Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 24 Guests are viewing this topic.

Sorinus

Vara, gatuirile sunt cauzate de accidente, de taxarea la Fetesti si intrarea în București. 3 benzi nu sunt soluția.

Archi

^^ In primul rand un stat european si civilizat se preocupa ca toate provinciile sa aiba acces la o retea de drumuri moderne, se preocupa sa nu mai existe orase mari unde traficul de transit trece prin centru, se preocupa sa construiasca infrastrucura noua si moderna acolo unde zilnic este cate un accident pe Drumul National.

Revenind ontopic problema de trafic pe A2 este exclusiv vara, in sezon, iar atunci este in weekend, cu preponderenta vinerea si duminica. Intr-un sezon sunt realist 14-16 weekend-uri, iar daca ar fii sa consideram zilele cu adevarat aglomerate acestea ar fii vinerea si duminica, adica fix 28-32 de zile intr-un an, adica undeva la 7-8% din zilele totale din an. Sa construiesti o autostrada cu 3 sau 4 benzi pe sens pentru a fii folosita la potential maxim doar in 7% din zilele dintr-un an calendaristic este o mare greseala in contextul in care exista rute in tara care au trafic mult mai mare intr-un an decat A2 si care nu au nici centuri ocolitoare la orasele de pe traseu. Ma opresc aici, s-a mai discutat problema acum cativa ani pe acest topic, sau pe cel general de autostrazi, nu mai stiu. Poti cauta pe topic si o sa gasesti pagini intregi de argumente care sustin ca A2 este ok cu doua benzi pe sens.

Cum spune si Sorinus, hai sa renuntam la varianta de plata cash la pod ( sau sa renuntam la taxa de tot ), sa facem varianta Techierghiol, sa facem A0 pentru o distributie a traficului si pe alte artere in Bucuresti, sa implementam un VMS functional pe tot A2 care sa reduca dinamic limita de viteza la 110, 100, sau chiar 80 (cat e nevoie) cand e aglomerat pentru a mari capacitatea (o autostrada are capacitate mai mare daca masinile circula mai incet) si a reduce probabilitatea de blocare prin accident.

RazvanN

Cred că noul pod de la Brăila, împreuna cu Dx-urile spre Râmnicu-Sărat/Focșani vor degreva o parte din traficul de pe A2 dintre Slobozia[Drajna] sau Fetești - Constanța. Da, înlăturarea opțiunii de plată cash sau a taxei în sine ar fi binevenită dpdv ambuteiaje.

Pe de altă parte, pe zona Buc-Fundulea aș fi curios să văd niște valori de trafic, cred că există volume care încep să justifice o lărgire, sau cel puțin, cum menționează Archi, un sistem de VMS dinamic, la pachet în mod obligatoriu cu radare care calculează viteza medie pe tronsoane. Probabil ar mai întârzia niște ani nevoie unei lărgiri. Din întâmplare am avut vreo câteva drumuri vara trecută în zile non-weekend și deși restul autostrăzii era foarte lejer, aici erau încetiniri de trafic și senzația de nesiguranță, cu mulți posesori de carnet agresivi care refuzau să păstreze distanța de siguranță etc.

De asemenea, acel A0 care va distribui traficul și va reduce cozile la intrare în Buc va fi cel care va pune și mai mult trafic deodată pe sectorul pe care îl amintesc eu mai sus, mai ales că va lega și alte axe de tranzit rapid mai lesne spre A2.

pasadia

#1548
Senzația de pe București - Fundulea nu crezi că e posibil să se datoreze și aspectului drumului (sau eventualului șantier de pe el)? Când ai un drum destul de stricat vor apărea șoferi ce vor merge mai lent, mai atent, intercalându-se (și parțial blocând) traficul mai rapid, vei avea situații în care toată lumea va prefera B2 în dauna B1, etc...

rt25

^ confirm.
Pe A2 in zona Fundulea e imposibil sa mergi pe B1 daca nu esti cumva masochist. Diferenta e enorma dpdv calitate. Nu stiu cum va fi acum dupa reabilitare/
Toata lumea merge pe B2 si revine pe B1 doar daca se simt presati sa faca loc traficului mai rapid.

In plus, odata cu A0, clar vor fi 2 optiuni de distribuire a traficului de intrare in Bucuresti.

Sorinus

Banda 1 pe sensul Buc-Cta, cu cativa km de Fundulea, dupa reabilitare, e cam in acelasi hal cum era inainte. Tasarile in dreptul imbinarilor sunt f pronuntate.

voicul

Ultima data am plecat special pe la 20 din Vama Veche ca sa nu prind trafic si am mers relativ lejer cu 110 - 130.

Dar imi aduc aminte de plecarile de la 17 sau 18 unde, daca treceam pe B1, cu greu si abia dupa vreo 3 - 5 km mai intram pe B2.
Totusi, prefer A4 decat 3 benzi pe sens.

Nu faci 3 benzi pentru 14 weekend-uri si alea cu doar 1/4 din zi aglomerat.
Si 90 sau 110 e o viteza foarte buna de deplasare.

