Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 24 Guests are viewing this topic.

maryuss

Garantat 50ani ="Cererea de oferte a fost pentru realizarea unei structuri rigide pentru traficul auto 17.000 de vehicule pe zi (inclusiv 20% HGV) și întreținerea acestuia, cu posibilitatea pentru companii să introducă variante, detaliază directorul drumurilor provincia Namur, Didier Masset. Analiza costului global (construcție și întreținere) pe o perioadă de serviciu de cincizeci de ani a întărit interesul alegerii a unui pavaj cu două straturi din beton armat continuu. ,,Compania TRBA a fost încredințată a site-ului. STRUCTURA ALESĂ Optimizată pentru o durată de viață de cincizeci de ani, structura aleasă este compusă din mai multe straturi: un BAC gros de 23 cm (în două straturi) și o fundație 20 cm beton slab. La interfață, între cele două, un strat de asfalt. Betonul slab servește drept suport, în timp ce amestecul bituminos (grosimea: 6 cm) are mai multe funcții: // Previne eroziunea stratului de fundație. // Crește aderența dintre beton și stratul de fundație, ceea ce asigură o mai bună distribuție a stresurilor și, în special, limitează infiltrația. // Face posibilă crearea unei ,,suprafețe de lucru bune", plane, care să faciliteze poziționarea armăturilor și plasarea ulterioară a betonului. Acest strat intermediar de asfalt este ,,prescris pentru aceasta", indică Nathalie Balfroid, inginer consultant infrastructură la Febelcem. BETON ARMAT CONTINU (BAC) Partea superioară a acestui ,,drum mille-feuille", BAC-ul calităților sale deosebit de interesant ca acoperire circulantă. ,,Principiul concretului armarea continuă, reamintește Nathalie Balfroid, este că armăturile controlează retragerea beton la o vârstă fragedă și asigurați-vă că deschiderea fisurilor este minimă cu distribuție cât mai omogenă. »Caracteristicile rezultatului obținut: // Absența articulațiilor de contracție transversale (eventual construcție la sfârșitul zilei); // Îmbinări longitudinale (tăiate sau de construcție); // Contracție controlată de armătura longitudinală. În Belgia, cantitatea de oțel longitudinal utilizat în drumurile convenționale, comparativ cu secțiunea de beton, este de ordinul a 0,75%, ceea ce induce o rețea de fisuri fine a căror distanță este între 0,6 și 2,4 m, în timp ce deschiderea lor este limitată la 0,5 mm. ,,Aceasta este ceea ce considerăm a fi optim", spune Nathalie Balfroid. Avantajul evident al acestei tehnici este netezirea articulațiilor și a acestora probleme (întreținerea sigiliilor, în special). Cadrul nu este un cadru structural. Rolul său principal este de a controla fixarea. Cadrele transversală fiind dispusă la un unghi de 60 de grade față de axă, acoperirea fisurilor perpendiculare pe direcția de mișcare, care pentru a evita suprapunerea fisurilor cu armăturile transversale și prin aceasta coroziune prematură a armăturilor. "
Cu o grosime de 6 cm pentru stratul superior (beton spălat, 0 / 6,3 mm) și 17 cm pentru stratul inferior (beton, 0/32 mm), BAC cu două straturi are avantajul concentrării materialelor nobile într-un strat subțire, care este o sursă de economii. Omogenitatea și distribuția tinerilor agregatele de suprafață sunt mai puțin dependente de tipul de mașină folosită și performanța acustică este optimizată. Măsurători efectuate la autostrada A8 (Froyennes-Lamain) care a fost construită într-un singur strat arată că BAC (în medie 98 dBA) rivalizează cu alte acoperiri, inclusiv Stone Mastic Asphalt (SMA sau matrice de piatră acoperită), cunoscut ca fiind cu zgomot redus. IMPLEMENTARE // Lucrări de pământ Pregătirea site-ului a necesitat deplasarea a peste cinci milioane metri cubi de terasamente, pentru a asigura umplerea și butașii într-un anumit echilibru, ținând cont de topografia locurilor traversate. // Turnarea betonului slab Prima operațiune: pe o platformă de asistență reglementată, a pus compania TRBA în loc un strat de beton slab la o grosime de 20 cm. Încărcat ușor ciment și finisaje, acest beton conținea un conținut minim de 100 kg de ciment pe metru cub, cu un conținut de apă care nu depășește 8% din masa uscată a amestecat. Această compoziție face posibilă obținerea rezistenței la compresiune la 28 de zile (pe cuburi de 15 cm pe latură) cel puțin 15 N / mm². // Protecție prin asfalt A doua operație: instalarea unui strat de asfalt (sau legare bituminoase) de 6 cm. Scopul: protejarea betonului slab de eroziune. Acest operația este realizată de un finisor de asfalt și de compactoare puternice de minimum 20 de tone. // Poziționarea armăturilor A treia operație: poziționarea armăturilor. Specificațiile standard (CCT) Qualiroutes belgian detaliază cu precizie caracteristicile acestor întăriri (diametrul, distanța dintre axele armăturilor longitudinale, distanța dintre suprafața superioară a barelor longitudinale și suprafața acoperirii finite). Pentru o BAC grosime 23 cm, înălțimea suportului este de 12 cm. Dispuși să 60 de grade față de axa căii, armăturile transversale (12 sau 14 mm în diametru) joacă rolul de distanțier. 