Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Oneinthecrowd

Eu unul m-am intrebat mai demult de ce la altii (cu mult succes in constructia de autostrazi) un constructor aplica tehnologia de mai jos si la noi nu. Aparent e si mai rapida. Nu stiu cum e la costuri, dar si la ei si la noi grosul banilor vine din acelasi buzunar.


danutzu_1069

Cu ce este mai rapida? Fundație si restul de straturi tot trebuie sa le faci... Singura diferenta este ca in loc de asfalt ai un strat gros de beton (rutier) si in loc de 1...2 finisoare, si ceva compactoare (pe care le are orice subcontractant) ai cele 3 utilaje specializate (pe care nu le găsești usor). Apoi ca materiale, stim ce pretentios este betonul in faza de uscare comparativ cu asfaltul...

alecu26

In filmuletul de mai sus as zice ca e chiar vorba de ballast stabilizat in situ, dar nu sunt deloc sigur.

Problema drumurilor cu suprafata de beton e sensibilitatea foarte mare la calitatea executiei. Trebuie un contractor extrem de responsabil cu privire la asta si foarte experimentat.

Nu merge orice firma care face drumuri....sa zica....gata...de maine fac si drumuri cu pavajul de beton.

Din ce stiu centura Giurgiu se face cu beton. Sa vedem cum iese.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

#1503
Problemele autostrazilor de beton sunt urmatoarele:

1. Factorul uman. La realizare reteta de beton trebuie respectata cu sfintenie, nu trebuie adaugata nici un pic de apa, sa-l faci mai "lucrabil", nu trebuie facut economie la aditivi, etc... Daca nu iese perfect, trebuie spart si facut de la zero (ca sa corespunda). La fel, daca suprafata de rulare nu a fost trasa cu acea masa vibranta perfect, imperfectiunile nu se mai pot corecta. Asa ramane. 30 de ani! Cu valuri, etc. Nu poti freza ca la asfalt si reface ca ... n-a iesit planeitatea sau e ca o oglinda  ;)

2. Dificultatea mult mai mare de a face reparatii. Daca undeva apare o problema, o fisura, o groapa, nu se poate pur si simplu repara ca la asfalt, si cam orice s-ar face, nu va fi durabil.

3. In general betonul nu este rezistent la vibratii. In timp devine casant si sfarâmicios daca este supus unor vibratii continue. Trebuie reteta corecta ca sa se evite acest fenomen. Sunt multi factori care pot da calculele peste cap: cat de repede este pus in opera, prea mult soare sau temperaturi prea mici, etc..

4. Ce te faci daca incepe sa ploua in timp ce torni betonul. La betoane normale nu-i o problema, aici s-ar putea sa fie si atunci sa nu mai tina 30 de ani.

5. Intretinerea rosturilor: daca-ti bati joc de intretinere si nu schimbi bitumul din rosturi cand devine casant, patesti ca noi pe A2.

Principalul motiv pentru care e riscant pentru Romania este Dorel. Cum spuneam, trebuie lucrat fara cusur si aici nu e chiar punctul nostru forte.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Skynick

Asta e si explicatia pentru care anumite portiuni din Bucuresti - Fundulea sunt perfecte si acum iar altele se deterioreaza oricum ai incerca sa le repari.

Sorinus

A2 s-a dus naibii in 99% din cazuri la rosturi pe banda 1. Partea cea mai slaba, sensibila la mentenanta ioc, si lovita de tiruri permanent.

SB76UFO

Parca cehii au refacaut D1 in mare parte tot din beton. Cand am trecut ultima data prin toamna lui 2017, portiunile refacute erau, impecabile. Daca se poate prin alte parti (si acolo lucreaza oameni, ca nu or fi roboti) de ce la noi nu se poate? Chiar nu credeti ca s-ar gasi oameni responsabili?
Off. t. Mi-ar fi placut ca trecerile noaste montane cu A, sa fie realizate ca la cehi.
"Prostia este eternă și invincibilă"

vancouver

Se poate, sigur ca se poate. Intrebarea e, hotul din noi se poate abtine sa umble la reteta de beton? Sau mai face o mica ieconomie la statia de betoane?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

naivu

^^Am fost Praga-Bratislava în primăvara lui 2019; nu știu care erau porțiunile refăcute, dar per total s-a simțit cam ca A2Buc-Fundulea.

myid

Din ultima raportare a autoritatilor cehe, suprafata refacuta total a ajuns undeva la 70%, asta era anul trecut. Deci mai sunt portiuni nerefacute inca.