RazvanN

Da, pasadia, cu siguranță că și acel carosabil în stare proastă are un efect, dar nu este doar el de vină. Volumul trece de anumite praguri, te simți în nesiguranță rulând la acele viteze cu distanțe atât de mici între participanți. Nu este departe de ce se petrece și pe A1 la ieșire din Buc atunci când începe aglomerarea, doar că aici contribuie suplimentar negativ aceste schimbări de pe B1 spre B2 și invers, împreună cu distanța mare până la primele noduri unde mai iese o parte din trafic, și percepția este de "mai rău".

Din păcate și eu am perceput ce zice Sorinus, reparația a fost slabă și degradările or să apară rapid așa că mai avem de așteptat până vom putea evalua creșterea capacității prin prisma îmbunătățirii calității drumului, poate totuși vom putea experimenta cu acel sistem de limite de viteze și implicit mai mult control de la poliția rutieră (viteză, distanță, agresivitate etc).

Da, rt25, A0 va ajuta la distribuirea traficului de intrare în Buc, dar cu siguranță va crește și fluxul invers și va lega și mai bine A-urile între ele, dar aici nu am idee ce efect va genera, prea mulți parametrii  și încâ nu mi-este clar nici cum vor fi nodurile etc, poate vor limita ele direct din fluxuri.

danvoicu

Intrebare: mai stie cineva ce s-a intamplat cu licenta pentru asfaltul compozit cu fibre textile incluse, ce care auzeam acum vreo 20 de ani si care era "ideea" a doi tineri romani?
Spuneau ei atunci ca rezista garantat minim 15 ani, dar ca pariaza ca rezista peste 20 se ani.

tom_sawyer

#1554
Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Notei de Fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor pentru ,,Implementarea unui ansamblu de măsuri pentru sporirea nivelului de siguranță rutieră pe infrastructura rutieră Autostrada A2 (202,79km) și Autostrada A4 (21,78 km)"

Data publicării: 06.04.2021

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 19.04.2021

MT


Descrierea succintă a elementelor care compun obiectivele de investiții pentru creșterea nivelului de siguranță rutieră:

1.   Achiziționarea de utilaje pentru protejarea lucrătorilor care efectuează intervenții de urgență la infrastructura autostrăzii, tip ,,Truck mounted attenuator"

2.   Achiziție de sisteme cu mesaje variabile (VMS) mobile pentru furnizare informații/avertizări în perioadele de vârf de trafic în special în sezonul estival și semnalizarea locului unui accident

3.   Înlocuirea/completarea parapetelor metalice de siguranță pe zona marginală, iar median - parapete metalic/beton și parapete usor demontabil (mobil)

4.   Completarea semnalizării rutiere verticală și orizontală și implementarea semnalizării rutiere verticală și orizontală pentru ceață, respectiv pentru păstrarea distanței de siguranță între vehicule

5.   Refacerea/completarea iluminatului spațiilor de servicii, pasajelor și nodurilor rutiere

6.   Achiziție amenajări pentru spații de servicii și de elemente pentru biodiversitate - vegetație

7.   Asamblare specializată gard de protecție (imprejmuire) Autostrada A2

Skynick

Asteptam si hotararea de refacere a tuturor grupurilor sanitare si aducerea la un standard normal.

panda80

Quote from: dinamogabry on April 06, 2021, 09:40:45 PM
Dar un stat european si civilizat care poate lua si fonduri gratuite, poate face un upgrade ca la carte de la 2  la 3 benzi, desi spuneti ca nu e mult trafic dar autostrada asta in alta tara ar fi avut minim 4 benzi pe sens.

Din cate stiu eu, nu exista in UE o autostrada de 4 benzi/sens pe o lungime de peste 200km, cat are A2. Banii trebuie dramuiti foarte bine in Romania, unde nevoia de infrastructura buna este extrem de mare. Decat elefanti albi si autostrazi de 3-4 benzi/sens, mai bine legam mai multe regiuni la reteaua de drumuri rapide. Plus ca apoi e si mentenanta mai costisitoare.

LauR

Continuă lucrările executate de către PORR și SAGA:



















CNAIR pe Facebook

stangabriel

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-24759834-drula-paste-putea-circula-fara-restrictii-autostrada-a2-intre-bucuresti-fundulea.htm

Lucrările de reabilitare a autostrăzii A2 Bucureşti - Fundulea au continuat în mod susţinut, astfel că de Paşte se va putea circula fără restricţii pe acest sector, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, citat de Agerpres. "S-a tras tare în ultimele zile la lucrările de reabilitare a autostrăzii A2 Bucureşti - Fundulea, pentru ca weekendul viitor, de Paşte, să se poată circula fără restricţii pe acest sector. Echipele din CNAIR au fost zilnic în teren, iar colegul meu, secretarul de stat Cosma Horatiu, s-a asigurat că graficele accelerate de lucru se respectă. Până miercuri ar trebui să fie gata şi marcajele şi circulaţia, redeschisă complet pe două sensuri între Bucureşti şi Fundulea", a scris duminică, pe Facebook, Cătălin Drulă.

