Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 13 Guests are viewing this topic.

cristi767

https://www.g4media.ro/cnair-a-lansat-o-licitatie-de-243-milioane-euro-pentru-reabilitarea-podurilor-de-la-fetesti-si-cernavoda.html


QuoteCompania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat o licitaţie de 116 milioane lei (24,3 milioane euro), fără TVA, pentru reabilitarea podurilor de la Feteşti şi Cernavodă, situate pe Autostrada A2, potrivit unui anunţ publicat pe platfoma SICAP, transmite News.ro.

alecu26

#1246
Cateva poze din cartea despre podurile Dunarene.

Coperta carti pentru cu credite pentru Autor.


Variantele studiate:



Sectiunea transversal poduri Borcea



Sectiune transversal viaducte de acces CF. Se vede ca e doar pentru CF.




Sectiune transversala pod Cernavoda.



Imagine din timpul constructiei. Se vede cum au fost instalate doar consolele scurte care urmeaza a fi prelungite si a se aseza pe ele parte de drum.



Profil transversal tip. Cum se faceau autostrazile atunci.

Un alt profil transversal tip.

Traficul infernal.


Un accident in timpul constructiei a dus la fisurarea unei pile.







Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

raresc

Încep lucrările de reparații pe sectorul de beton al Autostrăzii Soarelui (A2)!

Astăzi, 16.09.2019, reprezentanții DRDP București au început montarea semnalizării rutiere în vederea demarării lucrărilor de reparații pe calea 1 a Autostrăzii Soarelui (A2), București-Constanța (km 21- km 27).

Obiectivul programat să dureze 24 de luni constă în frezarea dalelor de beton, consolidarea fisurilor active și repararea rosturilor degradate, atât pe calea 1, cât și pe calea 2.

Facem apel către participanții la trafic să circule cu atentie și să respecte semnalizarea rutieră existentă, precum si restricțiile de viteză instituite în zona lucrărilor, și anume de 60 km/h.

Lucrările sunt împărțite în două loturi astfel:

Lotul 1 km (12+000 - km 24+000) Calea 1 și 2, are o lungime de 12 km, si va fi executat de S.C. PORR CONSTRUCT S.R.L. la o valoare a lucrărilor de 41.7 mil lei, fără TVA.

Lotul 2 km (24+000 - km 36+000) Calea 1 și 2, tot în lungime de 12 km, va fi executat de S.C. SAGA BUSINESS CONSTRUCT S.R.L, la o valoare a lucrărilor de 44.9 mil lei, fără TVA.

Programarea lucrărilor a fost făcută pentru această perioadă în urma discuțiilor cu Patronatele din Turism pentru a nu afecta traficul rutier în sezonul estival.

Finanțarea este asigurată prin transfer de la bugetul de stat și venituri proprii.

Sursa: CNAIR/Comunicate

Cristi N

Avem si o filmare de la Vitalie Cojocari: link

Din ce zice el circulatia va fi deviata pe sensul spre Bucuresti si va fi cate o banda mai lata pentru fiecare sens, nu vor inghesui cate 2 benzi pe calea respectiva.

Sorinus

Cofirm ca au inceput reparatiile, traficul e deviat pe sensul spre Bucuresti pe o distanta de cca 3km, iar pe sensul spre Cta se lucreaza deja. Lucrarile astea sunt dupa podul spre Branesti, deci pe lotul 2 cred

Earthchild

#1250
La lotul 1, care este cel mai distrus, inca nu au inceput lucrarile.

cris_ct

Aseară, venind spre Otopeni am iesit pe la Fundulea, pe Waze si Gmaps arăta cu 30 minute mai rapid fata de porțiunea în lucru. Ce-i drept, a fost trafic consistent dinspre mare.

paullie

Nu numai santier si trafic, aseara a fost si un carambol la km 25 in jur de ora 17-18. implicate sapte autovehicule.

vasile.silion

Întrebare pentru specialiști: Cât e de viabilă soluția asta tehnică cu frezarea a 8 cm din dalele de beton, astuparea fisurilor și așternerea de straturi de asfalt? Să înțeleg că dalele de beton vor avea un fel de rol de fundație a drumului, sau mai precis o fundație întărită a drumului. Dar, sub trafic, nu se vor deplasa la fel, nu se vor ,,înclina" astfel încât să apară iarăși denivelări?
Întreb mai ales pentru a ști dacă soluția asta tehnică s-ar potrivi și la alte drumuri de prin țară, făcute tot din dale de beton, și care necesită reabilitare (sunt destul de multe...)
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

alecu26

Pai cam asta e solutia clasica. Si s-a aplicat peste tot in tara. Peste tot in tara unde vezi semne si fisuri transversale regulate au fost dale de beton. Si sunt foarte multe DN uri asa...doar trebuie sa fii atent la acest detaliu.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vasile.silion

Știu ce spui, dar am un exemplu în care doar s-au curățat rosturile, s-au umplut cu smoală și s-a turnat un strat de asfalt de 5 cm peste tot. Îți dai seama cum arată acum, duîă câțiva ani...
Mă gândeam că la o lucrare mai serioasă, în care să se aștearnă două straturi de asfalt mult mai groase, să nu se mai simtă denivelări în timp, produse de prezența plăcilor de beton din fundație.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

Cristi N

DN72 Ploiesti - Targoviste - Gaesti era facut tot din placi de beton si ajunsese intr-o stare foarte rea. A fost reabilitat de UMB acum mai multi ani dar nu imi aduc aminte sa fi frezat ceva din placile de beton. As zice ca doar au asternut 2 straturi de asfalt, un binder gros si o uzura. Chiar si acum drumul se prezinta intr-o stare foarte buna chiar daca are un trafic de camioane foarte serios.

alecu26

E obligatoriu detensionarea dalelor. Se vine cu un fel de ghilotina.

O alta procedura a fost ce s-a facut la Cernavoda. Adica transformarea dalelor de beton intr-un fel de piatra sparta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

Solutia cu frezat 4cm de beton si asternut asfalt s-a dovedit proasta si f. proasta pe zonele de proba de pe A2. Imediat au aparut gropi, reparate si rasreparate dupa fiecare iarna.

In schimb unde s-au frezat (spart) 8cm beton si s-a asternut asfalt a tinut mult mai bine. A trecut o iarna si o vara peste sectoarele experimentale cu 8cm si totul e in limite acceptabile. Nu cunosc detalii legat de detensionarea placilor de beton, probabil trebuie facut ce spune alecu.

Asadar pare a fi o solutie buna si nu scumpa. Un avantaj, daca totusi apar probleme usoare, CNAIR poate si in regie proprie sa mai frezeze si sa reastearna uzura de 4 cm. Speram ca au ales varianta corecta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

paullie

Pe Pitesti - Craiova S.E.CO.L a facut ceva similar. Cred ca sunt 15 ani de atunci. A frezat betonul si au turnat parca 3 straturi de asfalt. Ce nu stiu este daca "au tocat" doar 8 cm de beton sau tot betonul.