18 m lungime, armăturile longitudinale (20 mm în diametru), poziționate pe axa pistei la fiecare 18 cm, sunt decalate relativ unul la altul și se suprapun la capete pentru a nu crea punct de slăbiciune. Toate armăturile sunt ligate. La capetele acoperire, aceasta este asigurată de ancore bonturi formate din șase pereți verticale adânci de peste un metru pentru a preveni mișcarea dilatarea și contracția capetelor acoperirii. "Atelierul de armare este un pas esențial, dar care merge mai repede decât betonul în sine ", precizează Filip Covemaeker, director tehnic al TRBA. ANCORAREA BUTURILOR ,,Instalate la fiecare capăt al stratului de acoperire, bonturile ancorei se mobilizează solul și funcția lor este de a controla mișcările betonului pe întregul său lungime, precum și pentru a combate expansiunea și contracția datorată temperaturii zilnic și sezonier ", explică Nathalie Balfroid. IMPLEMENTAREA COȘULUI BICOUCHE Această implementare necesită două compoziții și două amestecuri în fabrică, cu dificultăți suplimentare pentru realizarea articulațiilor de la sfârșitul zilei și o execuție ,,cost-pe-cost", care necesită o organizare precisă și etapizare riguroasă. Pentru a finaliza acest proiect la scară largă (suprafața totală: 200.000 m²) în treizeci și una de zile lucrătoare, timp permis pentru betonare, compania TRBA, subcontractant pentru această fază 2, a instalat o instalație mobilă de beton pe șantier, inclusiv producția zilnică ajunge la 1.200 m³ de beton pentru consum zilnic 500 de tone de ciment. La fața locului, betonul pentru substrat este livrat cu basculantă. Primul răspândit sumar cu o lopată mecanică, se lucrează cu o primă mașină cu cutie culisantă Asigurarea, într-o singură operație, a coafurii și vibrație, betonează 17 cm grosime și 10 m lățime. Acest model - un Wirtgen SP 1500 - încorporează o diblă și un sistem de inserare bare de cravată. Structura sa modulară se adaptează la lățimea de instalare în funcție de a amplasamentului, cu posibilitatea de a realiza profile de acoperiș. În spate, betonul este netezită mecanic. În a doua poziție, o a doua mașină, un Wirtgen SP 850, concretizează stratul superior de aproximativ 6 cm. Funcționează pe o lățime de 10,05 m, la fel alimentare cu cupa si cu lopata mecanica. Betonul este, de asemenea plutit mecanic. Ambele mașini sunt ghidate prin cablu, o tehnică preferată de GPS de către companie TRBA, luând în considerare cerințele de precizie pentru turnarea proaspătă pe proaspătă (toleranță de 3 mm la regula de 3 m). Merg înainte în același ritm, menținând un interval strict de 20 m. În total, au fost instalate aproximativ 300.000 m² de BAC cu două straturi pe 2 x 2 benzi (+ BAU) și pe o lungime de 14 km. STRIPING CHIMIC La ieșirea celei de-a doua mașini de cofrat glisant, betonul de acoperire primește un produs de dezactivare, înainte de a fi acoperit cu un film de polian datorită unei a treia mașini. Aproximativ 12 ore mai târziu, polianul este îndepărtat, iar un atelier de periaj completează noua acoperire prin dezizolarea agregate de suprafață pentru a conferi noii autostrăzi rugozitatea și definitive de adeziune. Imediat după periere și îndepărtare laitance, betonul primește încă un produs de întărire pentru a preveni orice deshidratare a beton în primele zile de montare. CRACKING PRIMERS Pasul final important: inițierea fisurării se efectuează cu un ferăstrău acoperit cu diamant în termen de douăzeci și patru până la treizeci și șase de ore de la turnare, la margine din acoperire, la fiecare 1,20 m, pe o lungime de 40 cm și peste o adâncime de 4 cm. Stăpânirea acestei tehnici este un semn al experienței și know-how-ului belgian în această privință. Se datorează mult cercetării efectuate de Luc Rens, inginer consultant în infrastructuri la Febelcem. Obiectivul este de a obține fisuri mai rapid, mai drept și mai regulat, reducându-le considerabil grupări. Tot ce rămâne este să lase să treacă timpul de setare de douăzeci și opt zile. ,,Succesul site-ului depinde de studiile din amonte de lucrări. Înainte de a începe un astfel de proiect, este imperativ să calibrăm formulele concrete, stabiliți instalațiile de producție, definiți metodele de aprovizionare a site-ului și estimarea resurselor umane, rezumă Filip Covemaeker, directorul Tehnica TRBA. Mobilizarea echipamentelor de producție asigură randamente optime pentru o mai bună rentabilitate finală. Până la 130 m3 / h, noi au fost în concordanță cu obiectivul nostru. " Directorul tehnic al TRBA nu-și ascunde entuziasmul pentru autostrăzi în BAC și pentru această nouă realizare. ,,În Belgia, o autostradă betonată este la fel de confortabil ca o autostradă asfaltată, spune Filip Covemaeker. Avantaje: confort excelent la mers, zgomot redus, planeitate perfectă și o duritate care nu se schimbă în timp.