Autoritatile Slovace au refacut tot de mai bine de 6 sau 7 ani, insa doar au adaugat un strat de asfalt peste si au pus ceva "beton-flexibil" intre placi. Nu stiu solutia, am tot cautat sa gasesc mai multe detalii, nu a fost posibil.

Duta C

#1510
@naivu.....tot in 2019 pe aceeasi autostrada la un moment dat am lasat-o la 60km/h,vorbesc serios.Am crezut ca-mi sar rotile!
@Sorinus :exista o firma OYL COMPANY (nu stiu a cui este)care a lucrat in bataie de joc,chiar si acolo unde doar au reasfaltat (valurit)
in 2019 cred pe la km 70 sens buc-cta..CNAIR sa iasa public si sa explice pe ce baza au platit aceste lucrari acelei companii....sper ca institutiile avizate sa efectueze controale la sange in acest CNAIR.
Dau un singur exemplu: o pereche de amortizoare origine pt logan costa aproape 1000 lei.
Mai dau din casa putin:la mine la privat in 2020 nu s-au marit salariu care oricum e mai mic decit la bugetari!
Multumim Cnair pt bataia de joc pe care o administrati romanilor!

Goldmund

Quote from: naivu on January 11, 2021, 04:27:49 PM
^^Am fost Praga-Bratislava în primăvara lui 2019; nu știu care erau porțiunile refăcute, dar per total s-a simțit cam ca A2Buc-Fundulea.

Cele mai bune autostrazi facute din beton le-am gasit in Austria intre Salzburg si Viena(a1), dar nu sut la fel ca cele din asfalt: mai galagioase..., nu atat decomode ca cele din asfalt. Nu mai vorbesc despre punctele pe care le-a amintit si vancouver, pt. ca le-a descris perfect. Daca nu ma insel, austriecii au renuntat la aceasta tehnologie, pe A1 au aparut tronsoane de asfalt...acolo unde mai ieri era beton.

vancouver

#1512
Da, si austriecii au dat-o-n bara cu betonul si mai ales cand au incercat sa-l acopere cu asfalt a iesit si mai prost, asa ca dupa numai un an au trebuit sa rada din temelii tot. Dar si in Germania, unde avem si exemple pozitive, reusite, au existat si exemple negative. De ex. pe A67 langa Frankfurt dupa 2-3 ani au avut punctual ridicari pe fondul dilatarii termice. Masura: au dat totul jos pe vreo 20 de km si au facut din nou de la zero. Tot de beton, dar alta firma. Iar garantia de buna executie de 5% n-a folosit prea mult: deci au dat banii de 2 ori...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Goldmund

Asa pe portiuni mici si A8 langa STR(Stuttgart- chiar in fata aeroportului) acum doua veri betonul s-a dilatat, a crapat pe doua benzi din trei...

maryuss

 Pentru A8 Kain-Lamain este utilizat este un CEM III / A - 42,5 care conține între 50% și 60% zgură de furnal și, prin urmare, are un impact asupra mediului redus. Iată ce îi conferă o culoaremai ușor decât cimentul Portland convențional. Are o valoare adăugată estetică și oferă o mai bună
strălucire în timpul nopții. Zgura furnalului provine din producția belgiană de fontă. Esteconsiderat drept deșeu și are avantajul de a fi produs local.Mai multe info si foto in Pdf alaturat.

www.trba.be/sites/default/files/attchments/ROUTES_N141_11.-%20BELGIQUE%20-%20DER%20VALID%20.pdf