Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

miahi

#1260
^^ (OFF TOPIC Poate muta careva intr-un topic mai adecvat ) Nu au tocat tot betonul pentru ca in ultima vreme au aparut gramada de fisuri transversale pe portiunea din Arges , despre care vorbea @Alecu mai sus .

TibiV

Dalele de beton pot fi transformate in fundatie flexibila prin impactare.
S-a discutat mult despre asta in urma cu 4 ani, la Aeroportul Craiova, unde dalele au fost impactate.
Puteti incepe de aici, de la explicatiile lui frunzaverde:
Quote from: frunzaverde on October 17, 2015, 11:38:44 AM
Quote from: adymartianul on October 16, 2015, 10:57:08 PM
Asa au facut si la Otopeni/Timisoara?

Nu. La CRA, conform tehnilogiei din citat, ce-au facut este sa sparga complet dalele de beton in fragmente cu un un utilaj special, sa compacteze suprafata rezultata cu compactorul si apoi sa astearna asfalt. Astfel dalele de beton se transforma intr-un material apt de fundatie, peste care se poate asterne asfalt.

Tehnologia de impactare o gasesti descrisa in extenso aici: http://docs.lib.purdue.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1509&context=jtrp

Rezultatul e ca asfaltul asternut nu se va crapa datorita dilatarii si compactarii dalelor de beton de dedesupt. Un alt rezultat este ca dalele de beton sparte singure NU mai pot fi folosite ca pista de aterizare-decolare, pentru ca, odata nu mai ofera capacitate portanta suficienta, a doua ora, riscul de FUD (ingestie accidentala) de fragmente de beton rezultate din procesul de impactare este prea mare.

Nici la TSR (cel putin in prima asfaltare) nici la OTP nu s-a facut asta - doar s-a turnat un strat subtire de protectie/uzura peste pista. La OTP se si vede, crapaturile urmeaza liniile dalelor de dedesupt (exact lucrul pe care incearca sa-l preintampine la Craiova); iar la TSR au putut folosi pista dupa ce au ras asfaltul, ceea ce nu s-ar putea face pe o pista cu dale sparte. La fel, atat la OTP cat si la TSR, pista a ramas de tip rigid; la CRA va deveni de tip flexibil.

Dar pe A2 vor face altceva...
Quote from: TibiV on November 10, 2018, 12:50:05 PM
Quote from: NGC on November 10, 2018, 07:45:32 AM


Seamana cat de cat cu solutia propusa in 2015, doar ca au redus numarul de straturi de asfalt de la 4 la 2 (au renuntat la AB2 si binder)...
Si au devenit mai realisti privind durata de executie.
Quote from: TibiV on February 26, 2015, 08:34:19 PM
Amanunte de la CNDNR.

S-a facut expertiza tehnica inca in 2012, expertiza in care au fost analizate 4 variante:
   A. Ranforsare cu 2 straturi de asfalt peste beton
   B. Realizarea unui tratament (tip slam)
   C. Frezare de 9 cm si realizarea unei succesiune de 4 straturi asfaltice de 20 cm
           - un strat mortar asfaltic 3 cm sa impiedice transmiterea fisurilor din beton spre suprafata
           - 3 straturi asfalt (AB2, binder si MASF12 armat cu fibre ca strat de rulare /uzura)
    D. Ranforsare cu inca un strat de ciment de 20 cm

A fost aleasa anul trecut varianta C (Frezare 9 cm + 4 straturi asfalt)
Finantarea este din fondurile CNADNR.
Licitatia se va face in martie-aprilie.
Durata de executie conform proiectului este de 6 luni numai imbracamintea, 8 luni celelalte lucrari (parapeti, ceva lucrari la poduri/podete/pasaje). Totul ar trebui sa fie gata pana la sfarsitul anului 2015.
TAG: reabilitare A2 Bucuresti-Fundulea
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Si totusi cine e firma de constructii SAGA? Cea care realizeaza unul din tronsoane? Ii cunoaste cineva? Ceva palmares?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Skynick

Presupun ca o sa avem o comparatie directa intre metoda Fetesti - Cernavoda care este impecabil si dupa atatia ani si metoda pe care o folosesc acum la iesire din Buc. Doamne ajuta si mai repede.  O:-)


voicul

Pai pe unde sa treca ... ca doar nu prin apa  :lol: :lol: :lol: :lol:

Liviu M

Radeti voi, radeti, da' pentru masini si trenuri exusta poduri, pentru biciclisti/pietoni/oi nu.
Char asa "misiune imposibila" ar fi fost sa faca unul din sensuri 2 metri mai lat si sa faca si un trotuar/o pista de bicilete?  ???

kitsune

Podurile dunărene au trotuar. Și la Fetești și la Cernavodă. Dar oile nu încap  :lol:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M

Se vad si cu streetview, da' par de-a dreptul meschine. Nici nu-i de mirare ca oile refuza sa mearga pe acolo, au si ele demnitatea lor.
Eu ma refeream la unele pe care chiar sa-ti vina sa mergi.

AlexxC



carutasul

Sensul către Constanța e închis până la km 27 și se lucrează la reabilitare. Părea lucrare serioasă.


Cristi N

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere is live now.
11 minutes ago ·
Following
Lucrări frezare dale beton, A2, între km 21-27, calea 1, București - Constanța.
Vă rugăm circulați prudent și respectați semnalizarea rutieră temporară instalată în zona de lucrări.

Link

miahi

^^ Pare foarte laborios procesul de frezare... Bravo CNAIR pentru filmare.