Skynick

Sa speram ca demareaza si lucrarile de reparatie a portiunilor deja refacute dar care n-au rezistat nici macar o iarna.

Sorinus

Nu prea au cum sa nu repare, vreo 2-3 sunt chiar periculoase pentru siguranta circulatiei. In alta ordine de idei, cu toate neajunsurile, sensul Buc-Constanta e gata, pana la Fundulea. Problemele mari sunt cu aprox 3 km pana la nod Fundulea.

Pe sensul spre Bucuresti, s-a facut ceva doar la mijlocul  nodului, km 17 - Km 23 aprox. In rest, este ne-atacat.

Sorinus

Revin cu statusul Bucuresti-Fundulea:

Sensul Bucuresti-Constanta - asfaltat complet, arata decent, mai putin portiunea dintre km 32-24, care prezinta tasari pronuntate in dreptul rosturilor. Se vad cu ochiul liber, nu doar le simti. Dar nu mai sunt gropi.

Sensul Constanta Bucuresti - asfaltat intre km 17 si 27, in rest, circulatia e deviata pe sensul celalalt si se vad utilajele.

NGC

"Realizarea Lucrarilor de Reabilitare a Podului de la Cernavodă, situat pe Autostrada A2, la km 157+600"

Contractul s-a semnat in Februarie cu MARISTAR COM.


"Realizarea Lucrarilor de Reabilitare a Podului peste bratul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680"

Inca nu s-a terminat "oficial" etapa de evaluare financiara, dar castigatorul initial inca neanuntat este tot MARISTAR COM.

paulmare

#1521
https://maristar.ro/2021/02/12/drumul-spre-mare-pe-podul-cernavoda-va-fi-reabilitat-fara-impunerea-unor-restrictii-de-circulatie-in-perioada-sezonului-estival/

e din 12 februarie la ei pe site

Podul de la Cernavodă intră in reparatii. Contractul a fost semnat! Maristar poate incepe lucrarile.
În prezența ministrului Cătălin Drulă, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și ai MARISTAR COM SRL au semnat contractul pentru ,,Realizarea Lucrărilor de Reabilitare a Podului de la Cernavodă", situat pe Autostrada A2, la km 157+600.
Contractul este în valoare de 66,847,689.39 de lei fără TVA. Are finanțarea asigurată din fonduri europene nerambursabile și o perioadă de execuție de 24 de luni și de garanție de 60 de luni."

Refac vopseaua anticoroziva de la tabliere, repara placa de suprabetonare si restul se inlocuieste - sistem rutier nou, parapeti, balustradele trotuarelor, iluminare.

Morosanu

Scuzati nedumerirea sau nestiinta!!! Podul se reabiliteaza cu fonduri europene nerambursabile. Si atunci ma intreb trecerea podului de ce este taxata???
Politica distruge tot ce atinge.

Skynick

Pentru intretinere. Nu pentru plata lucrarii.

Morosanu

Intretinere??? N-am fost niciodata pe acolo si nici nu cred ca voi trece vreodata, dar din pozele care le-am vazut pe forum sau pe Goagal orice mi se pare numai intretinut nu pare!  :bash: :madwife: :gaah:
Politica distruge tot ce atinge.

voicul

#1525
Pentru ca altfel am incepe sa ramanem fara puncte cu dubla taxare (rovinieta + taxa de pod).  >:(

Duta C

+1@voicul......este corect rovigneta + taxa de pod au aceeasi destinatie.

danutzu_1069

Eu as zice ca au aceiasi intrebuintare: mentenanta
Una la drumuri, iar ailalta, la obiectivele la care se  plateste.
Asta este varianta oficiala.... ;)

Duta C

@danutzu_1069.....oficiala nu este intotdeauna si cea adevarata ;) ;)

voicul

Se deschid șantierele pe Autostrada Soarelui. Încep lucrările la podul de la Cernavodă, se montează garduri de protecţie înalte de 2 m - VIDEO

Autostrada Soarelui va fi toată numai un șantier până la vară. După reluarea lucrărilor de reparaţii pe tronsonul Bucureşti-Fundulea, inaugurat în 2004 și construit din plăci de beton, cât de curând vor începe și lucrările la podul de la Cernavodă. În plus, Compania de Drumuri vrea să crească siguranța pe autostrada spre mare. Cu bani europeni va instala până în 2023 panouri informative, parapete de beton pe mijloc și stâlpi de iluminat pe poduri.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/se-deschid-santierele-pe-autostrada-soarelui-incep-lucrarile-la-podul-de-la-cernavoda-se-monteaza-garduri-de-protectie-inalte-de-2-m-1464662