spre Constanța. Dar da, vara asta parcă s-au accentuat
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

mirceaeliade

Pentru zone cu caldura extrema, se fac autostrazi din ciment.  California e plina de ciment, si asfaltul e practic inexistent pe autostrazile mari din sud.  Asa cum s-a facut la Giurgiu, se poate face si la noi cimentat in zone unde se asteapta sa fie probleme vara, mai ales unde mai si stationeaza tirurile, sau pun frana/accelereaza.

TVlad

Conteaza probabil mai degraba gama in care variaza temperaturile in cursul anului. In California iernile nu sint ca la noi.
Spunea cineva mai demult ca daca ai placi de beton turnate prost, nu ai cum sa le repari fara sa le demolezi cu totul. Orice tentativa de a acoperi rosturile e sortita esecului; mai devreme sau mai tirziu, se vor face simtite discontinuitati la suprafata.

mirceaeliade

Nu cred ca asta nu a fost luat in considerare la VO Giurgiu

Harry

               Agentia pentru Protectia Mediului  Constanta, anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul: REALIZAREA DE NOI NODURI RUTIERE PE AUTOSTRAZI - NOD RUTIER PESTERA(A2-KM 181) SECTOR CERNAVODA - CONSTANTA, judetul Constanta, amplasata in comuna Pestera, municipiul Medgidia, extravilan, judetul Constanta.

rota

"Autostrada Soarelui : CNAIR a primit patru oferte pentru lucrări de reparații la pasajul de la Drajna (km. 101). Ministerul Transporturilor a emis deja Autorizația de Construire "Sursa

sunt proactivi, au emis deja ac :))
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

survola


pasadia

E cam acelasi lucru - 2 km sud fata de Dragalina, 2 km vest fata de Drajna (Noua).