"Mai rămân aproximativ 3 km de reabilitat la toamnă, dar până atunci traficul se va desfăşura normal pe ambele sensuri", a subliniat Cătălin Drulă. Aceasta a menţionat şi faptul că, începând din februarie, se lucrează şi la reabilitarea podului dunărean de la Cernavodă, pod construit în anii '80. "Unul dintre sensuri este închis pentru aceste lucrări, dar de la 1 iunie se va redeschide, pentru ca pe perioada estivală să nu existe gâtuiri de trafic. Lucrările vor fi apoi reluate în toamnă


Saptamana asta, cand am fost pe A2, am observat ca mai sunt de refacut cativa Km de langa Fundulea, pe sensul spre Bucuresti, sector care, in zonele refacute, se prezenta foarte bine.

Insa, mergand pe sensul spre Constanta, erau reasfaltari si tasari la imbinari.

RaduG

Expropieri perdele forestiere protecție autostrada A2



Powered by API/PUM imgur uploader

Detaliile au fost publicate pe site-ul Romsilva Călărași:

Deciziile de expropriere si Anexele conform HG897/2020 privind aprobarea amplasamentului si declansarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere situat pe amplasamentul lucrarii de utili
16.04.2021

Deciziile de expropriere si Anexele conform HG897/2020 privind aprobarea amplasamentului si declansarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere situat pe amplasamentul lucrarii de utilitate publica de interes national "Perdele forestiere de protectie a autostrazii A2, Judetul Calarasi" pentru localitatile Borcea,Perisoru, Stefan cel Mare si Dragalina

http://calarasi.rosilva.ro/noutati/deciziile_de_expropriere_si_anexele_conform_hg897_2020_privind_aprobarea_amplasamentului_si_declansarea_procedurilor_de_expropriere_a_tuturor_imobilelor_proprietate_privata_care_constituie_coridorul_de_expropriere_situat_pe_amplasamentul_lucrarii_de_utili__p_629.htm

Hotararea nr. 950/2020 privind aprobarea amplasamentului si declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata pozitiile kilometrice: 44+000-46+000; 55+500-56+500; 59+000-60+000; 65+500-70+750
28.01.2021

Hotararea nr. 950/2020 privind aprobarea amplasamentului si declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere situat pe amplasamentul lucrarii de utilitate publica de interes national "Perdele forestiere de protectie a Autostrazii A2, judetul Calarasi, pozitiile kilometrice: 44+000-46+000; 55+500-56+500; 59+000-60+000; 65+500-70+750, de pe raza localitatilor Sarulesti, Nicolae Balcescu, Lehliu, Lehliu-Gara, Lupsanu si Dor Marunt, judetul Calarasi"

http://calarasi.rosilva.ro/noutati/hotararea_nr_950_2020_privind_aprobarea_amplasamentului_si_declansarea_procedurilor_de_expropriere_a_imobilelor_proprietate_privata_pozitiile_kilometrice_44_000-46_000_55_500-56_500_59_000-60_000_65_500-70_750__p_613.htm

Hotararea nr. 1048/2020 privind aprobarea amplasamentului si declansarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privata pozitiile kilometrice: 132+490 - 139+320; 139+420 - 142+800; 154+750 - 154+800
28.01.2021

Hotararea nr. 1048/2020 privind aprobarea amplasamentului si declansarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere situat pe amplasamentul lucrarii de utilitate publica de interes national "Perdele forestiere de protectie a Autostrazii A2, judetele Calarasi si Ialomita, pozitiile kilometrice: 132+490 - 139+320; 139+420 - 142+800; 154+750 - 154+800, de pe raza localitatilor Borcea, judetul Calarasi, si Fetesti si Stelnica, judetul Ialomita"

http://calarasi.rosilva.ro/noutati/hotararea_nr_1048_2020_privind_aprobarea_amplasamentului_si_declansarea_procedurilor_de_expropriere_a_tuturor_imobilelor_proprietate_privata_pozitiile_kilometrice_132_490_-_139_320_139_420_-_142_800_154_750_-_154_800__p_614.htm

Hotararea nr. 897/2020 privind aprobarea amplasamentului si declansarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privata perdele forestiere A2
26.11.2020

Hotararea nr. 897/2020 privind aprobarea amplasamentului si declansarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere situat pe amplasamentul lucrarii de utilitate publica de interes national "Perdele forestiere de protectie a autostrazii A2, judetul Calarasi, pozitiile kilometrice: 116+070-119+600; 119+700-122+270; 122+390-126+630; 126+730-128+290; 128+390-131+700; 131+800-132+390" de pe raza localitatilor Perisoru, Stefan cel Mare si Borcea, judetul Calarasi

http://calarasi.rosilva.ro/noutati/hotararea_nr_897_2020_privind_aprobarea_amplasamentului_si_declansarea_procedurilor_de_expropriere_a_tuturor_imobilelor_proprietate_privata_perdele_forestiere_a2__p_604.htm